Hristiyanliga Reddiye! Eski Ispanyol Papazdan..

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0

iyi o zaman tek tek sorayim bari..

Hristiyanligin bir takim konulara dair bir sey söylemedigine, eksik kaldigina ne diyorsunuz örnegin?

-İnciller, insanların, sosyal ve medeni ihtiyaçlarına cevap verememektedir. En hayati mes'eleler olan
evlenme, miras, alışveriş gibi beşeri münasebetler hakkında bu kitablarda tek kelimelik hüküm yoktur
.



Burada devreye şeriat konusu giriyor. Hristiyanlar şeriata uymuyorlar. Hristiyanlık eksik midir? Aslında bizim sahip olduğumuz şeriat İslam'ın şeriatından çok daha ayrıntılı ve uyması çok daha zahmetlidir. Müslümanlar'ın inatla görmek istemediği bir şey vardır. Biz sadece 4 adet müjdeye değil 66 kitaptan müteşekkil Kutsal Kitap'ın tamamına inanıyoruz. Kutsal Kitap'ın Eski Ahit kısmında yüce Allah her konuda en ufak ayrıntıya kadar yasalarını koymuştur ve buna devlet yönetimi, hukuk vs. de dahildir. Ayrıca İslam her konuda bir hüküm ortaya koymamıştır. Fıkıh araştırırsanız biraz göreceksiniz ki çoğu konuda içtihada, yakıştırmaya vs. başvurularak kurallar konmuştur. Kur'an da geçen konular da oldukça sınırlıdır. Hristiyanlığa geri dönelim. Peki Eski Ahit'teki yasaya biz uymak zorunda mıyız? İmanımızla zaten ona uyuyoruz. Ancak yasayı birebir yaşamaya çalışmak Tanrı'nın lütfunu iyi işlerle kazanabileceğini zannetmektir ki bu mümkün değildir. Kimse iyi işler yaparak Tanrı'nın standartlarına ulaşamaz. Dünyevi işler (hukuk, yönetim vs.) dünyevi insanlara terk edilmiştir. Hristiyanlık tamamen ruhanidir. Sonsuz yaşam vaad eder. Sonsuz yaşamı isteyen, dünyayı istemez. Dünyayı istemeyen onun düzenine kafa yormaz. Yasa ölüm getirir. İman yaşam getirir. Bu noktada susup sözü sevgili elçi Pavlus'a bırakıyorum. O aşağıdaki ayetlerde gayet iyi açıklamış bu durumu...

Romalılar 3:
"[SUP]19[/SUP]Kutsal Yasa’da söylenenlerin her ağız kapansın, bütün dünya Tanrı’ya hesap versin diye Yasa’nın yönetimi altındakilere söylendiğini biliyoruz.
[SUP]20[/SUP]Bu nedenle Yasa’nın gereklerini yapmakla hiç kimse Tanrı katında aklanmayacaktır. Çünkü Yasa sayesinde günahın bilincine varılır.

[SUP]21[/SUP] Ama şimdi Yasa’dan bağımsız olarak Tanrı’nın insanı nasıl aklayacağı açıklandı. Yasa ve peygamberler buna tanıklık ediyor.
[SUP]22[/SUP]Tanrı insanları İsa Mesih’e olan imanlarıyla aklar. Bunu, iman eden herkes için yapar. Hiç ayrım yoktur.
[SUP]23[/SUP]Çünkü herkes günah işledi ve Tanrı’nın yüceliğinden yoksun kaldı.
[SUP]24[/SUP]İnsanlar İsa Mesih’te olan kurtuluşla, Tanrı’nın lütfuyla, karşılıksız olarak aklanırlar.
[SUP]25-26[/SUP]Tanrı Mesih’i, kanıyla günahları bağışlatan ve imanla benimsenen kurban olarak sundu. Böylece adaletini gösterdi. Çünkü sabredip daha önce işlenmiş günahları cezasız bıraktı. Bunu, adil kalmak ve İsa’ya iman edeni aklamak için şimdiki zamanda kendi adaletini göstermek amacıyla yaptı.
[SUP]27[/SUP]Öyleyse neyle övünebiliriz? Hiçbir şeyle! Hangi ilkeye dayanarak? Yasa’yı yerine getirme ilkesine mi? Hayır, iman ilkesine.
[SUP]28[/SUP]Çünkü insanın, Yasa’nın gereklerini yaparak değil, iman ederek aklandığı kanısındayız.
[SUP]29[/SUP]Yoksa Tanrı yalnız Yahudiler’in Tanrısı mı? Öteki ulusların da Tanrısı değil mi? Elbet öteki ulusların da Tanrısı’dır.
[SUP]30[/SUP]Çünkü sünnetlileri imanları sayesinde, sünnetsizleri de aynı imanla aklayacak olan Tanrı tektir.
[SUP]31[/SUP]Öyleyse biz iman aracılığıyla Kutsal Yasa’yı geçersiz mi kılıyoruz? Hayır, tam tersine, Yasa’yı doğruluyoruz."
 

erdemceerdem

Profesör
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
2,700
Tepkime puanı
394
Puanları
83
Yaş
41
Konum
Garb'ın Âfâk
Dünya kadar referans isim ve sizin paylaştığınız cinsten bir kaynak verdim. Siz paylaşınca iyilik, ben paylaşınca "körü körüne, şöyle de böyle de"...

Sizin gibilere biz halk arasında "Bu ayaklardan paça olmuyor." diyoruz.

Akıl da mantık da iman da sevgi de İsa Mesih'tedir. Eğer meseleniz sayıysa Hristiyan sayısı da, Hristiyan olan sayısıda Müslüman ve Müslüman olan sayısından çok daha fazladır. İslam'daki nüfus artışı Müslümanların hızlı üremesinden ibarettir.

Ama anlamadığınız bir şey var. Mesele sayı değil. Mesele gerçek. Gerçek bir tanedir. Ona inanan kimse olmasa bile gerçek gerçektir. Ali'nin, Veli'nin yorumu gerçeği değiştirmez.

En komik yorumunuz şu olmuş ."İnsanlar kendilerini bir takım dogmalarla uyuşturmak istiyorlarsa" Siz beni güldürdünüz, Allah da sizi güldürsün. Yoksa şimdi de Marksist mi oldunuz? Dinler afyondur mu diyeceksiniz :D Dogmatiktir elbette inanç. İnanç mantıkla değil imanla olur. Siz Kur'an da yazan emirleri sorgulayarak mı inanıyorsunuz? Namazın şeklini mesela "sünnete dayalı bir şeydir" deyip reddedenlerden misiniz? Yahu dogmatik olmayan inanç olur mu? Görmediğiniz, bilmediğiniz bir şeye inanıyorsunuz ve birilerinin koyduğu kurallara uyuyorsunuz. Bunun neresi bilimsel olabilir. Lütfen bu ağızları bırakın. Cevabım yok deyin olsun bitsin...

