Hristiyan İnancında İbadet ve Törenler

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Bu konuyu açma fikrini vaftiz olmak ve günah çıkarmakla ilgili yanlış bilgi sahibi arkadaşların yorumundan edindim.Sanırım bu konuyu açıklamak iyi olacaktır.

Şunu belirtmek lazım,Katolik dinindeki sakramentler,yılın neredeyse yarısını kaplayan bayramlar ve özel günler,günah çıkarma ayinleri gibi şeylerin büyük çoğunluğu bizim inancımızda yoktur.Bunların çoğu gelenekseldir.Kutsal Kitap kaynaklı değildir.Dolayısıyla biz bunları umursamayız.

Ben aslında "mezhepsiz" olarak bilinen bir gruptayım.Protestan inancına çok yakın olduğu için ilişkilendirilse de özünde hiç bir önder kabul etmeyen Hristiyanlar'ız.Şimdi kısaca bizim yapmadığımız ve inanmadığımız şeyleri söyleyeyim.

Biz günah çıkarmayız.Örgütlü bir ruhban sınıfı kabul etmeyiz.Heykellerin,resimlerin önünde eğilmeyiz,onları kilisemize sokmayız.Azizlere ve Meryem'e dua etmeyiz.Tanrı'dan başkasına dua etmeyi putperestlik olarak kabul ederiz.Latince veya Grekçe ibadet etmeyiz.İbadet dilimiz her zaman anadilimizdir.Katolik ve Ortodoks gelenekleriyle çoğu noktada hiç işimiz yok kısacası.

İbadet ve törenlerimize gelince;

Vaftiz töreni Hristiyan olan herkesin hayatında bir kere yaşaması gereken bir şeydir.Hristiyan olmak için vaftiz olunmaz.Önce iman edip Hristiyan olunur.Daha sonra önceden vaftiz olmuş bir kişi tarafından Baba-Oğul ve Kutsal Ruh'un adıyla seni vaftiz ediyorum.Denilerek vaftiz olacak kişinin tüm vücudu suya batırılır.Bu yüzden biz vaftizlerimizi Deniz,Göl,Gölet gibi yerlerde yaparız.Tüm vücudun suya batması eski kişinin ölmesi,sudan çıkarılması ise Kutsal Ruh'u alarak yeni biri olarak doğmasını simgeler.Kişi gerçek bir imanlı tarafından doğru vaftiz edildiği takdirde hayatı boyunca bir daha vaftiz olmamalıdır.Vaftiz hayatta bir kez yaşanacak bir deneyimdir.

Rabbin Sofrası ise daha farklı bir ibadettir.Rabbin sofrasını imanlı kişiler almalıdır.Hatta imanından emin olmayan kişi kesinlikle almamalıdır.Çünkü kişiyi fiziksel olarak rahatsız edebilecek etkileri olacaktır.Bunun simgeselliği İsa Mesih'in son yemek masasında Havarilere söylediği ve uygulattığı bir durumdur.

Matta 26:
"26Yemek sırasında İsa eline ekmek aldı, şükredip ekmeği böldü ve öğrencilerine verdi. “Alın, yiyin” dedi, “Bu benim bedenimdir.” 27Sonra bir kâse alıp şükretti ve bunu öğrencilerine vererek, “Hepiniz bundan için” dedi. 28“Çünkü bu benim kanımdır, günahların bağışlanması için birçokları uğruna akıtılan antlaşma kanıdır. 29Size şunu söyleyeyim, Babam’ın egemenliğinde sizinle birlikte yenisini içeceğim o güne dek, asmanın bu ürününden bir daha içmeyeceğim.”"

İşte bu yüzden haftada bir birer lokma kadar ekmek bölüp şaraba batırır yeriz.Buna Rabbin sofrası ya da komünyon denir.

Bizde pazar kutsal gün değildir.Pazar diriliş gününü simgeleyen bir gelenektir.Kilise haftanın herhangi bir günü olabilir.Ancak pazar tercih edilir.Pazar ayinlerinde önce Kutsal Kitap okunur ve çeşitli dualar edilir.Daha sonra vaaz dinlenir.Vaazdan sonra yine dua edilir.Daha sonra hep beraber ilahiler söylenir.Bundan sonra eğer paylaşmak isteyen olursa tanıklıklar paylaşılır.Hep beraber oturup bir şeyler yemek ve çeşitli konuları konuşmak adettir.Ancak her zaman olmaz.Bu saydıklarımın sıralaması ise önemli değildir.

