"Fitne" ye cevap : Kiliseler insan yakıyordu islam kurtardı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Allah razı olsun demek, bu halindenAllah razı olsun demek değildir. Allahü teâlâ, seni razı olacağı halegetirsin manasında bir duadır. (Mektubat-ı Rabbani)
http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=2616


dinimizislam sitesinde maalesef müslümanların kafasını karıştıracak bir çok ifade ve beyan bulunmaktadır. Bunlardan sadece birisi de yukarıdaki ifadedir. Şüphesiz ki, Mektubatı Rabbani müslümanlar için bir fıkıh ve hüküm kitabı değildir. Bir nasihat ve vaaz kitabı hüviyetindedir. İmam-ı Rabbani (k.s.) ait olan bu kitabın tercemesinde birçok hataların olduğu da söylenmektedir. Kaldı ki, İmam-ı Rabbani Hz.leri "Allah Razı Olsun " ibaresini hangi haller için yukarıdaki gibi bir beyanla açıklamıştır bu bize meçhuldür. Bilindiği gibi, biz "Allah razı Olsun" ibaresini daha çok teşekkür mahiyetinde bize bir iyiliği dokunan insanlara kullanıyoruz. Eğer, bize iyiliği dokunan bir gayr-ı müslim ise, ona "Allah Razı olsun " demek yerine "Allah sana hidayetini eriştirsin" deriz.
Dolayısıyla gösterdiğiniz delil maksada uygn bir delil olmamıştır. Ve siz kanatimizce hatalar içindesiniz.
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
İnsanları sui zanla suçlamaktan Allah'ın engin rahmetine sığınırım.

Allah razı olsun demek, bu halindenAllah razı olsun demek değildir. Allahü teâlâ, seni razı olacağı halegetirsin manasında bir duadır. (Mektubat-ı Rabbani)
http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=2616

Biz zaten Allahu Teala'ya Ey Allah çabuk bundan razı ol yoksa sana kızarım demiyoruz ki :)
Allahu teala senden razı olsun diyoruz adı üzerinde yani.
Allah teala razı nasıl olur ?

Elbette Onun emr ettiği dine girererek emir ve buyruklarını yaparak.

Sizler hiç vaaz hutbe neyim dinlemiyor musunuz arkadaşlar.Hocalar bangır bangır buna işaret ediyor. :)




mehmet ileney ,mektubbata gecen o sozlerin tamamini sayfa numarasi ile ekle,bektasilik yapma(!)
suizanda bulunmadik sadece kaynak isdedik sayfa numarasini ver tam olarak o bahsettigin ifade nasil gecmis arastiralim,

bunu istemek suizanda bulunmak demekmi pes yani:lac:

imam rabbani(k.s) hazretleri o sozu kafirler icinmi kullanmis:lac: verdigin linkdeki aciklama seni tatmin ettidemi bize gonderdin,senin "Allah(c.c) kafirlerden razi olsun" sozunle o aciklama arasinda zerre kadar alaka yok(!),

sen kimden ne sohbeti dinliyorsunki cikipta ahkam kesiyorsun:mad:

"Allah(c.c) kafirlerden razi olsun" sozu direk(aciklamasiz) hicbirsekilde kullanilmasi dogru degildir......


Allah-u Teâlâ küfrün(kafirin) vasıflarını da Âyet-i kerime’lerinde beyan buyuruyor:

“Ey iman edenler! Müşrikler ancak bir necis (pislik)tir.” (Tevbe: 28)

“Artık onlardan yüz çevirin. Çünkü onlar murdardır.” (Tevbe: 95)

“Ey Peygamber! Kâfirlerle ve münafıklarla cihad et! Onlara karşı sert davran. Onların varacağı yer cehennemdir. O gidilecek yer ne kötüdür!” (Tahrim: 9)

“İnkar edenler için ateşten elbiseler biçilmiştir.” (Hacc: 19)

“Bir de onlar için demirden kamçılar vardır.” (Hacc: 21)
“Yanımızda onlar için ağır boyunduruklar ve cehennem var.” (Müzemmil: 12)

“Biz o kâfirlerin boyunlarına demir boyunduruklar takarız. Onlar ancak yapmış olduklarının cezasını çekerler.” (Sebe: 33)

“Bunlara benzer daha çeşit çeşit acılar da vardır.” (Sâd: 58)


Allah(c.c) kafirlerden razi olmadigini ayeti kerimeler ile bildirmis iken sana noluyor....?
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Ayrıca dinler arası diyalog en fazla ateistlerin hoşuna gitmektedir. Bu önemli bir noktadır.
kalandar53 , ateistlerin dinle arası yoktur ki diyaloğuyla ilgilensinler nereden çıkardınız bunu

“Ey iman edenler! Müşrikler ancak bir necis (pislik)tir.” (Tevbe: 28)
sn.sofuoğlu aynı yaLın yanlışı yapıyoruz.
Kur'anın ayetlerini tek ve yalın bir değerlendirme yapmak doğru mu
Madem kafirler necis pislik o halde onlarla evlenmeye nasıl izin veriyor islam?
Ayetlerin subutu sebebi ne nuzülü bir bütünlük içinde değerlendirilmeli
Hz.Peygamber bir yandan yahudiler ile savaşmış ama öte yandan onlarla ticaretine son vermemiş
Kaldı ki konunun maksadı bu mevzular değil
RAHMAN sıfatı sadece Rabbin Mü'min kulları için mi? değil
Yani Allah'ın merhameti şefkati sadece inananlara değil bütün insanlara şamildir
Bizim için esas ölçü bu.
Hristiyan yada yahudi bütün insanlar için merhamet dilemek onlara iman kapısını açmak demek
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Fethullah Gülen cemaatinin Sorularla İslamiyet adlı fıkıh sitesi...

