Elfaz-ı küfür (küfür sözler)

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ


1. ELFAZ-I KÜFÜR (KÜFÜR SÖZLER)

İMANA TAALLUK EDEN KÜFÜR SÖZLER

1- Bir kimse imandan şüphe eder de,”inşallah mü’minim, müslümanım” der de birtevilde bulunmazsa kâfirdir. Şayet bu sözü son nefesimi iman ileverebilirmiyim, veremezmiyim korkusundan söylemişse kâfir değildir

2- Bir kimse zorlama olmadığı halde dili ile küfrü icap ettiren bir söz söylerve kalbi de mutmain olursa yine kâfirdir. Bir kimsenin kâfir veya mümin olmasıancak sözü ile anlaşılır
3-Bir kimsenin kalbine küfür icap ettiren şeyler gelirde, dili ile söylemezsemümindir fakat kalbine geldikten sonra küfre azmederse kâfir olur.

4- Zalim bir kimseye “Allah senden imanı alsın” şeklinde beddua ederse (imammaturidiyye göre) tafsilata lüzum hâsıl olmaksızın kâfirdir

5- Bir kafir bir müslümana gelip bana islamı öğret derde, o da onu birbaşkasına gönderirse kafir olur,bazılarına göre de olmaz

6- Bir kimse başka kimseye küfür kelime-i küfrü telkin etse o telkin eden kâfirolur

7- Bir kimse ”eğer yarın şöyle olursa hoş olmazsa kafir olurum” dese o andakafir olur

8- Bir adama iman nedir diye sorulsa o da bilmiyorum derse kâfir olur

9-Bir adam öfkelendiğin de “imanım yok ki şeytan alsın” dese kafir olur



CENAB-I ALLAH (CC)’A TAALLUK EDEN KÜFÜRSÖZLER



1-Allah-u Tealadan bahsedildiğinde inkâr kastı ile” ben anlamam bilmem” diyenkimse kafir olur.
2- Bir kimse “Allah şunu bilmez buna gücü yetmez” derse kâfir olur
3-Bir insan Allah’ı noksanlığa azlığa yokluğa nispet etse” Allah alttadırüsttedir” dese gaybı bilirim dese kâfir olur.
4- Bir kimse bir şey için ben bunun tanrısıyım dese kâfir olur
5- Bir kimse “Allah bana cenneti verse sensiz istemem” dese kâfir olur
6-Cenabı Allah’a söven kâfir olur ve şeriatı tanımam diyen de kâfir olur
7- Bir kimse Allah-u Tealanın mekânı vardır dese kâfir olur
8- Bir kişi yaptığı bir iş için “Allah biliyor yapmadım” dese kâfir olur
9-Allah arşı aladan veya semadan bize bakıyor dese kâfir olur
10- Allahın hükmünü kabul etmeyen kâfir olur
11- Bir kimse beline zünnar (papazların bağladığı ip) bağlarsa kâfir olur.Hatta beline kara bir ip takıp zünnara benzetse kâfir olur
12- Bir kimse “falanca, Allahın unuttuğu insanlardandır” dese kâfir olur
13-Bir kimse “falanca, şu hastalıktan ölür” dese kâfir olur zira onun ohastalıktan ölüp ölmeyeceğini Allah bilir
14- Bir kimse ”Allah beni niye yarattı zira bana dünyada bişey vermedi” desekâfir olur
15-Bir kimse küfür söz söylese bunu duyan diğeri de gülse ikisi de kafir olur.
16-Bir kimse kâfirlerin bayramında kâfire bayramın mübarek olsun dese kâfirolur
17- Allahın rahmetinden ümidini kesen kimse kâfir olur
18- BİR KİMSE KÂFİRLERİN ÇİRKİN İŞLERİNİ GÜZEL İTİKAD ETSE KÂFİR OLUR
19- Bir kimse Allah bana şunu emretse yapmam derse kâfir olur
20- Hıristiyan olmak Yahudi olmaktan hayırlıdır diyen kimse kâfir olur


KİTAPLARA TAALLUK EDEN KÜFR SÖZLER

Müslümanın ağzına sövmek küfürdür( kuran okuduğu için)
Bir kimse kuranı kendi sözü gibi kullansa kafir olur
Kuranı Kerim okunurken alkışlamak küfürdür
Bir kimse zikir yapan tesbih ve tehlil eden kimseye” o bişey değil, o tencereyidoldurmaz, o ne fayda verir, o ne işime yarar “ dese kafir olur
Bir kimse sebebi zahir olmayarak (imanlı) ulemaya buğz etse kâfir olur
Bir kimse Allah’ın emrine işaret ederek” bu emri sonuna kadar yapmaya kim güçyetirir” dese kafir olur

PEYGAMBERLERE TAAUULUK EDEN KÜFR SÖZLER

Bir kimse mütevatir olan Hadis-i Şeriflerden birini reddetse veya istihfafmaksadı ile” biz onu çok işittik “ dese kâfir olur
Bir kimse “Adem (as) buğday yememiş olsa idi biz şaki olmaz idik” dese kafirolur
Bir kimse peygamberin sünnetlerinden birini beğenmese kafir olur
Bir kimse sünnet ne işe yarar dese kafir olur
Bir kimse bir adama “ peygamberdir” veya” peygamberden hayırlıdır” desekafirolur
Bir kimse veli, peygamberden hayırlıdır dese kafir olur
Bir kimse peygamberlik iddia etse ondan mucize istemek küfürdür ama bu onurezil etmek içinse değildir.
Peygamberim sünnetlerinden birine razı olamayan kafir olur
Bir kimse Peygamberimizin sözünden bahsederek, şu adam şöyle diyor dese kafirolur
Bir kadınla bir erkek şahitleri olmadığı halde birbirleriyle nikahlansalar“Allah ve peygamberlerini veya meleklerini şahit tutarım” deseler kafir olurlar

AHİRETE TAALLUK EDEN KÜFÜR SÖZLER

Kıyamet gününde şefaat selahiyetine sahip bulunan zevatın, şefaatini inkar edenkimse kafir olur
Bir adam”şu dünyada ekmek olsun da ahirete ne olursa olsun” dese kafir olur
Cenneti cehennemi sıratı mizanı inkar eden kafir olur
Zalim olan zulm ettiği adama” kıyamette o kalabalıkta sen beni nasıl ve neredebulacaksın” dese kafir olur
Bir adam “ ben sevaptan günahtan hesaptan ölümden uzağım” dese kafir olur
Kötülüğü yasak edip iyiliği emreden bi kimseye, birisi cevaben” ben cehennemdeyerimi hazırladım” dese kafir olur
Bir adam diğer bir adama “şayet sen burada hakkımı ödemezsen ahirete verirsin“dese, o adam da “daha kıyamete çok var” diyerek kıyameti uzak görse kafir olur

KAZA VE KADERE TAALLUK EDEN KÜFR SÖZLER

Bir insan hayrı Allah yarattı şerri şeytan yarattı dese kafir olur
Bir insana musibetler belelar gelse o da”ey Allahım malımı mülkümü aldın şöyleşöyle ettin daha benden ne istiyorsun” dese kafir olur
Küfre rıza göstermek de küfürdür
Bir kimse falan müslümanın dünyadan imansız çıkmasını istiyorum dese kafir olur
Eğer bir vaiz küfr söylese cemaattekiler de sukut etseler ve vaiz küfür söyledikten sonra hala onun yanında otursalar kafir olurlar..
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
Allah hepinizden razı olsun arkadaşlar.Bu mühim meseleyi herkese anlatmak lazımdır.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ



KÜFÜR LAFIZLARI

Bu mesele çok mühimolduğundan burda biraz bahsedeceğiz.

