Ayıkla Hadsizin Taşını

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Birbirimizi kandırmayalım celebiler.
Bu konuları çok konuştuk, kimse bildiğinden şaşmıyor. Ama bir kez daha kendimce izah edeyim belki imana gelirsiniz zira bu halinizle gideceginiz yer ebedi cehennem olacaktir.

Allah Peygambere ayetleri, hükümleri vahyediyor. Peygamber de sahabelere Allah bana şu hükmü vahyetti diyor. Buraya kadar herhalde bir sıkıntı yok. Sıkıntı bundan sonra başlıyor.. bunu hem sözlü hem uygulamalı olarak ortaya koyuyor. İşte Kuran'ın hükmünü uygulaması onun Sünnetidir. Yani sünnet
ortaya konmuş bir vakıaya tekabül ediyor.
Hadis ise, o vakıanın bize aktarımıdır. Sahabe olaya tanık oluyor o vakıayı algılayabildiği, hafızasında tutabildiği kadarıyla sonraki kişilere sözlü olarak rivayet efiyor, bu rivayeti duyanlar da yine aynı şekilde kendi zabt güçleri oranında diğer kişi ve kuşaklara aktarıyor. İşte burada aktarımlarda bir takım sıkıntılar oluşuyor. Gelenekçiler bu sıkıntıları görmezden gelerek toptanci bir zihniyetle hepsini kabul ederken bizler Kuran-ı referans alarak ayıklamak gerektiğine inanıyoruz. Sizler ise gelenekcilerden farklı olarak ama bir başka biçimde tam karşıt tarafta, iki aşırı ucun bir tarafında yer alarak hadisleri toptan reddediyorsunuz.

Yahu akıl var izan var, bu kitap ilk peygamberde şekillenmiş ve hayat bulmuşken, vahyi en iyi anlayan ve özümseyen peygamberin hayatını, vahyin hayat bulmus şekli olan sunnetini inkar etmek akıl işimidir?

Öyle Nebi Resul ayrımı geğiyle bu işin içinden cikamazsiniz samimi iseniz esaslı bir itiraz ortaya koymaniz gerekir.
Kimse kimseyi kandıramaz kişi sadece kendini kandırır.Bu en güzel yapanlardan birisin zira Kitaptan ibret almak yerine yine hayallerine göre konuşuyorsun.
Allah'ın kitabını devre dışı bırakıp yerine hayallerini koyduğun için cehenneme gidecek sen olmayasın.
"Kuran'ın hükmünün uygulaması" ne demek?Allah yüzyıllar öncesinde konuşan insanların sözleri olmadan anlaşılamayan uygulanamayan bir kitap mı göndermiş?Allah kitabının anlaşılmasını yüzyıllar öncesindeki insanların söylediklerine mi mahkum etmiş?
Kafalarından bir sistem uydurmuşlar sen de düşünmeden bunların taraftarlığını yapıyorsun.Anlattığın sistem uyduruk bir sistem,Kuran'da böyle bir sistem yok.Bak Kuran'a sünnet kelimesi nerede neyi anlatmak için geçiyor.Bir de senin bahsettiğin sünnet anlayışına bak.Söylediklerinin uydurma olduğunu körelmemiş her göz her kalp görebilir.

