Sakal bırakmakla ehli sünnet olunmaz ..

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Bende yillardir sakalliyim sünnet diye biraktim demekki cok sevap aldim.

Benim sakalim 1cm Pegamberimizin sav sakali 10 cm uzundu.

Sevap bakimindan fark edermi?

Evet fark eder. Bir tutam uzatmak sünnettir. Terk edilmiş sünnetlerden birisidir. Sizin dediğiniz şekilde bırakıldığı takdirde haramdan kurtulursunuz...
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,138
Tepkime puanı
1,431
Puanları
113
Konum
Muamma...!
Öğrenmek için soruyorum kusuruma bakmayın. Tevatür nedir? Lafzi tevatür , manevi tevatür nedir? Bağlayıcılıkları nasıldır? Konuşmalar arasında geçmiş de öğrenmek istedim...
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Peygamberimiz sav Mekke ve Medinede neden Ucak´a binmeyipte At ve Deveye bindi?
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Müslümanların kıyafetleri
Kâfirlere veya kadınlara benzemek için sakalı kazımak haramdır. (İbni Âbidin)


Sakal kazımak, ateşe tapanların âdetidir. Kâfirlere teşebbüh haramdır. (Bahr, Tahtavi)

Sakalı bir tutam uzatmak sünnettir. [Dâr-ül-harbde veya zulüm görmemek, nafakadan olmamak, emr-i maruf yapabilmek, müslümanlara ve İslamiyet’e hizmet edebilmek, dinini, namusunu koruyabilmek için sakalını kazımak caiz, hatta lazım olur. Özürsüz olarak kısaltmak ve kazımak mekruhtur. Sakal sünnetine önem vermeyen kâfir olur.] (Berika)
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Öğrenmek için soruyorum kusuruma bakmayın. Tevatür nedir? Lafzi tevatür , manevi tevatür nedir? Bağlayıcılıkları nasıldır? Konuşmalar arasında geçmiş de öğrenmek istedim...
TEVÂTÜR:
Yalan üzere birleşmeleri mümkün olmayan, her asırda güvenilen kimselerin hepsinin bir şeyi, bir haberi bildirmeleri.
Dînî bilgilerin delîlleri (kaynakları) dörttür: Birincisi sübûtu (varlığı) ve delâleti kat'î (kesin) olanlar. Açık anlaşılan âyetler ve tevâtür, söz birliği ile bildirilmiş açıkça anlaşılan hadîsler böyledir. İkincisi, sübûtu kat'î olup, delâleti zannî olanlar (kesin olmayanlar). Mânâsı açıkça anlaşılmayan âyetler böyledir. Üçüncüsü, sübûtu zannî, delâleti kat'î olanlar. Tek Sahâbînin (Peygamber efendimizin arkadaşının) bildirdiği açık ve anlaşılır hadîsler böyledir. Dördüncüsü, sübûtu da delâleti de zannîdir. Tek Sahâbînin bildirdiği açıkça anlaşılmayan hadîsler böyledir. Birincisi farz ile haramları, ikincisi ve üçüncüsü vâcib ile tahrîmen mekrûhu (harama yakın mekrûhu), dördüncüsü sünnet ile müstehâbı bildirir. (Molla Hüsrev-Serahsî-Hâdimî)
Delâlet-i Nass:
Nassın delâleti. Nass'da (Kur'ân-ı kerîm ve hadîs-i şerîfte) zikredilen şeyin hükmünün, müşterek (ortak) illet sebebiyle zikredilmeyen şey hakkında da sâbit olduğuna delâlet etmesi. Bâzı âlimler delâlet-i nass'a, kıyâs-ı celî(açık kıyâs) demişlerdir"Ana-babana öf (bile) deme" meâlindeki İsrâ sûresi yirmi üçüncü âyet-i kerîmesi, açıkça ana-babaya öf demenin haramlığını delâlet-i nass ile bildirmektedir. Öf demenin haram oluşunun illeti (sebebi), eziyet vermektir. Bu illet, ana-babayı dövmede ve sövmede fazlasıyle bulunduğundan, âyette açıkça bildirilmeyen ana-babayı dövmenin, onlara sövmenin de haramlığı ile hükmolunmuştur. (İbn-i Melek, Serâhsî)
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Sakal bırakmak farz değil
Sakal kesmek günah/haram değil
Sünnet üzere sakal bırakanlara Allah kabul etsin demek düşer
Sünnetin terkine haramdır demek doğru değil
Bu meseleyi bilek güreşine çevirmeye gerek yok
Aksi halde hergün sakal kesen berberlerimiz cehennemlik olur ki
Berberlere haksızlık

