"Fitne" ye cevap : Kiliseler insan yakıyordu islam kurtardı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
''Batı kiliselerde insan yakarken Endülüs'de İslam medeniyeti vardı. Osmanlı devleti kilise şiddetinden Musevileri kurtardı. İslam ne şiddeti ne de terörizmi emreder"
Dr. Ebu El Halim

PEYGAMNERİMİZ HIRİSTİYANLAR İÇİN DE RAHMET DİLEDİ

Stalin, Musolini, Hitler gibi insanların batıdan çıktığını hatırlatan Dr. Ebu El Halim, "Terörizm dünya problemidir batılıların içinden de şiddet eğilimliler çıkar, biz bunu Hıristiyanlığa mal etmeyiz. İslam dini tüm peygamberlere saygılı olmayı emreder. Batılılarda dinimize saygılı olmayı denerlerse problem kalmaz. Peygamberimiz zamanında dünya nüfusu 7 milyondu. ABD'nin ve batının son savaşlarda öldürdüğü insan sayısı 7 milyon. Peygamberimiz Allah'tan rahmet dilerken tüm insanlık için diledi sadece Müslümanlar için değil. Bu kardeşliğe ve barışa ne kadar hizmet ettiğini gösterir'' dedi.



Hasan El Ala ;

''Bu filmi duydum Müslümanları şiddetle iç içe gösteriyormuş. Bizler terörist değiliz. Peygamberimiz bir hadisinde senin dinin sana benim dinim bana demiştir. Hoşgörü bizde fazlası ile var bunu test etmeye ihtiyaç var mı ki?''
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
''Batı Peygamberimiz Allah'tan rahmet dilerken tüm insanlık için diledi sadece Müslümanlar için değil. Bu kardeşliğe ve barışa ne kadar hizmet ettiğini gösterir'' dedi.



Hasan El Ala ;

'

ispat,delil,kaynak............(!)

sirf dinler arasi diyalogu hos gostermek adina yapilanlara bir bakin........:kahretsin:

yazik yazik........
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
alıntı :
PEYGAMNERİMİZ HIRİSTİYANLAR İÇİN DE RAHMET DİLEDİ ! :confused1::blink:

Yukarıdaki cümle şu ayet-i celileye tezat ve çelişki teşkil etmesi dolayısıyla MERDUTTUR.

Mücadele Suresi Ayet 22

Allah'a ve ahiret gününe iman eden hiçbir topluluğun, babaları, oğulları, kardeşleri yahut kendi soy-sopları olsalar bile, Allah'a ve peygamberine düşman olan kimselere sevgi beslediğini göremezsin. İşte Allah onların kalplerine imanı yazmış ve onları kendi katından bir ruh ile desteklemiştir. Onları, içlerinden ırmaklar akan ve içlerinde ebedi kalacakları cennetlere sokacaktır. Allah onlardan razı olmuş, onlar da Allah'tan razı olmuşlardır. İşte onlar, Allah'ın tarafında olanlardır. İyi bilin ki, Allah'ın tarafında olanlar kurtuluşa erenlerin ta kendileridir.

:lac::pokey:
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
Kafanı vurma hemen alkına bir zarar gelmesini istemem,ispat dediğin şey kaynakça sanırsam
http://sivilinisiyatif.blogspot.com/2008/03/22063-kiliseler-insan-yakyordu-islam.html

ispat kaynak delil dedigim su sozlere idi...

''Batı Peygamberimiz Allah'tan rahmet dilerken tüm insanlık için diledi sadece Müslümanlar için değil. Bu kardeşliğe ve barışa ne kadar hizmet ettiğini gösterir'' dedi.

bu sozlere varsa delilin isbatin kaynagin ekle yoksa bos yere sagda solda gordugun anlamsiz yazilari sirf diyalogu savunmak adina buralara tasima gayretinden vazgecki aklina bir zeval gelmesin daha sonra;)

birde ekledigin linkin niye tamamini buraya tasimayipta isine gelen bolumleri aldiginda durumu izah etmeye yeterlidir sanirim:)
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Allah'ın RAHMAN sıfatını ve ism-i celile-sinin bir şuası pırıltısı dahi bütün dünya insanlarının kurtulması ve kurtuluşu için kafi olabilir
Allah'ın RAHMAN sıfatı varken ve varoldukça dünya insanlarının kurtuluşu için merhamet dilemek merdutluk olmasa gerek