Beyefendi, bu mesajınız sizin kendinizle olan çelişkinizi ortaya koyar vaziyette

Niyetiniz Kuran'ı Kerim'i anlamak olsa hidayet bayrağını elinize alacaksınız kanaati hasıl bende.

İslamiyet'i yalnızca dünde, yalnızca bugünde veya yalnızca yarına bakarak değerlendirirseniz yanılgıya düşersiniz!

Milattan Bilmem kaç küsur sene önce yoktunuz. Milattan bilmem kaç küsur sene sonrada siz yoktunuz.

Bilmem kaç yıl sonra yine siz yok olacaksınız. Asıl yerinde kalacak.

Evrensel bakmak lazım, senin olmadığın zamandan gelip, senin olmadığın zamanda devam edecek kurallar bütünü.

İnsanın yaradılış temeli İNANMAK üzerine kurguludur denebilir.

Ya HAKka inanmak yada BATILa, es kaza yada YOKLUĞA İNANMAK, inanmaMAYA inanmak veya.

Kaldı ki; Günahkar ile Dinsizi Kafiri ve Müşriği aynı kefeye koyamazsınız.

İslam dini tekdir. İsa a.s.'a inende, Musa a.s.'a inen dinde İslamdır.

Yahudiler'in ve Avrupayi topluluğun sonradan çıkardıkları isimlerdir. Yahudilik ve Hristiyanlık.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Beyefendi, bu mesajınız sizin kendinizle olan çelişkinizi ortaya koyar vaziyette

Niyetiniz Kuran'ı Kerim'i anlamak olsa hidayet bayrağını elinize alacaksınız kanaati hasıl bende.

İslamiyet'i yalnızca dünde, yalnızca bugünde veya yalnızca yarına bakarak değerlendirirseniz yanılgıya düşersiniz!

Milattan Bilmem kaç küsur sene önce yoktunuz. Milattan bilmem kaç küsur sene sonrada siz yoktunuz.

Bilmem kaç yıl sonra yine siz yok olacaksınız. Asıl yerinde kalacak.

Evrensel bakmak lazım, senin olmadığın zamandan gelip, senin olmadığın zamanda devam edecek kurallar bütünü.

İnsanın yaradılış temeli İNANMAK üzerine kurguludur denebilir.

Ya HAKka inanmak yada BATILa, es kaza yada YOKLUĞA İNANMAK, inanmaMAYA inanmak veya.

Kaldı ki; Günahkar ile Dinsizi Kafiri ve Müşriği aynı kefeye koyamazsınız.

İslam dini tekdir. İsa a.s.'a inende, Musa a.s.'a inen dinde İslamdır.

Yahudiler'in ve Avrupayi topluluğun sonradan çıkardıkları isimlerdir. Yahudilik ve Hristiyanlık.

İsa'ya din inmemiştir. Musa'ya inen yasa yasadır. Musa'ya gelen yasanın İslam olduğuna dair hiç bir kanıtınız yoktur. Oysa bugün inandığımız Yahudi ve Hristiyan inancına dair pek çok tarihi kayıt vardır. Oysa gerçekte tarihi anlamda 620 li yıllardan önce İslam'a dair hiç bir şey yoktur. Ancak putperest Arap inancında buna dair bir şeyler bulabilirsiniz.

Tıpkı sizin dediğiniz gibi Ben gelir geçerim ama gerçek baki kalır. Yazımı 3500 sene önce başlayan ve 1900 sene önce yazımı biten Kutsal Kitap'ın 1400 sene önce yazılan Kur'an la hiç bir organik bağı yoktur. Daha Hz. Muhammed'in doğmadığı tarihlerden Kutsal Kitap örnekleri elimizde vardır.

İsim olarak Yahudilik Yakup'un oğlu Yahuda'nın soyundan gelenler anlamına gelir. Çünkü diğer soylar bozulmuştur geriye Yahuda soyu kalmıştır. Hristiyan sözcüğü ise Yunanca'dır. "Mesihçi" anlamına gelir. Antakya'da havari Petrus ve öğrencilerine takılan bir isimdir. Kutsal Kitapta geçer ancak söylediğiniz gibi yakıştırmadır bu isimler. Gerçekte inancımızın bir başlığı, bir adı yoktur. Çünkü başka inanç kabul etmeyiz...
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Burada devreye şeriat konusu giriyor. Hristiyanlar şeriata uymuyorlar. Hristiyanlık eksik midir? Aslında bizim sahip olduğumuz şeriat İslam'ın şeriatından çok daha ayrıntılı ve uyması çok daha zahmetlidir. Müslümanlar'ın inatla görmek istemediği bir şey vardır. Biz sadece 4 adet müjdeye değil 66 kitaptan müteşekkil Kutsal Kitap'ın tamamına inanıyoruz. Kutsal Kitap'ın Eski Ahit kısmında yüce Allah her konuda en ufak ayrıntıya kadar yasalarını koymuştur ve buna devlet yönetimi, hukuk vs. de dahildir. Ayrıca İslam her konuda bir hüküm ortaya koymamıştır. Fıkıh araştırırsanız biraz göreceksiniz ki çoğu konuda içtihada, yakıştırmaya vs. başvurularak kurallar konmuştur. Kur'an da geçen konular da oldukça sınırlıdır. Hristiyanlığa geri dönelim. Peki Eski Ahit'teki yasaya biz uymak zorunda mıyız? İmanımızla zaten ona uyuyoruz. Ancak yasayı birebir yaşamaya çalışmak Tanrı'nın lütfunu iyi işlerle kazanabileceğini zannetmektir ki bu mümkün değildir. Kimse iyi işler yaparak Tanrı'nın standartlarına ulaşamaz. Dünyevi işler (hukuk, yönetim vs.) dünyevi insanlara terk edilmiştir. Hristiyanlık tamamen ruhanidir. Sonsuz yaşam vaad eder. Sonsuz yaşamı isteyen, dünyayı istemez. Dünyayı istemeyen onun düzenine kafa yormaz. Yasa ölüm getirir. İman yaşam getirir. Bu noktada susup sözü sevgili elçi Pavlus'a bırakıyorum. O aşağıdaki ayetlerde gayet iyi açıklamış bu durumu...


Eski ahitte var demenin hic bir anlami yok , onu yok saydiginizda.

Yasanilan/bilinen hristiyanlikta bu konulara dair hüküm yoktur.