Kafirlere Allah razı olsun veya Allah rahmet etsin demek caiz değildir. Genel bir ifade kullanıldığı zaman müslümanları niyet ederek söylemek gerekir. Ayrıca kişinin kafir olduğunu bilmeden rahmet dilemek ve dua etmek kişiyi mesul etmez

http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=show_qna&id=15248


Kafirlere dua etmek caiz değildir. Çünkü onlar küfürleriyle Allahı inkar etmektedirler. Ancak tüm müminler için hayır duada bulunulabilir. Hayatta bulunan kafirlerin hidayet bulmaları için dua etmek caizdir.

Rasulullah Efendimiz küfür üzere ölen bir yakını için "Eğer Allah yasaklamazsa ona mağfiret dileyecegim"(bk. Kurtubî, VNI/272) deyince şu âyet-i kerime nazil oldu: "Cehennemlik oldukları anlaşıldıktan sonra akraba dahi olsalar, müşrikler için mağfiret dilemek Peygambere ve mü'minlere yaraşmaz" (Tevbe (9) 113).


Münafıklardan Abdullah b. Ubey b. Selül'ün cenaze namazını Rasulüllah Efendimiz kıldırmıştı. (Kurtubî, VNI/218) (O münafıkları tanıdığı halde, siyaseten davranışta onları mü'minlerden ayırmıyordu). Bu konuda da şu âyeti kerime geldi: "Onlardan ölen kimsenin namazını sakın kılma! Mezarı başında da durma. Çünkü onlar Allah'ı ve Rasulünü inkâr ettiler, fasık olarak öldüler" (Tevbe (9) 84). Şu ayetin de aynı konu ile alâkalı olarak geldiği söylenir:

"Onlara ister bağışlanma dile, ister dileme, farketmez. Onlara yetmiş defa bağışlanma dilesen de Allah onları asla bağışlamayacaktır. Bu, onların Allah'ı ve Rasulünü inkâr etmesinden ötürüdür. Allah fasıklar güruhuna hidayet vermez" (Tevbe (9) 80)

Bu naslar karşısında, özellikle Malikî Imam Karafi meseleyi bütün detayı ile ele almış ve özet olarak: "Kafirin bağışlanması için dua etmek küfürdür (dua eden kâfir olur). Çünkü, Kur'ân'ı Kerim birçok âyetle müşrikleri Allah'ın bağışlamayacağını, kâfirlerin Cehennem'de ebedî kalacağını kesinkes haber verdikten sonra böyle bir şey istemek, Allah'ı yalanlamak ve sanki'(Ya Rab! Sen öyle diyorsun ama bağışlasan daha iyi edersin) demek olur. Bu da küfürdür. Tüm mü'minlerin bağışlanmasını istemek de haramdır. Çünkü günahkâr mü'minlerin Cehennem'de, bir süre için de olsa, kalacakları sahih hadislerle bildirilmektedir.(Bu konuda geniş bilgi için bk. Karafi, el-Furük, IV/259 vd.)

Bu görüş Hanefilerce biraz ağır bulunur ve "kâfirin bağışlanması için dua etmek küfürdür, tüm mü'minlerin bütün günahlarının bağışlanması için dua etmek ise haram değildir" denir. Ibn Âbidîn buna açıklık getirirken der ki: "Mesele şuradan kaynaklanıyor: Allah'ın va'dinden dönmeyeceğini kendi kelâmıyla biliyoruz. Ama acaba vâdinden (azab edeceği sözünden ve tehdidinden) de dönmez mi? Işte Karafi ve onu izleyenler, Allah'ın va'di gibi vâdinden de dönmeyeceğini düşünerek, eğer Allah kâfirleri Cehennem'e koyacağını ve onların orada ebedî kalacağını bildiriyorsa bunun aksini istemek Allah'ı isabetsizlikle suçlamak ve onu tekzib olur, bu ise küfürdür diye düşünmüşlerdir. Hanefi Ibn Emîr el Hâcda (Vefatı 879 (1474) bk. Mu'cemu'1-müellifin, XI/274) kâfire dua konusunda onlar gibi düşünmüş tüm mü'minlere dua konusunda biraz daha müsamahalı davranmıştır. Doğrusu da budur.(bk. Ibn Abidin (Âmira), I/351, (Mısır), I/523) Buna göre kâfir olarak ölen birisi için dua etmek küfürdür. Ancak küfrü açık (bevâh) olmayanlara günahlarıyla küfür damgası vurup onları mü'min saymamak da bizim hakkımız değildir. Meselâ Allah'ın birliğine, Hz. Muhammed (sav)'in peygamberligine, Kur'ân'ın bütününe inanan birisi Haccâc gibi zalim de olsa onu kâfir saymak bizim elimizde değildir. Ama bunlara olduğu gibi inanmamış, ya da bunları tahkir etmişse, onu da mü'min saymak bizim elimizde değildir.