Bakın RAHMAN sıfatı ve ism-i celilesinin bir cilvesi

Rahman vasfı gereği Cenab-ı Hakk, dünyada bütün canlılara, mümin-kafir ayırımı yapmaksızın bütün insanlara, şefkat ve merhametle davranmayı kendi nefsine farz kılmıştır
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Allah'ın RAHMAN sıfatını ve ism-i celile-sinin bir şuası pırıltısı dahi bütün dünya insanlarının kurtulması ve kurtuluşu için kafi olabilir
Allah'ın RAHMAN sıfatı varken ve varoldukça dünya insanlarının kurtuluşu için merhamet dilemek merdutluk olmasa gerek


Müslümanların kurtulmasına vesile olan amel-i salihlerin başında gelen ALLAH İÇİN SEVEMEK ve ALLAH iÇiN BUĞZETMEK diye bir amel-i salih var.
Siz böyle bir ibareye hayatınızda hiç rastladınız mı ? Raslamadığınız anlaşılıyor !
Rabbimiz merhamet sahibi değil mi ki, -haşa- insanların çoğunun gireceği Cehennemi yarattı ?

Ve bu ayetlerde acaba kimler kasdedilmiş ?

"Onlar için Allah'tan ister mağfiret dile, ister dileme. Onlar için yetmiş kere mağfiret dilesen de yine Allah onları affetmeyecektir. Bu, onların Allah'ı ve Resulünü inkâr etmelerinden dolayı böyledir. Allah, böylesine baştan çıkmış fasıklar güruhuna hidayet etmez."
"Ve onlardan biri ölürse asla namazını kılma ve kabirinin başına gidip durma. Çünkü onlar Allah'ı ve Resulünü tanımadılar. Ve fasık olarak can verdiler." (Tevbe, 80 ve 84)
 

adalı

Profesör
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,907
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Web sitesi
adali81.blogcu.com
Allah Teâlâ Kur’an’da iki yerde gayrı müslimler için rahmet dilemenin hoş olmadığına işaret etmektedir.

Birincisi; Hz. İbrahim’in babasının affedilmesi hususunda Allah’a yalvarmasına işaret eder. “İbrahim'in babası için af dilemesi, sadece ona verdiği sözden dolayı idi. Ne var ki, onun Allah'ındüşmanı olduğu kendisine belli olunca, ondan uzaklaştı. Şüphesiz ki İbrahim çok yumuşak huylu ve pek sabırlı idi” (Tevbe, 9/114).

Bu ayet Hz. İbrahim babasının affedilmesi için Allah’a dua ettiğini, fakat onun kafirlerden olduğunu anlayınca bundan vazgeçerek tevbe ettiğini gösterir. Bilindiği gibi Hz. İbrahim’in babası inananlardan değildi, hatta oğluna muhalefet edip mücadeleye girişen birisiydi.

Diğeri ise Ebu Talib’in ölümünden sonra Hz. Muhammed’in, affedilmesi hususunda Allah’a yalvarmasıyla ilgilidir: “(Kâfir olarak ölüp) cehennem ehli oldukları onlara açıkça belli olduktan sonra, akraba dahi olsalar, (Allah'a) ortak koşanlar için af dilemek ne peygambere yaraşır ne de inananlara” (Tevbe, 9/113).
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
Allah'ın RAHMAN sıfatını ve ism-i celile-sinin bir şuası pırıltısı dahi bütün dünya insanlarının kurtulması ve kurtuluşu için kafi olabilir
Allah'ın RAHMAN sıfatı varken ve varoldukça dünya insanlarının kurtuluşu için merhamet dilemek merdutluk olmasa gerek

Bakın RAHMAN sıfatı ve ism-i celilesinin bir cilvesi


Allah(c.c)'in rahman sifati kimleri kapsiyor aceba dusunmek lazim....:thinking:

suphesiz O diledigine diledigini verir,lakin Allah'in (c.c) rahman sifatini kafirlere adletmekte kimsenin haddi olmamali

Sehl İbni Sa’d es-Sâidî radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

“Eğer dünya, Allah katında sivrisineğin kanadı kadar bir değere sahip olsaydı, Allah hiçbir kâfire dünyadan bir yudum su bile içirmezdi.” Tirmizî, Zühd 13. Ayrıca bk. İbni Mâce, Zühd 3

ve su ayeti kerimelerdede Allah(c.c) kafirlerin yaptiklarinin karsiligini erteledigini bildiriyor


Eğer Allah, insanları zulümleri yüzünden cezalandıracak olsaydı, yeryüzünde hiçbir canlı bırakmazdı. Fakat onları takdir edilen bir müddete kadar erteliyor. Ecelleri geldiği zaman onlar ne bir saat geri kalabilirler ne de öne geçebilirler. (Nahl, 61)

(Ey Muhammed,) Sakın, Allah'ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma! Ancak, Allah onları yalnızca korkudan gözlerin dışarı fırlayacağı bir güne ertelemektedir. (İbrahim,42)





ama ne acidirki kafirlere taninan imkanlara ,zamanlara birileri rahmet nazari ile bakiyor,:lac:
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Allah Teâlâ Kur’an’da iki yerde gayrı müslimler için rahmet dilemenin hoş olmadığına işaret etmektedir.