Sıkıntılar oluşan sıkıntılar oluşturan,ayıklanması gereken sözlerle din oluşturulabilir mi?Kim nereye kadar ayıklayacak.Bak "ayıklamak" deyince hakaret sayanlar var buyur anlat onlara.Neye göre ayıklamak gerektiğine inanıyorsun.Bunca alimden iyi mi biliyorsun onlar yüzyıllar öncesinden halletmişler bu işi Allah resulünün sözlerinde taş mı var çöp mü var ayıklayacaksın buyur anlat.
Nerede akıl var?ne aklından bahsediyorsun?"İslam akıl dini değil nakil dinidir" diyenlere akıldan bahset,buyur.
Vahyin hayat bulmuş şekli sünnet ,hadis ise Kuran sana göre ölü müdür?
Kuran hadis ve sünnetle hayat buluyor ise Kuran okuma,hadis sünnet sana yeter.
Kuran okuyarak hadis ve sünnete aykırı bir şey anlayabilirsin böyle olursa da Kuran'ın hayat bulmuş şekline yani Kuran'a aykırı bir düşünceye girmiş olursun değil mi?
Senin söylediklerine göre kimsenin anlamak için Kuran okumaması gerekiyor.Kuran'ın hayat bulmuş şekli hadiste ve sünnette varsa neden Kuran okunsun?
İtirazı zaten Kuran koyuyor ortaya ama anlamak isteyen var mı?Kelimelerin manalarını değiştirip senin gibi kendi sistemlerini "din" diye sunanlar Kuran'ın kendilerine hitap ettiğini uyardığını göremiyor anlayamıyor.
Kuran'ı kendi sistemine uydurmaya çalışacağına Kuran'ın sistemini görüp anlamaya çalışmalısın.
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Kimse kimseyi kandıramaz kişi sadece kendini kandırır.Bu en güzel yapanlardan birisin zira Kitaptan ibret almak yerine yine hayallerine göre konuşuyorsun.
Allah'ın kitabını devre dışı bırakıp yerine hayallerini koyduğun için cehenneme gidecek sen olmayasın.
"Kuran'ın hükmünün uygulaması" ne demek?Allah yüzyıllar öncesinde konuşan insanların sözleri olmadan anlaşılamayan uygulanamayan bir kitap mı göndermiş?Allah kitabının anlaşılmasını yüzyıllar öncesindeki insanların söylediklerine mi mahkum etmiş?
Kafalarından bir sistem uydurmuşlar sen de düşünmeden bunların taraftarlığını yapıyorsun.Anlattığın sistem uyduruk bir sistem,Kuran'da böyle bir sistem yok.Bak Kuran'a sünnet kelimesi nerede neyi anlatmak için geçiyor.Bir de senin bahsettiğin sünnet anlayışına bak.Söylediklerinin uydurma olduğunu körelmemiş her göz her kalp görebilir.