Haftanın her günü her imanlının dua etmesi ve Kutsal Kitap okuması gerekir.Kutsal Kitap'a veya pastörün yönlendirmesindeki eğitimlere çalışmak ve araştırmalar yapmak önerilir.Ben kişisel olarak bu işlere günde 2-3 saat ayırırım.Ayrıca haftanın başka bir günü tekrar kilisede toplanılır.Bazı kiliseler haftanın her günü toplanırlar.

Oruç tutmak ise en az 2 gün,en çok 40 gün olmak üzere hiç bir şey yemeden ve içmeden sadece suyla yaşamayı gerektirir.Ben bunu hep bir hafta olarak uygularım.Oruç için bir sezonumuz yoktur.Bir derdimiz olduğunda veya ruhsal olarak sıkıntıdayken Rabbe yaklaşmak için oruç tutarız veya bir dileğimiz gerçekleşsin diye tutarız.Bu kişiye göre değişir.


Bu konuda söyleyeceklerim bunlar.Bu yazının amacı genel kültür olarak bazı yanlış bilinenleri düzeltmektir.Lütfen burada başka konulara girmeyelim.Bu konuda yorum yazalım.
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
@Mesihçi size birkaç sorum olacaktı.İlk sorum:Tüm vücudun suya batması eski kişinin ölmesi,sudan çıkarılması ise Kutsal Ruh'u alarak yeni biri olarak doğmasını simgeler. Demişsiniz yani siz Hristiyanlar reenkarnasyon'a mı inanıyorsunuz?
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
@Mesihçi size birkaç sorum olacaktı.İlk sorum:Tüm vücudun suya batması eski kişinin ölmesi,sudan çıkarılması ise Kutsal Ruh'u alarak yeni biri olarak doğmasını simgeler. Demişsiniz yani siz Hristiyanlar reenkarnasyon'a mı inanıyorsunuz?

Tabii dilediğiniz kadar sorun.Hristiyanlar reenkarnasyon'a inanmaz.Bu ruhsal bir şeydir.Günahlı kişilik ölür.Kutsal kişi doğar.İsa Mesih yeniden doğmadıkça onu bulamayacağımızı söylediğinde Yahudiler'de aynı tepkiyi vermiştir.Ancak kastedilen fiziksel olarak ölüp yeniden doğmak değildir.Vaftiz esnasında böyle bir şey zaten olmaz.Biz öldükten sonra yeniden dünyaya gelmeyeceğiz.Biz zaten sonsuz yaşama sahibiz.Ruhumuz sonsuza dek yaşayacaktır.

Yuhanna 3:
"Yahudiler’in Nikodim adlı bir önderi vardı. Ferisiler’den olan bu adam bir gece İsa’ya gelerek, “Rabbî, senin Tanrı’dan gelmiş bir öğretmen olduğunu biliyoruz. Çünkü Tanrı kendisiyle olmadıkça kimse senin yaptığın bu mucizeleri yapamaz” dedi.
3İsa ona şu karşılığı verdi: “Sana doğrusunu söyleyeyim, bir kimse yeniden doğmadıkça Tanrı’nın Egemenliği’ni göremez.”
4Nikodim, “Yaşlanmış bir adam nasıl doğabilir? Annesinin rahmine ikinci kez girip doğabilir mi?” diye sordu.
5İsa şöyle yanıt verdi: “Sana doğrusunu söyleyeyim, bir kimse sudan ve Ruh’tan doğmadıkça Tanrı’nın Egemenliği’ne giremez. 6Bedenden doğan bedendir, Ruh’tan doğan ruhtur. 7Sana, ‘Yeniden doğmalısınız’ dediğime şaşma. 8Yel dilediği yerde eser; sesini işitirsin, ama nereden gelip nereye gittiğini bilemezsin. Ruh’tan doğan herkes böyledir.”
9Nikodim İsa’ya, “Bunlar nasıl olabilir?” diye sordu.
10İsa ona şöyle yanıt verdi: “Sen İsrail’in öğretmeni olduğun halde bunları anlamıyor musun? 11Sana doğrusunu söyleyeyim, biz bildiğimizi söylüyoruz, gördüğümüze tanıklık ediyoruz. Sizler ise bizim tanıklığımızı kabul etmiyorsunuz. 12Sizlere yeryüzüyle ilgili şeyleri söylediğim zaman inanmazsanız, gökle ilgili şeyleri söylediğimde nasıl inanacaksınız? 13Gökten inmiş olan İnsanoğlu’ndan başka hiç kimse göğe çıkmamıştır. 14Musa çölde yılanı nasıl yukarı kaldırdıysa, İnsanoğlu’nun da öylece yukarı kaldırılması gerekir. 15Öyle ki, O’na iman eden herkes sonsuz yaşama kavuşsun."

