iblise tövbe kapısı açıkmı? | ihvan forum – Özgür Düşünce ve Paylaşım Platformu!

iblise tövbe kapısı açıkmı?

Havas

Kısıtlı Erişim
İhvan Üyesi
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Puanları
0
açıksa neden tövbe etmiyor..

tövbe ederse insanların hepsi hidayete erermi?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Puanları
83
açıksa neden tövbe etmiyor..

tövbe ederse insanların hepsi hidayete erermi?
Bu sorunun cevabı ehli sünnette var.

Yalnız Kuran diyenlerin cevabı var mı?
@Yahayy @çelebiler
 

Kaptan

Mecra Yazarı
İhvan Üyesi
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Puanları
113
Hayret nasil oldu da beni zikretmedin.

i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
İhvan Üyesi
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,181
Puanları
83
İblis'in akıbeti Kuran Ayetleriyle mühürlenmiştir. Tıpkı Ebu Leheb için gelen Tebbet suresi gibi. Tövbe kapısı normalde kimseye kapalı değildir. Fakat dediğim gibi şeytana uyanların akıbeti ve şeytanın akıbeti hakkında onca ayet yoluyla tövbe kapısı mühürlenmiş oluyor.

Buradan kalplerin mühürlenmesini kabul etmeyenlere de cevap çıkar. Böylece hali hazırda hayatta olanların pekala kalpleri mühürlenebilir. Bunu göre göre gene de iblisliğinden geri kalmıyor. Diyor ki; madem akıbetim cehennem, o halde ben de O'na savaş açarım. İşte bu tavır zaten iblisin içinde boğulduğu psikoyu anlatıyor. Mesela şunu diyemiyor; Allah beni cehenneme de atsa ben ona kulluk yapacağım çünki onu ne cennet ne de cehennem için rab edindim. Sadece ve sadece O olduğu için ona tapıyorum ve ondan razıyım.. İşte görüldüğü gibi böyle diyebilmek de var. Ama iblis mayasına uygun olan yolu seçti. Bütün iş özde bitiyor. Bir atasözü; asıl azmaz, bal kokmaz. Kokarsa yağ kokar, aslı ayrandır.

Kuran ayetleri üzerinde kafa yordukça ne hikmetler çıkıyor. Bu arada Yunus Emre'ye, cenneti cehennemi hafife alıyor diye kafir diyenlere de cevap çıkıyor.

Ne büyüksün Allah'ım. Delil delil içinde, hikmet hikmet içinde..
 

Kaptan

Mecra Yazarı
İhvan Üyesi
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Puanları
113
Mesela şunu diyemiyor; Allah beni cehenneme de atsa ben ona kulluk yapacağım çünki onu ne cennet ne de cehennem için rab edindim. Sadece ve sadece O olduğu için ona tapıyorum.. İşte görüldüğü gibi böyle diyebilmek de var. Kuran ayetleri üzerinde kafa yordukça ne hikmetler çıkıyor. Bu arada Yunus Emre'ye, cenneti cehennemi hafife alıyor diye kafir diyenlere de cevap çıkıyor.

Ne büyüksün Allah'ım. Delil delil içinde, hikmet hikmet içinde..
Cehennem deyince Hz Omer'in korkudan rengi, benzi atarmiş.

Sen ya Cehennemin ne oldugunu bilmiyorsun, tahayyul edemiyorsun ya da ...:)




i9703 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaçak

Yeni
İhvan Üyesi
Katılım
21 Ara 2012
Mesajlar
8,416
Puanları
113
Düşe düşe İblisin derdinemi düştünüz ?
Ne desem bilemiyorum yani ...
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
İhvan Üyesi
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,181
Puanları
83
Tüh şimdi kafir oldun da dersin sen bana..
 

Verda

Gales
İhvan Üyesi
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Puanları
113
Kafir değil fakat cehennemden de lezzet alınabileceği romantizm görüşünü desteklemek için çok yanlış ve dahi hiç hoş olmayan bir misal getirdiniz..
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
İhvan Üyesi
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,181
Puanları
83
Tecavüz kelimesini istilahi manada kullanmadım..
 

Havas

Kısıtlı Erişim
İhvan Üyesi
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Puanları
0
Bu sorunun cevabı ehli sünnette var.