Birincisi; Hz. İbrahim’in babasının affedilmesi hususunda Allah’a yalvarmasına işaret eder. “İbrahim'in babası için af dilemesi, sadece ona verdiği sözden dolayı idi. Ne var ki, onun Allah'ındüşmanı olduğu kendisine belli olunca, ondan uzaklaştı. Şüphesiz ki İbrahim çok yumuşak huylu ve pek sabırlı idi” (Tevbe, 9/114).

Bu ayet Hz. İbrahim babasının affedilmesi için Allah’a dua ettiğini, fakat onun kafirlerden olduğunu anlayınca bundan vazgeçerek tevbe ettiğini gösterir. Bilindiği gibi Hz. İbrahim’in babası inananlardan değildi, hatta oğluna muhalefet edip mücadeleye girişen birisiydi.

Diğeri ise Ebu Talib’in ölümünden sonra Hz. Muhammed’in, affedilmesi hususunda Allah’a yalvarmasıyla ilgilidir: “(Kâfir olarak ölüp) cehennem ehli oldukları onlara açıkça belli olduktan sonra, akraba dahi olsalar, (Allah'a) ortak koşanlar için af dilemek ne peygambere yaraşır ne de inananlara” (Tevbe, 9/113).

adalı Kardeş,
Şu hususu hemen düzeltelim ki, eğer bahsettiğiniz İbrahim (A.S.) ın amucası veya üvey babası olan Azer ise, söylediğiniz doğrudur. Lâkin, hiçbir peygamberin atası kafir değildir ve İbrahim (A.S.) ın öz babası dahi kafir değildi.
İbrahim aleyhisselamın öz babası Taruh adında bir zattı. Mümin, salih ve temiz bir zat olan Taruh; hanımı, oğlu İbrahim aleyhisselama hamileyken vefat etti.
Yanlışlığa meydan vermeyelim.
:good:
 

adalı

Profesör
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,907
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Web sitesi
adali81.blogcu.com
adalı Kardeş,
Şu hususu hemen düzeltelim ki, eğer bahsettiğiniz İbrahim (A.S.) ın amucası veya üvey babası olan Azer ise, söylediğiniz doğrudur. Lâkin, hiçbir peygamberin atası kafir değildir ve İbrahim (A.S.) ın öz babası dahi kafir değildi.
İbrahim aleyhisselamın öz babası Taruh adında bir zattı. Mümin, salih ve temiz bir zat olan Taruh; hanımı, oğlu İbrahim aleyhisselama hamileyken vefat etti.
Yanlışlığa meydan vermeyelim.
:good:

İbrahim Aleyhisselam babasının imana gelmesinden henüz ümidini kesmemişti. Azaptan kurtulması için duyduğu arzu ve rağbetini anlatmak istiyor, hidayete nail olmasını temenni ediyor, Allah-u Teala'nın engin rahmetini hatırlatıyordu.

Son olarak şöyle söyledi:

"Sana Selâm olsun! Rabbimden senin için mağfiret dileyeceğim. Çünkü O bana karşı çok lütufkârdır." (Meryem: 47)

Bu temennisi, Âzer'in adüvvullah olduğu açığa çıkmadan önce olmuştu. Fakat o şirkte, Allah'ın dinine düşmanlıkta ısrar edince onunla ilgisini kesti ve ondan uzaklaştı.

Âyet-i kerime'lerde şöyle buyurulmaktadır:

"Cehennem ehli oldukları onlara apaçık belli olduktan sonra, akraba bile olsalar, müşrikler için af dilemek Peygamber’e ve müminlere yaraşmaz.İbrahim’in, babası için mağfiret dilemesi, sadece ona verdiği sözden dolayı idi. Onun Allah’ın düşmanı olduğu kendisine belli olunca, ondan uzaklaştı. İbrahim gerçekten çok içli ve yumuşak huylu idi." (Tevbe: 113-114)
 

adalı

Profesör
Katılım
10 Eyl 2007
Mesajlar
1,907
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Web sitesi
adali81.blogcu.com
Bir Âyet-i kerime'de şöyle buyuruluyor:

"Yalnız İbrahim'in babasına: "Andolsun ki senin için mağfiret dileyeceğim. Fakat Allah'tan sana gelecek herhangi bir şeyi önlemeye gücüm yetmez." sözü hariç. "Ey Rabbimiz! Sana güvendik, sana yöneldik, dönüş sanadır." (Mümtehine: 4)

Herhangi bir kâfirin imanla müşerref olması temenni edilebilir. Fakat kâfirler mağfirete müstehak olmadıkları için istiğfarda bulunmak câiz değildir. Küfür ve şirk üzere ölmüş kimseler hakkında da artık istiğfara mahal kalmamıştır.