“Yeniden doğmak” sözünün harfi anlamı “yukarıdan doğmak”tır. Nikodim’in gerçek bir ihtiyacı vardı. Yüreğinin değişmesine, ruhsal bir değişime ihtiyacı vardı. Yeni doğum, yeniden doğmak Tanrı’nın bir etkinliğidir ve bu etkinlik aracılığıyla iman eden kişiye sonsuz yaşam verilir.Sudan ve Ruhtan doğmak ise suyla ve Kutsal Ruh'la vaftiz olmaktır.
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
Bay mesihçi,

Bu gün yeryüzündeki hıristiyanların YAKLAŞIK % 90 ı katolik, ortodoks veya protestandır.

Siz anlaşılan azınlık bir hıristiyan gurubundansınız..

Hıristiyanlarda vaftiz olayı bebeklik çağında yapılır.Bu olayı yüzlerce filmlerde görmüşüzdür. Vaftiz olayının denizde havuzda yapıldığını ilk defa sizden duyuyorum.

Sizin hıristiyanlığı temsil etme yetkiniz olduğunu düşünmüyorum,
Siz ve grubunuz kendinizden menkul hıristiyanlarsınız demek ki....Yani hristiyan değil ancak kendinize hıristiyan diyen kişilersiniz...
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Bay mesihçi,

Bu gün yeryüzündeki hıristiyanların YAKLAŞIK % 90 ı katolik, ortodoks veya protestandır.

Siz anlaşılan azınlık bir hıristiyan gurubundansınız..

Hıristiyanlarda vaftiz olayı bebeklik çağında yapılır.Bu olayı yüzlerce filmlerde görmüşüzdür. Vaftiz olayının denizde havuzda yapıldığını ilk defa sizden duyuyorum.

Sizin hıristiyanlığı temsil etme yetkiniz olduğunu düşünmüyorum,
Siz ve grubunuz kendinizden menkul hıristiyanlarsınız demek ki....Yani hristiyan değil ancak kendinize hıristiyan diyen kişilersiniz...

Hristiyanlığı filmlerden öğrendiyseniz işiniz çok zor.Bebek vaftizi Katolik,Ortodoks ve bunlara sempatisi olan Protestan gruplarda vardır.Protestan Hristiyanlar'ın yüzde 90 ı bebek vaftizine karşıdır.Ben de karşıyım.Bebekler iman edemezler.Onları vaftiz etmek saçmadır.Vaftiz imandan sonra yapılması gereken bir eylemdir bu İncil'de açıktır.Protestan kiliselerinde vaftiz yukarıda yazdığım şekilde yapılır.Aşağıdaki ayetlerde vaftizin yetişkinlere ve imandan sonra yapıldığı görülmektedir.İncil'de hiç bebek vaftizi yoktur.Bu yine bir gelenektir.

Elçilerin İşleri 8:
"34Hadım Filipus’a, “Lütfen açıklar mısın, peygamber kimden söz ediyor, kendisinden mi, bir başkasından mı?” diye sordu.
35Bunun üzerine Filipus anlatmaya koyuldu. Kutsal Yazılar’ın bu bölümünden başlayarak ona İsa’yla ilgili Müjde’yi bildirdi.
36-37Yolda giderlerken su bulunan bir yere geldiler. Hadım, “Bak, burada su var” dedi. “Vaftiz olmama ne engel var?”
38Sonra arabanın durmasını buyurdu. Filipus’la hadım birlikte suya girdiler ve Filipus hadımı vaftiz etti. 39Sudan çıktıkları zaman Rab’bin Ruhu Filipus’u hemen oradan uzaklaştırdı. Filipus’u bir daha görmeyen hadım sevinç içinde yoluna devam etti. 40Filipus ise kendini Aşdot Kenti’nde buldu. Sezariye’ye varıncaya dek bütün kentleri dolaşarak Müjde’yi duyurdu."