Sıkıntılar oluşan sıkıntılar oluşturan,ayıklanması gereken sözlerle din oluşturulabilir mi?Kim nereye kadar ayıklayacak.Bak "ayıklamak" deyince hakaret sayanlar var buyur anlat onlara.Neye göre ayıklamak gerektiğine inanıyorsun.Bunca alimden iyi mi biliyorsun onlar yüzyıllar öncesinden halletmişler bu işi Allah resulünün sözlerinde taş mı var çöp mü var ayıklayacaksın buyur anlat.
Nerede akıl var?ne aklından bahsediyorsun?"İslam akıl dini değil nakil dinidir" diyenlere akıldan bahset,buyur.
Vahyin hayat bulmuş şekli sünnet ,hadis ise Kuran sana göre ölü müdür?
Kuran hadis ve sünnetle hayat buluyor ise Kuran okuma,hadis sünnet sana yeter.
Kuran okuyarak hadis ve sünnete aykırı bir şey anlayabilirsin böyle olursa da Kuran'ın hayat bulmuş şekline yani Kuran'a aykırı bir düşünceye girmiş olursun değil mi?
Senin söylediklerine göre kimsenin anlamak için Kuran okumaması gerekiyor.Kuran'ın hayat bulmuş şekli hadiste ve sünnette varsa neden Kuran okunsun?
İtirazı zaten Kuran koyuyor ortaya ama anlamak isteyen var mı?Kelimelerin manalarını değiştirip senin gibi kendi sistemlerini "din" diye sunanlar Kuran'ın kendilerine hitap ettiğini uyardığını göremiyor anlayamıyor.
Kuran'ı kendi sistemine uydurmaya çalışacağına Kuran'ın sistemini görüp anlamaya çalışmalısın.
Telefonumda mı sıkıntı var anlayamadım
Konulara girince çok karışık görünüyor
ihvanin sorusu çok yerindeydi kaçamak cevap vermen tabi ki algı oluşturuyor
Çelebiler akıl manipule etmeyi sever
Kuran dediğin bizim anladığımız Kuran olmayabilir=)
Kuran dilinin arabiyyen olduğunu biliyorsun vâkıf olmadığın dilin izahı için rehbere ihtiyacı var insanın Kaptan şu noktada haklı kimse değişmiyor konu ilk açıldığında başlığın konu sahibine ait olmadığı belliydi şimdi şahıs uzerinden anlamsız bir yönlendirme söz konusu
Insanlarla uğraşmak zor =)
Lakin daha net ifadeler kullanamıyorsunuz bu da aşikar =)
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
1916
Yaw konuya giriyorum boyle oluyor
Zar zor bı cevap yazmıştım kaybolmuş te hey
Bı daha yazamam kusura bakmayın
Derken cevap eklenmiş =)))
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
Ah ah güzel kardesim
Bakara 42 diyorum
Neler tezyif edildi şu ülke de ama payımıza düşen susmak
En çok zararı din tacirleri yaptı
Şimdi ayıklayın şeriatın taşlarını
Saygılar sunuyorum
Daha da bu konuya yazmam inş =)
O Din tacirleri kimlerse işte bu şekilde davranıyorlar.Bu işi en iyi ben anlarım diyorlar.
Maslahat tüm ümmeti Muhammedin veya bir kısmının ihtiyaçları , beklentileri, muhtemel karşılaşacağı zorlukllar... vs nin bileşkesinden çıkarılacak müsbet faidedir.
Bu devasa olay öyle bir ayetle ifade edilemez
Mesela denilebilirki;
Gu enfusekum ve ehlikum naran...
Bu ferdi olarak nasıl becerilebilir. Müminin İslamda belirlenen ferdi yapacakları varsada islamın toplumsal inşaası olmadan nasıl becerilebilir. Ailenin evlerinde çocukları için yaptıkları kumdan kale gibidir. Sokağa, okula vs gönderdiğinde orada topluluk ve yaptıkları ana belirleyici olacaktır
Hulasa toplumsal olarak yaşanmayan bir İslamın tam yaşanabildiğinden bahsetmek muhaldir.
Burada bizlerin kar zarar hesabı yapmamız lazım gelir.Yapacağımız veya söyleyeceğimiz her işin İslami harekete olan tesirini iyi tartmalıyız.
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
O Din tacirleri kimlerse işte bu şekilde davranıyorlar.Bu işi en iyi ben anlarım diyorlar.
Maslahat tüm ümmeti Muhammedin veya bir kısmının ihtiyaçları , beklentileri, muhtemel karşılaşacağı zorlukllar... vs nin bileşkesinden çıkarılacak müsbet faidedir.
Bu devasa olay öyle bir ayetle ifade edilemez
Mesela denilebilirki;
Gu enfusekum ve ehlikum naran...
Bu ferdi olarak nasıl becerilebilir. Müminin İslamda belirlenen ferdi yapacakları varsada islamın toplumsal inşaası olmadan nasıl becerilebilir. Ailenin evlerinde çocukları için yaptıkları kumdan kale gibidir. Sokağa, okula vs gönderdiğinde orada topluluk ve yaptıkları ana belirleyici olacaktır
Hulasa toplumsal olarak yaşanmayan bir İslamın tam yaşanabildiğinden bahsetmek muhaldir.
Burada bizlerin kar zarar hesabı yapmamız lazım gelir.Yapacağımız veya söyleyeceğimiz her işin İslami harekete olan tesirini iyi tartmalıyız.
Somut örnekler vermekten haya ediyorum
Ne kadar tavizler verildiğini izah etmeye gerek var mı
Siz bu yolla refaha ereceginize inanıyor olabilirsiniz ben inanmıyorum
Toplumun en berbat hale geldiği bir ortamdayız yasalar dersen hergun bı surpriz
Siyasî konuda sn Başkandan dolayı bir zamanlar oy kullanmayan insanlar oy verdi destekledi
Şimdi bin pişman bunu bile görmezden geliyorsunuz
Dilipakin ülkeyi batiranlar hakkinda bı tesbiti var kan dondurucu
Neyse bu konuda aynı safta değiliz ki olsaydık ben de devletin bı elemanı olmuştum =)
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Hadis ise, o vakıanın bize aktarımıdır. Sahabe olaya tanık oluyor o vakıayı algılayabildiği, hafızasında tutabildiği kadarıyla sonraki kişilere sözlü olarak rivayet efiyor, bu rivayeti duyanlar da yine aynı şekilde kendi zabt güçleri oranında diğer kişi ve kuşaklara aktarıyor. İşte burada aktarımlarda bir takım sıkıntılar oluşuyor. Gelenekçiler bu sıkıntıları görmezden gelerek toptanci bir zihniyetle hepsini kabul ederken bizler Kuran-ı referans alarak ayıklamak gerektiğine inanıyoruz. Sizler ise gelenekcilerden farklı olarak ama bir başka biçimde tam karşıt tarafta, iki aşırı ucun bir tarafında yer alarak hadisleri toptan reddediyorsunuz.

