İmam-ı Rabbânî Hazretlerine Yapılan Bir Bühtanın Püskürtülmesi

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
ucuzdan ağzımı bozacak değilim..Senin ilmin yazdığınla ortada..Gazaliinin arakasına ulemayı yerleştirerek verdiğin o uyduruk fantastik hikayeyi savunmaya çalışıyorusunuz..Hemde resule binaen!

Hadisin ne olduğunu iyi öğren..

Mektubatın küfür şirklerini ,kurana rağmen amennamı diyeceksin...

"Kimdir Allah'a boş yere iftira edenden, yahut onun ayetlerini yalanlayandan daha zalim? Şüphe yok ki zalimler, muratlarına erişmezler."enam 21

Ankebut suresi 68. ayet: Allah'a karşı yalan uyduran yahut kendisine hak gelmişken onu yalan sayandan daha zalimi kimdir

rabbaninin ortada buyur savun bakalım.Nasıl savuncaksın bu şirk akidelerini?Nasıl uyduracaksın kurana acaba?

Fakat siz ve sizin gibiler çoğunlukla ,ilmilikten uzak oldukları için ,kutsiyyetciliğin,yüceltmeciliğin araksına saklanarak ,kendi fantazilerini kurtarmaya çalışırlar..Beyinsizlik sadece ehl küfre has bir kavram olmayıp,adeta takım tutar gibi dini benimseyen,ibrahim ayhisselamın kavmi gibi ,atalarının dininden ve geleneğinden ayrılmayan,azizlerine kayıtsız şartsız teslim olup,ilahi kitaba bakmaya bile yeltenmeyenlerde beyinisizdir..
Mektubatı bir değerlendir bakalım kurana göre!



muhteşem beyinli arkadaşım
Sana denen tek laf kalır..
lekum dinukum veliyediyin!
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Muhatabımız zekasız olduğunu zımnen kabul etmiş oluyor. Çünkü, aşağıdaki sözlerime mantıklı bir cevap veremeyip, azgınca küfretmeye başlamıştır.

geveleyen ben değil sizsiniz..Hadis için kaynak bile gösteremediniz.Gazalinin eserinden ,hiç bir kaynağı olmayan uyduruk bir hikayeyi resulullaha atfen burada bir delil olarak sundunuz...Valla çok büyük cesaret..

"bana bir söz isnat eden cehenennemdeki yerine hazırlansın" diyor resulullah..
Buna gazali de dahildir..
...........................

Sen gerçekten aşırı derecede zekasız bir kişisin. Ya da, arsızca anlamamazlıktan geliyorsun.

Ben bir "hadis" mi yazdım ki, kaynak göstereyim?

Artı, bahis konusu "hikaye", İmam-ı Gazali rahimehullah hazretlerinin eserinden değildir. Çünkü rüyayı gören ve olayı yaşayan başkasıdır. Sahih olarak nakleden de meşhur Şafii alimlerinden İbni Sübki'dir rahimehullah. Belki İmam-ı Gazali hazretlerinin bu rüyadan ve olaydan haberi bile yoktur.

Öyleyse sen ne zırvalıyorsun?

***

Rüya da dini bir meselede delil olarak kullanılmamaktadır. İhya kitabının faziletlerine işaret eden bir menkıbedir. İhya'nın kıymetine dair zaten ulemadan onbinlerce şahid vardır. Aradan 950 sene gibi bir zaman geçtiği halde, hala okunmakta ve okutulmaktadır. Köpeklerin havlaması güneşe zarar vermez.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Demek rüya ilede fazilet artıyormuş.:)..görmemiştim..hasbunellah
gazali onun içinmi ekledi?biraz resullu sahabili karışık rüya eklenince ,mübarek bir kitab oluyor..:Cool:

Aaaah!Yarabbi bizi kuran ve resulunun yolundan ayırma...
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
rahatsızmısın arkadaşım sen, sen Hz.Peygamberi (aleyhissalatü vesselam) rüyanda görsen "şöyle şöyle oldu,şöyle şöyle gördüm" desen, biride sana "bunun hadis kaynaklarındaki yerini göster " diye birşey denebilir mi ? sende hiçmi mantık yok :)


senin de görüldüğü rivayet edilen ve kaynaklara geçmiş bir rüyaya "iftira,yalan" deme hakkın yoktur..elinde kesin bir hüccet mi var o rüyanın olmadığına dair..yok..inanmazsan inanma..ama kendi düşünceni millete empoze etmeye çalışma..millet sana inanmak zorundamı ?