İrtidat, dinden dönmekdemektir. Bunun sebebi olan şey ekserde ağızdan çıkan sözlerdir. Bazı fiillerde varki, onların işlenmesinde tevil kabul edilmez, mesela kişinin kafirlereait olan ibadet eşyalarını giyinmesi, bele zünnar (papazların bağladığı belkuşağı) bağlamak, puta tazim etmek, Kur’ana hakaret etmek gibi.

Ana hatlarıyla küfrügerektiren şey dört tanedir.

1-İnkar. İslamın kati bir hükmünü inkar.

2-İstihfaf. İslamın hükümlerini hafife almak.

3-istihza. İslamın hükümleriyle alay etmek, dalgageçmek.

4-İstihlal. Kati olan bir haramı helal saymak (veyahelali haram saymak.)

Bu durumlarda kişidinden çıktığından daha evvel yaptığı ibadetleri silinir, tevbe eder ve islamagirerse yapmış olduğu haccını iade etmelidir. Küfür halinde iken hanımından boşolmuş olur, bu hallerde hanımı ile cima etse zina etmiş olur. Eğer bununneticesinde çocuk olsa veledi zina olur. Tevbe ettiğinde nikahını da tazelemesigerekir.

Bu kişinin tevbesindeadet şeklinde kelime-i şehadeti okuması ona fayda vermez, belki söylediğisözlerden ve kötü itikattan tamamen dönmesi gerekir. Bu güb için küfürsistemlerine (demokrasi, laisizm, faşizm v.s.) iman etmiş bir kişinin, islamagirmesi bütün bu kötü itikadlarından ve sözlerinden tamamen tevbe ederekkelime-i şehadeti okuması gerekir.

Kasıtla küfürkelimesini söyleyenin imanı yok olur, tevbe etmekle ve imanınıtazelemekleemredildiği gibi nikahını da (şahitler huzurunda) tazelemekle emredilir. Hataenküfür sözünü söyleyen mü’mindir, imanı sabittir, fakat istiğfar etmekleemredilir.

Kadın küfür sözünüsöylerse, alimlerin ekserisi nikahın fasit olduğunu söylerler ve nikahınyenilenmesi gerektiğine hükmederler.

Küfürden korunmak içinsabah-akşam şu duanın okunması tavsiye edilir:

اَللَّهُمَّ اِنِّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ اَنْاُشْرِكَ بِكَ شَيْئًا وَ اَنَا اَعْلَمُ وَ اَسْتَغْفِرُكَ لِمَا لاَ اَعْلَمُاِنَّكَ اَنْتَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ

“Allahım! Ben,bildiğim halde birşeyi sana ortak koşmaktan sana sığınırım. Bilmediğimşeylerdende senden mağfiret talep ederim. Muhakkak sen, gayıbları bilensin.”

Bütün bu meselelerde,bir yönden kişiyi kurtarmak mümkün ise o tarafa itibar edilerek kişininmüslüman olduğuna fetva verilir, küfrüne hüküm verilmez.

Kişi oynayarak, dalgageçerek küfür kelimesini söylerse, o kişinin kafir olduğundan ihtilaf yoktur,itikadına bakılmaz. Hataen veya zorlanarak söylemişse müslümandır.

İmamıA’zamrahmetullahi aleyh der ki “Kendime, kimsenin küfrüne fetva vermemeyi lazımgetirdim.”

Bu durumda ehli sünnetvel cemaat mezhebinin görüşlerini insanlara öğretmenin ne kadar lazım olduğunuanlamış oluyoruz.

Her kim, küfrünügizlese veya küfre yönelip onu kast etse kafirdir. Herkim, dili ile isteyerek(zorlanmadan) küfür kelimesini söylese, kalbinde iman dolu olsa yine kafirdir,zira kafirin küfrünü sözü ile biliriz, isteyerek küfür sözünü söyleyinceinsanların ve Allahın katında kafir olur.

Kişinin kalbine bazıküfür sözleri gelse de bunları söz ile konuşmasa, bu durum halis imandır.Vesveseye kapılmadan onları def eder.

Bir müddetten sonrakafir olmayı kast etse, o anda kafir olur.

Kişinin kendisi içinküfre razı olması ittifakla küfürdür. başkasının küfrüne razıolması, onu güzelgörüp cevaz vermesi durumunda küfür olur. Ancak o kişi zalim olup onun cezagörmesi ve Allah tarafından ondan intikam alınması için kafir olmasını istemekküfür değildir. Buna göre, Allahın intikamını alması için zalimler hakkındakafir olarak ölmeleri için beddua edilebilir.

İnsanlara küfürkelimelerini söylemeleri için öğretenler de kafir olur. Aynı şekilde kadınınkocasından boşanması için ona küfür kelimesini söylemesi için öğretenler dekafir olur.

Bir Yahudi veyaHıristiyan, ‘Lâ ilâhe illellah’ dese, fakat ‘Muhamme dur-resulullah’demese,müslüman olmaz.

Bir mecusi /putperest, Sallallahu aleyhi ve sellem demekle müslü-man olmaz.

Müslümana karşı ‘Senindinin haktır’ diyen kafir, müslüman olmaz.

Allah için mekan isbatetmek, bir cihette olduğunu söylemek küfürdür. Allah insafla oturdu veyainsafla kalktı dermek küfürdür, zira Allahu Tealayı beşer vasıflarıylavasıfladı.

“Eğer dün şöyle şöyleyaptııysam kafir olayım” dese ve o şeyi yaptığını bilse bu küfürdür, zirabununla küfrüne razı oldu.

Ayın etrafında halkaşeklinde bir tabaka görünce “Yağmur yağacak” deyip alet veya bir alamet olmadangaybı iddia etse küfür olur. Bu zamanın hava tahminleri aletler ve bazıalametlerle olduğundan gaybı bilmek değildir.

Peygamberimiz Muhammedsallallahu aleyhi ve sellemin peygamberliğini kabul edip son peygamber olduğunutasdik etmezse müslüman olmaz.

Filancıpeygamberolsaydı ona iman etmezdim derse kafir olur. Hızır ve Zül-Kiflaleyhimesselamların peygamber olmasını inkar küfür değildir, zira peygamberolmalarında ihtilaf vardır.

Fasık birisine “Namazkıl, namazın tatlılığını bulursun” dese, o fasık ta ona cevaben“Namazı terk et,terk etmenin tatlılığını / zevkini bulursun” dese kafir olur.

Namaz kıl denilenkişi, Allah benim malımı noksan etti, bende onun hakkını noksan edeceğim(kılmam) dese kafir olur. Namaz kıl, diyene karşı, sabret Ramazan gelincekılarız diyen de kafir olur.

Alimin veya HazretiAli’nin (radıyellahu anhu) soyundan gelen Seyyidlerin ağzına küfreden kafirolur, hanımından boş olur.

İlim kitaplarınahakaret etmek te küfrü gerektirir.

Şeriata gidelimdenilen kişi, ben gelmem derse bakılır, eğer şeriat ile inatlaşmak içinse kafirolur, davalaşmaktan sakınmak içinse kafir olmaz.

Kafirin cennette mi,yoksa cehennemde mi olduğunu bilmiyorum, diyen kafir olur.

Hıristiyan, yahudidendaha iyidir diyen kafir olur, zira kötülüğü kesin sabit olan bir kafire iyidemiş oldu, ancak hıristiyan yahudiden daha az şerlidir denilir. (Buna ehven-işer denilir. Bu durum siyasi parti meselerinde geçerlidir. Küfür nizamınıniçinde islama en yakın olanı desteklemek ancak, ehven-i şer kabilinden olur.)