Klasik hiç değişmişyorsun bir sen doğrusun :)
hafızasında tutabildiği kadarıyla ne demek ? :) yarım yamalak ekleme çıkarma hadis mi var diyorsun ? Genelekçilere toptancı diyorsun, kendin eleme yapıyorsun bunu neye göre yapıyorsun çok merak ediyorum sizler dediğin grubun içine beni dahil ediyorsun galiba etmiyorsan bileyim ediyorsun diye yazıyorum :) hadisler toptan reddedilmez ayrıca bir tane ileri zeka çıkmış hadis düşmanı demiş bana işi gücü nefsini mutlu etmek olsa gerek bu hadis düşmanı diyen ileri zekanın neyse biz konumuza dönelim. Akla mantığa uyupta bu mushafta yazmıyor diye kimse doğru olan bir şeyi reddetmez edemez. Doğru kimden gelirse gelsin ilk önce sünnetullaha götürürsün yoksa insanların doğru anlayışına göre hareket edersen herkesin kendine göre doğrusu vardır benim senin doğruna ihtiyacım yok benim O 'nun kabul ettiği doğruya doğrulara ihtiyacım var çünkü doğru bir tane değil. Sünnet uygulama diyorsun 4 mezhepte farklı uygulamalar var? Hadi demişsin ya kimse değişmiyor diye kimler değişiyor biliyormusun DOĞRU yu gören ve kabul eden değişebiliyor ee tabi doğruyu görmek için göze, akla ve cesarete ihtiyaç var senin gibi huysuz bir ihtiyarda cesaret ne arasın :) sen emekliliğin tadını çıkar. Arada sana takılmadan bu işin zevki çıkmıyor.

Gelelim saadete doğruları bulmak için yanlışlardan geçmek gerekiyor. Kainatta her şey zıttı ile biliniyor. Deneyimleme yok ise doğru yada yanlış diyebilecek akla sahip olamamışsın demektir. Bu yüzden deneyimlemediğiniz bir şey hakkında hüküm vermeyin çünkü tat alma duyunuz var ama yemeniz gerekiyor o duyuyu kullanmanız için hayatta herşey yazılı değildir bazı şeyler görseldir.

