İbni Teymiyyeciye Nasihat

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Bu o kadar derin bir yapılanma olsa, çıkıp ulu orta böyle demeç verileceğini düşünebilecek kadar sığ yaklaşanlar var, ne diyeyim şaşırmamak lazım.


Tapatalklandı.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Bu konuyla ilgili ilave bir nakil yapalım. Uludağ Üniversitesi'nden Dr. Veysel Kaya şöyle diyor:


Yalnız, bu satırların yazarına göre İbn Teymiyye ve öğrencisinin [İbn Kayyım'ın] Cehennem azabının sonlu olduğu yönündeki kanaatleri son derece açık iken, … selefi çizgideki bazı yazarların, İbn Teymiyye’nin böyle bir şeye kail “olamayacağı”, onun bu izahlarının kendi görüşü olmayıp başkalarından aktarma olduğunu kanıtlamak için harcadıkları çaba hayret vericidir. İbn Kayyım el-Cevziyye’nin aktardığına göre, kendisi hocası İbn Teymiyye’ye cehennemin sonsuzluğu konusunu sormuş, İbn Teymiyye de problemin büyük ve oldukça müşkül olduğunu ima etmiş; daha sonraları da öğrencisinin bu isteğine istinaden söz konusu risalesini [İbn Teymiyye, er-Redd ‘alâ men kâle bifenâi’l-cenne ve’n-nâr ve beyânü’l-akvâl fî zâlik (nşr. Muhammed b. Abdillah es-Semherî), Riyad: Daru Belensiyeti’r-Riyad 1995.] kaleme almıştır. İbn Kayyım, Şifâ’ü’l-‘alîl fî mesâ’ili’kadâ’ ve’l-kader ve’l-hikme ve’t-ta‘lîl, Beyrut ts., s. 435. İbn Kayyım, Şifâ’ü’l-‘alîl’inde de Hâdî’l-ervâh’taki görüşlerini benzer bir tarzda aktarmaktadır: Şifâ’ü’l-‘alîl, s. 416-436. Her iki eser arasında bu konu bağlamında önemli sayılacak bir fark mevcut değildir. (Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 18, Sayı: 1, 2009. s.532)

MURAT efendi hala senden cevap alamadık muavıye ra ın dağıttığı paralar kendisinin miydi beytul malının mıydı?
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
dağıttığı paraların nereye dağıtılacağına karar verecek mercideydi. Hesabını da Allah'a verir.

Murat bey açıklama yapsa çünkü muratın idaası şu hz peygamberden sonra en ciöer kişi muaviye ra. dedi
bende merak ediyorum bu dağıttığı paralar kendisinin mi devletin mi
mesela hz muavıye hz osmandan dahi comert miydi ? murat bey bunada cevap verse sevinirim
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Murat bey açıklama yapsa çünkü muratın idaası şu hz peygamberden sonra en ciöer kişi muaviye ra. dedi
bende merak ediyorum bu dağıttığı paralar kendisinin mi devletin mi
mesela hz muavıye hz osmandan dahi comert miydi ? murat bey bunada cevap verse sevinirim

Ehli Sünnete göre Peygamberlerden sonra en üstün insanlar 4 halifedir. Sonra cennetle müjdelenenler gelir. Sonra Bedir savaşına katılan sahabeler gelir. Sonra diğer sahabeler gelir. Allah hepsinden razı olsun.
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
@Ahi Evran

"İbn Teymiyye'nin görüşerini tenkit eden namususuzların."demiş.

Diliyle helak olan birisi görmek istiyorsanız @Ahi Evran"denilen cahildir.Diline hakim olamayarak cehenneme giden çok fazla insan var.
Kimbilir şuana kadar neler dedinde bilmiyorsun.Hepsinin elbette hesabı var.
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
@Ahi Evran
"Şeyh-i Ekber, mürşidsiz de seyr-u süluk olabileceğinden bahseder, bu bana yeter, anlayana!"demişsin.

Kaynak?Hangi eserinde bahsetmiş?


Hala bekliyoruz bir şey yazıyorsunda senin gibi birinin sözüne kim inanır?Tüm müslümanlara hakaret eden birisin.Elbette yaptıklarının bedelini ödeyeceksin.


 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
22-Mevâkiu'n-Nücûm, Kahire, 1325. Türkçe tercümesi, Giritli Ahmed Muhtar. Eserin konusu şeyh olmadan sülükûn mümkün olduğu ve bunun keyfiyetidir.
 

Kurtuluş26

Profesör
Katılım
6 Ocak 2014
Mesajlar
860
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
islamikonular.weebly.com
22-Mevâkiu'n-Nücûm, Kahire, 1325. Türkçe tercümesi, Giritli Ahmed Muhtar. Eserin konusu şeyh olmadan sülükûn mümkün olduğu ve bunun keyfiyetidir.

Üstadım merak ettim de Muhyiddin İbn Arabi'nin mevaikum nücum'u ne olacak...
Şeyhul ekber müşidsiz seyr u süluk için yazdı bu kitabı...


22-Mevâkiu'n-Nücûm, Kahire, 1325. Türkçe tercümesi, Giritli Ahmed Muhtar. Eserin konusu şeyh olmadan sülükûn mümkün olduğu ve bunun keyfiyetidir.

Hocam inanın bu eseri çok aradım...
Sanırım çevirisi ya yok ya da tükendi...
Sırf bu eser için arapça öğrenilir diyorum...
Keşke bu eserin bir tercümesi olsa da istifade etsek...
İmkanı olan arkadaşlar da bir araştırsın...
İnşallah faydalanılacak bir eserdir...

eskiden yazmışsın.
http://www.ihvanforum.org/showthread.php?29267-Soru-Risale-i-Nur-da-Mürşidlik/page11

Peki eseri bulup okunuz mu?O sayfayı resmini çekip eklebilirmisin?

"Eserin konusu şeyh olmadan sülükûn mümkün olduğu ve bunun keyfiyetidir."yazılmış fakat eser elimizde yokki sizin varsa "Şeyh-i Ekber, mürşidsiz de seyr-u süluk olabileceğinden bahseder"bununla ilgili eserden bir paragraf ekleyiniz.
 
Üst