Yine ilk bastaki söylemimize göre bu konulardaincillerde her hangi bir hüküm yoktur. Evet eski ahitte var, ama onu yok sayiyorsunuz, uygulamaya koymuyorsunuz. Inandiginizi söylüyorsunuz ancak bu pratikte yok.

Insan inandigi seyi pratige dökmez mi? Böyle inanmak olurmu? Ogul babasini sevdigini , ona inandigini söylecek ancak bunu pratige dökmeyecek bu nasil sevgi nasil inanc? Iddia ispat ister, ispat sözü eyleme dönüstürmektir. Siz ise bunu red ediyorsunuz.
zaten insanlarin isine gelenide bu, sorumluluk olmayacak, dille ikrar yetecek. Uyusturan din derken kastimizda bu idi. Sorumluluk yerine sözde, dilde kalan bir takim söylemler.


Islami karstirdiniz icin söylüyorum; islamin her konuya dair söyleyecegi bir seyi vardir. Cünkü Allah sadece gögün rabbi degil yerinde rabbidir. Yine herseyin asil sahibi odur, bazi seylere karismadigini söylemek olacak isdegildir.
Bir tanri düsününkü mahlukati yaratmis, ancak onlari basi bos birakmis, böyle sey olurmu? Bunun böyle olmadigini kainat söylüyor, her seyin yaraticisi nizam, düzen koyandir, nasil gök cisimlerine bir nizam getirmistir, insanogluna belli seyleri emretmistir. zaten emretmesinin sebebi de nizam, düzendir ve burdan yola cikarak adaleti saglamaktir.

hristiyanlik ruhsal demekte, hristiyanligin eksik kaldiginin bir baska göstergesidir.
Hristiyanligi bazi ahlaki degerlere idirgiyorsunuz. Oysa bir din sadece ahlaki degerlerden olusmaz. Yahudilikte görüldügü gibi bir din itikad, ibadet, ahlak ve muamalattan olusur. hristiyanlikta dogmatik bir inanc esasi ve ahlak disinda bir sey kalmamis.

Son olarak;
Siz, inancinizin icine dahil ettiginiz yahudi seriatini dislayarak bir bütünün bir parcasini dislamis oluyorsunuz. Buda hristiyanligin eksik kaldigini gösterir.

NOT: her halde anlamisinizdir artik.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Sayin @ Mesihçi

yukardaki yaziyi dikkatlice okuyun lütfen. Ak kara birbirinden ayrilsin, umarim sizde görüyorsunuzdur , artik bazi gercekleri. Son pragrafa özellikle dikkat.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Adem'le Havva'nın ilk insanlar olduğuna, meleklerin nurdan yaratıldığına, Cebrail'in vahiy taşıdığına, Mikail'in doğayla ilgilenmesine, Nuh tufanına, Hz. Muhammed'in miraç hadisesine, diğer peygamberlerin mucizelerine, Meleklerin kanatları olduğuna, cinlerin ateşten yaratıldığına, şeytanın Allah'a karşı gelmesine, Cennet'teki köşkler, ırmaklar, yiyecekler ve hurilere, Cehennemdeki ateşe ve işkencelere, ahirete, kıyamete....

Daha bir hayli uzatabileceğim bu listeye mantığınızla ve akıl yürüterek mi inanıyorsunuz? Kanıtlarınız mı var bunlara dair? Yoksa Kur'an da öyle yazdığı için mi inanıyorsunuz? İnanç dogmatiktir.

buna hücüm en iyi defanstir mantigi diyorlar galiba..

ben sizden getirlen argumanlara dair bir yorum beklerdim. Ancak siz karsi ataga gecmisiniz, halbuki top daha sizin sahanizda... kaleciyle karsi karsiya kalacagiz böyle giderse.. :) Siz en iyisi önce topu rakibin ayagindan önce alin :)

Yukardaki argumanlara diyeceniz bir sey varmi yok mu? Hristiyanlikta "sunu sunu böyle yap cünkü bu böyle" anlayisi varmi yokmu?
Hristiyanlikta bu daha inancin en temel ucundan baslar, en ucra kösesine kadar bu mantik vardir. Hristiyanlikta sorgulama diye bir sey yok, dogmatik bilgi var. Videoyu izleyin !

Buna karsilik islam "bunu bundan ötürü yapmalisin " diyerek sebep, sonuc iliskisini ortaya koyuyormu koymuyor mu?
Oruc, Namaz, Zekati bunlara örnek diye gösterdik.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Eklemeyi unutmuşum. Evet, bunlar akıl ve mantıkla açıklanabilir şeylerdir, kuranda sorgulamaya akletmeye davet eder bir çok yerde. Htıstıyanlık bu böyledir böyle inanacaksın der, islamın böyle olmadığını anlatmıştım.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
buna hücüm en iyi defanstir mantigi diyorlar galiba..

ben sizden getirlen argumanlara dair bir yorum beklerdim. Ancak siz karsi ataga gecmisiniz, halbuki top daha sizin sahanizda... kaleciyle karsi karsiya kalacagiz böyle giderse.. :) Siz en iyisi önce topu rakibin ayagindan önce alin :)

Yukardaki argumanlara diyeceniz bir sey varmi yok mu? Hristiyanlikta "sunu sunu böyle yap cünkü bu böyle" anlayisi varmi yokmu?
Hristiyanlikta bu daha inancin en temel ucundan baslar, en ucra kösesine kadar bu mantik vardir. Hristiyanlikta sorgulama diye bir sey yok, dogmatik bilgi var. Videoyu izleyin !

Buna karsilik islam "bunu bundan ötürü yapmalisin " diyerek sebep, sonuc iliskisini ortaya koyuyormu koymuyor mu?
Oruc, Namaz, Zekati bunlara örnek diye gösterdik.

Ben inancıma mantığıma uygun olduğu için değil Rabden geldiği için inanıyorum. İnancımın dogmatik olmasıyla hiç bir alıp veremediğim yok. Ben gerçeklerle yaşıyorum. Ateistlere yaranmak için "mantık dini" masalları üretmiyorum. Yüce Allah insan aklının, mantığının almayacağı bir iş yapsa inanmayacak mısınız yani? Üstelik yazdığım örneklerin hiçbirine mantıkla değil hepsine yürekle inanırsınız. Kur'an ne diyorsa odur. Eğer Kur'an da insani mantığa uymayan şeyleri terk edebilseydiniz o zaman dogmatik olmazdı. Esas bir türlü anlamayan sizsiniz...
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Eski ahitte var demenin hic bir anlami yok , onu yok saydiginizda.

Yasanilan/bilinen hristiyanlikta bu konulara dair hüküm yoktur.

Yine ilk bastaki söylemimize göre bu konulardaincillerde her hangi bir hüküm yoktur. Evet eski ahitte var, ama onu yok sayiyorsunuz, uygulamaya koymuyorsunuz. Inandiginizi söylüyorsunuz ancak bu pratikte yok.