Luka 3:
"7Yahya, vaftiz olmak için kendisine gelen kalabalıklara şöyle seslendi: “Ey engerekler soyu! Gelecek gazaptan kaçmak için sizi kim uyardı? 8Bundan böyle tövbeye yaraşır meyveler verin! Kendi kendinize, ‘Biz İbrahim’in soyundanız’ demeye kalkmayın. Ben size şunu söyleyeyim: Tanrı, İbrahim’e şu taşlardan da çocuk yaratabilir. 9Balta ağaçların köküne dayanmış bile. İyi meyve vermeyen her ağaç kesilip ateşe atılır.”"

Luka 3:
"15Halk umut içinde bekliyordu. Yahya’yla ilgili olarak herkesin aklında, “Acaba Mesih bu mu?” sorusu vardı.
16Yahya ise hepsine şöyle yanıt verdi: “Ben sizi suyla vaftiz ediyorum, ama benden daha güçlü Olan geliyor. Ben O’nun çarıklarının bağını çözmeye bile layık değilim. O sizi Kutsal Ruh’la ve ateşle vaftiz edecek."

Hristiyanlığı temsil etmek benim işim değil.Ancak ben Hristiyan'ım.Kendimden menkul bir Hristiyan değilim.Benim gibi düşünen yüzmilyonlarca insan var dünyada.Biraz araştırın.İnternette Güney Kore'den Amerika'ya her yerde sadece yetişkinleri vaftiz eden protestan kiliseleri bulacaksınız.Bunların ciddi bir kısmı benim gibi mezhepsizdir.

http://www.communitybible.com/about/baptism.php

örnek olarak bu kilise Teksas'ta 5000 cemaati olan bir kilise.

Hayalinizdeki ve yıllardır filmlerden öğrendiğiniz Hristiyanlık'ın pek gerçekle alakası olmadığını görünce beni Yehova Şahidi,Mormon gibi Hristiyan dahi olmayan bir gruptan ilan etmeniz sizin takdirinizdir.Ancak durumumu şöyle açıklayayım.Tüm dünyadaki tüm mezheplerden 2,2 milyar Hristiyan olduğunu söyleyen insana sorduğunuzda bunların 1,5-1,7 milyarı benim Hristiyan olduğumu söyleyecektir.
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.Soracağım soruları yanlış anlamayın lütfen,amacım sizi inancınızda döndürmek yada kendi inancımı size empoze etmek değildir.Sadece bazı şeyleri öğrenmek amaçlı soruyorum.
Hristiyanlar reenkarnasyon'a inanmaz.Bu ruhsal bir şeydir.Günahlı kişilik ölür.Kutsal kişi doğar.demişsiniz.Sonrada .Ancak kastedilen fiziksel olarak ölüp yeniden doğmak değildir.Vaftiz esnasında böyle bir şey zaten olmaz.Biz öldükten sonra yeniden dünyaya gelmeyeceğiz.Biz zaten sonsuz yaşama sahibiz.Ruhumuz sonsuza dek yaşayacaktır. demişsiniz.
Günahlı kişilik ölür, kutsal kişi doğar'dan maksadınız nedir?Kastedilen fiziksel değil ruhsal mana mı?Vaftiz yapmanızın amacı tam olarak nedir?Cevaplar net ve kısa olursa sevinirim :)
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Öncelikle şunu belirtmek istiyorum.Soracağım soruları yanlış anlamayın lütfen,amacım sizi inancınızda döndürmek yada kendi inancımı size empoze etmek değildir.Sadece bazı şeyleri öğrenmek amaçlı soruyorum.
Hristiyanlar reenkarnasyon'a inanmaz.Bu ruhsal bir şeydir.Günahlı kişilik ölür.Kutsal kişi doğar.demişsiniz.Sonrada .Ancak kastedilen fiziksel olarak ölüp yeniden doğmak değildir.Vaftiz esnasında böyle bir şey zaten olmaz.Biz öldükten sonra yeniden dünyaya gelmeyeceğiz.Biz zaten sonsuz yaşama sahibiz.Ruhumuz sonsuza dek yaşayacaktır. demişsiniz.
Günahlı kişilik ölür, kutsal kişi doğar'dan maksadınız nedir?Kastedilen fiziksel değil ruhsal mana mı?Vaftiz yapmanızın amacı tam olarak nedir?Cevaplar net ve kısa olursa sevinirim :)

Evet ruhsal manayı kastediyorum.Biz bir kişi iman ettiğinde Kutsal Ruh'un bedenine girdiğine inanırız.Bu sayede kişi temizlenir ve günahtan kaçmaya çalışır.Böylece onun eski kişiliğinden eser kalmaz.Günahkar olan kişiliğini eskide bırakmıştır.Vaftiz bunun temsili bir törenidir.Suya girmek bu eski günahlı kişiliğin geçmişte kalması "ölmesi",sudan çıkmaksa Kutsal Ruh tarafından yenilenmeyi yani "dirilmeyi" temsil eder.

Vaftiz Yahya peygamberden beri uygulanan bir şeydir.Kutsal Kitap'ta geçer.İsa'nın yolunu hazırlamak için yapılmaya başlanmıştır İsa'dan önce,daha sonra Hristiyanlar'ın en temel töreni olmuştur.

İyi niyetinize güveniyorum.Beni yanlış anlamayın.Bazen gereksiz uzatabiliyorum konuları...
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
Evet ruhsal manayı kastediyorum.Biz bir kişi iman ettiğinde Kutsal Ruh'un bedenine girdiğine inanırız.Bu sayede kişi temizlenir ve günahtan kaçmaya çalışır.Böylece onun eski kişiliğinden eser kalmaz.Günahkar olan kişiliğini eskide bırakmıştır.Vaftiz bunun temsili bir törenidir.Suya girmek bu eski günahlı kişiliğin geçmişte kalması "ölmesi",sudan çıkmaksa Kutsal Ruh tarafından yenilenmeyi yani "dirilmeyi" temsil eder.

Vaftiz Yahya peygamberden beri uygulanan bir şeydir.Kutsal Kitap'ta geçer.İsa'nın yolunu hazırlamak için yapılmaya başlanmıştır İsa'dan önce,daha sonra Hristiyanlar'ın en temel töreni olmuştur.

İyi niyetinize güveniyorum.Beni yanlış anlamayın.Bazen gereksiz uzatabiliyorum konuları...

Peki o suyun özelliği nedir? Herhangi bir su mu yoksa bir özelliği var mı?
Verdiğiniz o linkte çocuklarda suya giriyorlar.Çocuklara sizin inancınızda kaç yaşından itibaren günah yazılır?
Kutsal ruh tarafından yenilenmeden kasıt nedir?Kutsal Ruh Hz.İsa mıdır?
 

Cevad

Profesör
Katılım
4 Ocak 2012
Mesajlar
826
Tepkime puanı
48
Puanları
0
yok mesihçi öyle birşey değil. kimsenın musluman olması islamı ispatlamaz.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Suya girib çıkanlar artık tanrı (haşa) oluyorlar.Artık yetkileri oluyor.Bundan sonra günah sevab kavramı kalkıyor.Bunların suya girmeden önceki halleri suya girdikten sonraki hallerinden daha az kirli.Bunların suyun özelliği şeytanın bevil etmiş olması.
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
@Yitik Lale arkadaşımıza teşekkür ederim.
güzel sorular sormuş, aynı şekilde güzel cevaplar da umarım tatmin edici olmuştur.

yine de bir notumu buraya tekrar aktarayım.
temelde hristiyanlık hakkında merak ettiklerinizi sormakta bir beis olmayacağı gibi

verilen cevaplara itiraz ederken
AYAĞINIZA SIKMAYIN derim.

benzer uygulamalar çeşitli islam topluluklarında yapılırken yapılan itiraz muhatabınız tarafından size karşı kullanılabilir?
hindistanda suda uzun süre kalma veya aç olarak aylarca yaşabilme ilgili dine bağlı kişilerce o dinin hak olduğunu ispat adına kullanılırken.

hiç gereği yok iken (tabi zannımızca) müslümanlar tarafından da aynısıyla mukabelede bulunulmaktadır.
bir hindu 6 ay aç kalıyorsa bir müslüman mukabele olarak 8 ay aç kalabilmiştir.
bu dinimizde yoktur demeyin.
iyi niyetle bakın bir yol bulmuşlardır bizim bilmediğimiz bir mevzu olabilir deyin.

aynı şekilde hristiyanların suya vücutlarını çıkarıp tövbe etmeleri veya her ne diyorlarsa. şu an aklımda değil.
benzer olarak müslümanlığa giren biri boy abdesti almaz mı? demek istiyorsunuz?

unutmayın tüm dini kaynakların temelinde Allah var.
budistlerde hindularda ve diğer dinlerde bile
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0

Peki o suyun özelliği nedir? Herhangi bir su mu yoksa bir özelliği var mı?
Verdiğiniz o linkte çocuklarda suya giriyorlar.Çocuklara sizin inancınızda kaç yaşından itibaren günah yazılır?
Kutsal ruh tarafından yenilenmeden kasıt nedir?Kutsal Ruh Hz.İsa mıdır?

Herhangi bir sudur.Bir özelliği yoktur.6 yaş üstü çocukları kabul ediyor o kilise.6 yaşında bir çocuğun iman edebileceğini düşünmüşler.Ben kabul etmezdim ama en azından bebek vaftizi yapmıyorlar.Biz doğduğumuz andan itibaren hep günah işleriz.Doğarken dahi günahlı doğarız.Ancak çocuklar iman edecek olgunluğa erişmeden öldüğünde cennete giderler.Bu oldukça tartışmalı bir konudur.Pek çok kişi cennete gidemeyeceklerini düşünüyor.Benim gibi düşünenlerin dayanağı ise şudur.
2. Samuel
"19Davut görevlilerinin fısıldaştığını görünce, çocuğun öldüğünü anladı. Onlara, “Çocuk öldü mü?” diye sordu.
“Evet, öldü” dediler.
20Bunun üzerine Davut yerden kalktı. Yıkandı, güzel kokular sürünüp giysilerini değiştirdi. RAB’bin Tapınağı’na gidip tapındı. Sonra evine döndü ve yemek istedi. Önüne konan yemeği yedi. 21Hizmetkârları, “Neden böyle davranıyorsun?” diye sordular, “Çocuk yaşarken oruç tuttun, ağladın; ama ölünce kalkıp yemek yemeye başladın.”
22Davut şöyle yanıtladı: “Çocuk yaşarken oruç tutup ağladım. Çünkü, ‘Kim bilir, RAB bana lütfeder de çocuk yaşar’ diye düşünüyordum. 23Ama çocuk öldü. Artık neden oruç tutayım? Onu geri getirebilir miyim ki? Ben onun yanına gideceğim, ama o bana geri dönmeyecek.”

Burada ölen çocuğun yanına gideceğini söyleyen Davut cennete gideceğine göre çocuk da cennete gitmiştir.

Kutsal Ruh tarafından yenilenmede kasıt günahlarımızın affedilmesi ve artık Tanrı'nın çocukları olarak onun yanına gideceğimizi bilmemizdir.Eğer kişi gerçekten iman etmişse günahtan kaçacaktır.Bundan sonra günah işlemekten nefret edecek ve her geçen gün daha doğru bir kişi olacaktır.İmanı sahteyse bu dışarıdan bakıldığında açıkça görülür zaten.O Kutsal Ruh'u almamıştır.Kutsal Ruh İsa Mesih değildir.Kişiliği farklıdır.Ancak aynı zamanda Tanrı olduğuna ve Tanrı tek olduğuna göre Öz de İsa Mesih'tir.Bu konuyu açarsam daha uzun bir mesaj olacaktır.Dilerseniz yazayım?
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
Cevaplar için teşekkür ederim @Mesihçi .Daha sorularım bitmedi.Ama diğer sorularıma geçmeden önce yine değinmek istediğim bir konu var.Benim başta Hz.Muhammed (s.a.v) olmak üzere tüm Peygamberlere inancım sonsuzdur.Ama nasıl ki sizin bana yönelttiğiniz bir soruya karşılık Kuran-ı Kerimden bir ayetle cevap vermem sizin için bir anlam ifade etmezse,benim içinde sizin İncilden bir bölüm getirmeniz bir anlam ifade etmez.Yalnız arada şöyle bir fark var.Siz Kuran-ı Kerime inanmadığınız için sizin için bir anlam teşkil etmez,benimse inanmadığımdan değil sadece İncilin tahrif olduğunu düşündüğüm için sizin yaptığınız alıntılar benim açımdan bir cevap değeri taşımıyor.Sakın bunu yanlış anlamayın baştada belirttiğim gibi amacım ne inancınızı yermek nede size kendi inancımı empoze etmektir.Sadece size sorduğum sorulara karşılık alıntılarla değilde kendi bilginizden cevaplar verirseniz daha memnun olurum.
Yukarda 6 yaşında bir çocuğun iman edebileceğinive kilisenin 6 yaş üstü çocukları kabul ettiğini belirtmişsiniz.Daha sonrasında en azından bebek vaftizi yapmıyorlar demişsiniz.