Peygamberin vefatından hemen sonra olan olayları göz önünde bulundurursak eğer kimsenin konuşmasına gerek kalmaz.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Telefonumda mı sıkıntı var anlayamadım
Konulara girince çok karışık görünüyor
ihvanin sorusu çok yerindeydi kaçamak cevap vermen tabi ki algı oluşturuyor
Çelebiler akıl manipule etmeyi sever
Kuran dediğin bizim anladığımız Kuran olmayabilir=)
Kuran dilinin arabiyyen olduğunu biliyorsun vâkıf olmadığın dilin izahı için rehbere ihtiyacı var insanın Kaptan şu noktada haklı kimse değişmiyor konu ilk açıldığında başlığın konu sahibine ait olmadığı belliydi şimdi şahıs uzerinden anlamsız bir yönlendirme söz konusu
Insanlarla uğraşmak zor =)
Lakin daha net ifadeler kullanamıyorsunuz bu da aşikar =)
Ben konu ile alakalı soru sordum. İhvanın sorusu konu ile ikinci derecede alakalı bir soru.Benim soruma cevap verdikten sonra sorması uygun olurdu.İhvan soruya soru ile cevap esas kaçamağı yaptığı halde bana "kaçamak cevap vermen algı oluşturuyor" demen düşünce sistenin ve adalet anlayışının ciddi yetersiz olduğunu bana düşündürüyor.İhvandan soruma cevap alabilirsem sorusunu memnuniyetle direk cevaplarım.
Akıl değil o beyin.Beyin manüple olmadan bir konu ile alakalı şok yaşamadan konuya ilgi göstermez,uyur.Bir cümle beyni şok ettikten sonra düşünmeye başlar.Yukarıda onlarca ayet yazdıkları halde düşünmeyin aynı şeyleri tekrarlayan kişilerin durumu budur zira ayetler onların söylediklerinin tam tersini söylediği halde beyinleri uykuda olduğu için düşüncelerini geliştirip manaya ulaşamıyorlar.
Kaptan hiç bir konuda haklı değil,insan değişiyor.Bunun en bariz örneği benim.Üstelik bir başka konuda insanın nasıl değiştiği anlatan bir yazı alıntılamış buna rağmen insanın değişmediğini söylemiş.Bu da Kaptanın beyninin uykuda olduğunu gösterir çünkü birbirine zıt şeyler görüp söylediği halde bir mukayese yapamıyor.Beyin uykuda olduğu için ne dediğini fark edemiyor.
Net ifadeler kullanmıyoruz çünkü beyninizin uyanıp hakikati kendinizin görmenizi istiyoruz.
Emeksiz kazanç kişiye değersiz gelir.Herkes beynini çalıştırıp sonuca kendisi ulaşmalı.Ancak o zaman anlayıp hakikate ulaşmış olur.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,663
Tepkime puanı
2,339
Puanları
113
Konum
istanbul
Muhammed Mustafa sav efendimizin söylediği her söz Allah katındandır. Efendimiz sav'e edilen her kötü söz ise Allaha edilmiştir. Efendimizin yok sayılması Allahın yok sayılmasıdır. Efendimizin hadislerinin beğenilmemesi ( haşa ) : Allaha sen bu işi bilmiyorsun, göndereceğin peygamberde konuşmayı bilmiyor! ( haşa ) demekten öte birşey değildir.
Hadislerin sıhhatine karar verecek olanlar forumda takılan ihvan kaptan hakperest adams çelebiler büşra vs kıl tüy insancıklar değil bu işe ömrünü adayıp ilminin inceliklerine vakıf olanlardır. ( peşin bilgi: forum kurmayı enesten iyi biliyorum, çok site gezdim o zaman bende site tasarlayabilirim diyebilecek kadar cürretkarsanız yahut 8 sezon dr. house izledim, en az 5 hastane dizisi bitirdim bi kaç cilt kitap okudum açık kalp ameliyatı ve beyin ameliyatına girebilirim diyebiliyorsanız hadis kitaplarını okduum bende kafama göre takılabilirim diyebilirsiniz. )
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,663
Tepkime puanı
2,339
Puanları
113
Konum
istanbul
Ayette bahsedilen resulün verdiği nedir?
Resule uymak, resulün uymamızı istediği Kur'an'a uymak mıdır?Yoksa Resule uymak, başkalarının resul hakkında söylediği sözlere mı uymaktır?
Resulün verdiği: Allahın dini / ahlaklanmamızı istediği ahlak
Resule uymak: Allahın emir ve yasaklarına uymak/ Allahın olmamızı emrettiği kul olmak.

Elçiye itaat gönderene itaattir.


