Rabita

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Yol belli, usulü de

İster mürşid ile git, ister kendin

Yalnız ! Mürşid ile gidenlere dil uzatma yeter. Onların derdi onlara yeter...

Biz, bu topraklara ayak basmamıza vesile olan tüm Alperenlerin yolunun yolcusuyuz

Rabıta, hatme, hizmet, muhabbet o zamanda varıdı, şimdi de var...

Duamız o dur ki kıyamete kadar devam etsin inşallah
Aynen öyle
Yol belli ))
Kimse kimseye dil uzatmasın kardeşim
münker nekir değiliz ...
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
Aynen öyle
Yol belli ))
Kimse kimseye dil uzatmasın kardeşim
münker nekir değiliz ...

Kesinlikle.

Vakıf, dernek, dergi yada radyonuz

Her ne faaliyetiniz varsa.

Suça karışmış, cinayet işlemiş, madde bağlımlıları, sokak çocukları, itilik kakılanlar, hoca takımının üzeri çamurlu diye iğrenerek baktığı yıkık yürekler...

Bu gibi kardeşlerimizle ilgili çalışmalarınız nelerdir ?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Birbiri için günahsız dilden yapılan dua makbuldür muhterem.

Efendimiz (sav) dahi Hz.Ömer'den umreye giderken dua istemiştir.

Biz, Efendimiz'den (sav) daha iyi tanıyamayız Alemlerin Rabbini

Efendimiz (sav) kendi boyutundaki birisinden, hatta rütbe olarak Peygamber olmayan birisinden niye dua istedi ?

Efendimiz (sav), Hz.Ömer'in duasına muhtaç mıydı ?

Dua 'nın tanımını yaparsan daha güzel ve anlaşılır olur bence

Allah bizim buyruklarımızı yerine getirecek olan değildir. Bizler onun buyruklarını yerine getiriyoruz ve yerine getirecek olanız.

dua 'nın tanımını yapmadan konuşmak çok kolay, senin dua anlayışın aynı alaaddinin sihirli lambasına benziyor.

Ömer, umreye giderken dua istemiş ise neden niçin niye istemiştir. Bir kere burada iyi düşünmelisin çünkü dua kelimesine vereceğin mana dua 'yı işletecek ve anlaşılır kılacaktır.

Şimdi dua tanımını alarak devam edelim inş
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Kadın müridan, erkek müridan gibi rabıta etmez Büşra, öğrende gel :)
Bana bizzat resmini gösterdi bayan kardeşim bu bir
ikincisi bugün ki tarikatın değiştiğini söylemiştim

altta ki sorunuza gelince
pardon iyilikleri ki Allah katında makbul müdür bilmeyiz
ifşa ederek terazide tartacak mıyız subhanallah
bu şekil muhabbete girmekten Allah a sığınırım
ilmin kibirinden de teslimiyetin kibirinden de Allah a sığınırım
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Şeytan da surete aldandı ve Allah a isyan etti. Rabıta muhabbet demektir. Suret ve beden toprağa yem olacak, bu dünyada ait şeylerdir. Sirettir Rabıta yapılan. Yani düşünülen. Kamil mürşidin ahlakı, iman ve İslam heyecanı, güzel davranışları. Bu noktada cinsiyet yoktur. Rabıta muhabbet demektir. Bir önceki mesajım ile bunu iyi değerlendirin. Kafanızdaki Rabıta çerçevesinde bana cevap veriyorsunuz.
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
Bana bizzat resmini gösterdi bayan kardeşim bu bir
ikincisi bugün ki tarikatın değiştiğini söylemiştim

altta ki sorunuza gelince
pardon iyilikleri ki Allah katında makbul müdür bilmeyiz
ifşa ederek terazide tartacak mıyız subhanallah
bu şekil muhabbete girmekten Allah a sığınırım
ilmin kibirinden de teslimiyetin kibirinden de Allah a sığınırım

Resmini gösterebilir, ancak kadınların rabıtası erkekler gibi değildir. Arkadaşınız da bilmiyor olabilir.

Amellerini ifşa edin diye, yada amelleriniz kabul - makbul sorgulaması yapmak için demiyorum muhterem.

Merak ediyorum sadece, ümmedi Muhammed cayır cayır yanarken siz nasıl faaliyetler içindesiniz.

Buyrun sizi dinlerim
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Şeytan da surete aldandı ve Allah a isyan etti. Rabıta muhabbet demektir. Suret ve beden toprağa yem olacak, bu dünyada ait şeylerdir. Sirettir Rabıta yapılan. Yani düşünülen. Kamil mürşidin ahlakı, iman ve İslam heyecanı, güzel davranışları. Bu noktada cinsiyet yoktur. Rabıta muhabbet demektir. Bir önceki mesajım ile bunu iyi değerlendirin. Kafanızdaki Rabıta çerçevesinde bana cevap veriyorsunuz.

O zaman güzel ahlakı tamamlamak için ve alemlere rahmet için gönderilen bizlere örnek olan elçiden daha iyi düşünülecek başka kim olabilir ki?

Sizin bu anlayışınızın boyutları çok farklı üst ast oluşturuyorsunuz farkında değilsiniz.
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Kafamda ki Rabıta şeklinde değil
bizzat şahit edildiğim bir durum bu
bahsettiğim şekilde yapılan rabıta vakıası var yani yanlış diyebilirsiniz yanlış ise !!
diyebilir misiniz ..
irtibatla alakalı ayrıca muhabbet noluyor talib efendi tevil yok ))
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Resmini gösterebilir, ancak kadınların rabıtası erkekler gibi değildir. Arkadaşınız da bilmiyor olabilir.

Amellerini ifşa edin diye, yada amelleriniz kabul - makbul sorgulaması yapmak için demiyorum muhterem.

Merak ediyorum sadece, ümmedi Muhammed cayır cayır yanarken siz nasıl faaliyetler içindesiniz.

Buyrun sizi dinlerim
yoo gayette ilmen birikimlidir kendileri
ayırt etmeksizin ulema ile görüşüyoruz
tarikat erbapları da dahil
cumhurbaşkanı da dahil ))
ama tahmin edersiniz ki okyanusta bir damlayız biz
benim konumum ile yahut aktarımlarım ile karar verilemez
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
yoo gayette ilmen birikimlidir kendileri
ayırt etmeksizin ulema ile görüşüyoruz
tarikat erbapları da dahil
cumhurbaşkanı da dahil ))
ama tahmin edersiniz ki okyanusta bir damlayız biz
benim konumum ile yahut aktarımlarım ile karar verilemez

Allah cc yaptım dedirtmesin, salih ameller zümresinde haşreylesin

Cezaevi projeleriniz var mı ?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Rabıta diyorlar iyi güzel hoş

birileri hadisleri devre dışı bırakınca peygamber yok saymakla suçluyorsunuz, yahu adamlar peygamberin getirdiği ile Allah 'ın emirlerini yerine getiriyorlar. Bu nasıl peygamberi yok saymak oluyor.

Sizde rabıta yapıyorsunuz fakat şeyhiniz ile Allah 'a bağlanıyorsunuz peygamberi devreden mi çıkardınız?
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
fakat şeyhiniz ile Allah 'a bağlanıyorsunuz peygamberi devreden mi çıkardınız?

Kendiniz ile çelişiyorsunuz.

Hem Allah cc bize şah damarımızdan daha yakındır diyor, hem Peygamber (sav) nerede diyorsunuz.

Peygamber Aleyhisselam'a vasıl olabilmek için, VASIL OLMUŞLARLA olmak gerek.

Sahi, sen Peygamber Aleyhisselam'a nasıl ulaşıyorsun ?

BAŞKA BİR KONU

Peygamber Aleyhisselam, halifeleri ve ashab hakkında konuşurken, askerlik arkadaşından bahsediyor gibi bahsediyorsun.

Edeben hata etmektesin.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Şurada basit dua nedir sorusuna bile cevap gelmiyor. Fakat birilerini yargılamak ve dinden çıkarmak yada islam dışı göstermek neyin nesi?
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
Şurada basit dua nedir sorusuna bile cevap gelmiyor. Fakat birilerini yargılamak ve dinden çıkarmak yada islam dışı göstermek neyin nesi?

Seninle cedelleşmek istemiyorum muhterem.

Defaaten, farklı konularda saatlerce konuştuk, ortak noktaya varamadık.

Ayrı sarmalı defalarca yaşamanın bir manası yok
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Kendiniz ile çelişiyorsunuz.

Hem Allah cc bize şah damarımızdan daha yakındır diyor, hem Peygamber (sav) nerede diyorsunuz.

Peygamber Aleyhisselam'a vasıl olabilmek için, VASIL OLMUŞLARLA olmak gerek.

Sahi, sen Peygamber Aleyhisselam'a nasıl ulaşıyorsun ?

Güzel kardeşim oku 'mak OKU basit bir olgu değildir. Senin boyutunun yazılarını anlamsızca tekrar etmek değildir. içinde bulunduğun yapının nasıl işlediğini bilmeden sen şah damarından daha yakındır sözünü nasıl anlıyorsunda kendi çıkarların için kullanıyorsun ki?

Dua nedir cevap gelmedi? fakat sen peygambere nasıl ulaşıyorsun diye bir soru geldi?

Güzel kardeşim önce içinde bulunduğun yapının nasıl işlediğini öğren ve fark etki kavramları doğru bir şekilde anlayıp işletebilesin.

Peygambere ulaşmam için bir emir mi var? Yoksa peygamberinde uyduğu vahye uymam için mi emir var ?
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
Güzel kardeşim oku 'mak OKU basit bir olgu değildir. Senin boyutunun yazılarını anlamsızca tekrar etmek değildir. içinde bulunduğun yapının nasıl işlediğini bilmeden sen şah damarından daha yakındır sözünü nasıl anlıyorsunda kendi çıkarların için kullanıyorsun ki?

Dua nedir cevap gelmedi? fakat sen peygambere nasıl ulaşıyorsun diye bir soru geldi?

Güzel kardeşim önce içinde bulunduğun yapının nasıl işlediğini öğren ve fark etki kavramları doğru bir şekilde anlayıp işletebilesin.

Peygambere ulaşmam için bir emir mi var? Yoksa peygamberinde uyduğu vahye uymam için mi emir var ?

var, oku

-----


Resûlüne imân ve itâat olmadan Allah'a imân ve itâat olmaz. Çünkü Allahü teâlâ, kendine itâ'ati, bir çok âyette, Resûlü ile birlikte zikretmistir. Meselâ buyuruyor ki:
(Resûle itâ'at eden, Allah'a itâ'at etmis olur.) [Nisâ 80]

(Resûl, size ne verdiyse onu alin, size neyi yasakladiysa ondan sakinin!) [Hasr 7]

(De ki "Eger Allah'i seviyorsaniz bana uyun ki Allah da sizi sevsin!") [A.0mrân 31]

[Bu âyet-i kerîme inince, münâfiklar, simdiki mürted ve zindiklar gibi, "Muhammed kendine tapilmasini istiyor" dediler. Bunun üzerine asagidaki âyet-i kerîme indi. (Sifâ-i serîf)]

(De ki, "Allah'a ve Peygambere itâ'at edin! Eger [Peygambere uymayip] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Elbette Allah kâfirleri sevmez.) [A.0mrân 32]

Allahü teâlâ, Peygamber efendimize itâati emrettigi gibi, ona muhâlefeti, isyâni da yasaklamistir:

(Kim Allah'a ve Resûlüne isyân eder ve hududullahi asarsa Allah onu, temelli kalacagi Cehenneme sokar.) [Nisâ 14] [Hududullah, Allah'in emir ve yasaklari]
(Dogru yol belli olduktan sonra, Peygambere karsi geleni ve mü'minlerin yolundan baska bir yola uyani, o yolda birakir ve cehenneme sokariz.) [Nisâ 115]

Allah'a, Resûlüne isyân
(Allah ve Resûlüne karsi gelen, bilsin ki Allah'in azâbi çetindir.) [Enfal 13]

(Ey îmân edenler, sizi hayat verecek seylere [dinin emîrlerine] da'vet edince, Allah'a ve Resûlüne icâbet edin!) [Enfâl 24]

(Allah'a ve Resûlüne karsi gelen, apaçik bir sapikliga düsmüs olur.) [Ahzâb 36]

Sünnet-i seniyyeye uymanin farz oldugunu yukarida âyet-i kerîmelerle bildirmistik. Bu konudaki hadîs-i serîflerden birkaçi da söyle:
(Bana uyan Cennete girer, isyân eden giremez.) [Buhârî]

(Resûlün harâm kilmasi, Allah'in harâm kilmasi gibidir.) [Tirmizî]

(Allah'in kitabina, Peygamberin sünnetine sarilan sapitmaz.) [Hâkim]