Mesele ölmüş gitmiş kâfirler için böyledir. Hayatta olan kâfirlerin doğru yolu bulmaları için dua etmenin ise caiz olduğu görüşü hâkimdir. Çünkü Rasulüllah Efendimiz Uhud Günü mübarek dişleri kırılıp, yüzü yaralandığında, müşrikler için: "Allah'ım kavmimi bağışla, çünkü onlar bilmiyorlar" diye dua etmişlerdi. Ibn Abbas da: "Mü'minler kâfir olarak ölmüş yakınlarına dua ediyorlardı. Bunu yasaklayan âyet (Tevbe 113) geldi, onlardan duayı kestiler. Ama bu âyet onların, hayatta olan kâfirlere dua etmelerini yasaklamıyordu" demiştir (Kurtubî, VNI/274). Ama bununla beraber; Buhari'nin nakline göre, Rasulüllah Efendimiz (sav)'in Uhud'daki bu sözü, kendi duası değildir. O bunu: "Daha önce de bir peygamber yaralanmış ve böyle demişti" tarzında söylemiştir (bk. Buharî, magazî; Müslim, cihad 103) şeklinde söyleyip kâfirin hayatta olanına dahi dua edilemeyeceği görüşünde olanlar da vardır (Kurtubî, VNI/278). Fakat böyle dahi olsa, önceki bir peygamberin sözü bizim şeriatimizde neshedilmedikçe bizim için geçerli olacağından (Allah'u alem) hayattaki bir kâfirin hidayete ermesi için dua etmekte bir mahzur olmamalıdır. Çünkü onun hidayeti bulması muhal değildir ve Allah kâfir olanların dünyada iken mü'min olamayacaklarını söylememiştir ki, bizim bunu istememiz, Allah (cc)'in olmaz, dediğinde israr etmemiz anlamına gelmiş olsun.
http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=show_qna&id=1965&keyword=kafirler
 

ileney

Sözlerim senet değil
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
522
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ELM SOKAĞI
Web sitesi
reddiyeler.org
mehmet ileney ,mektubbata gecen o sozlerin tamamini sayfa numarasi ile ekle,bektasilik yapma(!)

mehmet ileney ,mektubbata gecen o sozlerin tamamini sayfa numarasi ile ekle,bektasilik yapma(!)



Kafirleri Kötülüyorsunuz onların yaptığı Bilgisayar'ı kullanıyorsunuz.Onları kötülüyorsunuz Klozetine kadar bütün ürünlerini kullanıyorsunuz.Sonra da nankörlük yapıp onlara dua dan cimri kalıyorsunuz.Müslüman Ahlakı bu mudur ?

Google'de kaynak bulamadığın için bu öfke bu kin.Yani sanıyorsun ki ben bu evladın sözünü google'ye yapıştırayım sonuç verirse doğru değilse yanlıştır mı diyorsun
smile.gif
Bulamadığın için mi nefsi davranıp sana noluyooo diyerek Kahvehane Kültürü sergiliyorsunuz.Bakın özellikle sizi son günlerde takip ediyorum.Ama inanın tutmuş olduğunuz bu tavır hoş değil.Burada senin babanın oğlu yok.Ben sizinle edepli bir şekilde tartıştım ama siz işi sulandırdınız.

Öncelikle müslüman ben cennete gireyim memeleri yeni tomurcuklanmış yaşıt kızlarla olayım şeklinde hareket etmez.Sen bir Lokma ekmek yiyorsan Allahu teala'dan bunun herkeste olmasını iste ki O Alemlerin Rabbi size olan nimetini arttırsın.Ama siz bencil davranıp butun bütününü kendinize biçerseniz iş işte o zaman değişir.Ben kaynak istediniz.Peki sizin Kitap okuma alışkanlığınız yok mudur ? Hiç mi bu yüce zatların sözlerine merak sarmadınız.

Yoo merak etme ben size ''Al buda sana iyi bir kapak olsun demeyeceğim'' :) Ama biraz kitab okumanı tavsiye ediyorum google den alim çıkmaz :
71.Mektubun sonuna bak :D

http://kitap.hakikatkitabevi.com/cgi-bin/cgi.exe/mjdmktb/query=!28allah+!7C+allah+!7C+allah!29+!28r!E2!7A!FD+!7C+ra!7A!FD!29+!28olsun+!7C+olsun!29+/doc/%7B@671%7D?

Özetle diyorum ki ;
Hayatta olan bütün insanlar için dua etmeliyiz.Egoistlik maskesi altına girmenin zamanı değildir.Gelelim Kafir'ler için hayatta ise dua edilebilir olmasına.

Rasulüllah Efendimiz Uhud Günü mübarek dişleri kırılıp, yüzü
yaralandığında, müşrikler için: ?Allah?ım kavmimi bağışla, çünkü onlar bilmiyorlar?
diye dua etmişlerdi.



Hazreti Muhammed Mustafa Alehisselam böyle söylemişken O halde nasıl olur da biz kafire dua edemeyiz diyebiliriz.Din sizin midir ?