Mantıklı bir cevap alabildin mi? Sanmıyorum.

Üstelik burada şöyle bir durum var: Ben İmam-ı Gazali hazretleri ile ilgili bahis konusu rüyayı ve olayı herhangi bir "delil" olarak yazmadım; gavs rumuzlu şahsın yazılarını kopyaladığı siteden naklettim. Orada, İmam-ı Gazali hazretlerine saldırmak için aktarılmış. O siteyi hazırlayan kişi küfürbaz ve ahmak bir şahıstır. Tek yaptığı sövmek ve "iftira!" diye bağırmak.

Şöyle demiştim:

Rüyanın uydurma olduğunu nereden biliyor? Başkasının gördüğü bir rüyanın uydurma olduğunu, görülmemiş olduğunu iddia etmek "gaibden" haber vermek değil midir?
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Demek rüya ilede fazilet artıyormuş.:)..görmemiştim..hasbunellah
gazali onun içinmi ekledi?biraz resullu sahabili karışık rüya eklenince ,mübarek bir kitab oluyor..:Cool:

Aaaah!Yarabbi bizi kuran ve resulunun yolundan ayırma...
Birader

Senin niyetin pek sağlam değil heralde

Hakaret etmeden nereyi anlamadığını soracaksan sor yoksa kimseye hakaret etme
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Muhatabımız zekasız olduğunu zımnen kabul etmiş oluyor. Çünkü, aşağıdaki sözlerime mantıklı bir cevap veremeyip, azgınca küfretmeye başlamıştır.

geveleyen ben değil sizsiniz..Hadis için kaynak bile gösteremediniz.Gazalinin eserinden ,hiç bir kaynağı olmayan uyduruk bir hikayeyi resulullaha atfen burada bir delil olarak sundunuz...Valla çok büyük cesaret..

"bana bir söz isnat eden cehenennemdeki yerine hazırlansın" diyor resulullah..
Buna gazali de dahildir..
...........................

Sen gerçekten aşırı derecede zekasız bir kişisin. Ya da, arsızca anlamamazlıktan geliyorsun.

Ben bir "hadis" mi yazdım ki, kaynak göstereyim?

Artı, bahis konusu "hikaye", İmam-ı Gazali rahimehullah hazretlerinin eserinden değildir. Çünkü rüyayı gören ve olayı yaşayan başkasıdır. Sahih olarak nakleden de meşhur Şafii alimlerinden İbni Sübki'dir rahimehullah. Belki İmam-ı Gazali hazretlerinin bu rüyadan ve olaydan haberi bile yoktur.

Öyleyse sen ne zırvalıyorsun?

***

Rüya da dini bir meselede delil olarak kullanılmamaktadır. İhya kitabının faziletlerine işaret eden bir menkıbedir. İhya'nın kıymetine dair zaten ulemadan onbinlerce şahid vardır. Aradan 950 sene gibi bir zaman geçtiği halde, hala okunmakta ve okutulmaktadır. Köpeklerin havlaması güneşe zarar vermez.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
dostum gazaliyi kutsamak adına yazdığın o hikayede resulu ve sahabeyi kullanarak milleti kandırmaya girer bu..
Resule isnatta dikkatli ol!..Çünkü buda resulullaha bir isnattır...ruyada olsa..Çünkü çok farklı bir amaç için kullanılıyor..
Gazaliye geldiğimizde eserlerinde hadis kitablarında olmayan hadisleri bulabilirsin..konumuz bu değil..
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Bu yazıyı sen mi hazırladın? Başkasının hazırladığı bir yazıyı kendin yazmış gibi göndermek, "intihal" (eser hırsızlığı) olarak ve ahlak dışı bir hareket olarak kabul edilmektedir. Ben bu yazının çok benzerini şurada görebiliyorum:

http://tevhidvesirk.blogspot.com/2010/03/mektubat-rabbani-cilt-1-2.html

Bu yazı sadece yazarının anlayışsızlığını, zekasızlığını ve kötü niyetli olduğunu göstermektedir. Üstelik, benim burada ele aldığım konuyla alakası yoktur.

Ayrıca yazar, kendisi için "gayb" olan hususlar hakkında hüküm vermektedir. Mesela, bazı rüyalar için "uydurulmuş" demektedir (burada İmam-ı Gazali rahimehullah hakkındaki rüyalara saldırmaktadır):

http://tevhidvesirk.blogspot.com/2010/03/imam-gazali-ihyauulumid-din-cilt-1.html

Rüyanın uydurma olduğunu nereden biliyor? Başkasının gördüğü bir rüyanın uydurma olduğunu, görülmemiş olduğunu iddia etmek "gaibden" haber vermek değil midir? Diyor ki:

Yine bir rüya, Allah ve Resulune iftira (S.7) [Bu rüyaya "iftira" diyen ahmağa derim ki: Niye iftira imiş? Sen geri zekalıysan biz ne yapalım?]

Vaktiyle Mağrib'de Ebû'l-Hasen b. Harzehem nâmında herkesin sevib saydığı büyük bir âlim varmış. Bu zât (İhyâu Uhîmi'd-Dîn) i okuyunca: «Sünnete muhaliftir; bid'attir bu!» diyerek memlekette ne kadar İhya nüshası varsa, hepsinin toplanıp yakılmasını emretmiş. Halk derhal emre imtisâlen bulabildikleri bütün nüshaları getirmiş­ler, Ve Cum'a günü yakmağa karar vermişler. Cum'a gecesi Ebû'l-Hasen bir rüya görmüş. Rüyasında camiye girmiş ve caminin bir kö­sesinde bir nur parladığını müşâhade etmiş. Bir de, bakmış ki, o nur Uz. Peygamber (S.A.V.) dir. Yanında da Hz. Ebû Bekirle Hz. Ömer fR.A.) oturuyorlar. Bu arada imâm Gazali, elinde İhyâu Ulûmi'd-Dîn olduğu hâlde huzura gelerek: «Yâ Resûlallah! Şu adam benim has-rnımdır» demiş ve kitabı takdim ettikten sonra ilâve etmiş: «Yâ Re­sûlallah! Bu kitaba bir bak! Eğer şu adamın dediği gibi bunda senin/ sünnetine muhalefet ve bid'at eseri varsa, ben Hak Teâlâ'ya tevbA ediyorum. Sence makbul ve şerîatine muvafık bir şey ise adalet] iktizâsı hasmımdan hakkımı alarak beni şad eyle!»

Resûl-i Ekrem (S.A.V.) kitabı alarak baştan sona bir göz gezdirdikten sonra: «Vallahi bu güzel bir şey!» diyerek Hz. Ebû Bekir'e uzatmış. O da aynı şekilde kitabı kanşdırdıktan sonra: «Ya Resûlal­lah! Seni Hak Peygamber olarak gönderen Allaha yemin ederim ki, bu kitâb hakîkaten güzeldir» demiş ve kitabı Hz. Ömer'e vermiş. Ömer (R.A.) da kitaba bakarak aynı şeyi söylemiş. Bunun üzerine Resûlullah (S.A.V.) Ebıi'l - Hasen'in soyulmasını ve müfteri had­di (cezası) olmak üzere şiddetle dövülmesini emir buyurmuş. Emri derhal yerine getirilmiş ve Ebu'l-Haseni dövmeye başlamışlar. Sırtına beş kırbaç vurulduktan sonra Hz. Ebûbekir rikkate gelerek şefaat etmiş ve: «Yâ Resûlallah! Bu zâtın böyle yapması senin sün­netini iâzîm maksadiyle bir ictihadda bulunmasından ileri gelmiştir. Bunu af buyur!» demiş. Ebû'l-Hasen yaptığına pişman ve hatâsına tevbe etmiş, imâm Gazâlî de onu afv eylemiş. Ebû'l-Hasen bir daha ömrü boyunca Ihyâ'yı elinden bırakmamış ona tazimde bulunmuş, imâm Ebû'l-Hasen uykusundan uyandığı zaman rüyasını arkadaş­larına anlatmış. Bundan sonra tam bir ay, vurulan yerleri sızlamış. Vefatında dahî o kırbaç yerleri sırtında müşahede olunmuş. Ibn Subki (Tabakat) nam eserinde bu hikaye’nin sahih olduğunu söylemiştir.