Insan inandigi seyi pratige dökmez mi? Böyle inanmak olurmu? Ogul babasini sevdigini , ona inandigini söylecek ancak bunu pratige dökmeyecek bu nasil sevgi nasil inanc? Iddia ispat ister, ispat sözü eyleme dönüstürmektir. Siz ise bunu red ediyorsunuz.
zaten insanlarin isine gelenide bu, sorumluluk olmayacak, dille ikrar yetecek. Uyusturan din derken kastimizda bu idi. Sorumluluk yerine sözde, dilde kalan bir takim söylemler.


Islami karstirdiniz icin söylüyorum; islamin her konuya dair söyleyecegi bir seyi vardir. Cünkü Allah sadece gögün rabbi degil yerinde rabbidir. Yine herseyin asil sahibi odur, bazi seylere karismadigini söylemek olacak isdegildir.
Bir tanri düsününkü mahlukati yaratmis, ancak onlari basi bos birakmis, böyle sey olurmu? Bunun böyle olmadigini kainat söylüyor, her seyin yaraticisi nizam, düzen koyandir, nasil gök cisimlerine bir nizam getirmistir, insanogluna belli seyleri emretmistir. zaten emretmesinin sebebi de nizam, düzendir ve burdan yola cikarak adaleti saglamaktir.

hristiyanlik ruhsal demekte, hristiyanligin eksik kaldiginin bir baska göstergesidir.
Hristiyanligi bazi ahlaki degerlere idirgiyorsunuz. Oysa bir din sadece ahlaki degerlerden olusmaz. Yahudilikte görüldügü gibi bir din itikad, ibadet, ahlak ve muamalattan olusur. hristiyanlikta dogmatik bir inanc esasi ve ahlak disinda bir sey kalmamis.

Son olarak;
Siz, inancinizin icine dahil ettiginiz yahudi seriatini dislayarak bir bütünün bir parcasini dislamis oluyorsunuz. Buda hristiyanligin eksik kaldigini gösterir.

NOT: her halde anlamisinizdir artik.


Eski Ahit'e inanıyoruz ve Yasa olduğu yerde duruyor. Artık yasadan bağımsız olmamızın sebebini ilgili ayetlerle açıkladığım halde hala eksiklikten falan bahsediyorsunuz. Öncelikle o ayetlerden hiç bir şey anlamadığınıza göre sayfalarca yazı yazsam faydası olmayacaktır.

İkinci olarak İslam her konuyu eksiksiz olarak kapsar demişsiniz. Siz hangi İslam'a inanıyorsunuz? Namazın nasıl kılınacağı bile Kur'an da belli değilken nasıl her şeyi düzenlediğini iddia ediyorsunuz? Kur'an da geçmeyen pek çok konu hadisler bahanesiyle İslam'a girmiştir. Hadislerde dahi geçmeyen pek çok fıkhi konu ise fakihlerin akıl yürütmesiyle çözülmüştür. Daha sonra bu çözümler içtihad haline gelmiştir. İslam'ın her konuyu istisnasız kapsadığını söylemek bir kere bu dünyada yaşamamaktır. Benim size Eski Ahit'te diye bahsettiğim şeriat tamamen Kutsal Kitap'ta yazılıdır. Sizin İslam şeriatı dediğiniz şey ise Kur'an, hadis ve alimlerin akıl yürütmeleriyle derlenip toparlanmış bir şeydir. İslam şeriatının tamamı Kur'andandır deyin hadi Müslümanların ağzı açık kalsın yüksek bilginize... :)

Not: Size ipucu, İslam'da şeriatın dört kaynağı, Kur'an, hadis, icma, kıyas...
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Ben inancıma mantığıma uygun olduğu için değil Rabden geldiği için inanıyorum. İnancımın dogmatik olmasıyla hiç bir alıp veremediğim yok. Ben gerçeklerle yaşıyorum. Ateistlere yaranmak için "mantık dini" masalları üretmiyorum. Yüce Allah insan aklının, mantığının almayacağı bir iş yapsa inanmayacak mısınız yani? Üstelik yazdığım örneklerin hiçbirine mantıkla değil hepsine yürekle inanırsınız. Kur'an ne diyorsa odur. Eğer Kur'an da insani mantığa uymayan şeyleri terk edebilseydiniz o zaman dogmatik olmazdı. Esas bir türlü anlamayan sizsiniz...

Inancinizin dogmatik oldugunu kabul ettiniz sonunda..

Sizde biliyorsunuz ki Allah insana akil ve mantik vermis, bununla bazi seyleri idrak etmesini saglamis. Hz. Ibrahimi düsünün o Rabbi nasil buldu? Kendisine ne bir vahy ne birde bir melek görünmüstü...

Demekki yüce yaradanin varligi ve nasil bir Rab oldugu akil ve mantikla anlasilabilir. Siz insanlara tanrinin ayetleri anlasilmaz der vede bunu itikad diye insanlara sunarsaniz. Bu dogma olur ...

YÜce yaradan insana verdigi nimeti olan akli kullanmaya akletmeye davet eder, yine bazi gercekleri kavramasi, anlamasi icin. Bunun ateistlerle alakasi yok, bunlar kuranda 1400 yildan beri yazili.

Insan akli elbette her seyi algilamaya yetmeyecektir. Biz akli kutsamiyoruz, akli kullanmaya davet ediyoruz, aynen Allahin kuranda da dedigi gibi.

Ve Allahın indirdiğine tabi’ olun denildiği vakıt kendilerine «hayır, biz atalarımızı neyin üzerinde bulduksa onun ardınca gideriz» diyorlar, ya Şeytan onları saîr azâbına da’vet ediyor idise de mi? (lokman 21)

görüyorsunuz Allah nasil , körü körüne inanmayi nasil da yeriyor ve nasil aciklama getiriyor. Dogmatik bir sekilde "yok islam dogrudur, ona inanin" demiyor. Daha bir cok yerde davet ettige seye deliller getiriyor, insana verdigi nimet olan insan aklina hitap ediyor .
Islam dogmatik degildir derken bunu diyoruz iste.. Düsünün diyo, akledin, kafa yorarsaniz anlayacaksiniz diyor.. vallahi benimde bundan fazla bir iddiam olamaz. Aklinizi rafa kaldirmayin, samimi sekilde önyargisiz akledin diyoruz.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Eski Ahit'e inanıyoruz ve Yasa olduğu yerde duruyor. Artık yasadan bağımsız olmamızın sebebini ilgili ayetlerle açıkladığım halde hala eksiklikten falan bahsediyorsunuz. Öncelikle o ayetlerden hiç bir şey anlamadığınıza göre sayfalarca yazı yazsam faydası olmayacaktır.

İkinci olarak İslam her konuyu eksiksiz olarak kapsar demişsiniz. Siz hangi İslam'a inanıyorsunuz? Namazın nasıl kılınacağı bile Kur'an da belli değilken nasıl her şeyi düzenlediğini iddia ediyorsunuz? Kur'an da geçmeyen pek çok konu hadisler bahanesiyle İslam'a girmiştir. Hadislerde dahi geçmeyen pek çok fıkhi konu ise fakihlerin akıl yürütmesiyle çözülmüştür. Daha sonra bu çözümler içtihad haline gelmiştir. İslam'ın her konuyu istisnasız kapsadığını söylemek bir kere bu dünyada yaşamamaktır. Benim size Eski Ahit'te diye bahsettiğim şeriat tamamen Kutsal Kitap'ta yazılıdır. Sizin İslam şeriatı dediğiniz şey ise Kur'an, hadis ve alimlerin akıl yürütmeleriyle derlenip toparlanmış bir şeydir. İslam şeriatının tamamı Kur'andandır deyin hadi Müslümanların ağzı açık kalsın yüksek bilginize... :)

Not: Size ipucu, İslam'da şeriatın dört kaynağı, Kur'an, hadis, icma, kıyas...

gercekten bu tavrinizi anlamiyorum...

galiba bunun sebebi akil ve inanci birbirden ayirmis olmanizdan geliyor. Hic bir akli ve mantiki bir aciklama göremiyorum.
Bu böyledir o kadar demekle yetiniyorsunuz .

size son pragrafi tekrarliyorum, ama lütfen mantikli bakin olaya.

Siz diyorsunuzki eski ahit bizim inancimiza dahildir . Hatta bunu matematige dökelim.
Z(Kitabi Mukaddes) = X(yeni) + Y (eski ahit)
siz "Y"`yi atarsaniz . Z= X olur mu hic?

Bizim seriatimiz var, ancak eski ahitte derseniz. Yine eski ahitteki seriati yok sayarsaniz. Sizin seriatinizin olmadigi demektir bu. Yani bir bütünün bir parcasini atmis, ve bütün eksik kalmis olur.

Artik yani daha ne diyeyim, bu kadar acik ve bariz...


Ikiciye dair; benim dedigm sudur; "islamin her konuya dair söylecegi bir seyi vardir " dedim.

Namazi örnek vermissiniz, hadi biz buna ibadet hususu diyelim. Ibadet husunda da elbette kuranda ayetler var. Hatta namaz ana hatlari ile pasaj pasaj gecmektedir. Ha siz iyice detayi kast ediyorsaniz, onun icin Allah peygamber göndermis, detaylarini da ögretmen gibi o ögretir. Bizde bu ögreti dogrultusunda namazimizi kilariz. Kuran teori ise, sünnet de pratigi demek pekde yanls olmaz. Islam Kuran ve sünnettir zaten.

Peki hristiyanlikta ibadet konusu nasildir? Evet, bir baska eksik hususta burasi iste..

Ictihadlari gündeme getirmissiniz, bildiginiz üzre icthad keyfi degildir, dayanagi nasstir. Yani konuya dair ilahi icerik zaten vardir ve bu dogrultuda ictihad gerceklesir.

Dedigimiz gibi islam kemale ermis bir dindir. Yani tamdir ve her konuya söyleyecegi bir seyi vardir. Hristiyanlikta bu maalesef eksiktir. Siz zaten kendiniz söylemis oluyorsunuz, biz seriati attik diye, ibadet hususu da ayni..


"Bu, sana indirdiğimiz mübarek bir kitaptır ki, insanlar onun âyetlerini düşünsünler ve temiz akıl sahipleri ibret alsınlar. "(38: 29)


"Onların birçoğu zandan başka bir şeye uymaz. Zan ise haktan hiç bir şeyin yerini tutmaz. Şüphesiz ki, Allah onların ne yaptıklarını bilir." (10:36)

"Gece ile gündüzün değişmesinde ve Allah'ın gökten bir rızık sebebi olan yağmuru indirip de onunla yeryüzünü ölümünden sonra diriltmesinde ve rüzgârları yönlendirmesinde aklını kullanan bir topluluk için nice deliller vardır." (45 :5)


 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
gercekten bu tavrinizi anlamiyorum...

galiba bunun sebebi akil ve inanci birbirden ayirmis olmanizdan geliyor. Hic bir akli ve mantiki bir aciklama göremiyorum.
Bu böyledir o kadar demekle yetiniyorsunuz .

size son pragrafi tekrarliyorum, ama lütfen mantikli bakin olaya.

Siz diyorsunuzki eski ahit bizim inancimiza dahildir . Hatta bunu matematige dökelim.
Z(Kitabi Mukaddes) = X(yeni) + Y (eski ahit)
siz "Y"`yi atarsaniz . Z= X olur mu hic?

Bizim seriatimiz var, ancak eski ahitte derseniz. Yine eski ahitteki seriati yok sayarsaniz. Sizin seriatinizin olmadigi demektir bu. Yani bir bütünün bir parcasini atmis, ve bütün eksik kalmis olur.

Artik yani daha ne diyeyim, bu kadar acik ve bariz...


Ikiciye dair; benim dedigm sudur; "islamin her konuya dair söylecegi bir seyi vardir " dedim.

Namazi örnek vermissiniz, hadi biz buna ibadet hususu diyelim. Ibadet husunda da elbette kuranda ayetler var. Hatta namaz ana hatlari ile pasaj pasaj gecmektedir. Ha siz iyice detayi kast ediyorsaniz, onun icin Allah peygamber göndermis, detaylarini da ögretmen gibi o ögretir. Bizde bu ögreti dogrultusunda namazimizi kilariz. Kuran teori ise, sünnet de pratigi demek pekde yanls olmaz. Islam Kuran ve sünnettir zaten.

Peki hristiyanlikta ibadet konusu nasildir? Evet, bir baska eksik hususta burasi iste..

Ictihadlari gündeme getirmissiniz, bildiginiz üzre icthad keyfi degildir, dayanagi nasstir. Yani konuya dair ilahi icerik zaten vardir ve bu dogrultuda ictihad gerceklesir.

Dedigimiz gibi islam kemale ermis bir dindir. Yani tamdir ve her konuya söyleyecegi bir seyi vardir. Hristiyanlikta bu maalesef eksiktir. Siz zaten kendiniz söylemis oluyorsunuz, biz seriati attik diye, ibadet hususu da ayni..


"Bu, sana indirdiğimiz mübarek bir kitaptır ki, insanlar onun âyetlerini düşünsünler ve temiz akıl sahipleri ibret alsınlar. "(38: 29)


"Onların birçoğu zandan başka bir şeye uymaz. Zan ise haktan hiç bir şeyin yerini tutmaz. Şüphesiz ki, Allah onların ne yaptıklarını bilir." (10:36)

"Gece ile gündüzün değişmesinde ve Allah'ın gökten bir rızık sebebi olan yağmuru indirip de onunla yeryüzünü ölümünden sonra diriltmesinde ve rüzgârları yönlendirmesinde aklını kullanan bir topluluk için nice deliller vardır." (45 :5)



Kur'an, Hadis, İcma, Kıyas... Bu dört kavramı iyi öğrenin sonra İslam neyi kapsar onu tekrar görüşürüz...

Başta dogma kavramından anladığımız farklı. Ben aklı tamamen rafa kaldıralım demiyorum. Rabbin sözüne inanç dogmatiktir diyorum.

Ama diğer konuda da beni hiç anlamıyorsunuz. Kurduğunuz denklemde Eski Ahit'i silmişsiniz. Ben size Eski Ahit'i sildik veya artık o geçersizdir demiyorum. Eski Ahit Rabbin sözüdür ve ona iman ederiz. İsa Mesih imanlılarının ona doğal olarak uyduğunu ve bunu oradaki kurallarla sınırlamadığını söylüyorum. Gündelik hayatın küçük olayları bu dünyaya ait olanların ve bu dünyanın egemeninin işidir. Haydi bu referansı anlayın. :)

Esenlikler...
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Kur'an, Hadis, İcma, Kıyas... Bu dört kavramı iyi öğrenin sonra İslam neyi kapsar onu tekrar görüşürüz...

Başta dogma kavramından anladığımız farklı. Ben aklı tamamen rafa kaldıralım demiyorum. Rabbin sözüne inanç dogmatiktir diyorum.

Ama diğer konuda da beni hiç anlamıyorsunuz. Kurduğunuz denklemde Eski Ahit'i silmişsiniz. Ben size Eski Ahit'i sildik veya artık o geçersizdir demiyorum. Eski Ahit Rabbin sözüdür ve ona iman ederiz. İsa Mesih imanlılarının ona doğal olarak uyduğunu ve bunu oradaki kurallarla sınırlamadığını söylüyorum. Gündelik hayatın küçük olayları bu dünyaya ait olanların ve bu dünyanın egemeninin işidir. Haydi bu referansı anlayın. :)

Esenlikler...

siz ne diyeyim ben bilmiyorum...

bana icmayi, kiyasi ögretiyorsunuz birde..

siz dininizin eksik olmadigini ispatlamak yerine konuyu carpitarak islama getirdiniz. Üstelik ictihaddan hareketle eksik diyorsunuz. Yok daha neler...


Eski ahiti benmi sildim, inandik diyorsunuz, ancak daha sonra da attik diye ekliyorsunuz.

Ben size dedigim enbasta neydi hatirlayiniz, hristiyanligin bazi hususlarda eksik kaldigidir. Buna örnek verdik, evlilik, miras ve güncel meseleler bunlara dahir 4 incilde, hic bir hüküm yok dedik.
Siz cikardiniz eski ahiti ama inancimiza dahil diye, karsi arguman diye. Daha sonrada seriatini attik dediniz.

Biz nediyoruz bastan beri... Seriatiniz yok diyoruz. Hatta tarihte suriyeli hristiyanlar bunun icin islam hukuku kabul etmisler.

Siz asil sunu anlayin, yerin ve gögün sahibi Allahtir. Gögü nasil bir düzene sokmussa yer icindebir düzen öndgürmüstür . Buna kisaca adalet düzeni diyelim. Bu adalet düzenin gerceklesmesi icin ana hatlari belirlemis ve cerceveyi cizmistir. Islam yerde(dünyada) ve ahirette selamete ulasmanin yollarini aciklamistir. Islam kelime manasiyla da zaten selamet demektir. Islam insana iki cihanda saadet vad eder.
Sizin kücük olaylar dediginiz, toplumu ilgilendiren cok önemli meseleleridir. Bunlar dinin bir parcasidir. Siz dini indirgemissiniz. Yahudilik bile size göre daha tam bir dindir.

Sizin iddianiza göre Allah insani basi bos birakmistir. Dünya isleriyle ugrasmaz diyorsunuz ya. Allah insani yaratacak, basi bos birakacak o zaman 10 Emir ne oluyorm bos birakacak ilan 10 emir mi indirir. Hic din mi indirir. Bunun mantigi nerde?
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
siz ne diyeyim ben bilmiyorum...

bana icmayi, kiyasi ögretiyorsunuz birde..

siz dininizin eksik olmadigini ispatlamak yerine konuyu carpitarak islama getirdiniz. Üstelik ictihaddan hareketle eksik diyorsunuz. Yok daha neler...


Eski ahiti benmi sildim, inandik diyorsunuz, ancak daha sonra da attik diye ekliyorsunuz.

Ben size dedigim enbasta neydi hatirlayiniz, hristiyanligin bazi hususlarda eksik kaldigidir. Buna örnek verdik, evlilik, miras ve güncel meseleler bunlara dahir 4 incilde, hic bir hüküm yok dedik.
Siz cikardiniz eski ahiti ama inancimiza dahil diye, karsi arguman diye. Daha sonrada seriatini attik dediniz.

Biz nediyoruz bastan beri... Seriatiniz yok diyoruz. Hatta tarihte suriyeli hristiyanlar bunun icin islam hukuku kabul etmisler.

Siz asil sunu anlayin, yerin ve gögün sahibi Allahtir. Gögü nasil bir düzene sokmussa yer icindebir düzen öndgürmüstür . Buna kisaca adalet düzeni diyelim. Bu adalet düzenin gerceklesmesi icin ana hatlari belirlemis ve cerceveyi cizmistir. Islam yerde(dünyada) ve ahirette selamete ulasmanin yollarini aciklamistir. Islam kelime manasiyla da zaten selamet demektir. Islam insana iki cihanda saadet vad eder.
Sizin kücük olaylar dediginiz, toplumu ilgilendiren cok önemli meseleleridir. Bunlar dinin bir parcasidir. Siz dini indirgemissiniz. Yahudilik bile size göre daha tam bir dindir.

Sizin iddianiza göre Allah insani basi bos birakmistir. Dünya isleriyle ugrasmaz diyorsunuz ya. Allah insani yaratacak, basi bos birakacak o zaman 10 Emir ne oluyorm bos birakacak ilan 10 emir mi indirir. Hic din mi indirir. Bunun mantigi nerde?

Kim dedi Allah insanı başıboş bıraktı diye? Sizinle ben Japonca konuşuyorum sanıyorum. Yukarıda yazdığınız her cümle için bizzat size açıklama yaptım. Ama bir kelimesini bile anlamadığınız gibi beni anlamamakla suçluyorsunuz. Ben Japonca, siz Fransızca konuşuyorsunuz. Aynı dili konuştuğumuz zaman tekrar görüşelim.

Bir de unutmadan Kur'an, Hadis, İcma, Kıyas... :D
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Kim dedi Allah insanı başıboş bıraktı diye? Sizinle ben Japonca konuşuyorum sanıyorum. Yukarıda yazdığınız her cümle için bizzat size açıklama yaptım. Ama bir kelimesini bile anlamadığınız gibi beni anlamamakla suçluyorsunuz. Ben Japonca, siz Fransızca konuşuyorsunuz. Aynı dili konuştuğumuz zaman tekrar görüşelim.

Bir de unutmadan Kur'an, Hadis, İcma, Kıyas... :D
siz bir önceki yazilarinizda ifade ettiniz.

Dünyevi işler (hukuk, yönetim vs.) dünyevi insanlara terk edilmiştir. Hristiyanlık tamamen ruhanidir...,Sonsuz yaşamı isteyen, dünyayı istemez..


bu o demek iste.. Allah insani bos birakmadiysa, o halde dünyevi islere dair hükümler getirmis olmali degil mi? Siz ise dünyevi isleri yerdiniz..
Söyledikelrinizin nereye gittiginin farkinda degilsiniz... Felsefi bir takim sözlerle arti puan toplayacaginizi saniyorsunuz...Onlardan bizde cok var, ac tasavvufu oku..
Madem basi bos birakmadi hani nerede o hükümler?


tekrar islama dönelim...

sonuc itibariyla ISLAM´da hristiyanlikta olmayan güncel meselelere dair hükümler vardir. Bunlarin kaynagi önce Kuran ve sünnet, yine bunlarin ikisinden ileri gelen, sizin de saydiginiz gibi ictihad(icma,kiyas..). Bunlar islamin hükümleridir , siz bunu ayri ayri yazinca biribirinden farkli seyler oldugunu sandiniz galiba. Islamin her konuya dair söylecek bir seyi oldugu gibi yine gelecekte ortaya cikacak durumlar icinde söylecegi bir seyi vardir. Cünkü Allahtir kaynagi.

Lafi evlemeden, konuyu saptirmadan; sonuc itibariyla ISLAMda, hristiyanlikta olmayan evlilik,miras gibi ve güncel meselelere dair hükümler vardir. Bunlar hristiyanlikta maalesef yok, cünkü incillerde buhususta hüküm yok, yine inandigini söylediginiz yahudi seriatini attiniz, dininizi ahlaki bir inanca indirgediniz. Oysa hz. Isa ben tevrati dogrulamak icin geldim diyor, hani nerde uygulama? Insan inandiginin tersine hareket edermi?

Bu bakimdan eksik ve yetersiz kalmaktadir. Hristiyanlarin bir takim uygulamalari da inandiklari söyledikleri eski ahite terstir. Buda baska bir husus.

Siz gerceklere inanirim demistiniz. Allah sizin gönlünüzü hakka acsin diyorum.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
siz bir önceki yazilarinizda ifade ettiniz.



bu o demek iste.. Allah insani bos birakmadiysa, o halde dünyevi islere dair hükümler getirmis olmali degil mi? Siz ise dünyevi isleri yerdiniz..
Söyledikelrinizin nereye gittiginin farkinda degilsiniz... Felsefi bir takim sözlerle arti puan toplayacaginizi saniyorsunuz...Onlardan bizde cok var, ac tasavvufu oku..
Madem basi bos birakmadi hani nerede o hükümler?


tekrar islama dönelim...

sonuc itibariyla ISLAM´da hristiyanlikta olmayan güncel meselelere dair hükümler vardir. Bunlarin kaynagi önce Kuran ve sünnet, yine bunlarin ikisinden ileri gelen, sizin de saydiginiz gibi ictihad(icma,kiyas..). Bunlar islamin hükümleridir , siz bunu ayri ayri yazinca biribirinden farkli seyler oldugunu sandiniz galiba.

Lafi evlemeden, konuyu saptirmadan; sonuc itibariyla ISLAM, hristiyanlikta olmayan evlilik,miras ve güncel meselelere dair hükümler vardir. Bunlari hristiyanlikta maalesef yok, cünkü siz yahudi seriatini attiniz, dininizi ahlaki bir inanca indirgediniz.

Bakış açısı tabii...

Yeni Ahit'ten bir kesit...