Bu söyleminize dayanarak size soracağım bir diğer soru ise yeni doğan bir bebekle altı yaşındaki bir çocuk arasında günah bakımından nasıl bir fark görüyorsunuz.Yani bir çocuk nasıl günah işler sizde?Ve sizin inancınızda bir çocuk ne yaparsa günah sayılır?
Hem en azından yeni doğan bebeğe vaftiz yapmıyorlar diyorsunuz.Sonrada biz doğduğumuz andan itibaren hep günah işleriz.Doğarken dahi günahlı doğarız.demişsiniz ve sonrasında ancak çocuklar iman edecek olgunluğa erişmeden öldüğünde cennete giderler diyorsunuz.
Birbiriyle çok çelişen cümleler bunlar.Eğer kendinizi doğduğunuz andan itibaren günahkar olarak addediyorsanız demekki iman etme çağına erişmeden ölürseniz cennete gidemezseniz,çünkü günahkarsınız.
Benimkide biraz uzun oldu onun için son paragraf hakkında yönelteceğim soruları daha sonraya bırakayım.Bu sefer siz kusura bakmayın... :)
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
@Yitik Lale
incilin aslını bulsak ne olucak peki kabul mu ediceksiniz?
sebebi ne olursa olsun incil ve isevilik İslamın gelmesinden sonra yasaklanmıştır?

günahkar lar hakkında konuşurken asr suresindeki insanlar aklıma geldi nedense?

sorularınızın nereye varacağını merak etmiyor değilim.
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
Bu konuya benim haricimde kimse yazmasın diyemem,dememde.Ama bu konuda mesihçiden başka bana yöneltilen hiçbir soruya cevap vermeyeceğimi belirtmek istiyorum.Burda muhatap olmak istediğim tek kişi mesihçidir.Yalnız şunu söylemeden geçemeyeceğim,bu sorularımın altında kimse birşey aramasın ve bu sorularımın nereye varacağı konusunda bir beklenti içine kimse girmesin.Çünkü öyle bir niyetle mesihçiyi muhatap almadım ve bu konuya yazmadım.Bana yöneltilen eleştirileride kale almayacağımı belirtmek isterim.Çünkü bana doğru gelen bir soru başkasına yanlış geliyor olabilir.Yada uslubum başka birine yanlış geliyor olabilir.Sonuçta kimse allame-i cihan değil.İsteyen istediğini düşünebilir,bu konu içerisinde tek muhatabım @Mesihçi dir.Bu mesajı yazma sebebimse bunu belirtmektir.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Cevaplar için teşekkür ederim @MesihçiSadece size sorduğum sorulara karşılık alıntılarla değilde kendi bilginizden cevaplar verirseniz daha memnun olurum.
Yukarda 6 yaşında bir çocuğun iman edebileceğinive kilisenin 6 yaş üstü çocukları kabul ettiğini belirtmişsiniz.Daha sonrasında en azından bebek vaftizi yapmıyorlar demişsiniz.

Bu söyleminize dayanarak size soracağım bir diğer soru ise yeni doğan bir bebekle altı yaşındaki bir çocuk arasında günah bakımından nasıl bir fark görüyorsunuz.Yani bir çocuk nasıl günah işler sizde?Ve sizin inancınızda bir çocuk ne yaparsa günah sayılır?
Hem en azından yeni doğan bebeğe vaftiz yapmıyorlar diyorsunuz.Sonrada biz doğduğumuz andan itibaren hep günah işleriz.Doğarken dahi günahlı doğarız.demişsiniz ve sonrasında ancak çocuklar iman edecek olgunluğa erişmeden öldüğünde cennete giderler diyorsunuz.
Birbiriyle çok çelişen cümleler bunlar.Eğer kendinizi doğduğunuz andan itibaren günahkar olarak addediyorsanız demekki iman etme çağına erişmeden ölürseniz cennete gidemezseniz,çünkü günahkarsınız.
Benimkide biraz uzun oldu onun için son paragraf hakkında yönelteceğim soruları daha sonraya bırakayım.Bu sefer siz kusura bakmayın... :)