(Sünnetimden yüz çeviren benden degildir.) [Müslim]

(Benden sonra ihtilâflar çikar. O zaman sünnetime ve hülefa-i râsidînin sünnetine uyun!) [Tirmizî]

Kur'ân-i kerîm, Peygamber efendimize inmistir. Muhatabi odur. Eshâb-i kirâm, Peygamber efendimize, Kur'ân-i kerîmin açiklamasini suâl ederlerdi. Açiklamayi gerektirmiyen âyetler hariç, her âyetin açiklamasini bilen yalniz odur. Resûlullah efendimizin bildirdiginden baska türlü açiklamak yanlis olmakla kalmaz, Allah'a ve Resûlüne iftirâ olur. Hiç bir kimse, Peygamber efendimizden daha iyi bildigini söyleyemez. Çünkü Allahü teâlâ buyuruyor ki:

(Size kitabi, hikmeti getiren ve bilmediklerinizi ögreten bir Peygamber gönderdik.) [Bakara 151]

Demek ki, Peygamber efendimiz, Kitabin [Kur'ân-i kerîmin] disinda, bir de hikmet getirmistir.

Ayrica, Kurân-i kerîme ragmen, insanlarin bilmedigi seyleri de ögretmistir. Allahü teâlâ, hikme ehlini de övmüstür:

(Allah, hikmeti kime dilerse ona verir. Kime de hikmet verilmisse, muhakkak ona çok hayr verilmistir.) [Bekara 269]

Hikmet, fen ma'nâsina geldigi gibi, fikih ilmi ma'nâsina da gelir. (Dürr-ül muhtâr)
Peygamber efendimiz, 0bin Abbâs hazretleri için, (Yâ Rabbî, bunu fakîh kil, hikmet sâhibi eyle ve buna Kur'ân-i kerîmin bilgilerini ihsân eyle)
buyurdu. (Buhârî)
Kur'âni ehli olan açiklar

Peygamber efendimiz, fikh bilgilerini de eshâb-i kirâma ögretmistir. Peygamberimizin ögrettiklerine sünnet dendigi için, ögrettigi fikh ilmine de sünnet de denir.
0mâm-i Sâfiî hazretleri, (Bu âyetteki hikmet'ten maksat, Resûlullahin sünnetidir. Önce Kur'ân zikredilmis pesinden hikmet bildirilmistir) buyuruyor. (Risâle s.78)
Kurân-i kerîm açiklamasiz ögrenilseydi, Peygamber efendimize, (teblig et yeter) denilirdi, ayrica (açikla) denmezdi. Halbuki, açiklanmasi da emredilmistir:
(Kur'âni insanlara açiklayasin diye sana indirdik.) [Nahl 44]

(Biz bu Kitabi, hakkinda ihtilâfa düstükleri seyi insanlara açiklayasin ve imân eden bir kavme de hidâyet ve rahmet olsun diye sana indirdik.) [Nahl 64]
Bu âyet-i kerîmeler, açiklamayi gerektiren âyetlerin bulundugunu gösterdigi gibi, bunu açiklamaya Resûlullah efendimizin yetkisi oldugunu da göstermektedir.
Kurân-i kerîmde her bilgi vardir. Ancak açik degildir. Peygamber efendimiz bunlari vahy ile ögrenmis ve ümmetine bildirmistir. Bir âyet-i kerîme meâli:
(Onun sözleri vahydir.) [Necm 4]

Hz.Cebrâil, Peygamber efendimize gelip 5 vakit namazin her seyini bizzat tatbîkî olarak ögretmistir.

Peygamber efendimiz de (Namazi benim kildigim gibi kiliniz) buyurmustur. (Buhârî)
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Seninle cedelleşmek istemiyorum muhterem.

Defaaten, farklı konularda saatlerce konuştuk, ortak noktaya varamadık.

Ayrı sarmalı defalarca yaşamanın bir manası yok

istemezsin tabiki çünkü soruları verilecek cevabınız yok. Sizin yerinizde bende olsam aynını yapardım. Adamsı kötü gösterin, bel altı vurun, kişiselleştirin vs vs sonra? elinize doğru kavramlar mı geçecek yahu beni susturabilirsin fakat hak ile karşılaştığında neyi susturacaksın.

Evet gözlerinin önünü serilmiş olan ayetleri ve açıklamalarını görmez ve sadece dilini bilmediğin bir kitabın ayetlerini birileri sana okuduğunda sorgusuz sualsiz kabul edersen bir şeye varamazsın.

Kaçmak bile erdemlik gerektirir sizde bu bile yok, başkaları ile aynı sarmalı defalarca yaşıyorsunuz fakat bana gelince nedense çark ediyorsunuz.

Evet dua buyurmak değildir hele hele boş boş istemek değildir. bunu sende çok iyi biliyorsun.

bir şey isteneceği zamana sünnetullah çerçevesinden sebepler eşliğinde istenir.
başarılı olmak istiyorsun çalışacaksın, kimsenin senin için başarı dilemesi seni başarılı kılmaz sana yardımları ancak seni çalıştırmaları ile olur. Evet anne evet baba bana sınavım için bana dua edin dediğinde annen ve babanın otamatik olarak sebeplere sarılması gerekiyor ellerin göğe açılması bir şey değiştirmez. Gireceğin sınava seni hazırlamaları gerekiyor, neler ile karşılacağını sana anlatması gerekiyor vs vs anlamını bilmediğin arapça kelimeleri tekrar etmek ile kimse sana yardımcı olamaz.

Yahu bu kadar zor mu bunları hayattan okumak? İşte sizin inandığınız sisteminiz yerle bir olduğu için kabul edebilmek ve anlayabilmek işinize gelmiyor.
Oysa gözünüzün önünde herşey size açık açık açıklanıyor ayrıntılarına kadar
 

Dut_agaci

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
7,219
Tepkime puanı
330
Puanları
0
Web sitesi
www.Menzil.Net
istemezsin tabiki çünkü soruları verilecek cevabınız yok. Sizin yerinizde bende olsam aynını yapardım. Adamsı kötü gösterin, bel altı vurun, kişiselleştirin vs vs sonra? elinize doğru kavramlar mı geçecek yahu beni susturabilirsin fakat hak ile karşılaştığında neyi susturacaksın.

Evet gözlerinin önünü serilmiş olan ayetleri ve açıklamalarını görmez ve sadece dilini bilmediğin bir kitabın ayetlerini birileri sana okuduğunda sorgusuz sualsiz kabul edersen bir şeye varamazsın.

Kaçmak bile erdemlik gerektirir sizde bu bile yok, başkaları ile aynı sarmalı defalarca yaşıyorsunuz fakat bana gelince nedense çark ediyorsunuz.

Evet dua buyurmak değildir hele hele boş boş istemek değildir. bunu sende çok iyi biliyorsun.

bir şey isteneceği zamana sünnetullah çerçevesinden sebepler eşliğinde istenir.
başarılı olmak istiyorsun çalışacaksın, kimsenin senin için başarı dilemesi seni başarılı kılmaz sana yardımları ancak seni çalıştırmaları ile olur. Evet anne evet baba bana sınavım için bana dua edin dediğinde annen ve babanın otamatik olarak sebeplere sarılması gerekiyor ellerin göğe açılması bir şey değiştirmez. Gireceğin sınava seni hazırlamaları gerekiyor, neler ile karşılacağını sana anlatması gerekiyor vs vs anlamını bilmediğin arapça kelimeleri tekrar etmek ile kimse sana yardımcı olamaz.

Yahu bu kadar zor mu bunları hayattan okumak? İşte sizin inandığınız sisteminiz yerle bir olduğu için kabul edebilmek ve anlayabilmek işinize gelmiyor.
Oysa gözünüzün önünde herşey size açık açık açıklanıyor ayrıntılarına kadar

Tabi, sen bizi alt ettiğin için, biz seninle laf yarıştıramıyoruz

Senin ilmin biz de yok, ezik kalıyoruz

O yüzden seninle olur olmaz her konunun altında laf yarışına girmekten korkuyoruz
 

Cenan

Ordinaryus
Katılım
13 Eyl 2007
Mesajlar
3,060
Tepkime puanı
1,752
Puanları
113
@talib ve @Dut_agaci kardeşlerim, ortalık yangın yeri iken, dışarıda İslam'dan bi haber gençlik var iken, İslam'a aç insanlar var iken siz kimler ile uğraşıyorsunuz?

Burada hiçbir şekilde kabul etmeyeceklerini bildiğiniz halde kime neyi anlatıyorsunuz?

Zamanınızı lütfen heder etmeyiniz.
 
Üst