Çok kısa ve net şekilde cevaplarım bunlar. Sen söyler misin şimdi: Muhammed Mustafa sav. diye bir kişi ete kemiğe bürünüp varolmuş mudur? Böyle bir zat yaşamış mıdır?
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Ben konu ile alakalı soru sordum. İhvanın sorusu konu ile ikinci derecede alakalı bir soru.Benim soruma cevap verdikten sonra sorması uygun olurdu.İhvan soruya soru ile cevap esas kaçamağı yaptığı halde bana "kaçamak cevap vermen algı oluşturuyor" demen düşünce sistenin ve adalet anlayışının ciddi yetersiz olduğunu bana düşündürüyor.İhvandan soruma cevap alabilirsem sorusunu memnuniyetle direk cevaplarım.
Akıl değil o beyin.Beyin manüple olmadan bir konu ile alakalı şok yaşamadan konuya ilgi göstermez,uyur.Bir cümle beyni şok ettikten sonra düşünmeye başlar.Yukarıda onlarca ayet yazdıkları halde düşünmeyin aynı şeyleri tekrarlayan kişilerin durumu budur zira ayetler onların söylediklerinin tam tersini söylediği halde beyinleri uykuda olduğu için düşüncelerini geliştirip manaya ulaşamıyorlar.
Kaptan hiç bir konuda haklı değil,insan değişiyor.Bunun en bariz örneği benim.Üstelik bir başka konuda insanın nasıl değiştiği anlatan bir yazı alıntılamış buna rağmen insanın değişmediğini söylemiş.Bu da Kaptanın beyninin uykuda olduğunu gösterir çünkü birbirine zıt şeyler görüp söylediği halde bir mukayese yapamıyor.Beyin uykuda olduğu için ne dediğini fark edemiyor.
Net ifadeler kullanmıyoruz çünkü beyninizin uyanıp hakikati kendinizin görmenizi istiyoruz.
Emeksiz kazanç kişiye değersiz gelir.Herkes beynini çalıştırıp sonuca kendisi ulaşmalı.Ancak o zaman anlayıp hakikate ulaşmış olur.
Zaten insan kendi değişiminden mesul başkasının değişiminden değil =)
Bencağızın da çok değiştiği yönleri var
Ortak kelimeleri farkli manalarda ele alınca boyle oluyor
Manalar farkli oluncada biz tembeliz öyle mi =)
Canınız sağolsun =)
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Klasik hiç değişmişyorsun bir sen doğrusun :)
hafızasında tutabildiği kadarıyla ne demek ? :) yarım yamalak ekleme çıkarma hadis mi var diyorsun ? Genelekçilere toptancı diyorsun, kendin eleme yapıyorsun bunu neye göre yapıyorsun çok merak ediyorum sizler dediğin grubun içine beni dahil ediyorsun galiba etmiyorsan bileyim ediyorsun diye yazıyorum :) hadisler toptan reddedilmez ayrıca bir tane ileri zeka çıkmış hadis düşmanı demiş bana işi gücü nefsini mutlu etmek olsa gerek bu hadis düşmanı diyen ileri zekanın neyse biz konumuza dönelim. Akla mantığa uyupta bu mushafta yazmıyor diye kimse doğru olan bir şeyi reddetmez edemez. Doğru kimden gelirse gelsin ilk önce sünnetullaha götürürsün yoksa insanların doğru anlayışına göre hareket edersen herkesin kendine göre doğrusu vardır benim senin doğruna ihtiyacım yok benim O 'nun kabul ettiği doğruya doğrulara ihtiyacım var çünkü doğru bir tane değil. Sünnet uygulama diyorsun 4 mezhepte farklı uygulamalar var? Hadi demişsin ya kimse değişmiyor diye kimler değişiyor biliyormusun DOĞRU yu gören ve kabul eden değişebiliyor ee tabi doğruyu görmek için göze, akla ve cesarete ihtiyaç var senin gibi huysuz bir ihtiyarda cesaret ne arasın :) sen emekliliğin tadını çıkar. Arada sana takılmadan bu işin zevki çıkmıyor.

Gelelim saadete doğruları bulmak için yanlışlardan geçmek gerekiyor. Kainatta her şey zıttı ile biliniyor. Deneyimleme yok ise doğru yada yanlış diyebilecek akla sahip olamamışsın demektir. Bu yüzden deneyimlemediğiniz bir şey hakkında hüküm vermeyin çünkü tat alma duyunuz var ama yemeniz gerekiyor o duyuyu kullanmanız için hayatta herşey yazılı değildir bazı şeyler görseldir.

