Ohh suyundan da koy kurtubi kardeş.--En baştan söyliyeyim : Peygamberimiz sav'in oruçlu olduğu halde Hz.Aişeyi öptüğüne dair hem sahih hem zayıf rivayetler gelmiştir.Demekki böyle bir olay vaki olmuştur.
Şimdi gelelim : Ebu Davuda
İbnül Arabi , Ebu Davuddan -sahih değildir- dediğinin kendisine ulaştığını ifade eder.Kaldı ki , İbnül Arabi Malikidir.Ve gerek Ebu Davudun ve gerekse diğer Alimlerin Arapça kaynaklarına vakıftır.
Zaten rivayetin senedindeki ravilerine baktığımız zaman biz de görüyoruz ki , bazı ravilerde zayıflık bulunmaktadır.
Bu baştan itibaren senin iddianı çürütecek nitelikte zaten
--
Gelelim Buhariye ,
İlk verdiğin rivayetteki Muanaka Arapçada : Sevişme değil , Boyun boyuna sarılmaktır.Yanlış tercümelerin nelere sebep olduğunu anlatmaya gerek yok.
İkinci verdiğin rivayeti ise Buharide hiç görmedim.Buharinin Matbu tam eserindeki bab numarasıyla verirsen bakabilirim.Bu rivayeti Beyhakî nakletmiş. Onun naklettiği rivayet bu tarikle zayıf olarak belirtilmiş.
Konumuzla ilgili olarak Buhârî ve Müslim´in Aişe´den rivayetleri şöyledir: Peygamber (s.a.v.), oruçlu iken hanımını öperdi! Çünkü O, şehvetine hâkimdi. Fakat sizden her hangi biriniz O´nun nefsine hâkim olduğu gibi, hâkim olabilir mi?"
İmam Suyutinin dediği gibi burdan şunu anlıyoruz : Bu Resulullah sav'e caizdir. Fakat başkalarına caiz değildir.(Çünkü Resulullah sav , nefsine en hakim olan idi.Bizden birisi onun gibi nefsimize hakim olabilir miyiz? Hayır)
--
Kısaca Peygamberimiz sav ,'in birtakım özellikleri vardır.Mesela Onun 4'ten fazla evlenmesi gibi hususlar ona ait özel hususlardır.Fakat Peygamberimiz dışındaki kişiler'e 4'ten fazla kişiyle evlenme ruhsatı verilmemiştir.
İbnül Arabi demiş miş, Ebu Davud 500 bin hadisten en sağlamlarını aldım diyecek, onlar 500 de bir orana sahip, kılı kırk yarıp seçtiği hadise de sen ahmet zayıftır dedi, mehmet şaz dedi, hüseyin ahaddır dedi böyle kılıflar bulacaksın, bir de hem sahihleri aldım dediği eserine, aldım ama bu hadis zayıf takmayın siz dediğini nakledeceksin, oldu [emoji13]
Peygamber oruçlu iken ne yapıyorsa senin de ümmeti olarak yapabilmen gerekir, hani tüm ibadetleri ondan öğreniyordun.
Eş davası nas ile sabit bir husustur o ayrı bir ruhsat, peygamber demiş mi ki ben oruçlu iken böyle yapıyorum ama siz yapmayın, siz onun şehvetine hakim olabilecekmisin miş, hani peygamberin örnekliği, ibadeti öğretici vasfı nerede kaldı o zaman.