Uydurulmuş Hadis Saplantısına Dair Bir Analiz

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Senin de elini öpeyim. Artık nefsimden başka düşmanla uğraşmayacağım.
Şimdi bunları bırak da içinden geldiği gibi genel manzaraya şöyle bir okkalı küfür savur. İnan bana bütün Şakra'ların (Lataif'lerin) açılacaktır..

Edep, yolun sonunda verilir. Ondan öncesinde yapılan bütün tevazular nefsanidir.

Yunus ne demiş: Sonunda anladım ki illa edep illa edep. O gün gelene kadar Yunus'un ne küfürler savurduğunu ve ne edepsizlikler yaptığını hiç düşünmek bile istemiyorum..

Bu manada gizli bir hakikat eri olan Neyzen Tevfik'i yad ederim.

Neyzen deyip geçmeyin. Mehmet Akif ve birçok hak erenleri ile yakın muhabbeti olduğunu hatırlatmama gerek yok herlade.

Bu manada Hz. Ebubekir'in küfürbaz birisi olduğunu kaç kişi biliyor acaba?

Tam metni aklımda değil fakat Hudeybiye Antlaşması yapılırken müşrikler Peygamber Efendimizin Resulullah vasfını antlaşmadan kaldırmak isterler. Bu durum karşısında Hz. Ebubekir Müşrike der ki; sen git Lat ve Uzza'nın ...'ni yala..

Ali Rıza Demircan bu hadisten yola çıkarak bu fiiliyatın haram olmadığına delil sayar. Zira Hz. Ebubekir'in ettiği küfürden anlaşılıyor ki bu icraat o gün bilinen bir icraattır. Eğer cinsel ilişkide bu fiiliyatın haram olduğuna dair tek bir hadis yoksa haram diyemeyiz, diyor..
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir

Şimdi bunları bırak da içinden geldiği gibi genel manzaraya şöyle bir okkalı küfür savur. İnan bana bütün Şakra'ların (Lataif'lerin) açılacaktır..

Edep, yolun sonunda verilir. Ondan öncesinde yapılan bütün tevazular nefsanidir.

Yunus ne demiş: Sonunda anladım ki illa edep illa edep. O gün gelene kadar Yunus'un ne küfürler savurduğunu ve ne edepsizlikler yaptığını hiç düşünmek bile istemiyorum..

Bu manada gizli bir hakikat eri olan Neyzen Tevfik'i yad ederim.

Neyzen deyip geçmeyin. Mehmet Akif ve birçok hak erenleri ile yakın muhabbeti olduğunu hatırlatmama gerek yok herlade.

:blink:...............
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
:blink:...............
Efendi Hazretleri'nin en yakını olan Bilal Efendi'yi duymuşsundur.. Efendi, Bilal Efendi hakkında ''Sen benim Ebubekir'imsin'' derdi. Yaşlı müridlere bir sor bakalım Bilal Efendi nasıl birisiydi diye.. :))))
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Mehdi’yi yalanlayan da kesinlikle kafir olur” (Suyuti, el-Havi:2/16l-, Berze,cf, el-İş’a, Sh:236)


Suyuti'ye Allah selamet versin...Ya Ebu Hanife'den haberi yok, ya Maturidi'den...
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir

Efendi Hazretleri'nin en yakını olan Bilal Efendi'yi duymuşsundur.. Efendi, Bilal Efendi hakkında ''Sen benim Ebubekir'imsin'' derdi. Yaşlı müridlere bir sor bakalım Bilal Efendi nasıl birisiydi diye.. :))))

Allahumme salli ala seyyidina Muhammed.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
MEZHEP İMAMIMIZ İMAM-I AZAM EBU HANİFE, HZ. İSA'NIN İNİŞİNİNİN VE HZ. MEHDİ'NİN GELİŞİNİN, "İNKARI MÜMKÜN OLMAYAN KONULAR" OLDUĞUNU BELİRTMİŞTİR.

İslam aleminde akaid meseleleri yazılmış eserlerin en değerlisi ve aynı zamanda kıdemlisi İmam Ebu Hanife'nin Fıkhul Ekber ve Vasiyet adlarını taşıyan risaleleridir. İmamı Azam Ebu Hanifenin Fıkhul Ekber isimli eseri Ehl-i Sünnet akidesinin temel kitabıdır. Mezhep imamımız İmam-ı Azam Ebu Hanife, Hz. İsa ve Hz. Mehdi'nin gelişi konularının "inkarı mümkün olmayan konular" olduğunu Fıkhul Ekber adlı bu risalesinde şöyle bildirmektedir:

Deccal'in ve Yecüc'ün çıkması, Güneşin batıdan doğması, İsa (as)'ın gökten inmesi ve sahih haberlerin getirdiği diğer kıyamet alametleri haktır ve olacaklardır. Kıyametin büyük alametlerinden daha başkaları da vardır. Örneğin Mehdi (as)'ın gelmesi gibi. Bütün bu olaylar sahih haberlerin getirip söylediği gibi haktırlar ve gerçekleşeceklerdir. (Fıkhı Ekber Tercümesi, İmamı Azam Ebu Hanife, Hazırlayan Ali Rıza Kaşeli, s. 99)
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Mehdilik Ebu Hanife'ye atfedilen fıkhı ekber adlı akaid metninde geçmez, Maturidi'de de geçmez, Buhari'de de geçmez...
Zaten Mehdi gelmiştir, siyah bayraklılar, abbasiler!... :)
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Kıyamet kopacağı zaman Hz. İsa yeryüzüne inecek ve böylece bütün milletler gerçekten İslam milleti olarak tek bir millet haline gelecektir. İsa (a.s) gelmeden önce Mehdi Mekke ve Medine Haremlerinde ortaya çıkacak, sonra Kudüs'e gelecek. Ondan sonra Deccal gelip, onunla beraber bulunacak, İsa aleyhisselam da Dımeşk'de Doğu minaresinden inerek Deccal'i öldürmeye gelecek ve Deccal'i orada bir darbe ile öldürecek. İsa (a.s.) yeryüzüne inince tuz suda eridiği gibi Deccal de eriyip gidecek. Bundan sonra İsa aleyhisselam Mehdi (r.a.) ile buluşacak. Bu arada namaz kılınacak. Mehdi namazı kıldırması için İsa (a.s.)'a işaret edecek, fakat İsa (a.s.); bu namaz senin için kılınıyor diyerek mazeret bildirecek ve sen bu namazı kıldırmaya benden daha layıksın, diyecek. İsa aleyhisselam'ın Hz. Peygamberin şeriatına uyduğu ortaya çıkması için Mehdi'ye uyacak, böylece beraber namaz kılacaklardır. (İmam-ı Azam, Fıkhı Ekber, Aliyyül- Kari Şerhi, Tercüme Yunus Vehbi Yavuz, ilaveli 3. baskı, Çağrı Yayınları, s. 284)
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
(İmam-ı Azam, Fıkhı Ekber, Aliyyül- Kari Şerhi, Tercüme Yunus Vehbi Yavuz, ilaveli 3. baskı, Çağrı Yayınları, s. 284)

Eyvallah, sen de Aliyyul Kari şerhi demişsin zaten...

Fıkhı Ekber'de değil :))
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
ŞAFİ MEZHEBİ



“MEHDİ VE DECCAL'İN ZUHURLARI. Kıyamete yakın bir zamanda MEHDİ DİYE ANILAN BİR MÜSLÜMAN BİR KUMANDAN ÇIKACAK ve Müslümanların imanlarını tazeleyip, yeryüzünde yaygın bir halde bulunan zulüm ve tecavüzleri kaldırıp yerine hak ve adaleti yerleştirecektir. Bir çok hadis ve akide kitaplarında açıkça ifade edildiği gibi Mehdi'nin çıkışını müteakip, Deccal diye anılan, bir kumandan çıkar, kumandası altında yetmiş bir muharib (savaşçı) ile İslami faaliyeti durdurmak için harekete geçen ve bunun neticesinde Müslümanlarla çarpışır, önce her ne kadar galip gelirse de, neticede mağlup olacaktır.

HZ. İSA ALLAH'IN EMRİYLE GÖĞE ÇIKTIĞI GİBİ, KIYAMETE YAKIN BİR ZAMANDA YİNE ALLAH'IN EMRİ İLE YERYÜZÜNE İNECEK VE İSLAM ADALETİNİ TATBİK EDECEKTİR. İmanı zaif olan kimse bunu mümkün görmeyebilir. Fakat Allah'ın kudretine isnad ettikten sonra gayet kolaydır.” (Büyük Şafii İlmihali, Halil Günenç, ilaveli 2. baskı, s. 23)
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Bâzı hoca müsveddeleri: “Bu hadis kütüb-ü sittede yok” diye inkâr ederler. Sen onlara: “Hazret-i Mehdî (Aleyhi'r-Rıdvân)ın çıkacağı rivâyeti kütüb-ü sittede var” desen, bu sefer:“'Buhârî, Müslim'de yok” derler.

Sen: “Îsâ (Aleyhisselâm)ın ineceği 'Buhârî, Müslim'de var” desen, bu defâ: “Kur'ân-ı Kerîm'de yok” derler.

Sen: “Yec'cûc, Me'cûc çıkacakmış, bu Kur'ân- Kerîm'de de var” desen, o zaman da: “Bunu akıl kabul edemez, onlar şu anda dünyâda olsalardı mutlaka yerleri tespit edilirdi, o halde böyle bir şey yok” derler.

Demek ki, bu adamların sermâyesi inkâr olduğu için cehennemi boylayıncaya kadar Hiçbir inanç konağında durmazlar.

Oysa Hazret-i Mehdî (Aleyh'i-Rıdvân)ın çıkacağı husûsu “Buhâri, Müslim” dahil birçok sahih kaynakta belirtilmiştir.

Nitekim Îsâ (Aleyhisselam)ın bu ümmetten sâlih bir kimsenin arkasında namaz kılacağı “Sahih-i Müslim” ve “Müsned-i Ahmed” gibi birçok sahih kaynakta yer almıştır ki, bu kimsenin Hazret-i Mehdî (Aleyhi'r-Rıdvân) olduğunda hiçbir şüphe yoktur.

Bu konudaki hadîs-i şerîf ve rivâyetleri cem edecek olsak büyük hacimli kitaplar derleyecek kadar geniş kaynaklara sahibiz. Fakat bu risâlede zikredeceğimiz bunca sahih kaynağa îtibar etmeyenler diğerlerine hiç îtibar etmeyeceği için sözü fazla uzatmaya lüzum görmedik. Ancak inkarcıların sözüne kanmayın diye bu bapta size özllikle “Buhârî ve Müslim”de Hazret-i Mehdî (Aleyhi'r-Rıdvân)dan bahseden bâzı sahih delilleri serdedeceğiz.

Ebû Hureyre (Radıyallâhu Anh)dan rivâyet edilen bir hadîs-i şerîfte Rasûlüllâh (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:

“İmâmınız (size namaz kıldıran önderiniz Mehdî) kendinizden olduğu halde, Meryem oğlu sizin içinize indiği zaman (o da sizin dîninize uyduğunda) acaba sizler nasıl olursunuz?” [1]

Buhârî şerhi “İrşâdü's-sâri”de zikredildiği üzere Îsâ (Aleyhisselâm)a “Bize imam ol” dendiğinde o, bu ümmete ikrâm olsun için:

“Hayır! Siz birbirinizin emirlerisiniz” [2] buyurarak, imâmeti bu ümmete münâsip görecektir.

Nitekim Ebû Sa'îd el-Hudrî (Radıyallâhu Anh)dan rivâyet edilen:

“Ardında Meryem oğlu Îsâ'nın namaz kılacağı (Mehdî) biz(im ümmet)dendir” [3] hadîs-i şerîfi de bu görüşün doğruluğuna delâlet etmektedir.

Tabî ki bu, Îsâ (Aleyhisselâm)ın hiç imam olmayacağı şeklinde anlaşılmamalıdır, zîra Sa'düddîn-i Taftazânî (Rahimehullâh)ın beyânına göre bir namazda Îsâ (Aleyhisselâm) bu ümmete imam olup Hazret-i Mehdî (Aleyhi'r-Rıdvân) da ona uyacaktır. Çünkü o efdal olduğundan imâmeti daha evlâdır. [4]

Burada: “Bir peygamber nasıl olur da peygamber olmayanın peşinde kılabilir?” diye sorulacak olursa, buna cevâben denilir ki:

“Bizim Peygamberimiz (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) makam bakımından peygamberlerin en yücesi ve derece bakımından en yükseği olduğu hâlde bir kere Abdurrahman ibn-i Avf (Radıyallâhu Anh)ın arkasında, bir seferinde de Ebû Bekr-i Sıddîk (Radıyallâhu Anh)ın ardında namaz kılmıştır.”

Nitekim Ebû Bekr-i sıddîk(Radıyallâhu Anh)dan rivâyet edilen bir hadîs-i şerîfte Efendmiz (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem):

“Hiç bir peygamber, ümmetinden biri kendisine imam olmadıkça ölmüş değildir” buyurmuştur. [5]

“Fethu'l-Bârî”de zikredildiğine göre, İbnüttîn (Rahimehullâh) buyurmuştur ki: Hadîs-i şerifte geçen “İmâmınız sizdendir” ifâdesi, Şerî'at-ı Muhammediyye'nin kıyâmete kadar devam edeceğini ifâde etmektedir.

Îsâ (Aleyhisselam) kıyâmete yakın bir zamanda ineceği halde bu ümmetten bir kimsenin arkasında namaz kılacaktır ki bu da yeryüzünün Allâh-u Te'âlâ için kaim olan salih kimselerden boş kalmayacağına delâlet etmektedir. [6]

Câbir ibn-i Abdillâh (Radıyallâhu anh): “Rasûlüllâh (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem)i şöyle buyururken işittim” demiştir:

“Ümmetimden bir cemaat hak üzere zâhir (dâim) olarak kıyâmete kadar cihad etmekte devam edecektir. Sonra Meryem'in oğlu Îsâ(Aleyhisselâm) inecek ve Müslümanların emîri ona “Gel bize namaz kıldır” diyecek. O da 'Hayır, Allâh-u Te'âlâ'nın bu ümmete bir ikrâmı olmak üzere sizler birbirinize emirsiniz' buyuracaktır.” [7]

İşte bu hadîs Hazret-i Mehdî bahsinin “Buhârî-Müslim” dâhil bütün hadis kaynaklarında bulunduğunun delîlidir. Zaten ileride zikredilecek hadislerin çokluğundan konunun mânen mütevâtir olduğu çok iyi anlaşılacaktır.

Mütevâtir hadisleri inkar ise bir insanın Rasûlüllâh (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem)in ağzından duyduğu şeyi inkar etmesi gibidir. Artık varın siz bu inkarın işi nereye götürebileceğini iyi düşünün.

Dipnotlar :

[1] - Buhârî, Enbiyâ:50, no:3265, 3/1272, Müslim, Îman:71, no:155, 1/136, Beyhakî, el-Esmâ ve's-Sıfat, no:3265, 2/166

[2] - Müslim, Îman:71, no:156, 1/137

[3] - Ebû Nua'ym, Kitâbu'l-Mehdî, Kenzü'l-ummâl, no:38673, 14/266, Süyûtî, el-Hâvî, 2/134

[4] - Kastalânî, İrşâdü's-sârî:5/419

[5] - İbn-i Hacer el-Askalânî, el-Metâlibü'l Âliye, no:4010, 4/77, Süyûtî el-Hâvî 2/299

[6] - İbn-i Hacer, Fethu'l-Bâri:6/358

[7] - Müslim, İman:71, no:156, 1/137, Ahmed ibn-i Hanbel, el-Müsned, no:14726, 5/113
 
Üst