Yalnız Kuran diyenlerin cevabı var mı?
@Yahayy @çelebiler
senin şeyhin ne diyor? iblisin ezelden kalbi mühürlenmişmi?

yani iblis şerre çağıran makina..hayıra çağırma butonu yok!

birde azab görecek!


bilmediğimiz bir şeyler var .durum allahın adaletine sığmıyor.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
İhvan Üyesi
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,181
Puanları
83
senin şeyhin ne diyor? iblisin ezelden kalbi mühürlenmişmi?

yani iblis şerre çağıran makina..hayıra çağırma butonu yok!

birde azab görecek!


bilmediğimiz bir şeyler var .durum allahın adaletine sığmıyor.
Bu mudur yani?! Brov..
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
İhvan Üyesi
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,181
Puanları
83
@Havas, bu durum Allah'ın adaletine sığmıyor, diyorsun ya..

İblis'in içine düştüğü psiko demiştim. Demem odur ki sende bu tuzağa düşüyorsun dikkat et. Çünki İblis'te böyle düşünerek yoldan çıktı.

Olur mu hiç canım, ateş topraktan üstündür, demişti..
 

lafons7275

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Puanları
83
bilmediğimiz bir şeyler var .durum allahın adaletine sığmıyor.
İşte bu itirafı @çelebiler ve @Yahayy da yapınca cevabı vereceğim.

red gördün mü, insan ehli sünnetten çıktı mı Allahın adaletini bile sorgulamaya başlıyor. Yardımcı olsanıza bu kardeşinize, ha @Verda ? Senin bir cevabın yok mu?
 

Havas

Kısıtlı Erişim
İhvan Üyesi
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Puanları
0
İşte bu itirafı @çelebiler ve @Yahayy da yapınca cevabı vereceğim.

red gördün mü, insan ehli sünnetten çıktı mı Allahın adaletini bile sorgulamaya başlıyor. Yardımcı olsanıza bu kardeşinize, ha @Verda ? Senin bir cevabın yok mu?
biz seni son konuşmacı olarak çağırmadık.:).cübbeli tövbe kapısı herkese açık diyor..
yani iblisede açık oluyor yani..

kuranı kerimde anlatılan bu hikayeler boşuna değil..düşünmek lazım..

iblis öldümü?allahdan beni yaşat demesi simgeselmi yoksa gerçekten yaşıyormu?

iblisin soyundan gelenlermi aynı görevi idame ettiriyorlarmı?

cin suresindeki ,cinlere bakıldığında iman sahibi cinlerde var..


tabii ayetlere bakarak fikir yürütmek lazım..
 

Havas

Kısıtlı Erişim
İhvan Üyesi
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Puanları
0
@Havas, bu durum Allah'ın adaletine sığmıyor, diyorsun ya..

İblis'in içine düştüğü psiko demiştim. Demem odur ki sende bu tuzağa düşüyorsun dikkat et. Çünki İblis'te böyle düşünerek yoldan çıktı.

Olur mu hiç canım, ateş topraktan üstündür, demişti..
evet cenabı hak asla zalim değildir.demekki bilmediğimiz bir şey var?bizde onu sorguluyoruz..
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
İhvan Üyesi
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,181
Puanları
83
evet cenabı hak asla zalim değildir.demekki bilmediğimiz bir şey var?bizde onu sorguluyoruz..
Tamam işte bende onu diyorum. Bizim bilmediğimiz fakat onun bildiği bir şey var. O da İblis'in gönlünde yatan maraz. Allah o marazı biliyor ama iblisi zahiren görenler bilmiyordu. Bir imtihanla o içinde ki pisliği herkesin anlıyacağı şekilde açığa çıkardı.

İşte aynı iblis gibi nefsini ıslah etmeyen niceleri vardır ki son nefeste güme gidiyor. Allah, insanların kalbinde yatan gizli ve aşikar ne varsa bilir.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
İhvan Üyesi
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,181
Puanları
83
İşte onun için kalpte ne kadar soru işareti ve maraz varsa açıkca sorup öğrenmek ve sual bırakmamak lazım. İçine atarsan o maraz büyür ve son nefeste karşımıza çıkar. Allah'la aramızda alıp veremediğimiz ne kadar problem varsa önceden halleştirmek lazım. Bu gerek isyan olsun gerekse cedelleşmek olsun. Bu biraz yanlış anlaşılabilir. Fazla açmak istemiyorum. Tasavvufta ''Tarikat küfrü'' diye bir bahis vardır. Bu gibi meseleleri o bab içinde ele almak gerek. Allah'a olan imanın şiddetiyle kul, Allah'ı kalbinden ve beyninden atamıyacağı bir makama gelir. İstese de atamaz. Ayağı tökezlese, araba korna çalsa, kendisine sataşsalar, kapkaçcı gelip cüzdanını çalsa, hanımından azar işitse küfür işitse vesaire hepisini Allah'tan bilir. Çünki perdeler kalkmıştır. Hayrın ve şerrin ondan geldiğine imanın hakikatine ermiştir fakat henüz razı değildir. Bu hal çok ağırdır. Kaldırılamıyacak derecede ağırdır. Vesile perdelerinin kalkması için uğraştığına didindiğine bin pişman olur bu kişi. Söver sayar, agresifleşir. Hatta en mukaddes şeylere bile ağzına geleni söyler. Ağrına gider çünki. Beni niye yarattın, ben sana ne yaptım, benden ne istiyorsun, gibi hassas duygulara kapılır. Bütün bu isyanların ve küfürlerin çıkış kaynağı İmandandır. Onun için buna tarikat küfrü deniyor. Zahiren kafirin küfrüne benzese de inkardan değil imanın şiddetinden geliyor. İmam-ı Rabbani bunu maruz görür. Tasavvufta bir hal olarak yorumlar. Çile haneler vardır mesela. Heres sanır ki bu çilehanelere nefsi terbiye etmek için girilir. O da vardır lakin bu şiddetli imanın küfür haline düşen mecnunları da buralara tıkarlar. Zira bu hal geçmeden adamı piyasaya salarsan şeriat kılıcıyla herifi keserler. Derisini yüzerler.

Bunu herkesin anlamasını beklemiyorum. Sadece tasavvufi bir meseleye değindim. Böyle şeylerde var yani. Bilin yeter.
 

Verda

Gales
İhvan Üyesi
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Puanları
113
Selam Verda hanım

Uzun süredir konuşma imkanımız olmadı.Umarım iyisinizdir...

Anladığım,tahmin ettiğim kadarıyla ya da kusuruma bakmayın görmediğim için alıntı yapamadığım(Dostun dostu nasıl bir misal getirdi göremedim) ama üzerinde konuşulması ve düzeltilmesi gerektiğini düşündüğüm bir hususa değinmek istiyorum...

Zevk...

Bildiğiniz üzere Kur'an'da bu kavram türevleriyle beraber 60 kez kullanılan bir sözcük,kavram kelime...Ve bu kullanımlarda gördüğümüz sahne ''nimetlerin ve azabın'' iliklere kadar hissedilmesidir.Cehennemde zevk bu anlamda kavramında anlamı üzere azabın iliklere kadar hissedilmesidir.

Bu anlamının dışında ''oh oh ateş buradan şuradan gelsin az da farklı yerden '' modunda bir ''laşkalık hali''ne büründürülmesi kabul edilecek bir durum değildir...

Kullanılan kavramların kendi anlamından bağlamından koparmak kişileri yanlış sonuçlara götürecektir...(Bunu sahsınıza söylenmiş olarak lütfen görmeyin.Kastımız başkadır)

Selametle...

Selam sn Fakr teşekkür ederim iyiyim siz de iyisinizdir inş.

Ewet zevk kelimesi tadmak anlamında nimet ve azab için de kullanılmıştır. Tıpkı ceza kelimesi gibi malum bu kelime de iyi ve kötülüğün karşılığıdır bizde ise yalnız yapılan hataya karşı kullanılır. Batını ilim dedikleri "cehennemden de lezzet alma" felsefesi Kur'ana muhalif bir görüştür. Mesela "onları azap ile müjdele" sözüne baktığımızda mecazi lugaviden istiareyi tahakküm ve istiareyi tebaiye karinelerindendir. Nedir bu? Emanet olunan söz yani korkutma alay mahalline müjde gibi kullanılır çünkü tezat yönünden aralarında münasebet oluşur diğer bi deyişle azap elinden müjde olmaz fakat istihza (alay) sebebiyle böyle gelmiştir. Kendimden bi örnek vermek isterim, baya bi önceleri çok kötü insanların cehenneme gittiklerinde o azabın onlara az geleceğini düşünürdüm çünkü hatasının farkına varabilen insan acı çekmenin hakkını verebilir ki bu hal de tevbe affolunma sebebidir, Allah'ım bu insanlar hiç farkındalığı yaşamadıysa orada yansa nolacak derdim ! tabi sonrasında Kur'an ile haşr neşr olmaya başladığımda kafamdaki bütün sorular yanıtını buldu, oradaki insanların derilerinin tekrar tekrar yenilenmesiyle vucutlarının duyacağı (tadacağı) acının yanında "pişmanlık" artık her şeyin farkında bulunupta elinden hiç birşeyin gelememesi aman Yarabbi ! ne acı işte benim acı tarifim tamda buydu. Kur'anı elimizden hiç ama hiç bırakmayalım arkadaşlar, günün mesajını da vermiş olayım =)
 
Üst