Alıntı yaptığımda amacım ihtilaflı konularda tarafımı savunmaktır.Çünkü aksini yapmam durumunda ileride size yazdıklarımın yanlış olduğunu,Hristiyanlar'ın öyle inanmadığını düşünecek ve gereksiz yanlış anlaşılmalara kapılacaksınız.Yine de alıntı yapmayabilirim rahatsızsanız.Ancak biz de ayetlere dayanmadan ahkam kesmek zor oluyor.Alışkın olmadığımız bir durum.

Günah konusunu yanlış anlamışsınız.Bir kişi günahsız olduğu için cennete gitmez.Günahlarının bedeli ödendiği için gider.Daha açıkçası hiç kimse günahsız değildir.Biz insanların en iyi hareketleri dahi Rabbin gözünde Eski Ahit'teki kendi söylemiyle "kirli adet bezi" gibidir.Biz kendimizi çok iyi bir iş yapıyor zannederken pek çok günah işliyoruzdur aslında.Günah Tanrı'dan kaynaklanmayan her hareketimizdir.Biz doğduğumuz anda günahlı doğarız.Hepimiz Adem'in ve Havva'nın günahından türedik.Bugün de günaha meyilliyiz.Hiç bir şeyden haberi olmayan küçük çocuklar dahi birbirlerini iter kalkarlar,eşyaları kırarlar,kıskançlığa kapılırlar,gurura kapılırlar.Yani yeni doğmuş bebekler dahi günahı barındırırlar içlerinde.İman edecek olgunluğa erişmemiş olmaları günah işlemedikleri anlamına gelmez.İman edecek olgunluğa erişmemiş çocuklar benim gibi düşünenlere göre yaratılışları gereği kendileri farkında olmadan iman ettiklerinden cennete giderler,günahsız oldukları için değil.

Yani uzun lafın kısası Cennet'e gitmenin yolu günahsız olmak değil iman etmektir.İman bizi Rabbin gözünde temiz gösterecektir.

6 yaş bana göre çok erken bir yaş vaftiz için.Ben 12-13 yaşından önce iman edecek olgunluğa erişeceğini sanmıyorum çocukların ama tabii özel durumlar vardır.
 

Ehl-i Sünnet

Kıdemli Üye
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
3,061
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Yani uzun lafın kısası Cennet'e gitmenin yolu günahsız olmak değil iman etmektir.İman bizi Rabbin gözünde temiz gösterecektir.

6 yaş bana göre çok erken bir yaş vaftiz için.Ben 12-13 yaşından önce iman edecek olgunluğa erişeceğini sanmıyorum çocukların ama tabii özel durumlar vardır.

Ama ne yazık ki sizin imanınız Allah katında makbul olan iman değil, sizin ki batıl inançtan ibaret sedece.

Ya İslam'la yükselir, Ya inkarla çürürsün.. Bu yol mezarda bitmiyor, gittiğinde görürsün!...(NECİP FAZIL KISAKÜREK)
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
@Yitik Lale
incilin aslını bulsak ne olucak peki kabul mu ediceksiniz?
sebebi ne olursa olsun incil ve isevilik İslamın gelmesinden sonra yasaklanmıştır?

günahkar lar hakkında konuşurken asr suresindeki insanlar aklıma geldi nedense?

sorularınızın nereye varacağını merak etmiyor değilim.

İlginç ve doğru bir noktaya değinmişsiniz.Müslümanlar'ın hayal ettiği (bana göre elde zaten aslı var.) "İncil'in aslını" bulsalar ne yapacaklar?Dininiz İseviliği Müslümanlar için ortadan kaldırdığına göre bu arayış niye :) Bize gösterecekleri herhangi bir metne inanacağımızı mı hayal ediyorlar...Barnaba ve benzeri komedileri gördük bize yeter...


Diğer yandan @Yitik Lale arkadaş baştan beri iyi niyetle inancımı öğrenmeyi amaçladığını söylüyor.Ben bu söze inanmak durumundayım aksini gösteren bir şey olmadığı durumda...
 
Üst