Biri küfür kelimesinisöylese, diğerleri de ondan gülseler, hepsi kafir olurlar, ancak o söz mutlakainsanı güldüren bir söz ise, bu durumda kafir olmazlar. Bu tehlikeden dolayıtelevizyonlarda, filimler ve piyeslerde yapılan güldürücüşeylerde itikadla alakalıhususlar hafife alınırsa son derece sakınmak gerekir, aksi takdirde olayaiştirak eden herkes kafir olur, zira hadisi şerifte bildirildiğne göre kişiler,akşam mü’min olup sabaha kafir çıkacaklar, sabah mü’min olup akşama kafirdöneceklerdir.

Küfür bayramlarına vemerasimlerine tazim ile katılmak, tebrik etmek, hediye vermek küfürdür. O günbir şey yemek ve içmek küfür değildir, fakat onlara tazim için verilecek biryumurta bile kişinin küfrüne sebeb olur.

Mecusilerinşapka-fesgibi eşyasını giyinmek küfürdür, ancak sıcak veya soğuktan korunmak içingiyilebilir. Bu gibi kıyafetlerde asıl tehlike, kafirlere benzemek niyeti ileolursa küfür olur. Benzemek kastı yoksa, niyetine göre haram veya mubah olur.

Bu gibi meselelersadece insanları korkutmak için değil, belki kesin hükümler buşekilde beyanedildiği için sizlere bazılarını aktardık. Allahu Teala, sizi ve bizi,dilimizin kaymasından, hata veya unutarak küfür kelimesi konuşmaktan muhafazaeylesin. Peygamberi Muhammed aleyhisselam hürmetine… Âmin!

 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
elfazı küfrü çok güzel tarifledin.konyalı celaddeinin ,ibni arabinin ,yunus emrenin ,geylaninin hatta daha nicelerinin kelamları ne olacak fakiri efendi?

Forumda bir sürü numunesi var, bizi objektif bir şekilde aydınlatacağından şüphemiz yoktur..


birde sana bir soru ,ehli hadis ulemasının yalan dediği bir hadisi,yalan saymayarak kitabında tutan adamın durumu nedir?
 

rabbinsadikkulu

FETÖ nurcu değildir!
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
9,937
Tepkime puanı
131
Puanları
0
örneğin ''mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır ''sözü???? çok tehlikeli bir sözdür.

***

hidayete erdiren noktasında, kuran hepimizin mürşididir. yani islam dairesinde herkesin doğal olarak zaten mürşidi vardır. bu söz islam dairesinde ki bir kişiye söylenemez.

bu noktadan hareketle "mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır ''sözü? laf-ı güzaftır. yani boş sözdür.

***

olaya (mürşide) kişi olarak bakarsan başka türlü cevap vermek gerekir.

bir ikazda bulunarak başlayayım.( bu düşünce insanı küfre götürür)

mürşidi (kişi olarak) olmayanın mürşidi şeytandır sözünü ele alaım.

yani (kişi olarak) bir mürşidi olmayan mürşid olarak (hidayete götüren) olarak şeytanı seçmiş olur. yanimürşidi olmayan herkesin mürşidi şeytandır.

çarpıcı bir örnek vermek gerekirse üstad hazretleri kendisinin mürşid olmadığını ve kendisinden tarikat dersi alan bir kişi bile gösterilemeyeceğini ifade etmiştir.

yani nur dairesindeki kişilerin (bazı istisnai durumlar olmakla birlikte), sizin bahsettiğiniz anlamda (kişi olarak) bir mürşidleri yoktur.

yani nur dairesindeki şakirdlerin mürşidi şeytan mıdır.

bu iftiradır ve mümine mümin olmadığını söylemek olarak değerlendirilebilir. ve tevbeyi gerektirir.

***

beyazıdı bistami ve diğer Allah (cc) nin veli kulları ile ilgili de şunu ifade etmek isterim. bence hayati bir konu ve de çok karıştırılıyor.

bir velinin yaptığı kuran ve sünnete aykırı bir eylemden, belkiiçinde bulunduğu halden belki başka bir nedenden sorumlu olamayabileceğini ilgili kaynaklardan öğreniyoruz. ancak bu veli şahsın yaptığı kuran ve sünnete aykır şeyi, nasılsa velidir vardır bir bildiği diyerek siz de yaparsanız, yaptığınızdan sorumlusunuz.

bu noktada peygamberlere mahsus bir haslet olan sıdk hasletini anlatmak gerekbilir;

sıdk peygamberlere mahsus bir haslettir. her yaptığı ve her söylediği doğru anlamına gelir. peygamberler dışında hiçbir kimse bu haslete sahip değildir. yoksa imtihan sırrı ortadan kalkar ve herkes şeyhini uçurur maazallah.


hazreti ebubekir e, Efendimiz tarafından verilen sıddık ünvanı ile bunu karıştırmayın lütfen. efendiler efendisi hazreti ebubekir'in Mirâc olayında sergilediği sonsuz bağlılık örneği nedeniyle ona "sıddık" lakabını vermiştir. dilerseniz bunu anlatayım;

Hz. Peygamber'in bir gecede Mekke'den Kudüs'e oradan Sidretü'l Münteha'ya gittigi isra ve Mirâc hâdisesini duyan müsrikler bunu Hz. Ebû Bekir'e yetistirdikleri zaman; "O dediyse dogrudur." demistir. Bu sözünden sonra Ebu Bekir'e; ihlâsli, asla yalan söylemeyen, özü dogru, itikadinda süphe olmayan anlaminda, "Siddik" lâkabi verildi. Kur'an tâbiriyle, "O, ne iyi arkadasti " (en-Nisâ, 4/69) denilebilir.

sonuç olarak bizi hayvandan ayıran en önemli farkımız aklımızdır. hiçbir velinin yaptığını kuran a ve sünnete vurmadan tekrarlamamalıyız.

dediğim gibi sıdk peygamberlere mahssus bir haslettir.

selam ve dua ile.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
alıntı :denizbaker
örneğin ''mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır ''sözü???? çok tehlikeli bir sözdür.
olaya (mürşide) kişi olarak bakarsan başka türlü cevap vermek gerekir.
bir ikazda bulunarak başlayayım.( bu düşünce insanı küfre götürür)

Beyim ! Bizim İslâm Ulemasının eserlerin alıntıyarak astığımız küfür sözler için , sizin burada zikrettiğiniz ''mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır ''sözü yoktur ! Yani, bu sözüsöylemek asla bir müslümanı küfre sokmaz ! Neden soksun ki, belki de bazıalrı için hakikatin ifadesidir. Siz bir örnek vererek ;"yani nur dairesindeki şakirdlerin mürşidi şeytan mıdır." demişsiniz ve sormuşsunuz ...Biz de cevab veriyoruz : "Evet, bendenizin tanıdığı müslümanların yolundan çıkmış nurcuların kahir ekseriyetinin mürşidliğini -bize göre- şeytanlar yapmaktadır.
Ne oldu şimdi ? Biz bu hakiakti ifade ettik diye, küfre mi girmiş olduk ?
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
alıntı :denizbaker
örneğin ''mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır ''sözü???? çok tehlikeli bir sözdür.
olaya (mürşide) kişi olarak bakarsan başka türlü cevap vermek gerekir.
bir ikazda bulunarak başlayayım.( bu düşünce insanı küfre götürür)