Ömer ÖNGÜT Efendi
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Allahu teala Bütün Hristiyan ve Kafirlerden razı olsun inşaAllah.


Bir söz insanı cennete sokabileceği gibi, yuakrıdaki gibi bir söz de dos-doğru eşşek Cennetine gönderebilir.
Ağzımızdan çıkanlara çok dikkat etmemiz lazım çokoooooook !
Bu işler çocuk oyuncağı değil...

Gün gelir YANDIM ALLAH deriz de , o zamnda bize GEÇTİ BOR'UN PAZARI derler !
 

ileney

Sözlerim senet değil
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
522
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ELM SOKAĞI
Web sitesi
reddiyeler.org
Bir söz insanı cennete sokabileceği gibi, yuakrıdaki gibi bir söz de dos-doğru eşşek Cennetine gönderebilir.
Ağzımızdan çıkanlara çok dikkat etmemiz lazım çokoooooook !
Bu işler çocuk oyuncağı değil...

Gün gelir YANDIM ALLAH deriz de , o zamnda bize GEÇTİ BOR'UN PAZARI derler !

Siz çok biliyorsunuz :)
Eşek cenneti ne demek oluyor Muhammed Alehisselam mı mi bildirmiş ?
Ben Bu duayı söylemekte bir mahsur görmüyorum
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Siz çok biliyorsunuz :)
Eşek cenneti ne demek oluyor Muhammed Alehisselam mı mi bildirmiş ?
Ben Bu duayı söylemekte bir mahsur görmüyorum

Önce siz ehl-i salib için yaptığınız o ucube duayı " Allahu teala Bütün Hristiyan ve Kafirlerden razı olsun :confused1::blink: " kimden öğrendiğiniz bir söyleyin , ondna sonra da ben size "eşşek cenneti" ni izah edeceğim.
Hadi durma söyle ! Yaptığın bu duayı yoksa size İblis mi öğretti ?

 

ileney

Sözlerim senet değil
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
522
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ELM SOKAĞI
Web sitesi
reddiyeler.org
Önce siz ehl-i salib için yaptığınız o ucube duayı " Allahu teala Bütün Hristiyan ve Kafirlerden razı olsun :confused1::blink: " kimden öğrendiğiniz bir söyleyin , ondna sonra da ben size "eşşek cenneti" ni izah edeceğim.
Hadi durma söyle ! Yaptığın bu duayı yoksa size İblis mi öğretti ?

Yok valla ben İmamı Rabbani den duydum. :)
 
K

kalandar53

Guest
Mehmet İleney rumuzlu kişi ateizm.info ile alakalı olsa gerek. Ayrıca dinler arası diyalog en fazla ateistlerin hoşuna gitmektedir. Bu önemli bir noktadır.

Dinler arası diyalog uğruna kafirleri dost görmenin hristiyanların inandığı ilah ile Müslümanların inandığı Allahı bir olarak görme de tamamen küfür sebebidir. Bunu diyanet bile söylüyor fakat ciddiye alınmak için AKP il başkanı olmak lazım bu konularda malesef.
 

ileney

Sözlerim senet değil
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
522
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ELM SOKAĞI
Web sitesi
reddiyeler.org
eklermisin nerde geciyormus bu sozler

imam rabbani kafirlerden Allah(c.c) razi olsun demis hemi?:thinking:

hele bi ekle kaynagini bakalim

İnsanları sui zanla suçlamaktan Allah'ın engin rahmetine sığınırım.

Allah razı olsun demek, bu halindenAllah razı olsun demek değildir. Allahü teâlâ, seni razı olacağı halegetirsin manasında bir duadır. (Mektubat-ı Rabbani)
http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=2616

Biz zaten Allahu Teala'ya Ey Allah çabuk bundan razı ol yoksa sana kızarım demiyoruz ki :)
Allahu teala senden razı olsun diyoruz adı üzerinde yani.
Allah teala razı nasıl olur ?

Elbette Onun emr ettiği dine girererek emir ve buyruklarını yaparak.

Sizler hiç vaaz hutbe neyim dinlemiyor musunuz arkadaşlar.Hocalar bangır bangır buna işaret ediyor. :)

Ve sevgili Kalendar Ateizm info Dünya'nın ilk ve Tek ateizm karşıtı resmi sitesidir.Daha içeriğini bilmeden isimden hüküm çıkarmak.Ne kadar doğrudur ?


 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst