Havas
Kısıtlı Erişim
- Katılım
- 19 Ocak 2012
- Mesajlar
- 4,432
- Tepkime puanı
- 71
- Puanları
- 0
evet izledim ........buda edib yukselin sapıklığı !
tevbe süresinin son iki ayetini red ediyor.
bana göre küfürdür!
allah hidayet versin!
Aynı şeyi paylaşacaktım, yazımda atlamışım.peygmaberler haric her insan hatada yapar eleştrilirde!
hakaret başka !
eleştri başka!
hakaret ile eleştiriyi karıştırmayalım.....
edip yuksel'in bilidğin bir şeyi varsa koyarsın ortaya bizde görürürüz..
baksana sizinkiilerin elinden düşürmediği mektubatta, rabbani efendinin düştüğü sapıklığı görüyorsundur.
gelen bir rivayetle muvazeteyn sürelerini red etmiş!
olacak işmi bu?
İmam Rabbanî nin “Ben, İbn Mesud’dan, Muavvizeteyn’in Kur’ân’dan olmadığına dair rivayeti görünce, bu sûreleri farz namazlarımda okumamayı tercih ettim. Ne zaman ki, Efendimiz’den onların Kur’ân’dan olduğuna dair ihtar aldım, ancak o zaman bu sûreleri farz namazlarımda da okumaya başladım.”
sonra şiddetle uyarılmışda kurana dahil etmiş!!!!!
yani küfre girmiş ,iman tazelemiş!!
ibni mesudun kuranında bu sürelerin olmaması onun bu süreleri red ettği anlamına gelmez!
fakat rabbanin yaptığı tam bir densizliktir.
Elhamdülillah EhlisünnettenizAynı fiil değil diyorsunuz.
Bu kanıya yine sadece kendi kaynaklarınızı okuyarak varmışsınız,
Kusura bakmayın bu resmen, alenen, zahiren bir ikiyüzlülük.
yine aynı, yine aynı.Elhamdülillah Ehlisünnetteniz
Elbette kendi alimlerimize bakarız.
Edip Yüksel'e bakacak değiliz ya
İşte biz de bunu diyoruz
Bir kimsenin sözünü veya fiilini eğip bükerek kendi fikirlerinize uydurmak ikiyüzlülüktür diyoruz
Ashâbım hakkında Allâh’tan sakının Allâh’tan.!Benim ardımdan onları tenkit oklarınıza hedef yapmayın. Onları seven beni sevdiği için onları sevmiştir. Onları sevmeyen beni sevmediği için onları sevmemiştir. Onlara eziyet eden elbette bana eziyet etmiştir. Bana eziyet eden de muhakkak Allâh’a eziyet etmiştir. Allâh’a eziyet edeni ise Allâh’ın yakalaması yakındır” (Tirmizî, Menâkıb:59,
Emir açıktır dağılabilibilirsiniz Imam-I Rabbani Muceddid-I Elfi Sani Ahmet el Faruki Serhendi onu eleştirecek 1gram bilginizyok olsa zaten bu küstahlığı yapmazsınız işinize bakın.
Elhamdülillah Ehlisünnetteniz
Elbette kendi alimlerimize bakarız.
Edip Yüksel'e bakacak değiliz ya
İşte biz de bunu diyoruz
Bir kimsenin sözünü veya fiilini eğip bükerek kendi fikirlerinize uydurmak ikiyüzlülüktür diyoruz
hala diyorsunki edip yüksele iki yüzlülük yapılıyor edip yükselin ne olduğu belli ne iş yaptığı belli ona yapılan reddiyeleri okuyabilirsin sen savunmaya devam Hala ısrarla söylüyorum Peygamberimizin Ashabını eleşirip bozuk fikirli bir adamı aklamaya çalışma burda herkezin tarafı belli.
Bu kaynakları nereden aldın?yine aynı, yine aynı.
güzel kardeşim benim verdiğim örneklere baktın mı?
hepsi Ehli sünnet alimleri.
sen ehli sünnet alimlerden sadece işine geldiği gibi yorum, tevil yapan birinin görüşünü yukarıda yazmışsın.
taberi, ibn-i Hacer, suyuti, kurtubi bunlar ehli sünnet değiller mi sana göre?
iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
Ben de ona bakıyordum
Ben de ona bakıyordum
Neden yazılanların gerisini yazmıyorsun peki
İbn Mesûd' a atfedilen bu rivayetlerden anlaşılıyor ki o , Muavvizeteynm Kur'an'dan olduğunu kabul etmemektedir .
Ne var ki , bu rivayetler konusunda bazı tereddütlerimizin olduğunu belirtmeliyiz .
Öncelikle şuna işaret edelim ki , rivayetler aynı lafızlarla ve birbiriyle Örtüşecek şekilde zikredilmemiştir ve aralarında ciddi farklar vardır.
Bir kısım rivayetlerde onun mushafına bu iki sureyi yazmadığı zikredilirken, bazılarında ise mushafından sildiği kaydedilmektedir.
Bu, dikkat çekilmesi gereken önemli bir noktadır ki başka alimler de buna işaret etmişlerdir.
Öte yandan , İbn Mesud'dan başka hiç bir sahabiden bu konuda herhangi bir rivayet gelmemiştir .
Kur'anin cemi ve istinsahı esnasında bazı âyetler hakkında bir takım tereddütler yaşandığı halde, Muavvizeteynm Kur'an'dan olup olmadığı yönünde tereddüdün yaşandığına dair herhangi bir rivayete rastlamadık .
Bu bize gösteriyor ki , ashap Muavvizeteynm Kur'an'dan olduğ u konusunda icma üzeredirler.
Esasen, daha önce de pek çok âlim bu hususu dile getirmiştir . Bütün ashabın , söz konusu surelerin Kur'andan olduğu hususunda icma ettikleri bir konuda,
Abdullah b . Mesûd gibi bir zatın muhalefet edeceğini zannetmiyoruz. Şayet İbn Mesûd böyle bir iddiada bulunsaydı , sadece Ubeyy değil , daha birçok kişi ona bu konuda tepki gösterirdi . Oysa bu konuda Ubeyy dışında bir sahabiden gelen herhangi bir tepkiye rastlamadık .
Abdullah b . Mesûd'un , Muavvizeteyn gibi önemli iki sureyi Kuran'dan addetmemesini ve sahabeninde buna sessiz kalmasını muhal görüyoruz
http://dergipark.ulakbim.gov.tr/iuilah/article/viewFile/1023015895/1023015067
İpe un serdiğine göre,geçmiş olsun.
Aynı linkteki yazıların devamı
Bir çok alim tarafından dile getirilmesi konusunda ne yazıyor peki?Ibni Mes'ud un bu iddiası bir çok alim tarafından dile getirilmiş asıl konu bu.
Ya hu sen adamın yazısını delil diye gösteriyorsun ama adam yok böyle şey diyorBenim söylediğimde bundan çok farklı değil.
2 kişi konuşuyor, 3. sü olma
Araya girme