Hazreti. Ömer ve Ebu Cehil kâfirdiler. Her ikisine de Peygamberimiz (Sallallahu
aleyhi vesellem): ?Ya Rabb'i! Bu iki Ömer'in birisinin eliyle sen İslamiyeti
ihya eyle?, diye dua etti.
Peki bu hadisi şerifte ne demek isteniyor Açık açık dua edilmiyor mu.Allah'ım razı ol denmiyor mu.Eğer biliyorsanız konuşun ama bilmiyorsanız lütfen biraz sukut edin ve Allahu teala'dan korkun,korkalım.


Peki ne yapalım sürekli onlara beddua mı edelim ?
Peygamber efendimiz, kâfirlerin hidayete kavuşmaları için dua etmiştir. Kâfirlerin yok olması için dua et denildiğinde Resulullah efendimiz, Ben lanet etmek için gönderilmedim.


Efendimiz Hayatında bir çok yerde kafirlere dua buyurmuşlardır onlardan biri ;


Ebû Hüreyre ?radıyallahü anh? şöyle anlatmışdır: Annemmüşrikbirkadınidi. Ne kadar islâma da?vet etdiysem de kabûl etmedi. Bir gün yine onu islâma da?vet etdim. Resûlullah ?sallallahü aleyhi ve sellem? hakkında bir söz söyledi. Çok incindim. Ağlayarak Resûlullahın huzûruna gitdim. Bu durumu anlatıp, yâ Resûlallah, bir
düâ ediniz de Allahü teâlâ Ebû Hüreyrenin annesine îmân nasîb etsin
dedim. ?Yâ Rabbî, Ebû Hüreyrenin annesine hidâyet ver? diye düâ
buyurdu. Anneme müjde vereyim diye eve gitdim. Evin kapısını kilitli
buldum. İçerden su sesleri geliyordu. Gusl abdesti aldığını anladım.
Annem içerden, ey Ebû Hüreyre,
biraz sabr eyle, diye seslendi. Biraz sonra elbisesini giyip kapıyı
açdı ve innî eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden
abdühü ve Resûlühü diyerek müslimân olduğunu bildirdi. Ben hemen
koşarak Resûlullahın ?sallallahü aleyhi ve sellem? huzûruna gitdim.
Sevincimden ağlayarak, müjde yâ Resûlallah,
annem hakkındaki düânız kabûl olundu, dedim. Sonra, yâ Resûlallah, bir
düâ dahâ ediniz de Allahü teâlâ insanların kalbinde ben ve annemi
sevgili eylesin ve onları da bizim kalbimizde sevgili eylesin, dedim.
Resûlullah ?sallallahü aleyhi ve sellem? bunun için de düâ buyurdu.
Hiçbir mü?min yokdur ki, benim adımı işitsin de beni sevmemiş olsun.
 

ileney

Sözlerim senet değil
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
522
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ELM SOKAĞI
Web sitesi
reddiyeler.org
Sevgili Elm , Orada Özetle Yaşayan kafirlere dua etmenin caiz olduğu buyuruluyor. ;)
Anlamadıysanız bir daha okuyun.

Ve abdal21

Sıra sizde Hadi bekliyoruz delillerinizi

Bakalım bu Eşek Cenneti neymiş?

Allah mü'minleri eşek görüpte mi cennete görüyor yoksa ? Asıl sizin söylediğiniz bu söz imanı küçük düşürür.

Boşuna araştırma Hiçbir islam aliminden böyle bir söz çıkmamıştır.Şimdi müslümanlardan özür dilemen gerekiyor bekliyorum.


dinimizislam sitesinde maalesef müslümanların kafasını karıştıracak bir çok ifade ve beyan bulunmaktadır.

:D

Dinimiz İslam Eşek Cennetini değil Cennetin yolunu gösteriyor.Atmak tutmak kolay delil lazım senet lazım :)

Alıntı yaptığım siteye güvenmeyen sofuoğlu ne hikmetse pervasızca onların yayınladığı çalgılı ilahileri sitesinde bulunduruyor.İnsan bir siteye tepkisini koyduğu zaman dosdoğru olmalıdır ;) Madem bu siteye gıcıksınız o halde niçin bunlara bağlı olan metaryalleri sitenize koyuyorsunuz :)
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Kafirlere Allah razı olsun veya Allah rahmet etsin demek caiz değildir. Genel bir ifade kullanıldığı zaman müslümanları niyet ederek söylemek gerekir. Ayrıca kişinin kafir olduğunu bilmeden rahmet dilemek ve dua etmek kişiyi mesul etmez

http://www.sorularlaislamiyet.com/su...w_qna&id=15248

:)

KAfirlere dua etmekle Allah razı olsun farklı şeylerdir...
Mehmet...Allah sana hidayet etsin demek duadır...Bunda beis yoktur...
Allah razı olsun dedin mi caiz değildir...Çünkü o dua değil teşekkürdür..:)
 

ileney

Sözlerim senet değil
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
522
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ELM SOKAĞI
Web sitesi
reddiyeler.org
Kafirlere Allah razı olsun veya Allah rahmet etsin demek caiz değildir. Genel bir ifade kullanıldığı zaman müslümanları niyet ederek söylemek gerekir. Ayrıca kişinin kafir olduğunu bilmeden rahmet dilemek ve dua etmek kişiyi mesul etmez

http://www.sorularlaislamiyet.com/su...w_qna&id=15248

:)

KAfirlere dua etmekle Allah razı olsun farklı şeylerdir...
Mehmet...Allah sana hidayet etsin demek duadır...Bunda beis yoktur...
Allah razı olsun dedin mi caiz değildir...Çünkü o dua değil teşekkürdür..:)


Teşekkür diyorsun da Kafir'e teşekkür etmek küfür müdür :)

Orada Ölen Kafir'ler için deniliyor Ölen Kafir'in işi artık bitmiştir.Ona dua etmek Allah razı olsun demek işte o zaman küfür dür.Çünkü Allahu tealanın vaadi bulunmaktadır.

Sen şimdi müslümansın.

Ben sana Allah razı olsun desem Allahu teala hemen razı mı olacak ?

Bu Allah'ın bileceği iş,onu sorgulamak bize düşmez.Allah hidayet versin demekle zaten Allah'în razı olacağı bir hal deği midir ? Din kardeşim.

Allah razı olsun---->Geniş zaman

Allah razı olacak---->Emir kipi

Allah razı oldu----> Biten bir iş

Arada ki farklara bakalım.Biz geniş zamanı kullanıyoruz.Allah seni razı olacağı hale soksun demek istiyoruz.Yahu siz etmeyin ben ederim :)
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Bu mektûb, Hân-ı Hânânın oğlu Mirzâ Dârâb için yazılmış olup, Allahü teâlâya şükr etmek, islâmiyyete uymakla olduğunu bildirmekdedir:

llahü teâlâ, kuvvetinizi artdırsın ve yardımcınız olsun! İyilik edene teşekkür lâzım olduğunu akl da, islâmiyyet de göstermekdedir. Şükrün derecesi, gelen ni’metlerin mikdârına bağlıdır. Ni’met, ne kadar çok ise, şükr etmek lüzûmu da çok olur. Görülüyor ki, zenginlerin, zenginlik derecesine göre, fakîrlerden dahâ çok şükr etmesi lâzımdır. Bunun içindir ki, bu ümmetin fakîrleri, zenginlerinden beşyüz sene önce Cennete girecekdir.

Allahü teâlâya şükr etmek için, önce Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdiğine uygun bir i’tikâd edinmek lâzımdır. Çünki, Cehennemden kurtulan, yalnız bu fırkadır. İ’tikâdı düzeltdikden sonra, islâmiyyete uygun hareket etmelidir. İslâmiyyeti de, bu fırkanın müctehidlerinin kitâblarından öğrenmelidir. [Dinden haberi olmıyan, reformcu müftîden, câhil hâfızdan, dinsizlerin, gençleri aldatmak için gazetelerdeki, dîni medh eden, aldatıcı yazılarından öğrenmemelidir.] Bundan sonra, Ehl-i sünnetden olan, tesavvuf büyüklerinin gösterdiği yolda [Kalbi] tasfiye ve [Nefsi] tezkiyeye sıra gelir. Şükrün bu üçüncü kısmı, şart değilse de, fâidesi pek büyükdür. Fekat, iki önceki kısm şartdır. Çünki, islâmiyyetin aslı, temeli bu ikisidir. İslâmiyyetin kemâli, olgunlaşması ise, üçüncü kısm ile olur. Bu üç kısm, ya’nî Ehl-i sünnet i’tikâdı ve islâmiyyetin emrleri ve tesavvuf büyüklerinin yolu dışında kalan herşey, sıkıntılı riyâzetler ve şiddetli mücâhedeler olsa dahî, hep günâhdır ve itâ’atsizlikdir ve şükr etmemekdir. Hind Berehmenleri ve eski Yunan felesofları, çok riyâzet ve mücâhede yapdı. Fekat, Peygamberlere “aleyhimüsselâm” uymadıkları için, Allahü teâlâya şükr değil, günâh oldu. Hiçbiri kabûl edilmedi. Kıyâmetde Cehennemden kurtulamıyacaklardır. O hâlde, seyyidimizin, efendimizin, kurtarıcımızın ve günâhlarımızın afvı için şefâ’atcimizin, kalblerimizi, rûhlarımızı tedâvî eden mütehassısımızın, ya’nî Muhammed Resûlullah “sallallahü aleyhi ve alâ âlihi ve sellem” efendimizin yoluna ve Onun dört halîfesinin yoluna yapışınız! Onun dört halîfesi “rıdvânullahi teâlâ aleyhim ecma’în” hidâyete ulaşdırıcı, se’âdete erdiricidir.
Allahü teâlâ, bu yolda gidenlerden râzı olur.

Mektub bitti:
Mehmet Burada Allah kafirlerden razı olsun demiyor...
Allah dinine uyanlardan razı olur diyor:)İnan seni Mektubatı falan okumamışsın
 

ileney

Sözlerim senet değil
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
522
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ELM SOKAĞI
Web sitesi
reddiyeler.org
Bu mektûb, Hân-ı Hânânın oğlu Mirzâ Dârâb için yazılmış olup, Allahü teâlâya şükr etmek, islâmiyyete uymakla olduğunu bildirmekdedir:

llahü teâlâ, kuvvetinizi artdırsın ve yardımcınız olsun! İyilik edene teşekkür lâzım olduğunu akl da, islâmiyyet de göstermekdedir. Şükrün derecesi, gelen ni’metlerin mikdârına bağlıdır. Ni’met, ne kadar çok ise, şükr etmek lüzûmu da çok olur. Görülüyor ki, zenginlerin, zenginlik derecesine göre, fakîrlerden dahâ çok şükr etmesi lâzımdır. Bunun içindir ki, bu ümmetin fakîrleri, zenginlerinden beşyüz sene önce Cennete girecekdir.

Allahü teâlâya şükr etmek için, önce Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdiğine uygun bir i’tikâd edinmek lâzımdır. Çünki, Cehennemden kurtulan, yalnız bu fırkadır. İ’tikâdı düzeltdikden sonra, islâmiyyete uygun hareket etmelidir. İslâmiyyeti de, bu fırkanın müctehidlerinin kitâblarından öğrenmelidir. [Dinden haberi olmıyan, reformcu müftîden, câhil hâfızdan, dinsizlerin, gençleri aldatmak için gazetelerdeki, dîni medh eden, aldatıcı yazılarından öğrenmemelidir.] Bundan sonra, Ehl-i sünnetden olan, tesavvuf büyüklerinin gösterdiği yolda [Kalbi] tasfiye ve [Nefsi] tezkiyeye sıra gelir. Şükrün bu üçüncü kısmı, şart değilse de, fâidesi pek büyükdür. Fekat, iki önceki kısm şartdır. Çünki, islâmiyyetin aslı, temeli bu ikisidir. İslâmiyyetin kemâli, olgunlaşması ise, üçüncü kısm ile olur. Bu üç kısm, ya’nî Ehl-i sünnet i’tikâdı ve islâmiyyetin emrleri ve tesavvuf büyüklerinin yolu dışında kalan herşey, sıkıntılı riyâzetler ve şiddetli mücâhedeler olsa dahî, hep günâhdır ve itâ’atsizlikdir ve şükr etmemekdir. Hind Berehmenleri ve eski Yunan felesofları, çok riyâzet ve mücâhede yapdı. Fekat, Peygamberlere “aleyhimüsselâm” uymadıkları için, Allahü teâlâya şükr değil, günâh oldu. Hiçbiri kabûl edilmedi. Kıyâmetde Cehennemden kurtulamıyacaklardır. O hâlde, seyyidimizin, efendimizin, kurtarıcımızın ve günâhlarımızın afvı için şefâ’atcimizin, kalblerimizi, rûhlarımızı tedâvî eden mütehassısımızın, ya’nî Muhammed Resûlullah “sallallahü aleyhi ve alâ âlihi ve sellem” efendimizin yoluna ve Onun dört halîfesinin yoluna yapışınız! Onun dört halîfesi “rıdvânullahi teâlâ aleyhim ecma’în” hidâyete ulaşdırıcı, se’âdete erdiricidir.
Allahü teâlâ, bu yolda gidenlerden râzı olur.

Mektub bitti:
Mehmet Burada Allah kafirlerden razı olsun demiyor...
Allah dinine uyanlardan razı olur diyor:)İnan seni Mektubatı falan okumamışsın

Elimde Müjdeci Mektuplar kitabı var Şimdi forum da Cam açıp sana mı göstereyim,hem benim nur yüzümü görürsün :D


http://www.farukinet.com/mektubat.asp?mektup=071

Bu mektûb, Hân-i Hânânin oglu Mirzâ Dârâb için yazilmis olup, Allahü teâlâya sükr etmek, islâmiyyete uymakla oldugunu bildirmekdedir:
Allahü teâlâ, kuvvetinizi artdirsin ve yardimciniz olsun! Iyilik edene tesekkür lâzim oldugunu akl da, islâmiyyet de göstermekdedir. Sükrün derecesi, gelen ni'metlerin mikdârina baglidir. Ni'met, ne kadar çok ise, sükr etmek lüzûmu da çok olur. Görülüyor ki, zenginlerin, zenginlik derecesine göre, fakîrlerden dahâ çok sükr etmesi lâzimdir. Bunun içindir ki, bu ümmetin fakîrleri, zenginlerinden besyüz sene önce Cennete girecekdir.
Allahü teâlâya sükr etmek için, önce Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdigine uygun bir i'tikâd edinmek lâzimdir. Çünki, Cehennemden kurtulan, yalniz bu firkadir. I'tikâdi düzeltdikden sonra, islâmiyyete uygun hareket etmelidir. Islâmiyyeti de, bu firkanin müctehidlerinin kitâblarindan ögrenmelidir. [Dinden haberi olmiyan, reformcu müftîden, câhil hâfizdan, dinsizlerin, gençleri aldatmak için gazetelerdeki, dîni medh eden, aldatici yazilarindan ögrenmemelidir.] Bundan sonra, Ehl-i sünnetden olan, tesavvuf büyüklerinin gösterdigi yolda [Kalbi] tasfiye ve [Nefsi] tezkiyeye sira gelir. Sükrün bu üçüncü kismi, sart degilse de, fâidesi pek büyükdür. Fekat, iki önceki kism sartdir. Çünki, islâmiyyetin asli, temeli bu ikisidir. Islâmiyyetin kemâli, olgunlasmasi ise, üçüncü kism ile olur. Bu üç kism, ya'nî Ehl-i sünnet i'tikâdi ve islâmiyyetin emrleri ve tesavvuf büyüklerinin yolu disinda kalan hersey, sikintili riyâzetler ve siddetli mücâhedeler olsa dahî, hep günâhdir ve itâ'atsizlikdir ve sükr etmemekdir. Hind Berehmenleri ve eski Yunan felesoflari, çok riyâzet ve mücâhede yapdi. Fekat, Peygamberlere ?aleyhimüsselâm" uymadiklari için, Allahü teâlâya sükr degil, günâh oldu. Hiçbiri kabûl edilmedi. Kiyâmetde Cehennemden kurtulamiyacaklardir. O hâlde, seyyidimizin, efendimizin, kurtaricimizin ve günâhlarimizin afvi için sefâ'atcimizin, kalblerimizi, rûhlarimizi tedâvî eden mütehassisimizin, ya'nî Muhammed Resûlullah ?sallallahü aleyhi ve alâ âlihi ve sellem" efendimizin yoluna ve Onun dört halîfesinin yoluna yapisiniz! Onun dört halîfesi ?ridvânullahi teâlâ aleyhim ecma'în" hidâyete ulasdirici, se'âdete erdiricidir. Allahü teâlâ, bu yolda gidenlerden râzi olur.
[Allah, senden râzi olsun demek, bu hâl ile râzi olsun demek degildir. Allahü teâlâ, senin ahlâkini, islerini islâh edip, seni, râzi oldugu hâle soksun demekdir].
 

elmnightmare

Profesör
Katılım
8 Eyl 2007
Mesajlar
1,734
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Allah, senden râzi olsun demek, bu hâl ile râzi olsun demek degildir. Allahü teâlâ, senin ahlâkini, islerini islâh edip, seni, râzi oldugu hâle soksun demekdir].
Mehmet battıkça batıyorsun..Bu ibare Mektubatta yoktur..Bu kimin çevirisi ise onun eklemesidir..Kaldı ki Allah onlardan razı olur..Kimlerden dinine uyanlardan..

Kaldı ki elimdeki Merve Yayınlarının çevirdiği Mektubata baktım orada da bu ibare yok..AYnen Allah hepsinden razı olsun yazıyor:)Kimlerden önceki cümledekilerden..Kimler onlar Peygamber ve ashabı:)
 

ileney

Sözlerim senet değil
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
522
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ELM SOKAĞI
Web sitesi
reddiyeler.org
Kaldı ki elimdeki Merve Yayınlarının çevirdiği Mektubata baktım orada da bu ibare yok..AYnen Allah hepsinden razı olsun yazıyorKimlerden önceki cümledekilerden..Kimler onlar Peygamber ve ashabı

Yani siz bizi batırmak veyahut çıkarmak için mi yazıyorsunuz :(
Oysa ki ben Okuduğum kitablardan nakl ediyorum.Senin okuduğun Merve Yayınlarını dilencilerin elinde,Allah rıza için alın şeklinde görüyorum.Benim elimde ki ile sizin elinizde kinin doğru olacağına sen değil bırak ta Allahu teala versin.Müjdeci mektuplar kitabını tercüme eden
Müstekîmzâde Süleymân Sadeddîn'dir
Sizinkini tercüme eden kimdir ?

Allah razı olsunun dua olduğunu ve Kafirlere de söyleneceğini konuşuyoruz.Sözü nereye çekiyorsunuz :)
 

Özduygu

Doçent
Katılım
13 Ara 2006
Mesajlar
652
Tepkime puanı
2
Puanları
0
''Batı kiliselerde insan yakarken Endülüs'de İslam medeniyeti vardı. Osmanlı devleti kilise şiddetinden Musevileri kurtardı. İslam ne şiddeti ne de terörizmi emreder"
Dr. Ebu El Halim

PEYGAMNERİMİZ HIRİSTİYANLAR İÇİN DE RAHMET DİLEDİ

Stalin, Musolini, Hitler gibi insanların batıdan çıktığını hatırlatan Dr. Ebu El Halim, "Terörizm dünya problemidir batılıların içinden de şiddet eğilimliler çıkar, biz bunu Hıristiyanlığa mal etmeyiz. İslam dini tüm peygamberlere saygılı olmayı emreder. Batılılarda dinimize saygılı olmayı denerlerse problem kalmaz. Peygamberimiz zamanında dünya nüfusu 7 milyondu. ABD'nin ve batının son savaşlarda öldürdüğü insan sayısı 7 milyon. Peygamberimiz Allah'tan rahmet dilerken tüm insanlık için diledi sadece Müslümanlar için değil. Bu kardeşliğe ve barışa ne kadar hizmet ettiğini gösterir'' dedi.

Hasan El Ala ;

''Bu filmi duydum Müslümanları şiddetle iç içe gösteriyormuş. Bizler terörist değiliz. Peygamberimiz bir hadisinde senin dinin sana benim dinim bana demiştir. Hoşgörü bizde fazlası ile var bunu test etmeye ihtiyaç var mı ki?''

Batıdan emir alır hale gelen islam alemi nerede yanlış yaptı, bunu düşünmesi, özeleştiri yapması ve hatalarını itiraf etmesi gerekiyor.

Müslümanlar hazine sandığının üzerinde oturan ve sürekli yokluktan şikayet eden zavallı durumundalar.
 

ileney

Sözlerim senet değil
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
522
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ELM SOKAĞI
Web sitesi
reddiyeler.org
İyi ki Peygamberimiz yahudilerle ticaret yapmış. Alırlar onu heryerde çalarlar.


Buarada sanki Hazreti Muhammed Alehisselama bir veryansın var.Neden ticaret yaptın gibi bir söylem.Kullandığın bilgisayar bile kafir malıyken sen nasıl olur da ticaret yapılmaz diyorsun ? Msn adresin bile kafirden.Hergün izlediğin youtube bile kafirin...
Bu forumun gittiği domain bile kafirin ülkesinde.Dinimizde Onların yararlı işlerini kullanmaya izin çıkmış ise biz kim oluyoruz da buna karşı çıkıyoruz :)
 

ileney

Sözlerim senet değil
Katılım
15 Tem 2007
Mesajlar
522
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ELM SOKAĞI
Web sitesi
reddiyeler.org
İsrail ürünlerini ve diğer yabancı sermayeleri boykot edin:
barkot numarası 869 ile başlayan ürünler TÜRK MALLARI dır..DİĞERLERİ yabancı sermayedir..Parolamız belli
869 barkot numarası ile başlayan ürünler Türk malıdır... Yani Türkiye de üretilir...

869


Ben artık etmiyorum.
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Rasulüllah Efendimiz Uhud Günü mübarek dişleri kırılıp, yüzü
yaralandığında, müşrikler için: ?Allah?ım kavmimi bağışla, çünkü onlar bilmiyorlar? diye dua etmişlerdi.
Yoo Mehmet İleney , kafirler için dua edilir mi :)
Hani Peygamberin hayatının bir sayfasına vakıf olsalar kafi
O mekkeyi feth edince dahi ona zulmedenlere karşı ŞEFKAT ve MERHAMET peygamberi olduğunu göstermiş
AMA burada ki bazı arkadaşlar olsa kafir öldürmeyi marifet bildiği için o gün heralde bütün MEKKE halkını kılıçtan geçirirdi
Kafir bir insana ALLAH RAZI olsun demekten bahsetmiyoruz.Bu ayrı bir mesele,konu ile alakası yok burada genel bir değerlendirme var
İMFye vatanı satanlar İslamiyetten nasıl tavizler veriyor haberiniz varmı ? Kulaklarınızdaki perde ne de kalınmış.
kalandar53; perde dedinde doğru çok kalınmış.IMF ye vatan satanlar bilmem ne satılık vatan da varyaa:eek:leyo:
 

TakVa

Ordinaryus
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
2,868
Tepkime puanı
79
Puanları
0
Aslında islamın terörü reddettiğini bal gibide biliyorlar ama, onu karalamak işlerine geldiği için öyle yapıyor bazı kafirler.

 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Alıntı:
Rasulüllah Efendimiz Uhud Günü mübarek dişleri kırılıp, yüzü
yaralandığında, müşrikler için: ?Allah?ım kavmimi bağışla, çünkü onlar bilmiyorlar? diye dua etmişlerdi.


Peki Rasulullah (s.a.v.) Efendimiz o anda kimlerle savaşıyordu ?

:confused1:
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Dostlar konuyu şahsileştirmeyelim,

islamın terör ve şiddet dini olduğunu iddia eden batılı FİTNECİLERE karşı bizler yani inananlar islamın bu olmadığını biliyor ve bildirmeye çalışıyoruz.
Ancak Allah bir insanın kalbini gözlerini ve kulaklarını mühürlememiş olsun
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83


sn.sofuoğlu aynı yaLın yanlışı yapıyoruz.
Kur'anın ayetlerini tek ve yalın bir değerlendirme yapmak doğru mu
Madem kafirler necis pislik o halde onlarla evlenmeye nasıl izin veriyor islam?
Ayetlerin subutu sebebi ne nuzülü bir bütünlük içinde değerlendirilmeli
Hz.Peygamber bir yandan yahudiler ile savaşmış ama öte yandan onlarla ticaretine son vermemiş
Kaldı ki konunun maksadı bu mevzular değil
RAHMAN sıfatı sadece Rabbin Mü'min kulları için mi? değil
Yani Allah'ın merhameti şefkati sadece inananlara değil bütün insanlara şamildir
Bizim için esas ölçü bu.
Hristiyan yada yahudi bütün insanlar için merhamet dilemek onlara iman kapısını açmak demek


sayin manifesto kuran ayetleri ile yalin bir degerlendirme yaptigimiz sonucuna nasil vardiniz?

delilsiz kaynaksiz konusuyorsunuz...(!)


Madem kafirler necis pislik o halde onlarla evlenmeye nasıl izin veriyor islam?

delil, isbat,kaynak?

Yani Allah'ın merhameti şefkati sadece inananlara değil bütün insanlara şamildir

delil, isbat,kaynak?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst