Sakal bırakmakla ehli sünnet olunmaz ..

ihvan23

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
3,539
Tepkime puanı
220
Puanları
0
ALLAH (c.c) RAZI OLSUN. ne güzel tesbit
 

hiçim

Profesör
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
1,743
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Yaş
39
Konum
orta doğu
pcnini, sesi yok dinleyemedim kısa bi özet geçen olmaz mı?
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
pcnini, sesi yok dinleyemedim kısa bi özet geçen olmaz mı?

ali eren hocanın hlisünnet olduğunu söylüyor,Allah kalemine kuvvet versin,ehlisünnet o adam,ne yazıyorsa doğrudur..ama sakalı yok hocam diye soruyorlar,diğer hocanın sakalı var ama bidat ehli,önemli olan ittikat diyor.. kim demiş ne zaman demişim sakalı olmayan ehlisünnet değildir diyor sonra ali eren ehlisünnet ama o gazetede yazan herkez ehlisünnetmi ? hayır tabiki değil diyor..sonra benim başka günahım vardır senin günahın başkadır diyor günah işleyenin ehlisünnetten çıkmayacağını vs anlatıyor..önemli olan inkar etmemek diyor ..aklımda kalan özetti bu ,baya önce dinlemiştim..
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Bu konuda güzel tesbiti var
Ama şu sakalcılar ne der bilemeyiz tabi
Sakal bırakmayı dahi ALLAH'ım emirleri arasında gören arkadaşlar yani...
Kıl tüy müslümanı olmayın diyor kısaca
Bu sakalı küçümsemek olarak algılanmasın
Sakalın ve imanın kendi konumunu hatırlatmak sadece..
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
kesmeninde haram..

ama içeriği konunun ali eren ve sakal bırakmayanın ehlisünnetten çıkmayacağı ne yazarsa yazsın ali eren doğru yazıyor demesi..
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Sakalin farz olmasi icin Ayet olmasi gerekir.

Ben sunu anlamiyorum, Sakal birakanlar gercekten sevap aliyorlarmi?
 

ihvan23

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
3,539
Tepkime puanı
220
Puanları
0
sakalın kesilmesi haram dır sözüne katılmıyorum....bir çok islam büyüğü sakalsızdır.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Sakalin farz olmasi icin Ayet olmasi gerekir.

Ben sunu anlamiyorum, Sakal birakanlar gercekten sevap aliyorlarmi?

Almazlarmı hiç sevap,tabiki alıyorlar zira sakal sünnet..

sünnete uymak için sünnet üzere bırakılan sakalın sevabını Rahman verecektir,lakin gösteriş için bıraktıysaki bizler kalbini bilemeyiz assla sevabı olmaz hatta günahı olur..

sünnetleri yerine getiremeyebiliriz lakin assla küçmsememek ve red etmemek lazım..bu küfürdür..
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
sakalın kesilmesi haram dır sözüne katılmıyorum....bir çok islam büyüğü sakalsızdır.

:D

Bu yazmış olduğunuza çok güldüm. İslam'da helal ve haramlar kişilere endeksli değildir. Bir İslam aliminin sakalsız olması sakalın kesilmesinin haram hükmünü taşımasını engellemez...

4 Mezhep İmamımıza göre sakal traşı haramdır. Zorla bir kimsenin sakalını kesen kimse İslam fıkhına göre diyet ödemek zorundadır. Aynı bir uzvunu kesmiş hükmündedir...
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Almazlarmı hiç sevap,tabiki alıyorlar zira sakal sünnet..

sünnete uymak için sünnet üzere bırakılan sakalın sevabını Rahman verecektir,lakin gösteriş için bıraktıysaki bizler kalbini bilemeyiz assla sevabı olmaz hatta günahı olur..

sünnetleri yerine getiremeyebiliriz lakin assla küçmsememek ve red etmemek lazım..bu küfürdür..

Sakal bırakmak vacip, bir tutam kadar uzatmak sünnettir...

Çünkü sakalın kesilmesinde haram vardır. Ancak sarık da sünnettir, sarık sarmamak haram değildir...
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Sakalin farz olmasi icin Ayet olmasi gerekir.

Ben sunu anlamiyorum, Sakal birakanlar gercekten sevap aliyorlarmi?

Sakal bırakmak vaciptir. Merhum Ahıskalı Ali Haydar Efendi (Kuddise Sirrihu) 4 Mezhep müftüsü idi. Mahmud Efendi'ye şöyle demişti; "Sakal hususunda çok araştırmam var. Korkma sen farz de. Sakal hakkındaki hadisler lafzen mütevatir değilse de manen mütevatirdir."

Sakal bırakmak sünnet olsa kesmesi haram olmazdı. Vacip ve farz amelde aynıdır. İtikadda farkı vardır. Vacipe inanmayan kafir olmaz ancak farzı inkar eden kafir olur...
 

ihvan23

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
3,539
Tepkime puanı
220
Puanları
0
Sakalsız yalnızca 2 padişah vardı.Yavuz Sultan Selim han ile Sultan Mehmed Vahidüddin Han.
Şehzadeler padişah olana kadar sakal bırakamazlardı.Tahta geçince son bir sakal traşı olurlar ve bunu merasimle Bab-ı Ali’ye gönderirlerdi.