Beyim ! Bizim İslâm Ulemasının eserlerin alıntıyarak astığımız küfür sözler için , sizin burada zikrettiğiniz ''mürşidi olmayanın mürşidi şeytandır ''sözü yoktur ! Yani, bu sözüsöylemek asla bir müslümanı küfre sokmaz ! Neden soksun ki, belki de bazıalrı için hakikatin ifadesidir. Siz bir örnek vererek ;"yani nur dairesindeki şakirdlerin mürşidi şeytan mıdır." demişsiniz ve sormuşsunuz ...Biz de cevab veriyoruz : "Evet, bendenizin tanıdığı müslümanların yolundan çıkmış nurcuların kahir ekseriyetinin mürşidliğini -bize göre- şeytanlar yapmaktadır.
Ne oldu şimdi ? Biz bu hakiakti ifade ettik diye, küfre mi girmiş olduk ?

fakiri kardeş ,güzel bir yanıt vermişsiniz..Aynen tasdikliyorum..
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
denizbaker;
beyazıdı bistami ve diğer Allah (cc) nin veli kulları ile ilgili de şunu ifade etmek isterim. bence hayati bir konu ve de çok karıştırılıyor.

bir velinin yaptığı kuran ve sünnete aykırı bir eylemden, belkiiçinde bulunduğu halden belki başka bir nedenden sorumlu olamayabileceğini ilgili kaynaklardan öğreniyoruz. ancak bu veli şahsın yaptığı kuran ve sünnete aykır şeyi, nasılsa velidir vardır bir bildiği diyerek siz de yaparsanız, yaptığınızdan sorumlusunuz.



kelama bak hizaya gel... ! veli yaparsa suçsuz,sen veya ben aynı eylemi yaparsak suçlu olabiliyoruz??????????????????????????????


sen hiç peygamber s.a.s efendimize aynı torpilin yapıldığını gördünmü?yani peygamber yaparsa suçsuz,eshabı yaparsa suçlu olduğu bir durum okudunmu?

sen ne saçmalıyorsun allah aşkına?


birde millete utanmdan bidat öğretiyor..dostum sen bidat batağındasın haberin yok
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ

Arkadaşlar,
MIZRAKLI İLMİHÂL ismiyle maruf "MİFTAHU'L-CENNE" adli ilmihâlde bu KÜFÜR konusu aşğıya alıntıladığımız şekliyle geçmektedir. Okuyalım ve kendimize çeki- düzen verelim .

Ve dahi küfür üçtür: Küfr-i inadı, küfr-i cehlî, küfr-i hükmî. Küfr-i inadı: Ebu Cehil ve Firavun ve Nemrud ve Şaddad (in bildikleri halde inat ederek yaptıkları) küfür gibi Bir adam bunları Cehennemliktir deyü hükm eylese hükmü caizdir.

Ve küfr-i cehlî: Avam-ı kâfirlere, bu dinin hak olduğunu bilir ve ezan-ı Muhammedi okunur iken işitirler de "gel müslüman ol" desen "biz atamızdan ve babamızdan böyle gideriz" derler.

Küfr-i hükmî deyü tazim olunacak yerde tahkir, tahkir olunacak yerde tazim eder ise buna küfr-i hükmî derler, bu dahi küfürdür.

Ve tazim olunacak şeye; Allahu azimü'ş-şan'ın evliyasına ve enbiyasına ve ulemasına ve ilm-i fıkıh kitaplarına ve fetva-yı şeriflere tazim edecek iken tahkir eder ise ol dahi küfürdür. Ve tahkir olunacak şeye tazım; kâfirlerin âyin-i dinlerini beğenmek ve zünnarını kuşanmak ve şapka giymek ve muhabbet edip onlara el kavuşturmak gibi, bunların cümlesi küfürdür demişler.

Küfrün yedi zararı vardır:

1. Dini ve nikâhı gider,

2. Boğazladığı yenmez,

3. Helali (hanımı) ile ettiği cima zina olur,

4. Ol adamı öldürmek vacip olur,

5. Cennet ondan ırak olur,

6. Nar-ı Cehîm (Cehennem ateşi) ona yakın olur,

7. Ol halde ölürse namazı kılınmaz.

Rızasıyla "filan şey filan adamdadır yahut yoktur kâfir olayım, cehûd olayım" deyü yemin eylemiş olsa, ol şey ol adamda ister olsun ister olmasın rızayı küfürdür (küfre razı olmaktır), tecdid-i iman ve nikâh (iman ve nikahı yenilemek) lazımdır. "Zina ve livata helal olaydı, ben de işlese idim" deyü temenni ederse bu dahi küfürdür. Allahu azimü'ş-şan sakınmaktan münezzehtir. Bir adam dese ki "cemî-i peygamberlere inandım amma Âdem aley-hi's-selâm peygamber midir değil midir bilmezin (bilmiyorum)" dese kâfir olur. Bir kimse Hazreti Muhammmed aleyhi's-selâm'ın âhır zaman peygamberi olduğunu bilmese kâfir olur. Bir kimse "peygamberlerin dediği gerçek ise biz kurtulduk" dese kâfir olur demişler. -Birgivî merhum diyor ki: "Bu fakirin anladığı, bu sözü şek (şüphe) tarikiyle derse küfürdür, eğer ilzam tarikiyle derse küfür değildir-. Bir kimseye "gel namaz kıl" deseler ol da kılmazın dese kâfir olur demişler, amma muradı senin sözünle kılmazın Allah Taâlâ'nın emri olduğu erilden kıların dese kâfir olmaz.

Bir kimseye "gel tıraş ol ve tırnakların(ı) kes, zira sünnet-i Resûl'dür" deseler o da yapmasa) kâfir olur demişler. Sair sünnetler de böyledir. Hususan şol sünnetler ki sünnetliği maruf ve sübütu tevatür ile sabit ola; misvak gibi. -Birgivî merhum buyurur ki:" Bu fakirin anladığı, bu sözü, sünnetliği inkâr tarikiyle deseler küfürdür ve eğer muradı senin emrinle işlemezin belki Resûlüllah'ın sünneti olduğu ecilden işlerin dese küfür değildir". Nitekim muhakkıkîn (tahkik ehli âlimler) böyle tafsil etmişlerdir-. Bir kız ile bir oğlan âkil ve baliğ olsalar, onları nikâh etseler ve sıfât-ı imanı sual etseler, bilmeseler onlar müslüman değildir. Ve onları müslüman edip imanını ve islâmını öğretip badehu (sonra) nikâhlarını kıyarlarsa nikahlan nikâh olur.

Ve dahi bir kimse bıyıkların(ı) kırkdıkda yanında duran adam "bir şeye yaramadı'" dese küfürden korkulur, zira sünneti tahfif etmiş (hafife almış) olur.

Ve dahi bir adam harir esvap (ipek elbise) giyse, bir ahar (başka) kimse dahi mübarek olsun dese küfürden korkulur. Ve dahi bir kimse bir mekruhu işlese -meselâ kıbleye karşı ayağın(ı) uzatıp yatmak yahut tükürmek, kıbleye karşı bevl etmek (işemek) gibi- bunları işleyen adama "bu mekruhtur, işleme" deseler, ol adam da ona "her günahımız bu kadar olsa" dese küfründen korkulur yani mekruhu bir şeyden saymadığı için. Ve dahi bir adamın hizmetkârı kapıdan içeri girse, efendisine selâm verse, efendisinin yanında bir adam olsa da dese ki "sus, edepsiz efendisine selâm verir mi?" dese ol adam kâfir olur, amma muradı âdâb-ı tarikat olup selâmı kalpten vermek gerek idi demek ise küfür olmaması zahirdir. Ve dahi bir adam bir adamın gıybetinde bir şey söylese, yanında birisi" ne lazım gıybet etme" dese, ol adam "bu bir şey midir?" dese kâfir olur demişler, haramı istihsan ettiği (güzel gördüğü) için.

Bir kimse dese ki "Allah Taâlâ bana Cennet verirse sensiz girmezem" dese yahut "filan ile Cennet'e girmeğe emr olunsam girmezem" yahut "Allah Taâlâ bana Cennet verse dilemezin lakin dîdarın görmesin dilerim" dese bu cümle küfürdür demişler.

Bir kimse "iman artar veya eksilir" dese küfürdür demişler. -Fâzıl Birgivî bu makamda buyurur ki : "Bu fakirin anladığı oldur ki, mü'menun bih (inanılan şey) itibariyle artar eksilir dese küfürdür demişler amma yakîn ve kuvvet-i sıdk itibariyle küfür değildir. Zira müçtehidînden çok kimseler imanın ziyade ve noksanına kaildirler"-.

Bir kimse kıble ikidir; biri Kabe biri Kudüs'tür dese küfürdür demişler. —Birgivî merhum buyurur: Bu fakirin anladığı, şimdiki halde ikidir dese küfürdür amma "Bey- t-i mukaddes kıble idi sonra nesh olup kıble Kabe oldu" dese küfür değildir-.

Bir kimse bir âlime buğz etse ya söğse bir sebepsiz, onun üzerine küfürden korkulur.

Bir kimse "kâfirlerin işi güzeldir" itikat etse küfürdür demişler.

Bir kimse taam yer iken "söylemek mecusîlerden iyi nesnedir" dese yahut "hayız ve nifas halinde avretiyle yatmak mecusîlerden güzel nesnedir" dese ol kişi kâfir olur demişler.

Bir kimse "sen mümin misin?" dese ol dahi "inşaallah" dese, teviline kadir olmasa küfürdür demişler.

Bir kimse evladı ölen kimseye "Tanrı'ya senin oğlun gerek oldu" dese kâfir olur demişler.

Bir avret beline bir kara ip bağlasa, "bu nedir?" deseler, "zünnardır" dese kâfire olur demişler, ve erine haram olur.

Bir kişi haram taam yedikte "bismillah" dese kâfir olur demişler. -Birgivî hazretleri buyurur ki: Bu fakirin anladığı haram li-aynihi olursa; sücü (şarap) gibi ve murdar olmuş hayvan eti ve yağı gibi, eğer haram li-aynihi olduğunu bilirse. Zira ismullâhı (Allah'ın ismini) tahfif etmiş olur, zira mansûsdur (nasla tayin edilmiştir). İmamlarımızdan mervidir ki bir kimse bir taama gadap edip "bismillah" dese kâfir olmaz-.

Bir kişi bir gayrıya beddua etse ki "Allah Taâlâ senin canını küfürle alsın"dese kâfir olmasında ulema ihtilaf ettiler. Aslı budur ki, kendinin küfrüne rıza bilittifak küfürdür amma gayrın küfrüne rıza bazıları katında ol dahi mutlak küfürdür ve bazıları katında istihsanen (iyi ve güzel görerek) rıza ise küfürdür, amma "zulüm ve fisktan ötürü azabı dâim Şedid olsun" deyü rıza ise küfür değildir. -Birgivî merhum buyurur ki : Bu kavli esah anlarız, zira Kur'an-ı azim'de Hazreti Musa aleyhi's-selâm kıssasında buna delil vardır-.

Bir kimse "Allah Taâlâ bilir, filan işi işlemedim" dese, halbuki işi işlediğini bilse ulema küfründe ittifak ettiler, esah budur ki kâfir olur, vechi budur ki Hak Taâlâ hazretlerine cehl-i mürekkep isbat etmiş olduğu teemmül ile (düşünmekle) zahir olur.

Bir kimse bir avreti şahitsiz nikâh etse, ol er ile avret "Tanrı ve peygamber şahidimiz" deseler ikisi de kâfir olur demişler. Zira Peygamber aleyhi's-selâm gaybı bilmez, gaybı bilir demek olur. Peygamberimiz aleyhi's-selâtü ve's-selâm diri iken gaybı bilmez idi, ahırete rıhlet buyurdukta (göçtükte) kanda (nasıl) bilir demişler.

Bir kimse "ben uğurlananları ve yitikleri bilirim" dese, böyle diyen ve buna inanan kâfir olur. Bir kimse "bana cin haber verir, onun ile bilirim" dese yine kâfir olur. Zira peygamberler gaybı bilmezler, cin(ler) dahi gaybı bilmezler, ancak gaybı bilmek Allah Taâlâ hazretlerine mahsustur ve O'nun bildirdiğini bilir.

Bir kimse Allah Taâlâ'ya and içmek dilese bir ahar (başka) kimse "Ben senin Allah Taâlâ'ya and içtiğini dilemem, talaka ve itâka (boşamaya ve azat etmeye) andını dilerim" dese ulema küfründe ihtilaf ettiler, ekseri kâfir olur demişler.

Bir kimse bir kimseye "senin dîdarın (görme ve bakışın) bana can alıcı gibidir" dese ulema bunda ihtilaf ettiler, ekseri kâfir olur demişler. Zira can alıcı Allah Taâlâ'nın ulu meleğidir ve meleği tahfif küfürdür.

Bir kimse "beynamazlık hoş iştir" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse bir adama "gel namaz kıl" dese ol da "bana namaz kılmak katı iştir" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse "Allah Taâlâ gökte benim şahidimdir" dese kâfir olur. Zira Allah Taâlâ'ya mekân isbat etmiş olur, Allah Taâlâ mekândan beridir.

Bir kimse Resûlüllah sallallâhu aleyhi ve sellem "her yemek yedikte parmağın(ı) yalardı" dese bir ahar (başka) kişi "bu edepsizliktir" dese kâfir olur.

Bir kimse "rızk Allah Taâlâ'dandır lakin kuldan hareket de gerektir" dese bu söz şirktir, zira hareket de Allah Taâlâ'dandır demişler.

Bir kimse "Nasranî (Hıristiyan) olmak Yahudi olmaktan hayırlıdır" dese kâfir olur demişler, 'Yahudi şerlidir Nasranîden" demek gerektir.

Bir kimse "kâfir olmak yeğdir hıyanet olmaktan" dese Ebu'l-Kasım rahmettulahi aleyh kavline göre kâfir olur demişler.

Bir kimse haramdan sadaka verse ve ondan sevap umsa, alan fakir de haramdan olduğun(u) bilse, dua etse, veren dahi âmin dese ikisi dahi kâfir olur demişler.

Bir kimse "benim ilim meclisinde ne işim var" dese yahut "âlimlerin dediğini etmeye kim kadir olur" dese (ve)ya fetvayı yere bıraksa da "nedir bu?" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse hasmına "şer'a gidelim" dese ol dahi "bir muhzır (mahkeme mübaşiri) getirmeyince gitmem" dese yahut "şeriatı ben ne bileyim" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse küfür söylese, bir kişi dahi gülse, gülen dahi kâfir olur. Meğer gülmesi zaruri olsa, öyle olsa küfür değildir.

Bir kimse "Tanrı'dan hâli yer yok" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse "ervâh-ı meşayıh (şeyhlerin ruhları) hazırdır, bilirler" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse "ben şer'i bilmem" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse "Âdem aleyhi's-selâm bez dokurdu" dese, birisi dahi öyle dese; "biz çulha oğlanları imişiz" dese kâfir olur demişler.

Bir kişi küçük günah işlese, birisi dahi ona "tevbe et" dese, ol dahi "ne işledim ki tevbe edeyim" dese kâfir olur demişler.

Dahi iki kişi çekişseler, birbirine "gel ilme gidelim" dese, ol dahi "ben ilmi ne bileyim" dese kâfir olur demişler, zira ilmi istihfaftır demişler.

Bir kimseye "zürriyetin kimdir, miletin kimdir, itikatta mezhebin kimdir, amelde mezhebin kimdir?" deyü sual etseler, bilmese, ol adamın zimmîden{Zimmî: İslâm devletinin uyrukluğu ve himayesi altında bulunan gayrı müslim kişi} farkı yoktur.

Bir haram-ı katiyi -ki sücü (şarap) ve hınzır (domuz) eti gibi- helaldir dese ya helal-i katiyi haramdır dese kâfir olur demişler. Cemî-i edyanda (bütün dinlerde) haram olup hilli (helal oluşu) hikmete muhalif olanın helal olmasını arzu etmek küfürdür; zina ve livata ve karnı doyduktan sonra taam yemek gibi. Amma şarabın helal olmasını temenni etmek küfür değildir.

Bir kimsenin Kur'an-ı azimü'ş-şan'ı muhavere (konuşma) ve laf ve latife arasında istimal etmesi küfürdür demişler.

Bir kimse meselâ bir Yahya adlı kimseye "Ey Yahya (peygamber), Kitab'ı al" (Meryem 19/12) dese kâfir olur, demişler.

Bir kime "şimdi sana söğsem söğmenin adını günah koymuşlar" dese afattır.

Bir kimse "Cebrail buzağısı gibi çırçıplak olmuşsun" dese afattır.

Bir kimse Allah Tebareke ve Taâlâ'dan gayrı eşyaya yemin etse haramdır. Haramı işleyen, mürted (dinden çıkan) ve kâfir olmaz, meğer mansûs aleyh olan (nasla tayin edilmiş olan) harama helal dese kâfir olur.

Ve dahi "oğlum başı için" veya "başım için" kelimelerine yemin billahi atf etse, meselâ "Vallahi oğlum başı için" dese korkulur.
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0


Anlaşılan sahabenin arasına karışmış münafıkları siz biliyorsunuz ama Hz.peygamber bilmiyordu....:)
Siz neymişsiniz be abii....Peygamberin bilmediğini biliyorsunuz.

Ebu Huzeyfe bin Yeman Hz.lerinin feraseti sayesinde Bedir Muharebesine katılan sahabeleri savaştan alıkoymaya çalışan münafıkların kelleleri uçurulmuştur.

Huzeyfe bin Yemân, Ashâb-ı Kiram arasında Peygamberimizin sırdaşı olmasıyla meşhurdur. Peygamberimiz ona, Ashab-ı Kiram arasına karışarak kendilerini gizleyen ve böylece fitne çıkarmak isteyen münâfıkların kimler olduğunu tek tek bildirmiştir. Bundan başka vukû bulacak hâdiseleri de bildirmişti.

Ashab-ı Kiram arasında çok sevilir ve ayrı bir itibar gösterilirdi. Çünkü o, Resûlullah'ın verdiği sırlarla dolu idi. Resûlullah gizli kalması lâzım olan bir çok şeyi, Hz. Huzeyfe'ye söylerdi.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Konuyu Güncel tutalım.

Arkadaşlar,
Tuhaf soru ve cevapalrla konunun ana temasını örtmeyelim.

MIZRAKLI İLMİHÂL ismiyle maruf "MİFTAHU'L-CENNE" adli ilmihâlde bu KÜFÜR konusu aşğıya alıntıladığımız şekliyle geçmektedir. Okuyalım ve kendimize çeki- düzen verelim .

Ve dahi küfür üçtür: Küfr-i inadı, küfr-i cehlî, küfr-i hükmî. Küfr-i inadı: Ebu Cehil ve Firavun ve Nemrud ve Şaddad (in bildikleri halde inat ederek yaptıkları) küfür gibi Bir adam bunları Cehennemliktir deyü hükm eylese hükmü caizdir.

Ve küfr-i cehlî: Avam-ı kâfirlere, bu dinin hak olduğunu bilir ve ezan-ı Muhammedi okunur iken işitirler de "gel müslüman ol" desen "biz atamızdan ve babamızdan böyle gideriz" derler.

Küfr-i hükmî deyü tazim olunacak yerde tahkir, tahkir olunacak yerde tazim eder ise buna küfr-i hükmî derler, bu dahi küfürdür.

Ve tazim olunacak şeye; Allahu azimü'ş-şan'ın evliyasına ve enbiyasına ve ulemasına ve ilm-i fıkıh kitaplarına ve fetva-yı şeriflere tazim edecek iken tahkir eder ise ol dahi küfürdür. Ve tahkir olunacak şeye tazım; kâfirlerin âyin-i dinlerini beğenmek ve zünnarını kuşanmak ve şapka giymek ve muhabbet edip onlara el kavuşturmak gibi, bunların cümlesi küfürdür demişler.

Küfrün yedi zararı vardır:

1. Dini ve nikâhı gider,

2. Boğazladığı yenmez,

3. Helali (hanımı) ile ettiği cima zina olur,

4. Ol adamı öldürmek vacip olur,

5. Cennet ondan ırak olur,

6. Nar-ı Cehîm (Cehennem ateşi) ona yakın olur,

7. Ol halde ölürse namazı kılınmaz.

Rızasıyla "filan şey filan adamdadır yahut yoktur kâfir olayım, cehûd olayım" deyü yemin eylemiş olsa, ol şey ol adamda ister olsun ister olmasın rızayı küfürdür (küfre razı olmaktır), tecdid-i iman ve nikâh (iman ve nikahı yenilemek) lazımdır. "Zina ve livata helal olaydı, ben de işlese idim" deyü temenni ederse bu dahi küfürdür. Allahu azimü'ş-şan sakınmaktan münezzehtir. Bir adam dese ki "cemî-i peygamberlere inandım amma Âdem aley-hi's-selâm peygamber midir değil midir bilmezin (bilmiyorum)" dese kâfir olur. Bir kimse Hazreti Muhammmed aleyhi's-selâm'ın âhır zaman peygamberi olduğunu bilmese kâfir olur. Bir kimse "peygamberlerin dediği gerçek ise biz kurtulduk" dese kâfir olur demişler. -Birgivî merhum diyor ki: "Bu fakirin anladığı, bu sözü şek (şüphe) tarikiyle derse küfürdür, eğer ilzam tarikiyle derse küfür değildir-. Bir kimseye "gel namaz kıl" deseler ol da kılmazın dese kâfir olur demişler, amma muradı senin sözünle kılmazın Allah Taâlâ'nın emri olduğu erilden kıların dese kâfir olmaz.

Bir kimseye "gel tıraş ol ve tırnakların(ı) kes, zira sünnet-i Resûl'dür" deseler o da yapmasa) kâfir olur demişler. Sair sünnetler de böyledir. Hususan şol sünnetler ki sünnetliği maruf ve sübütu tevatür ile sabit ola; misvak gibi. -Birgivî merhum buyurur ki:" Bu fakirin anladığı, bu sözü, sünnetliği inkâr tarikiyle deseler küfürdür ve eğer muradı senin emrinle işlemezin belki Resûlüllah'ın sünneti olduğu ecilden işlerin dese küfür değildir". Nitekim muhakkıkîn (tahkik ehli âlimler) böyle tafsil etmişlerdir-. Bir kız ile bir oğlan âkil ve baliğ olsalar, onları nikâh etseler ve sıfât-ı imanı sual etseler, bilmeseler onlar müslüman değildir. Ve onları müslüman edip imanını ve islâmını öğretip badehu (sonra) nikâhlarını kıyarlarsa nikahlan nikâh olur.

Ve dahi bir kimse bıyıkların(ı) kırkdıkda yanında duran adam "bir şeye yaramadı'" dese küfürden korkulur, zira sünneti tahfif etmiş (hafife almış) olur.

Ve dahi bir adam harir esvap (ipek elbise) giyse, bir ahar (başka) kimse dahi mübarek olsun dese küfürden korkulur. Ve dahi bir kimse bir mekruhu işlese -meselâ kıbleye karşı ayağın(ı) uzatıp yatmak yahut tükürmek, kıbleye karşı bevl etmek (işemek) gibi- bunları işleyen adama "bu mekruhtur, işleme" deseler, ol adam da ona "her günahımız bu kadar olsa" dese küfründen korkulur yani mekruhu bir şeyden saymadığı için. Ve dahi bir adamın hizmetkârı kapıdan içeri girse, efendisine selâm verse, efendisinin yanında bir adam olsa da dese ki "sus, edepsiz efendisine selâm verir mi?" dese ol adam kâfir olur, amma muradı âdâb-ı tarikat olup selâmı kalpten vermek gerek idi demek ise küfür olmaması zahirdir. Ve dahi bir adam bir adamın gıybetinde bir şey söylese, yanında birisi" ne lazım gıybet etme" dese, ol adam "bu bir şey midir?" dese kâfir olur demişler, haramı istihsan ettiği (güzel gördüğü) için.

Bir kimse dese ki "Allah Taâlâ bana Cennet verirse sensiz girmezem" dese yahut "filan ile Cennet'e girmeğe emr olunsam girmezem" yahut "Allah Taâlâ bana Cennet verse dilemezin lakin dîdarın görmesin dilerim" dese bu cümle küfürdür demişler.

Bir kimse "iman artar veya eksilir" dese küfürdür demişler. -Fâzıl Birgivî bu makamda buyurur ki : "Bu fakirin anladığı oldur ki, mü'menun bih (inanılan şey) itibariyle artar eksilir dese küfürdür demişler amma yakîn ve kuvvet-i sıdk itibariyle küfür değildir. Zira müçtehidînden çok kimseler imanın ziyade ve noksanına kaildirler"-.

Bir kimse kıble ikidir; biri Kabe biri Kudüs'tür dese küfürdür demişler. —Birgivî merhum buyurur: Bu fakirin anladığı, şimdiki halde ikidir dese küfürdür amma "Bey- t-i mukaddes kıble idi sonra nesh olup kıble Kabe oldu" dese küfür değildir-.

Bir kimse bir âlime buğz etse ya söğse bir sebepsiz, onun üzerine küfürden korkulur.

Bir kimse "kâfirlerin işi güzeldir" itikat etse küfürdür demişler.

Bir kimse taam yer iken "söylemek mecusîlerden iyi nesnedir" dese yahut "hayız ve nifas halinde avretiyle yatmak mecusîlerden güzel nesnedir" dese ol kişi kâfir olur demişler.

Bir kimse "sen mümin misin?" dese ol dahi "inşaallah" dese, teviline kadir olmasa küfürdür demişler.

Bir kimse evladı ölen kimseye "Tanrı'ya senin oğlun gerek oldu" dese kâfir olur demişler.

Bir avret beline bir kara ip bağlasa, "bu nedir?" deseler, "zünnardır" dese kâfire olur demişler, ve erine haram olur.

Bir kişi haram taam yedikte "bismillah" dese kâfir olur demişler. -Birgivî hazretleri buyurur ki: Bu fakirin anladığı haram li-aynihi olursa; sücü (şarap) gibi ve murdar olmuş hayvan eti ve yağı gibi, eğer haram li-aynihi olduğunu bilirse. Zira ismullâhı (Allah'ın ismini) tahfif etmiş olur, zira mansûsdur (nasla tayin edilmiştir). İmamlarımızdan mervidir ki bir kimse bir taama gadap edip "bismillah" dese kâfir olmaz-.

Bir kişi bir gayrıya beddua etse ki "Allah Taâlâ senin canını küfürle alsın"dese kâfir olmasında ulema ihtilaf ettiler. Aslı budur ki, kendinin küfrüne rıza bilittifak küfürdür amma gayrın küfrüne rıza bazıları katında ol dahi mutlak küfürdür ve bazıları katında istihsanen (iyi ve güzel görerek) rıza ise küfürdür, amma "zulüm ve fisktan ötürü azabı dâim Şedid olsun" deyü rıza ise küfür değildir. -Birgivî merhum buyurur ki : Bu kavli esah anlarız, zira Kur'an-ı azim'de Hazreti Musa aleyhi's-selâm kıssasında buna delil vardır-.

Bir kimse "Allah Taâlâ bilir, filan işi işlemedim" dese, halbuki işi işlediğini bilse ulema küfründe ittifak ettiler, esah budur ki kâfir olur, vechi budur ki Hak Taâlâ hazretlerine cehl-i mürekkep isbat etmiş olduğu teemmül ile (düşünmekle) zahir olur.

Bir kimse bir avreti şahitsiz nikâh etse, ol er ile avret "Tanrı ve peygamber şahidimiz" deseler ikisi de kâfir olur demişler. Zira Peygamber aleyhi's-selâm gaybı bilmez, gaybı bilir demek olur. Peygamberimiz aleyhi's-selâtü ve's-selâm diri iken gaybı bilmez idi, ahırete rıhlet buyurdukta (göçtükte) kanda (nasıl) bilir demişler.

Bir kimse "ben uğurlananları ve yitikleri bilirim" dese, böyle diyen ve buna inanan kâfir olur. Bir kimse "bana cin haber verir, onun ile bilirim" dese yine kâfir olur. Zira peygamberler gaybı bilmezler, cin(ler) dahi gaybı bilmezler, ancak gaybı bilmek Allah Taâlâ hazretlerine mahsustur ve O'nun bildirdiğini bilir.

Bir kimse Allah Taâlâ'ya and içmek dilese bir ahar (başka) kimse "Ben senin Allah Taâlâ'ya and içtiğini dilemem, talaka ve itâka (boşamaya ve azat etmeye) andını dilerim" dese ulema küfründe ihtilaf ettiler, ekseri kâfir olur demişler.

Bir kimse bir kimseye "senin dîdarın (görme ve bakışın) bana can alıcı gibidir" dese ulema bunda ihtilaf ettiler, ekseri kâfir olur demişler. Zira can alıcı Allah Taâlâ'nın ulu meleğidir ve meleği tahfif küfürdür.

Bir kimse "beynamazlık hoş iştir" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse bir adama "gel namaz kıl" dese ol da "bana namaz kılmak katı iştir" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse "Allah Taâlâ gökte benim şahidimdir" dese kâfir olur. Zira Allah Taâlâ'ya mekân isbat etmiş olur, Allah Taâlâ mekândan beridir.

Bir kimse Resûlüllah sallallâhu aleyhi ve sellem "her yemek yedikte parmağın(ı) yalardı" dese bir ahar (başka) kişi "bu edepsizliktir" dese kâfir olur.

Bir kimse "rızk Allah Taâlâ'dandır lakin kuldan hareket de gerektir" dese bu söz şirktir, zira hareket de Allah Taâlâ'dandır demişler.

Bir kimse "Nasranî (Hıristiyan) olmak Yahudi olmaktan hayırlıdır" dese kâfir olur demişler, 'Yahudi şerlidir Nasranîden" demek gerektir.