Sakal sünnetine önem vermeyen kâfir olur.] (Berika)
Bu ne demek şimdi yahu.Töbe töbe
Sünnet sünnettir
Küfür ile sakalın ne alakası var???
 

cahid

Kıdemli Üye
Katılım
18 Ağu 2009
Mesajlar
6,138
Tepkime puanı
1,431
Puanları
113
Konum
Muamma...!
saglıkcı hocam açıklamalar için teşekkür ederim.Allah (c.c.) razı olsun. Anladığım kadarıyla tevatüre dair aktardıklarınız lafzi tevatüre dair olsa gerek. Yukarıda mesajın birinde manevi tevatür ifadesi kullanılmış. Ona dair durum nedir? Bilgilendiren bir ihvan çıkarsa öğrenmiş oluruz İnşaallah..
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
saglıkcı hocam açıklamalar için teşekkür ederim.Allah (c.c.) razı olsun. Anladığım kadarıyla tevatüre dair aktardıklarınız lafzi tevatüre dair olsa gerek. Yukarıda mesajın birinde manevi tevatür ifadesi kullanılmış. Ona dair durum nedir? Bilgilendiren bir ihvan çıkarsa öğrenmiş oluruz İnşaallah..
İltifatınıza teşekkür edrim,ama hoca nerde benim gibi ümmi (Bir ilim tetrisadından geçmedim.Sadece Ehli Sünnet alimlerinin kitablarını bazen okuyorum.)nerde
Kardeşim, manevi tevatür ne demektir detaylı bir bilgim yok.Ama belki şu kast edilmiştir.Kalbten kalbe akıp gelen bilgilerde söz birliği, olsa gerek.
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Özürsüz olarak kısaltmak ve kazımak mekruhtur. Sakal sünnetine önem vermeyen kâfir olur.
Sağlıkçı kardeş
Madem kafir olmak riski ile karşı karşıyayız nedir bu yazı izah gerekir.
Sakal sünnetine önem vermemek ne demek?
Sakal bırakmamak mı?sAKAL bırakmaya önem vermemek mi

Bazı şeyleri karşıtırıyorsunuz
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Sakal bırakmak farz değil
Sakal kesmek günah/haram değil
Sünnet üzere sakal bırakanlara Allah kabul etsin demek düşer
Sünnetin terkine haramdır demek doğru değil
Bu meseleyi bilek güreşine çevirmeye gerek yok
Aksi halde hergün sakal kesen berberlerimiz cehennemlik olur ki
Berberlere haksızlık


Bu ne demek şimdi yahu.Töbe töbe
Sünnet sünnettir
Küfür ile sakalın ne alakası var???
Kardeşim sünnete önem vermemek ne demektir.Onu beğenmemek,kabul etmemek,küçük görmek,alay ve ihtihza etmek gibi manalara verilir.Bunların haricinde,Yoksa herhangi bir sebeble bunu yapmamak uygulamamak değildir kast olunan.Her kes bilirki iman başka amel başkadır.Namazı (Namazki İmandan sonraki ilk)dahi kılmayana (Tenbellik ve gaflet sebebiyle)kafir denilmez.Gerisini sen kıyas et.Ama Namaza önem vermese yani namazı önemsiz bilse kılmadığı için üzülmese,o zaman kafir olacağına söz birliği vardır.Bilmem anlata bildimmi.?
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
Peygamberimiz sav ömründe hic tiras olmadiki.

Pegamberimizin zamaninda tiras olan yoktiki .

Hergün tiras olmakmi zor yoksa sakal birakmakmi zor?

Peygamberimiz sav Mekke ve Medinede neden Ucak´a binmeyipte At ve Deveye bindi?

siz gercekten 48 yasindamisiniz:confused1:

ne kadar cahilane sozler bunlar!

dikkat edin efendim bu sozleri sarfetmeniz Allah(c.c) muafaza imaninizi dahi tehlikeye sokar...!!!!

evet hocaninda buyurdugu gibi sakal birakmamak insani ehli sunet disina itmez amma,
sakali hafife alip Kıl tüy yakistirmasinda bulunmak, ehli sunnetin neresinde yer bulur onada sizler karar verin artik...!!!!!!

kavaciklinin bu konudaki tesbitleri kayda degerdir!

asagidaki linkide incelerseniz, bu hususda sizlere yardimci olacagi kanatindeyim

http://www.ihvanforum.org/soru-cevap/7484-son-noktayi-koyuyoruz-biiznillah/

selametle
 

hasret

Asistan
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
748
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Konum
Y@R ŞEHİR......
ya arkadaşlar benim bildiğime göre erkeklerin tamamen bayan gibi olmasının yani jilete vurlmasının haram olduğunu duymuştum....bi tutam bırakmak sünnet....ama illada uzatmak farz değil diye biliyorum....
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
siz gercekten 48 yasindamisiniz:confused1:

ne kadar cahilane sozler bunlar!

dikkat edin efendim bu sozleri sarfetmeniz Allah(c.c) muafaza imaninizi dahi tehlikeye sokar...!!!!

evet hocaninda buyurdugu gibi sakal birakmamak insani ehli sunet disina itmez amma,
sakali hafife alip Kıl tüy yakistirmasinda bulunmak, ehli sunnetin neresinde yer bulur onada sizler karar verin artik...!!!!!!

kavaciklinin bu konudaki tesbitleri kayda degerdir!

asagidaki linkide incelerseniz, bu hususda sizlere yardimci olacagi kanatindeyim

http://www.ihvanforum.org/soru-cevap/7484-son-noktayi-koyuyoruz-biiznillah/

selametle

Siz benim söylediklerimi anlamak istemiyorsunuz, veya anlamiyorsunuz.

Ben Peygamberimizin sav zamaniyla yasadigimiz bu zamani karsilastiriyorum.

Peygamberimiz bu zaman da yasamis olsaydi Mekkeden Medineye At veya Deveyle gitmezdi, Ucak ile giderdi degilmi kardesim.

Peygamberimiz ozamanin sartlarinda yasadi, bu zamanin sartlarinda farkli yasardi. Anlatabildimmi bilmem.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Siz benim söylediklerimi anlamak istemiyorsunuz, veya anlamiyorsunuz.

Ben Peygamberimizin sav zamaniyla yasadigimiz bu zamani karsilastiriyorum.

Peygamberimiz bu zaman da yasamis olsaydi Mekkeden Medineye At veya Deveyle gitmezdi, Ucak ile giderdi degilmi kardesim.

Peygamberimiz ozamanin sartlarida yasadi, bu zamanin sartlarinda farkli yasardi. Anlatabildimmi bilmem.
Bak kardeşim.Ben başka bir şey kast ettiğini sanmıştım.Fakat bu yazınla bozuk bir kıyas yapmışsın.Bakınız Peygamber Efendimiz bu gün yaşasaydı diye başlayan her bidat sözün arkasından şu söylendi, şöyle yapardı şöyle yapmazdı.Kardeşim Diyelim Efendimiz bu gün yaşasaydı.Kendisi nasıl yapardı ise biz ona tabi olurduk.Yani O bize yön verirdi.Haşa biz ona değil.İster deveye binerdi,isterse ucağa binerdi,binmezdi.Biz nerden bilelim ne yapacağını.O Serveri Alem Sallallahüaleyhivessellem Bir din getirdi,ve O dini engüzel ve en kamil bir şekilde bildirdi ve yaşadı.Şimdi bize düşen O'na tabi olmak.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Siz benim söylediklerimi anlamak istemiyorsunuz, veya anlamiyorsunuz.

Ben Peygamberimizin sav zamaniyla yasadigimiz bu zamani karsilastiriyorum.

Peygamberimiz bu zaman da yasamis olsaydi Mekkeden Medineye At veya Deveyle gitmezdi, Ucak ile giderdi degilmi kardesim.

Peygamberimiz ozamanin sartlarinda yasadi, bu zamanin sartlarinda farkli yasardi. Anlatabildimmi bilmem.

şimdi uçağa binsekte binilebilir lakin ata binmek yinede sünnetir,ata bineceğiniz vakit bunu aklınıza getirirseniz sünnet sevabına nail olursunuz..traş yoktu diyorsunuz o vakştlerde traş olmak varmış onu nerden çıkardınızki,saçlar sakallar bıyıklar ,tırnaklar kesiliyormuş..hatta saç bile boyanıyormuş düşünsenize..

sünnetleri yapmak adı üzerinde farz değildir ,sünnet olduğundan dlayı yaparsak rabbim ecir veriyor,ne güzel bir fırsat biziler için..

yalnız sünneti yerine getirenler getirmeyenleri kınayaraktan harama giriyorlar zatende sünnetten aldığı sevebın tümünü veriyorlar sünnet işlemeyene..
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Sakal bırakmak farz değil
Sakal kesmek günah/haram değil
Sünnet üzere sakal bırakanlara Allah kabul etsin demek düşer
Sünnetin terkine haramdır demek doğru değil
Bu meseleyi bilek güreşine çevirmeye gerek yok
Aksi halde hergün sakal kesen berberlerimiz cehennemlik olur ki
Berberlere haksızlık

Bu ne demek şimdi yahu.Töbe töbe
Sünnet sünnettir
Küfür ile sakalın ne alakası var???

Sakalı traş etmek 4 Mezhep fıkhına göre haramdır. İnsanları yanlış bilgilendirmekten vazgeçin. İşkembe-i Kübra'dan atmak yerine kaynak vererek iddialarınızı ispatlayın.

Sakal bırakmak vacip, bir tutam kadar uzatmak ise sünnettir. Sakal bırakmak vacip olmasa terki nasıl haram olacak?

Hergün sakal kesen berberlere gelince, hiçbir berber zorla bir kimsenin sakallarını kesmez. Sakal traşının haram olması ayrıdır, cehenneme gitmek ayrıdır. Harama helal derseniz o zaman din dairesinden çıkarsınız ki ebediyyen cehennemde kalırsınız.

Ehl-i sünnet itikadı ile alakalı kitaplarda sünneti beğenmeyen kafir olur yazmaktadır. İnşallah küfür ile sakalın alakasını da anlamışsınızdır.
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
saglıkcı hocam açıklamalar için teşekkür ederim.Allah (c.c.) razı olsun. Anladığım kadarıyla tevatüre dair aktardıklarınız lafzi tevatüre dair olsa gerek. Yukarıda mesajın birinde manevi tevatür ifadesi kullanılmış. Ona dair durum nedir? Bilgilendiren bir ihvan çıkarsa öğrenmiş oluruz İnşaallah..

Mütevâtir hadis, Sahabeden itibaren her devirde yalan üzerinde birleşmeleri aklen tasavvur olunamayan topluluklar tarafından rivayet edilen hadistir. Başka bir ifade ile, mütevâtir haberin şartlarını kendisinde toplayan hadistir.

Mütevatir hadis de iki kısımdır;

1) Lafzen mütevatir: Senedin başından sonuna kadar her tabakada bütün ravilerin aynı lafızlarla rivayet ettikleri hadistir. Manâ ile rivayetin caiz görülmesi sebebiyle lafzî mütevâtir hadisler oldukça azdır.

2) Manen mütevatir: Raviler tarafından değişik lafızlarla nakledilen bir mesele veya olay manâca mütevâtir sayılır. Manevî mütevâtir hadisler hayli çoktur. Beş vakit namaz, oruç, zekât, hac gibi ibadetler hep manevî mütevâtir derecesindedir. Meselâ, Hz. Peygamber'in dua ederken ellerini kaldırdığına dair yüz kadar hadis rivayet edilmiştir.

Mütevâtir hadisler, Akâid konularında bile tek başına delil sayılırlar. Bu yüzden mütevâtir olan haber-i Rasûlü inkâr eden küfre girer. Çünkü böyle bir haberi inkâr etmek, Peygamberi inkâr demektir. O da şüphesiz küfürdür (Ahmed Naim, Tecrid-i Sarîh Tercemesi, Ankara 1976, Mukaddime, s. 102).

Merak edenler Kettani'nin "Mütevatir Hadisler" isimli eserine başvurabilirler...
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Sakalı traş etmek 4 Mezhep fıkhına göre haramdır. İnsanları yanlış bilgilendirmekten vazgeçin. İşkembe-i Kübra'dan atmak yerine kaynak vererek iddialarınızı ispatlayın.

Sakal bırakmak vacip, bir tutam kadar uzatmak ise sünnettir. Sakal bırakmak vacip olmasa terki nasıl haram olacak?

Hergün sakal kesen berberlere gelince, hiçbir berber zorla bir kimsenin sakallarını kesmez. Sakal traşının haram olması ayrıdır, cehenneme gitmek ayrıdır. Harama helal derseniz o zaman din dairesinden çıkarsınız ki ebediyyen cehennemde kalırsınız.

Ehl-i sünnet itikadı ile alakalı kitaplarda sünneti beğenmeyen kafir olur yazmaktadır. İnşallah küfür ile sakalın alakasını da anlamışsınızdır.
Sakalı traş etmek 4 Mezhep fıkhına göre haramdır..
Sizin deliliniz değil delilleriniz.Lütfen yazınız.
İşkembe-i Kübra'dan atmak yerine kaynak vererek iddialarınızı ispatlayın.
Bir zahmet sende işkembeyi kübradan atmada delillerin yani her mezhebin ayrı ayrı delillerini yaz.
Ehl-i sünnet itikadı ile alakalı kitaplarda sünneti beğenmeyen kafir olur yazmaktadır.
Doğru
 
Üst