Selam
Daha önce başka bir röportajda bir arkadaşımıza aşağıdaki soruları yöneltmiştim.Size de yöneltmek istiyorum. Cevaplarsanız sevinirim…
1)''Put'' tanımlamanız nedir? Hayatınızda (edindiğiniz)''put(lar)'' var mı?(Yanlış anlaşılmasın tekfir amaçlı sorulmamıştır...)
2)Kişi sınırları koruyarak Allah'ın kendisine verdiği nimetlerden(nimet maddi ve manevidir) faydalanamaz mı? Faydalanması onları ''put'' edinmesi midir?
3)(Genelde) Okuduğunuz kitapların içerikleri nedir?
4)Hangi yazarları okursunuz?
5)Mushafı kaç defa orijinal ve mealinden okudunuz?
6)Okumalarınızı tilavet şeklinde mi yaptınız yoksa diğer iki(tertil-Kıraat) okuma şeklinde de yaptınız mı?
7)Eğer bir alanda uzmanlaşmak isteseydiniz hangi ilim alanında uzmanlaşmak isterdiniz?
8)Kişileri ve olayları/konuları/’’şey’’leri değerlendirir iken ‘’mihenk taşınız’’ nedir?
9)Konularda delil olarak sunduklarınızı araştırma ihtiyacı hissediyor musunuz? Yoksa sadece sizin için önemli olan birisinin söylemesi/kitabında geçmesi yeterli midir?Yeterli diyorsanız Tarihte bazen bir alimin verdiği ictihad/fetva(lar)dan dönüp farklı ictihada/fetva(lar)a uyma örnekleri var.O zaman bu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?Burada baz alınacak isim mi yoksa delil midir?
10)’’Melami’’ olduğunuzu! ifade ediyorsunuz. Bu yolu seçmenizde/yürümenizde ki faktörler nelerdir? Bu yolda yürümeyi tercih etmenizin nedeni nedir?
11)Diğer fırkaları kendi kaynaklarından okudunuz mu? Yoksa yol kabul ettiğiniz kişilerin sözleri üzerinden mi değerlendiriyorsunuz?
12)Bu fırkaları/yürüyüşleri değerlendirir iken onları hangi isimle değerlendiriyorsunuz?
13)Size göre Peygamberlerin ana misyonu/mesajı nedir?
14)Size tanımadığınız birisi gelse bana ‘’din’’i tanımlayın dese nasıl tanımlardınız?
15)Tasavvuf ile tarikat aynı mıdır, farklı mıdır? Neden?
16)''Kader''in sırrı nedir?
17)Mü’minun Suresi Ayet 17 ‘yi siz veya güvendikleriniz nasıl yorumluyorsunuz?(Bu soru yol’unuzu anlayıp anlamama adına sorulmuştur. Başka bir nedeni yoktur)
18)İddianız nedir? Gayeniz nedir? Bu iddianızı hayatınızda ne ile/nasıl kanıtlayabilirsiniz?
19)Bir kişinin‘’miracı’’ yaşaması nasıl olur? Miraca nasıl ulaşılır?
20)Peygambere dünyadan sevdirilen 3 şey vardır. Bunlar kadın, güzel koku ve namazın içindeki gözaydınlığı. Peki, size de bunlar SEVDİRİLDİ mi sevdirildi ise bunlar ne anlama gelmektedir?
21)Dost edindiniz mi/Dostunuz var mı?
22)Aşk nedir? Âşık oldunuz mu?
23)İnandığınız Allah’ı ‘’bir cümle’’ ile anlatırmısınız?
24)''Kurban olmak'' ile ''Feda olmak'' aynı mıdır, farklı mıdır? Neden?
25)‘’An’’ ile ‘’zaman’’ aynı mıdır değil midir? Neden?
Selametle…
selam fakr
1-2
put edinmek demek birşeyi var oluş amacından farklı bir amaç için kullanmaktır.
bize göre en büyük put ilimdir. çünkü bütün putlar ilim ile kullanılır.
mal mülk bütün bunlar var oluş amaçlarından farklı bir amaç için kullanılıyorsa birer puttur.
bütün nimetler Allah'ın onları var ediş sebebi ile faydalanıldığı müddetçe bunlara put diyemeyiz.
3-4
okuduğumuz kitaplar ile ilgili bir yazı yazmıştık. tasavvufi, psikolojik, veya ilgili ilgisiz seçmece
romanlar. farklı olan şeylere bir gözatarım. bunu tek tip olmamak adına Allah'ın ne kadar rekli bir
kainat halk ettiğini unutmamak için herkesi olduğu gibi kabullenmek için yapıyorum sanırım.
belli başlı takip ettiğim bir yazar yok galiba.
5-6
mushaf meailini ilk defa 20'li yaşlarımda üniversiteye giderken okudum sonra mealini ezberlemeye
çalıştım. bir kaç sure ezberledim sonra tekrar etmeyince unutuluyor. fakat internet sitelerinden
düzenli orjinal-mealli kelime kelime anlamına bakarak araştırmaya çalışıyoruz. her seferinde buda mı varmış
dediğim bilgilere rastlıyorum.
7-) sanırım bütün ilimlerde uzmanlaşmak isterdim
insanlık ilmi, kendini bilmekte uzmanlaşmak isteriz.
kişileri olayları değerlendirirken miheng taşımız elbette Allah ve resülüdür.
fakat herkesin kendince bir Allah ve resül tanımlaması var. bu konuya 13.sorudan devam edelim.
9-) konularda sunduğumuz delillerden faydalanmışsak bunu paylaşırım. eğer fayda görmemişsem paylaşmam.
zaten tüm paylaşımlarımda faydalanmak/ yaşanmışlık/deneyim öncelikle önem verdiğim bir konu.
10-11-12) O'nun kalbi kaymadı ve sapmadı. insan bir yola girdiğinde nelerle karşılacaşağını bilmez.
bizde bu yola girdiğimizde ne ile karşılaşacağımızı biz seçmedik. mesela bu forumda kimlerin olacağına
kimlerin neler yazacağına biz karar vermiyoruz. hatta bir insan kendi çocuğunun bile nasıl biri olacağına
karar veremiyor. herşey bizim kontrolümüzden çok Allahın kontrolünde. bunu böyle kabulleniyoruz.
sadece bizim kalbimiz bu yoldan hiç kaymadı ve sapmadı.
diğer fırkalar derken her insanın bir fıtratı yapısı var. herkes kendi fıtratına uygun bir yere aidiyet hisssediyor.
bunlara saygı duyuyoruz. fakat bize göre insan aidiyetten öteye bir aidiyet bulmalı.
13
peygamber'in ana misyonu elimizden tutup bizi hakkın huzuruna götürmektir.
o bir kılavuz bir yol göstericidir. eğer peygamberler kıssaları anlatılıyorsa, bunlar birer menkıbeden çok
bizi bize anlatan bizim iç dünyamızda ki değerlerdir diye bakıyoruz. her peygamber bizim iç dünyamızda
(enfus) bizim iyi yönlerimizdir. peygamberlere inanmak demek iç dünyamızda yaşadığımız sıkıntılardan
bizi aydınlığa çıkaracak olandan emin olmak demektir.
mesela nuh a.s. tufan meselesi. büyük bir sıkıntı yaşadığımızda bu sıkıntılar bir tufan gibi her yerden bize
dalgalarıyla vurduğunda bizim sığınacağımız bir gemimiz var mı. bize bu sıkıntıdan geçirecek bir gemi nasıl
bir gemidir.
eğer bir kişi bu konuları içselleştirmediyse iman etsede öncekilerin masalı diyenler gibi inanır fakat bunu
kendisine söyleyemez.
14
tanımadığım biri din'i tanımla derse kendisini tanıtmasını isterim. O'nun beni benim O'nu tanımam
dindir.
15
tasavvuf şeriat-tarikat-hakikat-marifet bütünlüğüdür. tarikat bunun içinde bir idrak seviysidir.
bu seviyeleri ifade eden menkıbeler var. bunu bir bütünlük içinde yaşamaksa tasavvuftur.
16
biz hiçbirşeyi sır olarak görmüyoruz. sadece herşey ehline söylenir.
bir çocuk için et sır'dır. dişleri çıkınca O'na et yedirilir. çocuğa et verirsen tükürüp atar. yada boğazına
takılır. allah muhafaza boğulur. kader sırrını gazinin bir sözüyle ifade edelim. "aradığın KUDRET
damarlarında akan asil KAN'da mevcuttur."
her insan Allah'ın yarattığı asil bir mevcuttur.
17
sizin üzerinizde yedi yol yarattık. biz yaratmaktan gafil değiliz.
bize göre insan'ın yaratılış mertebesinin yedi mertebe ile gerçekleştiğini ifade ediyor.
tabi bu söz ayakta tutulacak bir söz. bu söz nerede yaşanılabilir.
rahman olan kuranı nerede öğretecek, nasıl insanı halk edecek.
ervah-ı alem bizce bu alem. bütün bunlar burada yaşanacak.
18
bizim bir iddiamız yok. biz kendimizi kendimize kanıtladığımızda herşey hallolmuş olur.
bir insan'ı kurtaran bütün insanlığı kurtarmış gibidir. kendimi kurtarsam yeter.
19
mirac meselesini 13.soruda paylaştık. peygamberlerin bize kılavuzluğu miractır.
peygamberlere iman eden herkes miractadır.
20
peygambere sevdirilen 3 şey. kadın, gözümün nuru namaz ve güzel koku.
güzel koku rahman kokusudur. efendimiz rahmanın kokusu yemenden geliyor buyurur.
yanımda ki yemen kadar uzak yemendeki yanımdan yakın. güzel koku kişinin bir dosta duyduğu muhabbettir
kadın konusu edilgen olmasıdır. kainatta ki herşey edilgendir. anaçtır. doğurgandır.
eğer bizler hakka dair konulara gebe oluyorsak onları alıp rahmedip rahmete ulaşıyorsak bizde
kadını sevmiş oluruz.
gözümün nuru namaz. ise bize göre bizi seven kul'umuzun gören gözü, yürüyen ayağı tutan eli olurum
sözünü ifade eden bir konudur. çünkü kul Hiç'tir. buna bazı erenler şöyle der: insan hakkın bineğidir.
21
dost edindim mi. buna çalışıyorum. inşallah birgün bunu kendime ispat ederim.
22
aşık oldum mu. bize göre Aşk kişinin fevk'idir. Allah yaratmaktan gafil değildir.
aşık oldum diyemem amma Aşk'ın içinde olduğumu biliyorum.
23
inandığım Allah yaşadıklarım ve yaşayacaklarımdır.
24
kurban olmak kişinin Allah ile olan ilişkisi, fedakarlık ise kişinin kişilerle olan ilişkisidir.
şöyle diyelim Allaha kurban olmayan kula fedakarlık yapamaz.
25
zaman Allah'ın elinde dürülüdür. bize göre bu dürülüş an'dır.
aslında her konu üzerinde çokça paylaşımda bulunulacak bir konu. genede hülasa paylaşımımızı
kabul buyrunuz.
selametle