Buna karşı şu terbiyesiz ve zekasız veledin tepkisi şudur:

Yukarda peygambere sahabeye atfen anlatığınız hikayenin hadis kaynaklarındaki yerini gösterirsen sevinirim.

Ne zeka ama değil mi?

Bu kadar küstah ve saygısız bir kişi, bizden saygı ve nezaket görmeyi haketmiyor. Çünkü büyük alimlere hakaret ediyor.

İntihal ahlaksızlıktır.

Alimlere hakaret ve düşmanlık, imansız gitmeye sebeptir.

Basit Türkçe cümleleri, bizim burada yazdığımız düz ve açık ifadeleri anlayacak dil bilgisine ve zekaya sahip olmayanların, Mektubat gibi eserleri tenkide kalkışması ise aşırı hamakat alametidir.
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
dostum gazaliyi kutsamak adına yazdığın o hikayede resulu ve sahabeyi kullanarak milleti kandırmaya girer bu..

Muhatabımız zekasız olduğunu zımnen kabul etmiş oluyor. Çünkü, aşağıdaki sözlerime mantıklı bir cevap veremeyip, azgınca küfretmeye başlamıştır.

geveleyen ben değil sizsiniz..Hadis için kaynak bile gösteremediniz.Gazalinin eserinden ,hiç bir kaynağı olmayan uyduruk bir hikayeyi resulullaha atfen burada bir delil olarak sundunuz...Valla çok büyük cesaret..

"bana bir söz isnat eden cehenennemdeki yerine hazırlansın" diyor resulullah..
Buna gazali de dahildir..
...........................

Sen gerçekten aşırı derecede zekasız bir kişisin. Ya da, arsızca anlamamazlıktan geliyorsun.

Ben bir "hadis" mi yazdım ki, kaynak göstereyim?

Artı, bahis konusu "hikaye", İmam-ı Gazali rahimehullah hazretlerinin eserinden değildir. Çünkü rüyayı gören ve olayı yaşayan başkasıdır. Sahih olarak nakleden de meşhur Şafii alimlerinden İbni Sübki'dir rahimehullah. Belki İmam-ı Gazali hazretlerinin bu rüyadan ve olaydan haberi bile yoktur.

Öyleyse sen ne zırvalıyorsun?

***

Rüya da dini bir meselede delil olarak kullanılmamaktadır. İhya kitabının faziletlerine işaret eden bir menkıbedir. İhya'nın kıymetine dair zaten ulemadan onbinlerce şahid vardır. Aradan 950 sene gibi bir zaman geçtiği halde, hala okunmakta ve okutulmaktadır. Köpeklerin havlaması güneşe zarar vermez.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
dostum gazaliyi kutsamak adına yazdığın o hikayede resulu ve sahabeyi kullanarak milleti kandırmaya girer bu..
Resule isnatta dikkatli ol!..Çünkü buda resulullaha bir isnattır...ruyada olsa..Çünkü çok farklı bir amaç için kullanılıyor..
Gazaliye geldiğimizde eserlerinde hadis kitablarında olmayan hadisleri bulabilirsin..konumuz bu değil..
Birader