(Tarihi Hakikatler-1, Çamlıca Basım-Yayın...bizde daha şehzadeyiz.
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Sakalin farz olmasi icin Ayet olmasi gerekir.

Ben sunu anlamiyorum, Sakal birakanlar gercekten sevap aliyorlarmi?

Sakal traşı olacak yaşa geldiysen şehzade de olsan haramdır...

Siz kendinizi şehzade olarak görebilirsiniz; ancak sakal traşı olan İslam büyükleri dediğiniz kişiler için fıkhen hükmü haramdır...
 

ihvan23

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
3,539
Tepkime puanı
220
Puanları
0
Sakal, âdete ait sünnetlerdendir. Kâfirlerden de sakallı olanlar var idi. Buhari, Müslim, Nesai, Ebu Davud, Tirmizi’nin rivayet ettiği (Sünnet olan on şeyden biri sakal bırakmaktır) hadis-i şerifi sakalın sünnet olduğunu açıkça bildirmektedir. Sakalın bir tutamdan fazlasını kesmek sünnettir. Bir tutamdan kısa bırakmak, sünnete aykırıdır. Sünnet diye bir tutamdan kısa sakal bırakmak bid’attir. Böyle bid’at sakalı, haram işlemekten kurtarmak için, bir tutam uzatmak vaciptir [yani farzdır.] (Redd-ül muhtar)

İmam-ı Birgivi, Muhammed Hadimi ve Abdulgani Nablüsi hazretleri, fitneyi, (Müslümanlar arasında bölücülük yapmak, onları sıkıntıya, zarara, günaha sokmak, insanları isyana kışkırtmaktır) diye tarif ediyorlar.
Fitneye sebep olmak haramdır. Sakal bırakmak sünnettir. Harama sebep olmak haramdır. Haram işlememek için sünnet elbette terk edilir. Çünkü dinimizin emri böyledir. Vatani vazife için askere giderken bir çok sebep yüzünden saç ve sakal kesme zorunluluğu vardır. Kesmeyen ne olur? Ceza görür, bir zarara uğrar.

Askerde, er, subay veya memur olarak görev yapsa oranın tüzüğüne uymadığı için elbette cezalandırılır. En az işinden ayrılır ki bu da bir zarardır. Yukarıdaki tarifte, zarara uğramanın da fitne olduğu bildiriliyor. Fitneye sebep olmamak için sünneti terk etmek sadece caiz olmakla kalmaz. Vacib, hatta farz olur.

Yahudiler bıyıklarını uzatır, sakallarını iyice kısaltırlar. Siz aksini yaparak onlara muhalefet edin.”( Ahmed, Müsned, V, 264; İbnu Hıbban, Sahih, No: 5476; Beyhaki, Sünen, I, 151; Bezzar, Müsned, No; 2970; Heysemi, ez-Zevaid, 166.)


Eskiden erkeğin yüzünde bıyığın da sakalın da ehemmiyeti büyüktü.Sakal yaşa başa göre bırakılırdı.Sakalı ağarmayan şeyhülislam olamazdı.
İlmiye sınıfına sakal kesmek yasaktı.
Sakalsız yalnızca 2 padişah vardı.Yavuz Sultan Selim han ile Sultan Mehmed Vahidüddin Han.
Şehzadeler padişah olana kadar sakal bırakamazlardı.Tahta geçince son bir sakal traşı olurlar ve bunu merasimle Bab-ı Ali’ye gönderirlerdi.

(Tarihi Hakikatler-1, Çamlıca Basım-Yayın)

Resulü buyuruyor:
"On şey vardır ki, bunlar fıtrattandır: Bıyıkları kısaltmak, sakalı bırakmak, misvak kullanmak, burnuna su çekip sümsürmek, tırnakları kesmek, parmakları yıkamak, koltukları yolmak, kasıkları traş etmek, büyük abdestten sonra taharet almak, ağıza su verip çalklamak." (Muslim, Taharet:361)

"Bıyıkları kısaltın, sakalı uzatın" (Tirmizi, 2764)

"Biz bıyıkları kısaltmak ve sakalı bırakmakla emrolunduk" (Tirmizi, 2765)

"Müşriklere muhalefet edin, bıyıkları kısaltın, sakalı uzatın." (Müslim,259)

Bütün peygamberler sakallı idiler.

Hadis-i şeriftede geçtiği gibi sakal, yaradılış icabı erkeklerde bulunması gereken bir kılıktır.

Hanefi, Mâliki ve Hanbeli mezhebine göre erkeklerin sakal bırakması vaciptir.

Bu üç mezhep imamı hadis-i şeriflerde geçen "veffirû, evfirû, v'afû" yani sakalı bırakın, sakal uzatın emiri vücup ifade ettiği için sakal vaciptir. Sakalı kesmekde haramdır. Yalnız Şafi mezhebine göre sakal sünnettir. Kesilmesi ise mekruhtur.

Sakal bırakmak için hanımdan izin almak gerekmez. Bu insanların uydurdukları bir sözdür. Bunun İslami bir kaynağı yoktur. Cenab-ı Hak Kur'an-ı Kerim'de:

"Peygamber size neyi getirip verdi ise onu alın, size yasakladığı şeyden de sakının" (Haşr Suresi 7)

"Ey iman edenler, ve Resulüne itaat edin, işittiğiniz halde ondan dönmeyin." (EnfalSuresi 20) diye buyurmaktadır.

Farzları, vacipleri, sünnetleri yapmak için herhangi birisinden izin almak gerekmez.

Kaynak:
Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN

Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesei ve diğer hadis kitaplarında bıyığı kısaltmanın sünnet olduğu beyan edilmektedir. Dört mezhebe göre bıyığı Tamamen kesmek değil kısaltmak sünnettir [1] Şir’at-ül islam isimli kitabda “Bıyıkları kısaltmak sünnet-i râtibe’dendir. Yani müekked sünettir.” denilmiştir.[2] Sahabe’nin bıyıklarını tıraş ettiklerini bildiren bir haber mevcut değildir. Ancak ona yakın derecede kısaltmış oldukları Sahabe’den nakl edilmiştir. Muğıre bin Şu’be[3] diyor ki: “Rasülüllah (sav) bıyıklarımın uzadığını gördü ve misvakın üzerinde kalan kısmını kes” buyurdu. Bıyıkları yanlara doğru uzatmakta beis yoktur. Hz. Ömer (Ra) ve diğerleri bıyıklarını yanlar doğru uzatırlardı. Çünkü onlar ağzı örtmez, yemek bulaşığı onlara takılmaz. Bazı alimler bıyık kesmeyi (tahrimen)[4] mekruh ve bid’at saymışlardır.[5] Bıyıklar üst dudağın üst tarafıyla müsavi olacak şekilde ( yani üst dudağın kırmızı yeri görülecek şekilde ) kısaltılır. Kaş gibi olur. Bıyıkları tıraş etmek varid olamadı. Bazı ulema bunu mekruh ve bid’at gördü [6] Dar- ı harpte düşmana heybetli görünmek için bıyığını uzatmak menduptur[7]

“Sofiler (Dervişler) bıyıkları dibinden kırkmak sünnettir deyu itikad eyleseler (inansalar) şer’an mezburlara (adı geçenlere) nesne lazım olur mu? (bir şey lazım olur mu?) El- cevap: İfrattan içtinap etmek (kaçınmak) lazımdır. Mesnun olan ( sünnet olan) kaş miktarı kalınca almaktır. Ol dahi gazilerden ğayriyadir. Ğazilere uzatmak menduptur. Düşmana heybetli görünmek için.”[8]Hülasa bıyıkları kısaltmak sünnet olup tamamen kesmek tahrimen mekruh ve bid’attir.[9]


--------------------------------------------
[1] Elfıkhualelmezhebilerbea

[2] Şir’at-ül islam tercümesi S. 280

[3] Hudeybiyede bulunmuş Safaki kabilesine mensup bir sahabi olup bir kaç kere Kûfe valiliği yapmıştır.

[4] (tahrimen) ile kayıtladık çünkü İmam-ı Muhammed indinde bid’at tahrimen mekruh demektir. (Dürrülmuhtar- Reddülmuhtar C. 6 S. 337)

[5] İhya-ü ulumid-din C. 1 Sç. 104

[6] Tahtâvi S. 43 Hâniye ve Tahavi’den naklen

[7] Dürer C. 1 S. 323

[8] Ebussuud, Fetâva. Süleymeniye kütüb. Şehit Ali Paşa 1208 verak. 276/B

[9] Bıyık ile ilgili bu hükümler sakalı alan kişi hakkındadır. Hem sakal ve hem de bıyığı kesmenin hükmünün daha ağır olacağı izahtan varestedir.

BEYAZ SAKAL VE HESAP!

Halilü’r-Rahman’ın sakalına ilk ak düştü.
Hazret-i İbrahim (a.s), hayrette. Çünkü, bu diyarda, şimdiye kadar saçı, sakalı ağaran, görülmüş değildir.Soruyor:

— Yâ Rabbî, Halîline bu neden? Cenab-ı Haktan cevap:

(Yâ İbrahim, bu; vakârdır. Vakâr-ı İslâmdır, izzettir, aklın kemalidir, sükûndur. Celâlime yemin ederim ki, benim vahdâniyyetimi ikrar eden, bana ibadet ederek bu vakâra mazhar olan kullarımı, kıyâmet gününde hesaba çekmekten, ben hicap ederim.)

Hazret-i İbrahim yalvarıyor:
“’ım, benim vakârımı ve hilmimi ziyâde eyle”

Ertesi sabah, uykudan kalktığı zaman, ne görse beğenirsiniz? Sakalı; kar topu halini almıştır.

(Hz. İbrahim - Fazilet Neşriyat)
Sadakat forumdan derleme alıntıdır...
 
Üst