Peygamberin vefatından hemen sonra olan olayları göz önünde bulundurursak eğer kimsenin konuşmasına gerek kalmaz.
Soyut vakıaları somut olarak ele alamazsın
Diyelim ki aldın ulaştığın verinin doğruluğunu sana bildiren akıl ise
Yanılma olasılığı her zaman mevcuttur
Bi yaratıcı var ama rehber olarak bana benden olan birini vermeli
Ben bana güvenmediğim için rehberede güvenmiyorum olay bu =)
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Bu arada bi izahat ihtiyacı hissettim
Kaptanın beğendiğim yorumunda ilk paragrafa katılmıyorum
Insanların akıbetlerini belirlemek bize düşmez
Fıkhın ustası değilim ben =)
Meseleyi kisiseltireceksek hiç konuşmayalım daha iyi ...
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Soyut vakıaları somut olarak ele alamazsın
Diyelim ki aldın ulaştığın verinin doğruluğunu sana bildiren akıl ise
Yanılma olasılığı her zaman mevcuttur
Bi yaratıcı var ama rehber olarak bana benden olan birini vermeli
Ben bana güvenmediğim için rehberede güvenmiyorum olay bu =)

şunu şöyle yapamazsın bunu böyle yapamazsın akıl ise bilmem ne ise vs vs yanılma kardeşim varsa sende yanılma o olasılığa, su götürmez ayetler var insanın inkar edemediği ayetler deliller kanıtlar var. Bunca ayet bunca delil bunca kanıt boşunamı diyorsunuz? Bu varlık bu sünnetullah bu işleyen sistem sırf siz eylenesiniz diye mi var ?

Siz daha kendinizi tanımamışsınız ki!! Önce bir kendinizi tanıyın nasıl öğreniyorsunuz nasıl aklınızı kullanıyorsunuz nasıl görüyorsunuz duyuyorsunuz vs vs sonrasında okumanız gerekeni okursunuz işte temiz olupta ayetlere dokunmak bunu gerektiriyor ama siz temizliği sadece su ile yapılan birşey sanıyorsunuz. Su ile yapılan temizlik sana görsel olarak sunulmuş bir dildir. Sen önce güzel bir arın bakalım senin aklını örten dolma bilgilerden sonra bi daha bak bakalım şu sisteme ne görüyorsun.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Resulün verdiği: Allahın dini / ahlaklanmamızı istediği ahlak
Resule uymak: Allahın emir ve yasaklarına uymak/ Allahın olmamızı emrettiği kul olmak.

Elçiye itaat gönderene itaattir.


Çok kısa ve net şekilde cevaplarım bunlar. Sen söyler misin şimdi: Muhammed Mustafa sav. diye bir kişi ete kemiğe bürünüp varolmuş mudur? Böyle bir zat yaşamış mıdır?
Sorunu memnuniyetle cevaplayacağım ama kaçamak cevapların yeni sorular doğurmuş.

Resul Allah'ın dinini ve ahlakı insanlara nasıl ve ne ile verdi?
Allah'ın emir ne yasaklarına nasıl uyarız ve onun istediği gibi bir kul olabiliriz?

Elçiye ve onu gönderene nasıl itaat edilir?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Muhammed Mustafa sav efendimizin söylediği her söz Allah katındandır. Efendimiz sav'e edilen her kötü söz ise Allaha edilmiştir. Efendimizin yok sayılması Allahın yok sayılmasıdır. Efendimizin hadislerinin beğenilmemesi ( haşa ) : Allaha sen bu işi bilmiyorsun, göndereceğin peygamberde konuşmayı bilmiyor! ( haşa ) demekten öte birşey değildir.
Hadislerin sıhhatine karar verecek olanlar forumda takılan ihvan kaptan hakperest adams çelebiler büşra vs kıl tüy insancıklar değil bu işe ömrünü adayıp ilminin inceliklerine vakıf olanlardır. ( peşin bilgi: forum kurmayı enesten iyi biliyorum, çok site gezdim o zaman bende site tasarlayabilirim diyebilecek kadar cürretkarsanız yahut 8 sezon dr. house izledim, en az 5 hastane dizisi bitirdim bi kaç cilt kitap okudum açık kalp ameliyatı ve beyin ameliyatına girebilirim diyebiliyorsanız hadis kitaplarını okduum bende kafama göre takılabilirim diyebilirsiniz. )


Sen olayı başka bir boyuta taşımışsın reis

Elçiyi yok sayamazsın yokta sayılmaz bunu kimse söylemiyor elçi demek bizzat haber demektir. Haberi olmayan insan var mı? Mesele senden öncekilerin düştüğü yanlışlara seninde düşmemendir. Mushaf bir tarih kitabı değil ki!! boşuna yahudi hristiyanlardan bahsetmiyor o kıssalar boşuna yok hepsi sana birşey anlatıyor. Sen bu ayetleri yok sayıpta görmezden geldiğinde ne yapmış oluyorsun?
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Bu arada bi izahat ihtiyacı hissettim
Kaptanın beğendiğim yorumunda ilk paragrafa katılmıyorum
Insanların akıbetlerini belirlemek bize düşmez
Fıkhın ustası değilim ben =)
Meseleyi kisiseltireceksek hiç konuşmayalım daha iyi ...
Kişiselleştirme değil, beyin şok yaşamadan konuya ilgi göstermez, uyur :) ondan şey ettiydim.

Allah ile elçilerinin arasını ayıranların kafir oldukları ayetle sabittir. Ve daha nice ayetler var bu bağlamda. Neyse konumuz o degil.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Zaten insan kendi değişiminden mesul başkasının değişiminden değil =)
Bencağızın da çok değiştiği yönleri var
Ortak kelimeleri farkli manalarda ele alınca boyle oluyor
Manalar farkli oluncada biz tembeliz öyle mi =)
Canınız sağolsun =)
Biraz önce Kaptan'ın söylediğini "haklı" bulmuştunuz,şimdi insanın değiştiğini fark etmişsiniz.Uyanma başlamış sanırım.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,663
Tepkime puanı
2,339
Puanları
113
Konum
istanbul
Sorunu memnuniyetle cevaplayacağım ama kaçamak cevapların yeni sorular doğurmuş.

Resul Allah'ın dinini ve ahlakı insanlara nasıl ve ne ile verdi?
Allah'ın emir ne yasaklarına nasıl uyarız ve onun istediği gibi bir kul olabiliriz?

Elçiye ve onu gönderene nasıl itaat edilir?
yeni sorular biraz beklesin önce memniyetle senin cevabını alalım? bi sen bi ben. ben cevapladım sıra sende inşaAllah.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,663
Tepkime puanı
2,339
Puanları
113
Konum
istanbul
Sen olayı başka bir boyuta taşımışsın reis

Elçiyi yok sayamazsın yokta sayılmaz bunu kimse söylemiyor elçi demek bizzat haber demektir. Haberi olmayan insan var mı? Mesele senden öncekilerin düştüğü yanlışlara seninde düşmemendir. Mushaf bir tarih kitabı değil ki!! boşuna yahudi hristiyanlardan bahsetmiyor o kıssalar boşuna yok hepsi sana birşey anlatıyor. Sen bu ayetleri yok sayıpta görmezden geldiğinde ne yapmış oluyorsun?
Elçi = Haber demek değildir. Haber başka şeydir haberi getiren başka şeydir. Elçi, söz sahibi adına konuşma yetkisi olan kişidir. Haber ise elçinin konuştuğu/söz sahibi adına bildirdiği şeydir. Haber elçinin anlatışına göre anlaşılır.

Basit ama çok basit bir örnek:
diyelim ki şu söz büşranın ağzından çıksın:
adams ihvana yüzmesini söyledi.

Şimdi burada adamsın kastettiği ihvanın denizde yüzmesi mi? Yoksa hayvan derisi yüzmesi mi? Bunu öğrenmek için büşraya başvurulması gerekmiyor mu?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst