"Size bir musibet isabet ettiği zaman, o ellerinizin kazandığı sebebiyledir. Bununla birlikte Allah çoğunu affeder." Şuara 30
Selamün aleyküm
Yukarıda zikrettiğim ayet üzerine bir olay kafanızda canlandırmak istiyorum. Yahudi bir hahamın bu ayeti filistinliler üzerine okuduğunu düşünün.Haham iddia ediyor ve diyorki, "başınıza gelenler sizin yaptıklarınızın sonucudur." Ve bunu kur an ile destekliyor.
Halbuki bu ayet zalimler üzerine inmiş bir ayettir. Resulullah ın hayatını bilmeden ve ayetin nüzul sebebini bilmeden zalimler bu ayetin arkasına sığınıp zulüm yapmaya devam edecektir. Bunun gib birçok örnek verilebilir...
yukarıdaki mesaja yorum bekliyorum kuraniyyun arkadaşlar...
Ne fark eder.Herkes Allah ın kendine bahşettiği kadar Kuran ı anlasa kime ne zararı var?
ne o öyle aleviyun gibi kuraniyun falan sen yorumunu yapmışsın zaten
kardeşim "kuran bize yeter" tezini savunan arkadaşlara bu şekilde hitab etmede sorun görmüyorum... bu kötü bir tanımlama değil ki...
Ayrıca yorum bana ait değil ayetin nüzul sebebi "zalimler" hakkında inmiş olmasıdır."kur an dan yorum çıkarabileceğini savunuyorsan" şuara 30 ayetini şahsi fikrine göre yorumlayabilirmisin? Nuzul sebebini bir kenara bırakarak yapman şartı ile...
kardeşim "kuran bize yeter" tezini savunan arkadaşlara bu şekilde hitab etmede sorun görmüyorum... bu kötü bir tanımlama değil ki...
Ayrıca yorum bana ait değil ayetin nüzul sebebi "zalimler" hakkında inmiş olmasıdır."kur an dan yorum çıkarabileceğini savunuyorsan" şuara 30 ayetini şahsi fikrine göre yorumlayabilirmisin? Nuzul sebebini bir kenara bırakarak yapman şartı ile...
Selam
ayetler gelişen olaylara göre tek tek mi inmiştir. Şura 30 zaten zalimlikten bahsediyor!!!
Ayette yorum katmadan sadece ayeti dikkate alırsan "zalimler" nitelemesi yoktur. Bu yoruma açık bir durum olduğundan bu durumdan zalimlerde kendini haklı çıkarma yoluna gider şöyleki;
"Başınıza gelen her musibet kendi ellerinizin ürünüdür." Yani siz zulme uğramayı hak etmişsiniz, bizde bunu yerine getiriyoruz denebilir ki bu durum çok tehlikeli bir durumdur...
örnekler çoğaltılabilir, zira ölçüde net olmak şartıyla...
Geçmiş sayfalarda "Kur anı anlama metodolojimi" paylaşmıştım. Sizinde kur anı anlama metodolojinizi öğrendikten sonra bu konu açıklığa kavuşur. sizin Kur an ı anlama metodunuzu öğrenebilirmiyiz?Kalplerinde eğrilik olanlar kendilerini haklı çıkarmak için sudan sebepler uydururlarZalimler nitelemesi yoktur diyorsun ama ayetin nuzul sebebine bakınca ekliyorsun ama?
Geçmiş sayfalarda "Kur anı anlama metodolojimi" paylaşmıştım. Sizinde kur anı anlama metodolojinizi öğrendikten sonra bu konu açıklığa kavuşur. sizin Kur an ı anlama metodunuzu öğrenebilirmiyiz?
Selamün aleyküm
Kuranı anlamak için bir metodolojinin olduğunu savunanlardanım.
Yani anladığını iddia ediyor ve hükm çıkarabileceğini iddia ediyor ise belirli şartlara uygun olmalıdır;
1) Resulullah ın hayatını iyi bilmek
2) nüzul sebeplerini iyi bilmek
3)bazı ayetleri anahtar, bazı ayetleri anahtar ayetlerin açıklamasına bağlı algılamak
4) günümüz arapça kelimelerin sözlük karşılığını Resulullah ın dönemindeki arapça kelime karşılıklarını göz önünde bulundurarak değerlndirmek.
5) Resulullah ın müteşabih(benzeşen) ayetler hakkındaki hükümlerine bağlı kalmak
Bu şartlar yerine getirildiği zaman Kur an dan hüküm.çıkartılabilir.
selametle...
görülen o ki; ne ömar usta ne de maksut kuranı anlamıyor ve anlayan alimlerinlerin anladıklarını aktarıyor.
bu ne yaman çelişkidir,
merdi kıpti secaat arz ederken sirkatin söylermiş.
lafı eğip bükmenin anlamı yok beyler !!
her müslüman kurana göre yaşamak zorundadır ama her müslüman kurandan anlam ve hüküm çıkarmak zorunda değildir,
adam akıllı bir alimin/alimlerin kurandan anladığı ve anlattığı şekilde yaşamak zorundayız.
o sürekli caka satanlar varya yalancıların önde gideni,
eminim ki, eğer ellerinde internet olmasa, googledan istedikleri gibi meallere ulaşamasalar, ellerinde ya diyanet meali ya da hamdi yazar hocanın meali vardır,üşenmezlerse onlardan faydalanmak zorundalar,bize bütün mealleri hıfzetmiş, ayrıştırmış, en uygun olanıda ezberlemiş havası atıyorlar, ama sorun o da değil tabiki; hiç bir alime ihtiyaç duymadan kuranı arapçasından okuyarak anladıklarını savunuyorlar,
ula o alimler olmasa siz kuran bile okuyamazdınız, kurandaki bütün harekelendirmeler,işaretlemeler ne kadar sonra yapıldı haberleri bile yok,
vereceksin ellerine bu gün arabistanda krallığın bedava dağıttığı harekesiz kuranı, hadi oku ve bize anlat diyeceksin.afedersiniz ama okuzun trene baktığı gibi apışıp kalacaklar.
Kur an ı Kerim anlaşılmaz değildir.... lakin akılları iğfal edilmiş insanlarmı anlayacak sorun burda.... yalnız Kur an demek zaten dinsizliğin alameti farikasıdır.....
@ömerusta için güncelleme.Kuranı her okuyan aynı derecede anlasaydı ateistforumdakiler müslüman olurdu. Kuran ancak takva sahiplerine hidayettir. Takva demek Allahın emir ve yasaklarını itirazsız yapan demek.
Şimdi faizde parası olan ile haramlardan uzak duran Kuranı aynen anlar diyenler şu ayeti bir okusun:
Diyanet İşleri : Kur’an’ı anlamamaları için kalpleri üzerine perdeler, kulaklarına da ağırlık koyarız. Kur’an’da (ibadete lâyık ilâh olarak) sadece Rabbini andığın zaman arkalarına dönüp kaçarlar. İsra 46
evet şimdi maksuttan ve de kendini usta zanneden ömerden yorumlar alalım.