Bir kimse "kâfir olmak yeğdir hıyanet olmaktan" dese Ebu'l-Kasım rahmettulahi aleyh kavline göre kâfir olur demişler.

Bir kimse haramdan sadaka verse ve ondan sevap umsa, alan fakir de haramdan olduğun(u) bilse, dua etse, veren dahi âmin dese ikisi dahi kâfir olur demişler.

Bir kimse "benim ilim meclisinde ne işim var" dese yahut "âlimlerin dediğini etmeye kim kadir olur" dese (ve)ya fetvayı yere bıraksa da "nedir bu?" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse hasmına "şer'a gidelim" dese ol dahi "bir muhzır (mahkeme mübaşiri) getirmeyince gitmem" dese yahut "şeriatı ben ne bileyim" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse küfür söylese, bir kişi dahi gülse, gülen dahi kâfir olur. Meğer gülmesi zaruri olsa, öyle olsa küfür değildir.

Bir kimse "Tanrı'dan hâli yer yok" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse "ervâh-ı meşayıh (şeyhlerin ruhları) hazırdır, bilirler" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse "ben şer'i bilmem" dese kâfir olur demişler.

Bir kimse "Âdem aleyhi's-selâm bez dokurdu" dese, birisi dahi öyle dese; "biz çulha oğlanları imişiz" dese kâfir olur demişler.

Bir kişi küçük günah işlese, birisi dahi ona "tevbe et" dese, ol dahi "ne işledim ki tevbe edeyim" dese kâfir olur demişler.

Dahi iki kişi çekişseler, birbirine "gel ilme gidelim" dese, ol dahi "ben ilmi ne bileyim" dese kâfir olur demişler, zira ilmi istihfaftır demişler.

Bir kimseye "zürriyetin kimdir, miletin kimdir, itikatta mezhebin kimdir, amelde mezhebin kimdir?" deyü sual etseler, bilmese, ol adamın zimmîden{Zimmî: İslâm devletinin uyrukluğu ve himayesi altında bulunan gayrı müslim kişi} farkı yoktur.

Bir haram-ı katiyi -ki sücü (şarap) ve hınzır (domuz) eti gibi- helaldir dese ya helal-i katiyi haramdır dese kâfir olur demişler. Cemî-i edyanda (bütün dinlerde) haram olup hilli (helal oluşu) hikmete muhalif olanın helal olmasını arzu etmek küfürdür; zina ve livata ve karnı doyduktan sonra taam yemek gibi. Amma şarabın helal olmasını temenni etmek küfür değildir.

Bir kimsenin Kur'an-ı azimü'ş-şan'ı muhavere (konuşma) ve laf ve latife arasında istimal etmesi küfürdür demişler.

Bir kimse meselâ bir Yahya adlı kimseye "Ey Yahya (peygamber), Kitab'ı al" (Meryem 19/12) dese kâfir olur, demişler.

Bir kime "şimdi sana söğsem söğmenin adını günah koymuşlar" dese afattır.

Bir kimse "Cebrail buzağısı gibi çırçıplak olmuşsun" dese afattır.

Bir kimse Allah Tebareke ve Taâlâ'dan gayrı eşyaya yemin etse haramdır. Haramı işleyen, mürted (dinden çıkan) ve kâfir olmaz, meğer mansûs aleyh olan (nasla tayin edilmiş olan) harama helal dese kâfir olur.

Ve dahi "oğlum başı için" veya "başım için" kelimelerine yemin billahi atf etse, meselâ "Vallahi oğlum başı için" dese korkulur.
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
quote_icon.png
PUTKIRAN Nickli Üyeden Alıntı



Anlaşılan sahabenin arasına karışmış münafıkları siz biliyorsunuz ama Hz.peygamber bilmiyordu....:)
Siz neymişsiniz be abii....Peygamberin bilmediğini biliyorsunuz.
Ebu Huzeyfe bin Yeman Hz.lerinin feraseti sayesinde Bedir Muharebesine katılan sahabeleri savaştan alıkoymaya çalışan münafıkların kelleleri uçurulmuştur.

Huzeyfe bin Yemân, Ashâb-ı Kiram arasında Peygamberimizin sırdaşı olmasıyla meşhurdur. Peygamberimiz ona, Ashab-ı Kiram arasına karışarak kendilerini gizleyen ve böylece fitne çıkarmak isteyen münâfıkların kimler olduğunu tek tek bildirmiştir. Bundan başka vukû bulacak hâdiseleri de bildirmişti.

Ashab-ı Kiram arasında çok sevilir ve ayrı bir itibar gösterilirdi. Çünkü o, Resûlullah'ın verdiği sırlarla dolu idi. Resûlullah gizli kalması lâzım olan bir çok şeyi, Hz. Huzeyfe'ye söylerdi.

TEVBE 101:
Elmalılı (sadeleştirilmiş):Hem çevrenizdeki bedevilerden münafıklar var, hem de Medine halkından münafıklığa çalışanlar var. Sen onları bilmezsin, Biz biliriz. Biz, onları iki kere azaba uğratacağız. Sonra da büyük bir azaba itilecekler.



Hz.Peygamber münafıkları bilmiyor ki Ebu Huzeyfe nereden bilecek,biz nereden bileceğiz?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir





KİTAPLARA TAALLUK EDEN KÜFR SÖZLER

Müslümanın ağzına sövmek küfürdür( kuran okuduğu için)
Bir kimse kuranı kendi sözü gibi kullansa kafir olur
Kuranı Kerim okunurken alkışlamak küfürdür
Bir kimse zikir yapan tesbih ve tehlil eden kimseye” o bişey değil, o tencereyidoldurmaz, o ne fayda verir, o ne işime yarar “ dese kafir olur
Bir kimse sebebi zahir olmayarak (imanlı) ulemaya buğz etse kâfir olur
Bir kimse Allah’ın emrine işaret ederek” bu emri sonuna kadar yapmaya kim güçyetirir” dese kafir olur

Fakirini kendi açtığı konu. Madde madde yazmış. Sonra bölüm bölüm yazmış.

Yazmış derken nakil yapmış. Kafasından birşey yazmamış.

Sonra benim bir sözümü alarak bana da kafir oldun dedi. Hoş şeyhi ne ki bu ne olsun. Şeyhi refah partisindekileri, Mahmud efendi ve müridlerini, Süleymancıları tekfir etmişti. Ayrıca geçen gün başka bir öngütçü bu foruma geldi. Kendisiyle kısa bir yazışmamız olmuştu. Ona şunu sordum: "Öngütün hatemi veli olduğunu tasdik etmeyenin imanı gider mi?"

O da: " Efendimiz sav. Peygamberliğini inkar etmek ne ise Öngütü inkar etmek odur." demişti.

Bu öngütçüler malesef böyle. Allah ıslah etsin.

Beni kafir ilan eden (hoş zaten ona göre ben Mahmud Efendiye bağlı olduğum için şeyhi tarafından çoktaaan kafir ilan edilmiştim de) fakiriye soralım, ben yukarda senin verdiğin bilgilere dayanarak hangi maddeden kafir olarak beni damgaladın?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Elfaz-ı Küfür , TEKFİR mercii değildir.Yani bir insan 99 vasıftan sadece 1 şey mümin olduğunu gösteriyorsa yine kurtarılmalıdır.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Her kim yarın yağmur yağacaktır deyip, bunu kat'i bir İfade ile dile geti*rirse kâfir olur. Buna dair haberini ister bir emareye dayanarak ileri sürmüş olsun, ister bir emareye dayanmaksızın ileri sürmüş olsun, farketmez. İmam Kurtubi tefsirinden alıntı...
 
Üst