Sen şu linke tıklayıp bi oku

http://www.ihvanforum.org/showthread.php?t=111362
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Yaw, bu "Yalnız Kuran" diyenlerin biri gidiyor, sürüsü kuruyusucuların ikisi-üçü geliyor foruma ! Bir zamanlar da Mahmut Akar nick'li birisi vardı ! Bu sıralar sesi-soluğu çıkmıyor ! Ama, şimdikiler onu aratmıyorlar vesselâm.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
3. “ALLAHşöyle bildirdi.” diyerek ALLAH’a iftira ediyor. (S.336)
İmâm-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki: "Ramazân-ı şerifin son ongününde idi. Teravih namazını kıldıktan sonra, kendimde bir gevşeklik hissedipyatağıma yatmak istedim. Yatarken, bu gevşekliğin çokluğundan evvelâ sağ tarafadöneceğimi unuttum. Hâlbuki bu sünnet idi. Sol tarafa dönüp yattım. Bir müddetsonra sünneti terk ettiğim hatırıma geldi. Bunu ilk defa terk ettiğimidüşündüm. O anda unutarak ve sehven olduğu bildirildi. Fakat, sünneti terketmekkorkusu benden gitmedi. Hemen kalktım; sağ tarafa dönüp yattım. Bunu yaptık tansonra ALLAHü teâlânın nihâyetsiz nur ve feyzleri zâhir oldu ve şöylebildirildi: "Sen bu kadar sünnete riayet edince, ahirette hiçbir şekildesana azâp etmem!"

Şimidi bir baklaım
Araf suresi, 143:
"Ne zaman ki, Musa, mikatımıza geldi, Rabbi ona kelâmıyla ihsanda bulundu. "Ey Rabbim, göster bana kendini de bakayım sana." dedi. Rabbi ona buyurdu ki; "Beni katiyyen göremezsin ve lâkin dağa bak, eğer o yerinde durabilirse, sonra sen de beni göreceksin." Daha sonra Rabbi dağa tecelli edince onu yerle bir ediverdi, Musa da baygın düştü. Ayılıp kendine gelince, "Sen sübhansın", "tevbe ettim, sana döndüm ve ben inananların ilkiyim," dedi."



aYETTE ALLAH c.c görülemeyeceği belirtitirken rabbani görüyor..peki ya alllahdan işittiği cümleye ne diyelim?.Kuran dışı ayetleremi inanıyorsunuz
Ya allaha attığı iftira ne olacak?

 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
3. “ALLAHşöyle bildirdi.” diyerek ALLAH’a iftira ediyor. (S.336)
İmâm-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki: "Ramazân-ı şerifin son ongününde idi. Teravih namazını kıldıktan sonra, kendimde bir gevşeklik hissedipyatağıma yatmak istedim. Yatarken, bu gevşekliğin çokluğundan evvelâ sağ tarafadöneceğimi unuttum. Hâlbuki bu sünnet idi. Sol tarafa dönüp yattım. Bir müddetsonra sünneti terk ettiğim hatırıma geldi. Bunu ilk defa terk ettiğimidüşündüm. O anda unutarak ve sehven olduğu bildirildi. Fakat, sünneti terketmekkorkusu benden gitmedi. Hemen kalktım; sağ tarafa dönüp yattım. Bunu yaptık tansonra ALLAHü teâlânın nihâyetsiz nur ve feyzleri zâhir oldu ve şöylebildirildi: "Sen bu kadar sünnete riayet edince, ahirette hiçbir şekildesana azâp etmem!"

Şimidi bir baklaım
Araf suresi, 143:
"Ne zaman ki, Musa, mikatımıza geldi, Rabbi ona kelâmıyla ihsanda bulundu. "Ey Rabbim, göster bana kendini de bakayım sana." dedi. Rabbi ona buyurdu ki; "Beni katiyyen göremezsin ve lâkin dağa bak, eğer o yerinde durabilirse, sonra sen de beni göreceksin." Daha sonra Rabbi dağa tecelli edince onu yerle bir ediverdi, Musa da baygın düştü. Ayılıp kendine gelince, "Sen sübhansın", "tevbe ettim, sana döndüm ve ben inananların ilkiyim," dedi."



