su-i zan'a düşmekten uzak olmaya calışıyorum ama soruları soruş tarzınız o denli kişiyi sui zan'a düşürüyor ki eyvah ola ...
yapmaya calıştığınız şey avam takımının aklını bulandırmak (mı?) demekten kendimi alamıyorum ma'lesef .. kahretsin çok fena niyetliyim sanırım ! huyum kurusun!
suallerinizi sorarken lütfen biraz daha açıklayıcı olur musunuz ....
şimdi bilgi sahibi kardeslerimiz size tek tek acıklayacaklar ve belki bir coğu celallenecek , daha sonra beni anlamadınız diye işin içinden sıyrılacaksınız, (ama aklı bulanan bulanmış olacak!) ....
daha evvel ki konularda da olduğu gibi....
samimiyetinize guvendiğimiz için size soruş tarzınız ve acıklayıcı olmanız konusunda ricada bulunmuştuk ancak değişen sadece akıl kaydırıcı tarzda sorulmuş yeni sualler ....
heyhat ....
Soru :
" Mademki Kur'an-ı biz indirdik onuda biz koruruz " Dediğine göre İncil Tevrat ve diğer kitabı o indirmedimi O kitapları neden korumadı.
Sebebi nedir?
Siz benim sorularımda bir anormallikmi gördünüz.
Anormal olan kısım nedir bende anlamış değilim.
avam takımının aklının bulanacağını sanmıyorum.Özellikle onlar, üzeri örtülmüş soruların cevapları geldiğinde hayretler içerisinde kalacaklar ve imanları dahada güçlenecektir.
Benim sorularım çok net ve açıktır. Özellikle akıl sahiplerine...
Sayın kumpas... dediğine göre dediğiniz Hazreti Allah. Uslübunuz yavaş yavaş düşüncelerimizin sui zandan ibaret olmadığını gösteriyor.
Ayrıca o diye bahsettiğiniz de O şeklinde yazılmalıdır ki, herşey O, herşey Ondandır...
Bence siz burda salyangoz satamazsınız...
Siz soruların cevabını aldınız da imanınız mı arttı? Ben bunu çok merak ediyorum...
Soru :
" Mademki Kur'an-ı biz indirdik onuda biz koruruz " Dediğine göre İncil Tevrat ve diğer kitabı o indirmedimi O kitapları neden korumadı.
Sebebi nedir?
Soru :
" Mademki Kur'an-ı biz indirdik onuda biz koruruz " Dediğine göre İncil Tevrat ve diğer kitabı o indirmedimi O kitapları neden korumadı.
Sebebi nedir?
En doğrusunu Allah bilir, O'nun irade ettiği şeyi niçin, niçin,neden, nasıl diye didiklemek (kendim için) haddi aşma gibi geliyor...
Kimileri için brainstorm...
Nuray kardesim bu seferde ortaya şöyle bir mantık çıkması muhtemel , ''Allah O vakit Hz.Musa ve Hz. İsa'yı sevmiyor,değer vermiyordu da Onların kitablarını korumadı'' !
Hz. Allah böyle irade etti İncil tahrif edilmemiş olsaydı Kainatın Efendisi hz Muhammed saw kendinden evvel ki kitaba ve Rasulun şeriatına tabi olmak durumunda kalırdı ki bu da O'nun ''Alemlere rahmet, Son Peygamber olma,en büyük Peygamber olma, Peygamberlerin İmamı olma '' vasfını yeterince pekiştiremezdi ... En doğrusunu Allah bilir, O'nun irade ettiği şeyi niçin, niçin,neden, nasıl diye didiklemek (kendim için) haddi aşma gibi geliyor...
Allah(C.C)’ın yeryüzünde yarattığı şeylerin hepsi bir değildir. Kimini sebeplere bağlar, kimini sebepsiz vasıtasız yaratır. Mesela insanların hepsi anne ve babadan gelirken Hz. Ademi (A.S) hem anne hem babasız, Hz. İsa(A.S)yı babasız, Hz. Havayı da annesiz yaratmıştır. Demek ki umumi kanunların dışında bazen hususi olarak muamele etmektedir.
.
Yine bazı Peygamberler gelmiş, gönderildiği ümmetleri tarafından öldürülmüştür. Ama Hz. Musa(A.S), Hz. İbrahim(A.S), Hz. Muhammed (S.A.V) gibi bazı Peygamberlerini de muhafaza ederek korumuştur.
İşte aynı durum kitaplar için de geçerli olabilir. Diğer kitapların değiştirilmesine müsaade eden Allah(C.C), hususi olarak lütfuyle Kur’an’ı Kerim’in değiştirilmesini engellemiştir. Bu sebepten dolayı Kur’an’ın özel koruması altında olduğunu belirtmiştir. Hz İbrahim(A.S)’i ateşten yakmayıp koruyan Allah(C.C), Kur’an-ı Kerimi de değişiklikten muhafaza etmiştir.
Şimdi nefis ve şeytanımız, neden diğer Peygamberlerini öldürülmekten korumadı da Hz. İbrahim(A.S)’i korudu diyemeyeceği gibi, bu konuda da fikir beyan edemeyecektir İnşallah.
değerli kumpas
bizimde aklımıza şöyle geldi;kuranı kerim rasulullahın ahlakı idi.ve ilk yaradılan da rasulullahın nuru idi.
yani hakikat ezelden beri aynı hakikatti.tüm ilahi kitaplar hakikati anlatmakla birlikte,kuranı kerimle en üstün idrak ve ahlak tamamlanmıştır.bu sebeple kuran ın ifade ettiği hakikat hep aynıydı.
en kamil ayna Muhammed Mustafa s.a.s. oldu diyebilir miyiz.
nakşilerde,letaif zikri vardır mesela. her bir letaif bir peygamberin tahtı kademindedir. ve o peygamberin ruhaniyetinden feyz alınır.ahfa hz. Muhammed s.a.v. tahtı kademindedir.