1. Korintliler 7:
"Evlilik Konusu7Şimdi bana yazdığınız konulara gelelim: “Erkeğin kadına dokunmaması iyidir” diyorsunuz.
[SUP]2[/SUP]Ama fuhuştan ötürü her erkek karısıyla, her kadın da kocasıyla yaşasın.
[SUP]3[/SUP]Erkek karısına, kadın da kocasına hakkını versin.
[SUP]4[/SUP]Kadının bedeni kendisine değil, kocasına aittir. Bunun gibi, erkeğin bedeni de kendisine değil, karısına aittir.
[SUP]5[/SUP]Geçici bir süre için anlaşıp kendinizi duaya vermekten başka bir nedenle birbirinizi mahrum etmeyin. Sonra yine birleşin ki, kendinizi denetleyemediğiniz için Şeytan sizi ayartmasın.
[SUP]6[/SUP]Bunu bir buyruk olarak değil, bir uzlaşma yolu olarak söylüyorum.
[SUP]7[/SUP]Herkesin benim gibi olmasını dilerdim. Ama herkesin Tanrı’dan aldığı ruhsal bir armağanı vardır; kiminin şöyle, kiminin böyle.
[SUP]8[/SUP]Yine de evli olmayanlarla dul kadınlara şunu söyleyeyim: Benim gibi kalsalar kendileri için iyi olur.
[SUP]9[/SUP]Ama kendilerini denetleyemiyorlarsa, evlensinler. Çünkü için için yanmaktansa evlenmek daha iyidir.
[SUP]10[/SUP]Evlilereyse şunu buyuruyorum, daha doğrusu Rab buyuruyor: Kadın kocasından ayrılmasın.
[SUP]11[/SUP]Ayrılırsa evlenmesin, ya da kocasıyla barışsın. Erkek de karısını boşamasın.
[SUP]12[/SUP]Geri kalanlara Rab değil, ben söylüyorum: Eğer bir kardeşin karısı iman etmemişse ama kendisiyle yaşamaya razıysa, onu boşamasın.
[SUP]13[/SUP]Bir kadının kocası iman etmemişse ama kendisiyle yaşamaya razıysa, kadın onu boşamasın.
[SUP]14[/SUP]Çünkü iman etmemiş koca karısı aracılığıyla, iman etmemiş kadın da imanlı kocası aracılığıyla kutsanır. Yoksa çocuklarınız murdar olurdu. Ama şimdi kutsaldırlar.
[SUP]15[/SUP]İman etmeyen ayrılırsa ayrılsın. Kardeş ya da kızkardeş böyle durumlarda özgürdür. Tanrı sizi barış içinde yaşamaya çağırdı.
[SUP]16[/SUP]Ey kadın, kocanı kurtarıp kurtaramayacağını nereden biliyorsun? Ey erkek, karını kurtarıp kurtaramayacağını nereden biliyorsun?
Aldığınız Çağrıya Göre Yaşayın[SUP]17[/SUP] Ancak herkes Rab’bin kendisi için belirlediği duruma uygun biçimde, Tanrı’dan aldığı çağrıya göre yaşasın. Bunu bütün kiliselere buyuruyorum.
[SUP]18[/SUP]Biri sünnetliyken mi çağrıldı, sünnetsiz olmasın. Bir başkası sünnetsizken mi çağrıldı, sünnet olmasın.
[SUP]19[/SUP]Sünnetli olup olmamak önemli değildir. Önemli olan, Tanrı’nın buyruklarını yerine getirmektir.
[SUP]20[/SUP]Herkes ne durumda çağrıldıysa, o durumda kalsın.
[SUP]21[/SUP]Köleyken mi çağrıldın, üzülme. Ama özgür olabilirsen, fırsatı kaçırma!
[SUP]22[/SUP]Çünkü Rab’bin çağrısını aldığı zaman köle olan kimse, şimdi Rab’bin özgürüdür. Özgürken çağrılan kişi de Mesih’in kölesidir.
[SUP]23[/SUP]Bir bedel karşılığı satın alındınız, insanlara köle olmayın.
[SUP]24[/SUP]Kardeşler, herkes ne durumda çağrıldıysa, Tanrı önünde o durumda kalsın.
Evli Olmayanlar[SUP]25[/SUP] Kızlara gelince, Rab’den onlarla ilgili bir buyruk almış değilim. Ama Rab’bin merhameti sayesinde güvenilir biri olarak düşündüklerimi söylüyorum.
[SUP]26[/SUP]Öyle sanıyorum ki, şimdiki sıkıntılar nedeniyle insanın olduğu gibi kalması iyidir.
[SUP]27[/SUP]Karın varsa, boşanmayı isteme. Karın yoksa, kendine eş arama.
[SUP]28[/SUP]Ama evlenirsen günah işlemiş olmazsın. Bir kız da evlenirse günah işlemiş olmaz. Ne var ki, evlenenler bu yaşamda sıkıntılarla karşılaşacak. Ben sizi bu sıkıntılardan esirgemek istiyorum.
[SUP]29-31[/SUP]Kardeşler, şunu demek istiyorum: Zaman daralmıştır. Bundan böyle, karısı olanlar karıları yokmuş gibi, yas tutanlar yas tutmuyormuş gibi, sevinenler sevinmiyormuş gibi, mal alanlar malları yokmuş gibi, dünyadan yararlananlar alabildiğine yararlanmıyormuş gibi olsun. Çünkü dünyanın şimdiki hali geçicidir.
[SUP]32[/SUP]Kaygısız olmanızı istiyorum. Evli olmayan erkek, Rab’bi nasıl hoşnut edeceğini düşünerek Rab’bin işleri için kaygılanır.
[SUP]33[/SUP]Evli erkekse karısını nasıl hoşnut edeceğini düşünerek dünya işleri için kaygılanır.
[SUP]34[/SUP]Böylece ilgisi bölünür. Evli olmayan kadın ya da kız hem bedence hem ruhça kutsal olmak amacıyla Rab’bin işleri için kaygılanır. Evli kadınsa kocasını nasıl hoşnut edeceğini düşünerek dünya işleri için kaygılanır.
[SUP]35[/SUP]Bunu sizin iyiliğiniz için söylüyorum, özgürlüğünüzü kısıtlamak için değil. İlginizi dağıtmadan, Rab’be adanmış olarak, O’na yaraşır biçimde yaşamanızı istiyorum.
[SUP]36[/SUP]Bir kimse nişanlı olduğu kıza yakışıksız davrandığını düşünüyorsa, aşırı tutkuları varsa ve evlenmesi gerekiyorsa, istediğini yapsın, günah işlemiş olmaz; evlensinler.
[SUP]37[/SUP]Ama zorunluluk altında bulunmayan, yüreği kararlı, istediğini yapabilecek durumdaki kişi, nişanlısıyla evlenmemeye yüreğinde karar vermişse, iyi eder.
[SUP]38[/SUP]Kısacası nişanlısıyla evlenen iyi eder, evlenmeyense daha iyi eder.
[SUP]39[/SUP]Kadın, kocası yaşadıkça kocasına bağlıdır. Kocası ölürse dilediği kimseyle evlenmekte özgürdür; yeter ki, o kişi Rab’be ait biri olsun.
[SUP]40[/SUP]Ama dul kadın, olduğu gibi kalırsa daha mutlu olur. Ben böyle düşünüyorum ve sanırım bende de Tanrı’nın Ruhu vardır."


1. Timoteos 1:
"
[SUP]7[/SUP]Kutsal Yasa öğretmeni olmak istiyorlar, ama ne söyledikleri sözleri ne de iddialı oldukları konuları anlıyorlar.
[SUP]8[/SUP]Yasa’yı özüne uygun biçimde kullanan için Yasa’nın iyi olduğunu biliyoruz.
[SUP]9-10[/SUP]Çünkü biliyoruz ki, Yasa doğrular için değil, yasa tanımayanlarla asiler, tanrısızlarla günahkârlar, kutsallıktan yoksunlarla kutsala karşı saygısız olanlar, anne ya da babasını öldürenler, katiller, fuhuş yapanlar, oğlancılar, köle tüccarları, yalancılar, yalan yere ant içenler ve sağlam öğretiye karşıt olan başka ne varsa onlar için konmuştur.
[SUP]11[/SUP]Mübarek Tanrı’nın bana emanet edilen yüce Müjdesi’ne göre bu böyledir."
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
evet, tabi bu da bir metod... konu disi uzun icerikleri siralamak. Biz muamalattan bahsedioruz, siz ahlaki seyler paylasiyorsunuz. Böylece dininizi ahlaki degerlere indirgediniz söylemimizi destekliyorsunuz.

ben anladim sizin derdinizi, siz gercegin pesinde falan degilsiniz. Konuyu dagitmak niyetindesiniz. Bende burda oturmus parmak oynatiyorum.
 
Üst