aYETTE ALLAH c.c görülemeyeceği belirtitirken rabbani görüyor..peki ya alllahdan işittiği cümleye ne diyelim?.Kuran dışı ayetleremi inanıyorsunuz
Ya allaha attığı iftira ne olacak?
Bak paşam ! gavs mısın yoksa bu forumun javs'ı mısın nesin ! Her şeyden önce sen ilmin ve bilgin olmadığı halde deriniğini bilmediğin sularda yüzüyorsun ! Bu durumda senin boğulman ve gark olman an meselesidir... Buraya getirip mealini astığın ayeti kerime Allahın görülmeyeceğini değil, bilâkis görülebileceğinin delildir. Nerden mi biliyorum: Gözlerini 4 bin kere aç ta oku ve öğren !

Bu ayeti kerimenin tefsirinde müfessir Beyzâvi şöyle buyuruyor:

Beyzâvî'nin beyanı veçhile bu âyet Allah'ı ru'yetin cevazına ve imkânına delâlet eder. Zira; Vâcib Tealâ Mûsâ (A.S) a «Ben görülmem ve görülmekliğim mümkün değildir» demedi ; «Sen beni göremezsin» demekle rü'yeti Mûsâ (A.S.) dan nefiv tarikıyla cevap verdi.
Musa (A.S.) ın görememesinden Vâcib Tealâ'nın görülmemesi lâzımgelmez ve görülmek muhal olmuş olsaydı Musa (A.S.) Vâcip Tealâ hakkında muhalolan şeyi talepte bulunmazdı. Çünkû Allah-u Tealâ hakkında muhal olan şeyibilmeyip taleb etmek enbiya-yi kiram için muhaldir. Şu halde Mûsâ (A.S.) ınAllahı ruyeti taleb etmesi ru'yetin cevazına delil-i sarihtir.
Şimdi anladın mı ne kadara cahil ve bilgisiz olduğunu...Bu yüzden sen bu işleri bırak ve forumda asılmış ilim metinlerinden istifade etmeye bak ! Özellikle senin ve senin giblerinin bu foruma verebileceği hiç bir şey yok ! Bunu çok iyi ve kesin olarak bilesin.
:rtfm:
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
sen o gözle allahı gör...hemde alemlerin rabbini..Benim ahmak arkadaşım böyle konular seni aşar..Sadece bir kadi beydaviden alıtı ile bu iş olmaz..
Musa aleyhisselam bizzat alla cc zatıyla görmek istiyor..İşte sorun burada..İnsan Allahı zatıyla ne görebilir,nede aklen tam anlayabilir..Senin o kuş beynin anlımıştır inşaallah diyelim..Aslında sen yazmasan sevinirim,sende o buhranı püskürtecek melekeyi giöremiyorum...Bir ayeti böyle anlarsan!!
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
sen o gözle allahı gör...hemde alemlerin rabbini..Benim ahmak arkadaşım böyle konular seni aşar..Sadece bir kadi beydaviden alıtı ile bu iş olmaz..
Musa aleyhisselam bizzat alla cc zatıyla görmek istiyor..İşte sorun burada..İnsan Allahı zatıyla ne görebilir,nede aklen tam anlayabilir..Senin o kuş beynin anlımıştır inşaallah diyelim..Aslında sen yazmasan sevinirim,sende o buhranı püskürtecek melekeyi giöremiyorum...Bir ayeti böyle anlarsan!!

Haydaa...Çömeze bak sen ! Beydavinin sözüyle olmazmış ! Ülen Beydavi dediğin adam müfessir-kadıydı kadı ! Senin ne unvanın var ? Sen kimsin ki, bir ulema hakkında böyle konuşuyorsun ? Burasını köprü altı çocuklarının yuvası mı zannettin sen?
Haydi yürü de ense traşını görELİM DİYORUM !
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
aYETTE ALLAH c.c görülemeyeceği belirtitirken rabbani görüyor..peki ya alllahdan işittiği cümleye ne diyelim?.Kuran dışı ayetleremi inanıyorsunuz
Ya allaha attığı iftira ne olacak?

[/INDENT]

Sen hakikaten geri zekalısın. Naklettiğin pasajda "gördüm" diye bir ifade yok. Bizim yazdığımız basit, düz Türkçe sözleri anlayamayan senin gibi birinin Mektubat gibi bir eseri tenkide kalkışması, hem küstahlık hem de ahmaklıktır. İslam alimleri evliyanın "keşif, ilham, keramet" gibi hallerini sözbirliği ile bildirmişlerdir. (Öyle anlaşılıyor ki, bu mahlukun herhangi bir bilgiyi veya açıklamayı hazmedecek, anlayacak kapasitesi olmadığı gibi, anlamaya niyeti de yoktur. Ancak başka okuyucular için not edelim: İmam-ı Rabbani rahimehullah 135. mektubun sonunda diyor ki: "Allahü teâlâyı dünyada görmek, yalnız Muhammed aleyhisselâma mahsûstur. Onun ayakları altında bulunan Evliyâya hâsıl olan hâl, görmek değildir.")

Üstelik, benim açtığım konuyu rehin almaya ve saptırmaya devam ediyorsun. (Yöneticilerden ricam; Bu şahsın bu başlık altındaki tüm mesajlarını silmeleridir. Anlamadığı konuları efendice sorup cevaplar almak istiyorsa, başka bir başlık açar, orada yazıp sorar.)

Hem yazılarını buraya kopyaladığın lağım çukuru karakterli adamın ahmak olduğunu anladık. Öyleyse benzer yazıları buraya taşımakta ısrar etmenin ne faydası var? Senin doğruyu-yanlışı tefrik edecek zeka ve sağduyuya sahip olmadığın çok açık.

Ayrıca sen bana hala cevap verebilmiş değilsin.

Yukarıda 57. nolu mesajımda yazdıklarıma cevap vermedikçe (veya, hatalı olduğunu kabul edip özür dilemedikçe) senin hakkındaki hükmümüz koyulaşarak devam eder:

Hadis için kaynak bile gösteremediniz.Gazalinin eserinden ,hiç bir kaynağı olmayan uyduruk bir hikayeyi resulullaha atfen burada bir delil olarak sundunuz...Valla çok büyük cesaret..

"bana bir söz isnat eden cehenennemdeki yerine hazırlansın" diyor resulullah..
Buna gazali de dahildir..

Sen gerçekten aşırı derecede zekasız bir kişisin. Ya da, arsızca anlamamazlıktan geliyorsun.

Ben bir "hadis" mi yazdım ki, kaynak göstereyim?

Artı, bahis konusu "hikaye", İmam-ı Gazali rahimehullah hazretlerinin eserinden değildir. Çünkü rüyayı gören ve olayı yaşayan başkasıdır. Sahih olarak nakleden de meşhur Şafii alimlerinden İbni Sübki'dir rahimehullah. Belki İmam-ı Gazali hazretlerinin bu rüyadan ve olaydan haberi bile yoktur.

Öyleyse sen ne zırvalıyorsun?
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Dikkatinizi çekerim,Hiç bir rabbanici çıkıpta direk bu eleştrilere cevab verebildimi? Hayır..

Verebilrimi? hayır

Hakka karşı batılı kim savunabilirki..

Ortada bir "eleştiri" yok; sadece bir dizi sayıklama ve küfür var. Ben baktım, "eleştiri" görmedim. Sadece anlayışsızlık, zekasızlık, cehalet, inkar, seviyesizlik, küstahlık ve bir dizi hakaret. Düz Türkçe yazıları doğru anlayamayan adamlar, Mektubat'ı tenkid mi edecek?

İmam-ı Gazali rahimehullah gibi tüm ümmetin tanıdığı bir alim hakkında nakledilen bir rüya hakkında bile, "uydurma, iftira!" ve "bu hangi hadis kitabında var?!!" diye geveleyen adamlara, ne cevap vereceğiz? Bu ahmak kafirlerin herhangi mantıki veya ilmi bir cevabı anlama kapasitesi yoktur.

Hem biz senin geri zekalı olduğunu kesin olarak ispat ettik. Sen kaçmaya devam ettikçe, ben hatırlatacağım.

Yukarıda 57. nolu mesajımda yazdıklarıma cevap vermedikçe (veya, hatalı olduğunu kabul edip özür dilemedikçe) senin hakkındaki hükmümüz koyulaşarak devam eder:

Hadis için kaynak bile gösteremediniz.Gazalinin eserinden ,hiç bir kaynağı olmayan uyduruk bir hikayeyi resulullaha atfen burada bir delil olarak sundunuz...Valla çok büyük cesaret..

"bana bir söz isnat eden cehenennemdeki yerine hazırlansın" diyor resulullah..
Buna gazali de dahildir..

Sen gerçekten aşırı derecede zekasız bir kişisin. Ya da, arsızca anlamamazlıktan geliyorsun.

Ben bir "hadis" mi yazdım ki, kaynak göstereyim?

Artı, bahis konusu "hikaye", İmam-ı Gazali rahimehullah hazretlerinin eserinden değildir. Çünkü rüyayı gören ve olayı yaşayan başkasıdır. Sahih olarak nakleden de meşhur Şafii alimlerinden İbni Sübki'dir rahimehullah. Belki İmam-ı Gazali hazretlerinin bu rüyadan ve olaydan haberi bile yoktur.

Öyleyse sen ne zırvalıyorsun?
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
bizde özür sorun değil.Anlattığın hikaye bir hadis olarak algılanmıştır özür dilerim..Şimdi gelellim sana ,Bir resulu bir sahabeyi ,bir ruya ile,İnsanlara delil gibi göstermek ,haklılığını ortaya koymaya çalışmak,resulu ekreme ve sahabeye pis bir isnat değilimidir?

Merak etme ,her islam alimine biz değerini veririz.Fakat onlara tapmayız ,onları senin gibi yücelik vasfının arkasına saklamayız..Bizim için referans kuran ve sünnettir.Her insan ve bıraktığı eser eleştriye açıktır.

resule bile bir yalan isnattları burada sunmaktan çekinmiyorsun,"allahı ancak muhammet a.s görebilirmiş.."rabbani bunu söylerken delili neydi acaba?

gavs ,gavs azam,kutb,kutb irşad...gibi islam tasavufunun küfr içeren bir tasnifi rabbani neye göre yaptı acaba?
Bunların özelliklerini bielirlerken delili neydi acaba?i
Vatikan gibi papa ,piskopos rahib,,gibi sınıfsal bir mübareklik tasnifinin benzerini islam tasavufunda yansımasına benzer görünen bu sınıflamayı yaparken delilleri neydi?
Kitabında direk allahdan işitmesi ,direk peygamberden tasdik aldığını söyleyerek bunu kitablarında delil göstermesi şirk değilmidir?
melukut alaeminden haberler sunmasu ,4 nakşibendiyi orada görmesine ne diyelim?
İslamı bilen bir müslüman bu zırvaların nesine inanır..

"alllah katında sizin en üstün olanınız takva bakımından üstün olanınızdır"ayet

Seni alimlerin değil ,seni kuranın ışığında sen kurtarabilirsin..

Allah ağzını düzeltsin!
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Ekleme

Keşf ve ilham ile ilim adamı olunmaz.Kuranın tasdiklemedği bidat bir yöntemdir.İslam ,araşatırmayı deneysellği ve düşünmeyi emreder.
EFELA YENZURUNE İLEL İBİLİ KEYFE HULİKAT .VE İLESSEMAİ KEYFE RUFİAT.VE İLEL ÇİBALİ KEYFE NUSİBET .VE İLEL ERDU KEYFE SUTİHAT.FEZEKKİR! İNNEME ENTE MUZEKKİR!


Mümin araştırmacı ,sorgulayıca ,düşünen olacak....Pozitifi bilimilere açık olcak..Çünkü tabiattaki tüm bilimler allaha götürür..
Allhın varlığına delildir..

Takkeyi ,cübbeyi alıp iki rüya ila bana ilim verildi diyenler tam bir yalancıdır..
 
Üst