İbni Teymiyyeciye Nasihat

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
وَهِيَ مِنْ ابشع الْمسَائِل المنقوله عَن بن تَيْمِيَةَ وَمِنْ جُمْلَةِ مَا اسْتَدَلَّ بِهِ عَلَى دَفْعِ مَا ادَّعَاهُ غَيْرُهُ مِنَ الْإِجْمَاعِ عَلَى مَشْرُوعِيَّةِ زِيَارَةِ قَبْرِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَا نُقِلَ عَنْ مَالِكٍ أَنَّهُ كَرِهَ أَنْ يَقُولَ زُرْتُ قَبْرَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَقَدْ أَجَابَ عَنْهُ الْمُحَقِّقُونَ مِنْ أَصْحَابِهِ بِأَنَّهُ كَرِهَ اللَّفْظَ أَدَبًا لَا أَصْلَ الزِّيَارَةِ فَإِنَّهَا مِنْ أَفْضَلِ الْأَعْمَالِ وَأَجَلِّ الْقُرُبَاتِ الْمُوَصِّلَةِ إِلَى ذِي الْجَلَالِ وَأنَّ مَشْرُوعِيَّتَهَا مَحَلُّ إِجْمَاعٍ بِلَا نِزَاعٍ وَاللَّهُ الْهَادِي إِلَى الصَّوَابِ

FETHUL BARİ ORJİNAL NÜSHA ARAPÇA METİN

Bu, İbn Teymiyye'den nakledilen en çirkin ve tepki çeken konulardan biridir. Hz. Peygamber'in kabrini ziyaret etmenin meşru olduğuna dair icma bulunduğu iddiasını reddetmek için getirilen delil, Mâlik'in "Hz. Peygamber'in kabrini ziyaret ettim" sözünü mekruh saymasıdır. Malikîler'den muhakkik âlimler, İmam Mâlik'in bu sözü söylemeyi edeben mekruh saydığını söylemişlerdir. Kabrin ziyaret edilmesi ise aslında en faziletli amellerden, Yüce Allah'a yaklaştıran en önemli fiillerden olup, bunun meşru olduğu konusunda tartışma söz konusu olmaksızın icma bulunmaktadır.

CİLT 3 , SYF :66
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
yuh, ulan yuh...
İbn Hacer el Askalani gibi bir Buhari şarihi ile kendini bir tutuyorsun a cahil, çelişkiyi görmüyor musun diye sanadır yuh olsunum, ki gerçekten öyle yuh yani...

Hakaretlere devam demek?

Herkes kendi yanındakinden verir.

Biz gerçeklere geri dönelim.
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Teşbihin Tanıkları

İbn Teymiyye’nin, tecsim akidesini zaman zaman konuşmalarına taşıdığı, minber ve kürsülerde savunduğu bilinmektedir. Çağının tanıklarından İbn Battuta, Ebu Hayyan ve İbn Cehbel’in şahadetleri bu noktada önem arz etmektedir. İbn Battuta’nın seyahat ettiği ülkelerdeki gözlem ve hatıralarını anlattığı “Tuhfetu’n-nuzzar fî ğaraibi’l-emsar” adlı eseri, İbn Teymiyye ve Onun tecsim akidesi ile alakalı ilginç bilgiler vermektedir:

Dımaşk şehrinde çeşitli konularda konuşan fakat aklından zoru olduğu anlaşılan Hanbeli fakihlerinin ileri gelenlerinden Takıyyuddin İbn Teymiyye adında biri vardı. Halka vaaz verir, insanlarda Ona karşı ileri derecede saygı gösterirlerdi. İbn Teymiyye, yaptığı bir konuşmadan dolayı fakihlerin tepkisini çekmişti. el-Meliku’n-Nasır’ın huzuruna çıkarılıp, kadılar tarafından sorgulandı ve hapse atıldı. Yıllarca hapiste kaldı. Bu müddet içerisinde 40 ciltten oluşan ve adını “el-Bahru’l-muhit” koyduğu bir tefsir kaleme aldı. Annesinin ricası üzerine sultan Onu serbest bıraktı. İbn Teymiyye, Dımaşk de bulunduğum sırada –önceden- tutuklanmasına sebep olan ifadeleri tekrar etti: Cuma günü cemaat olarak hazır bulunduğum camide, insanlara vaaz ve nasihatta bulunurken minberin merdiveninden bir basamak aşağıya inerek “muhakkak ki Allah Teala benim buradan indiğim gibi dünya semasına inmektedir.” şeklinde bir cümle sarfetti. Maliki fakihi İbn Zehra söylediklerine karşı çıktı. Cemaatte ayağa kalkıp sarığı başından düşünceye kadar ona dayak attı. Neticede bir daha tutuklandı ve hapsedildiği kalede ölünceye kadar tutuklu kaldı. [44] (*)

İbn Teymiyye’yi ta’dil eden biyografi yazarlarının reddettiği bu ifadeyi, farklı vurgularla müfessir Ebu Hayyan “el-Bahru’l-Muhît” ve “en-Nehru’l-mâd” adlı tefsirlerinde nakletmektedir. Ebu Hayyan bir çok yerde Onun tecsimi çağrıştıran ifadelerini tenkit etmektedir. Ne var ki elimizdeki matbu nüshalarda bu tenkitlerin bir çoğundan tek bir harf bulmak mümkün değildir. Çünkü baskı sürecinde her iki eserden de İbn Teymiyye’nin tecsimle alakalı görüşleri çıkartılmıştır. İbn Teymiyye’nin açıkça Allahü Tealaya cisim isnat ettiğini söyleyen Zahid Kevseri[45] bu noktada şunları söylemektedir: “Ebu Hayyan, ‘O’nun kürsüsü bütün gökleri ve yeri kaplayıp kuşatmıştır.’[46] ayetini tefsir ederken muasırı olan İbn Teymiyye’nin “Kitabu’l-Arş” adlı -kendi el yazısıyla kaleme aldığı- eserinde şu ifadeleri okuduğunu nakletmektedir: ‘Allahü Teala kürsüde oturmaktadır. Yanı başında boşalttığı yerde ise Onunla birlikte Hz. Peygamber oturmaktadır.” (**) Elyazması nüshalarda var olan bu ifadeler kitabın musahhihi tarafından matbu nüshalara alınmamıştır. Musahhih, Kevseri’ye, din düşmanlarının hadiseden nemalanmamaları için böyle bir tercihte bulunduğunu söylemiştir. [47]

Ebu Hayyan “el-Bahru’l-Muhît”in muhtasarı olan “en-Nehru’l-mâd” adlı tefsirinde de İbn Teymiyye’nin tecsimle alakalı görüşlerini tenkit etmektedir. Kitabı tahkik eden Bûran ed-Dannavî ve Hidyan ed-Dannâvî İbn Teymiyye’ye isnat edilen tecsimle alakalı bölümü tefsirden çıkartmışlardır.[48]

İmam es-Sübki (v. 756) “es-Seyfu’s-sakîl fî’r-reddi alâ İbn-i zefîl” adlı eserinde, Ebû Hayyan’ın belli bir dönem kendisinden övgüyle bahsettiği İbn Teymiyye’yi “Kitabu’l-Arş” adlı eserini okuduktan sonra ölünceye kadar lanetlediğini yazmaktadır.[49]

Şafii ulemasından Şihabuddin İbn Cehbel de İbn Teymiyye’nin tecsimle alakalı görüşlerini reddeden bir risale kaleme almıştır.[50] İbn Cehbel eserinin sonunda “İbn Teymiyye’nin sapıklık ve inadının derecelerini açıklamak için tahrif ve fesadından kaynaklanan açıklamalarını bekliyoruz.”[51] demesine rağmen İbn Teymiyye Onun bu meydan okumasına cevap ver(e)memiştir.

[44] Muhammed b. Abdillah b. Muhammed İbn Battuta, Tuhfetu’n-Nuzzar fî Ğaraibi’l-Emsar (Rıhlet-u İbn Battuta), Beyrut, 2004, s. 88. [45] Kevseri, el-Esma ve’s-Sıfat, (d. not: 2), s. 286. [46] Kur’an, Bakara(2): 255. [47] Muhammed Zahid el-Kevseri, es-Seyfu’s-Sakîl fî’r-Rreddi alâ İbn-i Zefîl, (el-Akidet-u ve ilm’l-kelam min a’mali’l-imam Muhammed Zahid el-Kevseri içerisinde), (d. not: 1), Beyrut, 2004. [48] Bkz. Abdulhamid, a.g.e., (d. not: 1), s. 125. [49] Takıyyuddin es-Sübki, a.g.e., s. 477-478. [50] Bkz. Tacüddin Abdulvahhab b. Ali es-Subki, Tabakatu’ş-Şafiiyyeti’l-Kübra, t.y., IX, 35-91. [51] Tacüddin es-Sübki, a.g.e., IX, 91.

Kaynak: İhsan Şenocak, İnkişaf dergisi, No:7


NOTLAR:

(*) "İbn Battuta'nın anlattığı hadise bazı kişiler tarafından inkar edilmiştir; bilhassa İbni Teymiyye'nin destekçileri tarafından. Çünkü İbni Teymiyye'nin “muhakkak ki Allahü teâlâ benim buradan indiğim gibi dünya semasına inmektedir” şeklinde bir cümle söyleyip Allahü teâlânın nüzulünü göstermek için minberden bir basamak inmiş olabileceğine inanmıyorlar. Ancak, İbni Battuta'nın anlattığını uydurma ve yanlış olarak kabul etsek bile, şunun bilinmesinde fayda var ki asrının en büyük hadis alimi Hâfız İbni Hacer el-Askalânî Ed-duraru’l-kâmine isimli kitabında (I, 164) benzer bir olayı rapor etmektedir. h.705/m.1305 yılında (İbni Battuta'nın anlattığından 21 sene önce) meydana gelen bu olayda, İbni Teymiyye yine Allahü teâlânın nüzulünü nasıl tahayyül ettiğini anlatmak için minberin basamaklarından inmiştir. Hâfız İbni Hacer'in bu olay için kaynağı İbni Teymiyye'nin kendi talebelerinden Süleyman Necmeddin el-Tufi el-Hanbeli'dir (vefatı h.716/m.1316)."

(**) İbni Teymiyye'nin bir kopyası olan ve her türlü şazz görüşünde onu taklid eden İbni Kayyım da böyle bir rivayeti yazmıştır. Bkz. İbni Kayyım, el-Bedaiü'l-Fevaid, 4/40. (Kaynaklar: Mefahim tercümesi, Ege Basım, 2007, s. 210 ve Bera'atü'l-Eş'ariyyin tercümesi, Bedir Yayınevi, 1994, s.632-633.) Ayrıca, İbni Teymiyye'nin şu sözünü burada kaydedelim:

قال ابن تيمية في مجموع الفتاوى – (4 / 374) فَقَدْ حَدَثَ الْعُلَمَاءُ الْمَرْضِيُّونَ وَأَوْلِيَاؤُهُ الْمَقْبُولُونَ : أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُجْلِسُهُ رَبُّهُ عَلَى الْعَرْشِ مَعَهُ .
 

Ebu Computer

Kıdemli Üye
Katılım
11 Haz 2013
Mesajlar
25,023
Tepkime puanı
1,505
Puanları
113
İbni Teymiyye'mi kaldı...

İbni Teymiyye'ci mi kaldı...

Millet akın akın cehenneme gidiyor.

Bir minibüse binince çarşıya pazara çıkınca İbni Teymiyye diyen birisini duydunuz mu.

Nefesinizi boşa harcamayın, enerjinizi birilerinin hidayetine vesile olmak için harcayın.

Selam ve dua ile...
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Buram buram bir iki yüzlülük kokuyor her zaman ki gibi burası.

Dikkat edin Teymiyye yerilirken öne sürülen savlar ekseriyetle Teymiyye ye ait eserler değil Onun, bunun ihtilaflı nakilleri.
Ki İbn Batuta, bir çok ilim ehli tarafından hayalperest, hatta yalancı diye nitelendirilebilecek meczub kıvamında biri.
Gerçeklik zannı oluşturmaya çalıştığı seyahatnamesinde, her yüz yılda bir dişleri ve saçları yenilenen 350 yaşında bir adamı nakletmesi ne derece refere edilebilir bir kaynak olduğunu göstermek için yeterli bir ipucu.
Halbuki kendi eserlerinde mücessime, müşebbihe gibi yakıştırmalara taban taban zıt yaratılmışlıklara benzememe görüşlerş açık ve seçik iken.

Moğollar Son İslam topraklarını da fethetmeye yüz tutmuşken İslam Ümmetininin derdini dert edinmesi, ihtilaflı emirleri aynı davada birleştirmek için Allah adına verdiği mücadeleye hürmeten insan biraz insaflı
Olmayı düşünür.
En azından asla tevil bile edemediğiniz, ama tevil edilebilir diye halı altına süpürdüğünüz Ekberleriniz, Gavsların kutuplarınıza gösterdiğiniz insaflı yaklaşımın onda birini gösteremiyorsunuz, bunu engelleyen bir şeyler var, aklı başında herkes bunu görebilir.

Neden hafızamız bu kılı kırk yarıyormuş kılıfı ile yazan şahıslardan bir Arabi, Şa'rani, Rum'i, Bestami vs tenkidi görmedik hiç.
Vahdet-i Vucud, Hulul, Şa'rani nin şarlatanları kıskandıracak fikirlerinin Teymiyye'den daha mı az tenkide ihtiyacı var? Neden göremiyoruz.

Bunlar konu edilince, hop onlar tenkid edilemez, anlaşılamadıklarından öyle görülüyorlar, ama tasavvufu tenkid eden bir şahıs olursa sardığı sarığa kadar tenkid edilir, iki yüzlülük kavramını daha net açıklayacak başka bir fiile gerek var mı?
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Ahi gibilerin ilimden uzaklığını, hatasını ve bilgisizliğini göstermek onlara değil, bunların hilesine aldanabileceklere fayda verir inşallah... Yoksa bin sefer de gösterseniz ahi, hilelerinden, bozuk laflarından, galizasından vazgeçmez. Çok şahit olmuşuzdur. Utanmıyorsan, Allah'tan ve ahıret hesabından korkmuyorsan istediğini yaparsın... Devam et ahi... Birgün elbet buluşacağız...
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
İbni Teymiyye'nin Hazret-i Ali radıyallahü teâlâ anh hakkında küçük düşürücü ifadeler kullandığı iyi bilinen bir husustur. Bu yüzden âlimler İbni Teymiyye'nin münafık olduğunu söylemişlerdir. Çünkü hadis-i şerifde buyuruldu ki "Ali'ye ancak münafık olan buğzeder."

Hâfız İbni Hacer el-Askalânî, Ed-duraru’l-kâmine isimli kitabında, İbni Teymiyye'nin sahabenin büyükleriyle ilgili sözleri hakkında âlimlerden bazı nakiller yapmaktadır:

“İbni Teymiyye Ömer ibnu’l-Hattab’a üç talak meselesinde ve Hazret-i Ali'ye de on yedi meselede Kur'anın nassına muhalefet etti diye isnadda bulunmuştur. Hazret-i Ebu Bekir ne dediğini bilen yaşlı birisi olarak müslümanlığı kabul etti, ama Hazret-i Ali çocukken İslamiyeti kabul edip bir kavle göre çocuğun İslamiyeti sahih değildir, demesi ve yine Hazret-i Ali hakkında, kendisi Ebu Cehil'in kızını istemiş ve ölünceye kadar onu severek unutmamıştır, demesi üzerine alimler ona münafıklığı isnad etmişlerdir. İbni Teymiyye Hazret-i Osman hakkında (Osman malı severdi) demiş ve (Peygamberden -aleyhisselam- istigasede bulunulmaz) dediği için ona zındıklık isnad etmişlerdir.”

Hâfız İbni Hacer bu bilgileri de büyük oranda İbni Teymiyye'nin kendi talebelerinden Süleyman Necmeddin el-Tufi el-Hanbeli'den (vefatı h.716/m.1316) nakletmektedir: Ed-duraru’l-kâmine 1:153-155. (Kaynak: Bera’atü’l-Eş’ariyyin min Akaidi’l-Muhâlifin, Bedir Yay., İst 1994.)

Bizzat İbni Hacer'in bir değerlendirmesini de Prof. Z. Güler'den okuyalım: İbn Hacer el-Askalânî (v. 852/1448) İbn Teymiyye’nin, İmâmiyye Şîası’nın otoritelerinden olan İbnü’l-Mutahher el-Hıllî’nin (v. 726/1325) Minhâcü’l-kerâme fî ma’rifeti’l-imâme (Tebriz 1286, Tahran 1298, Kahire 1962) adlı eserine reddiye olarak yazdığı Minhâcü’s-sünne en-nebeviyye fî nakzı kelâmi’ş-şîa ve’l-kaderiyye isimli kitabı üzerine yaptığı değerlendirmede diyor ki:

Telif esnasında kaynağını hatırlayamadığı bazı makbül/sahih hadisleri veya senedi zayıf da olsa bazı mevcut/sabit rivâyetleri mevzu olduğu gerekçesiyle reddetmiştir. İbn Teymiyye, İbnü’l-Mutahher el-Hıllî’nin kullandığı hadislerin büyük bir kısmı mevzu ve çok zayıf olmakla birlikte, onun sözünü çürüteyim (tevhîn) derken bazan Hz. Ali’yi küçük düşürmüş, ifrat ve teşeddüde düşmüştür. (İbn Hacer, Lisân, VI, 319-320; a.mlf., Dürer, I, 71; Leknevî, Ecvibe, s. 174-176.)
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Ahi gibilerin ilimden uzaklığını, hatasını ve bilgisizliğini göstermek onlara değil, bunların hilesine aldanabileceklere fayda verir inşallah... Yoksa bin sefer de gösterseniz ahi, hilelerinden, bozuk laflarından, galizasından vazgeçmez. Çok şahit olmuşuzdur. Utanmıyorsan, Allah'tan ve ahıret hesabından korkmuyorsan istediğini yaparsın... Devam et ahi... Birgün elbet buluşacağız...

Bırakın münafıklığı da siz ilim adamı namusu olsa, doğrudan İbn Teymiyye'nin eserlerien atıf yaparsınız, nerede, yalan, dolan işiniz gücünüz!

İbn Hacer El Askalani şöyle, böyle nakletti diyorsunuz, adam Fethul Bari'de İbn Teymiyye'yi övüyor, yetmez mi, yetmiyor ki halen hazımsızlık peşindesiniz...

ve tekrar edeyim, İbn Teymiyye ile ne mezhep olarak, ne meşrep olarak, ne de mektep olarak hiç bir alakam yoktur...

sadece hazmedemediğim ona yapılan iftiralar, haksızlıklardır...
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
İbni Teymiyye'mi kaldı...

İbni Teymiyye'ci mi kaldı...

Demek ki yeterince takip etmiyorsunuz. Veya okuyup bağlantı kurma zahmetine girmemişsiniz...

Ümmetin bugün başına büyük bela olan iki akım; Şia ve Haricilik (Vehhabilik ve haşviye) fikirlerinin kaynaklarından biridir Teymiyye... Gerçi, vehhabiler Teymiyye'yi de aşmışlardır ama çıkış kaynakları Teymiyye'dir.

Namık Kemal Zeybek, "Allah gökte değildir, Atatürk evliyadır" diye yumurtladığıda, haber yorumlarına bakmıştım. Yorumların bir kısmı Allah'ın arşta oturduğunu savunuyordu. Kimden aldılar bu inancı sence?
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Ümmetin bugün başına büyük bela olan iki akım; Şia ve Haricilik (Vehhebilik ve haşviye) fikirlerinin kaynaklarından biridir Teymiyye... Gerçi, vehhabiler Teymiyye'yi de aşmışlardır ama çıkış kaynakları Teymiyye'dir.

Al işte, bu nedir, Murat Yazıcı gel, sana devrediyorum? :)))
@Murat Yazıcı
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Ahi gibilerin ilimden uzaklığını, hatasını ve bilgisizliğini göstermek onlara değil, bunların hilesine aldanabileceklere fayda verir inşallah... Yoksa bin sefer de gösterseniz ahi, hilelerinden, bozuk laflarından, galizasından vazgeçmez. Çok şahit olmuşuzdur. Utanmıyorsan, Allah'tan ve ahıret hesabından korkmuyorsan istediğini yaparsın... Devam et ahi... Birgün elbet buluşacağız...

Ümmetin bugün başına büyük bela olan iki akım; Şia ve Haricilik (Vehhebilik ve haşviye) fikirlerinin kaynaklarından biridir Teymiyye... Gerçi, vehhabiler Teymiyye'yi de aşmışlardır ama çıkış kaynakları Teymiyye'dir.

Devam et, hiraboş...
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Demek ki yeterince takip etmiyorsunuz. Veya okuyup bağlantı kurma zahmetine girmemişsiniz...

Ümmetin bugün başına büyük bela olan iki akım; Şia ve Haricilik (Vehhebilik ve haşviye) fikirlerinin kaynaklarından biridir Teymiyye... Gerçi, vehhabiler Teymiyye'yi de aşmışlardır ama çıkış kaynakları Teymiyye'dir.

Namık Kemal Zeybek, "Allah gökte değildir, Atatürk evliyadır" diye yumurtladığıda, haber yorumlarına bakmıştım. Yorumların bir kısmı Allah'ın arşta oturduğunu savunuyordu. Kimden aldılar bu inancı sence?
Tabi canım insanlar sokaklarda Allah arşa istiva etmişmi etmemişmi bunu konuşuyorlar hep, doğru.
Madem tam idrakine varamıyoruz, te'vil etmeden alalım "Allah Arşı İstiva" etmiştir demek zındıklık oluyor size göre demek ki. Kimse burada vehhabi savunucuğu yapmadı, vehhabilerin şirazesi kaydı ise bunun hesabını tarikat sapkınlıklarını gündeme getirenler vermek durumunda değil, biraz objektif olun, biraz erdem kıtpıntısı gösterin bir kere de.

Aynı şekilde sana da söylüyorum, neden bir Arabi, Şa'rani vs tenkidi yapmaktan fellik fellik kaçıyorsunuz, İbni Teymiyye zındık bile ilan edilebilirken sizin kutladığınız atalarınız tenkidden mahfuzlar mı.

Var mı İnsani bir erdeminiz, iki yüzlü değilseniz getirin kutsadığınız atalarınızı konuşalım burada, ama nerde siz de o yürek.
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Gerçi, vehhabiler Teymiyye'yi de aşmışlardır ama çıkış kaynakları Teymiyye'dir.

Namık Kemal Zeybek, "Allah gökte değildir, Atatürk evliyadır" diye yumurtladığıda, haber yorumlarına bakmıştım. Yorumların bir kısmı Allah'ın arşta oturduğunu savunuyordu. Kimden aldılar bu inancı sence?

Tam isabet.

DF'de seneler önce İbni Teymiyye'nin "online" Arapça kitaplarından bazı metinleri aktararak anormal görüşlerini delillendirmiştim. Karşı çıkan kişiler buna rağmen beni iftira etmekle suçlamaya devam ettiler.

Orijinal bir çalışma yapmış değildim. İbni Teymiyye'yi reddeden âlimler bunları zaten asırlarca önce yazmışlardı. Fakat bazı kişiler inad ederek bu âlimleri -haşa- yalancılıkla suçluyorlardı. Online kitapdan ilgili bazı pasajları naklettiğim zaman, belki bazıları insaf eder diye düşünüyordum. Pozisyonları zerre kadar değişmedi.

E. Sifil'in "fena-i nar" konusu hakkındaki makalesi yayınladığı zaman birçok kişi o makalede belgelenen gerçekleri inkâr etti. "İbni Teymiyye öyle söylemiş olamaz!" diyorlardı. Halbuki İbni Teymiyye'nin bahis konusu kitabı (Arapça orijinali) artık webde bulunabiliyor. Bu konuya şurada temas ettim:

http://muratyazici.blogspot.com.tr/2013/11/ebubekir-sifile-veryansn-eden-saskn.html

İlgili bağlantı:

PDF: http://www.alradnet.net/files.php?force&file=alrad_ala_man_qal_befenaa_310676303.pdf

Dediğin gibi, bazı kişiler "nasırlaşmış" durumda, bunlarla mantıklı bir mübahese muhtemel değil. Üçüncü şahıslar için yazıyoruz.
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Ümmetin bugün başına büyük bela olan Şia ve Haricilik (Vehhebilik ve haşviye) fikirlerinin kaynaklarından biridir Teymiyye... Gerçi, vehhabiler Teymiyye'yi de aşmışlardır ama çıkış kaynakları Teymiyye'dir.

hiraboş


murat atıcı

Not: Ben de harbiden seni ilimle iştigal eden biri sanmıştım...seni gidi filim adamı...

yuh...
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
“Allah Kur'ân'da münafıklığın birçok alametini saymıştır. Ancak Ali'ye buğzetmeyi nifak nişaneleri arasında saymamıştır.”

İbn Teymiyye, Minhacü's-sünnet, c. 7, s. 149.
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
İbni Teymiye, Kitab-ül Arş isimli eserinde, “Allah Arş'ın üzerinde oturur, kendisi ile beraber oturması için Resulullaha da yer bırakır” diyor.

Bu da doğrudur.

Yukarıda aktardığım yazılardan birindeki şu pasaj bu konuyla ilgilidir:

İbn Teymiyye’nin açıkça Allahü Tealaya cisim isnat ettiğini söyleyen Zahid Kevseri[45] bu noktada şunları söylemektedir: “Ebu Hayyan, ‘O’nun kürsüsü bütün gökleri ve yeri kaplayıp kuşatmıştır.’[46] ayetini tefsir ederken muasırı olan İbn Teymiyye’nin “Kitabu’l-Arş” adlı -kendi el yazısıyla kaleme aldığı- eserinde şu ifadeleri okuduğunu nakletmektedir: ‘Allahü Teala kürsüde oturmaktadır. Yanı başında boşalttığı yerde ise Onunla birlikte Hz. Peygamber oturmaktadır.”

Sonra şu dipnotu eklemiştim:

İbni Teymiyye'nin bir kopyası olan ve her türlü şazz görüşünde onu taklid eden İbni Kayyım da böyle bir rivayeti yazmıştır. Bkz. İbni Kayyım, el-Bedaiü'l-Fevaid, 4/40. (Kaynaklar: Mefahim tercümesi, Ege Basım, 2007, s. 210 ve Bera'atü'l-Eş'ariyyin tercümesi, Bedir Yayınevi, 1994, s.632-633.) Ayrıca, İbni Teymiyye'nin şu sözünü burada kaydedelim:

قال ابن تيمية في مجموع الفتاوى – (4 / 374) فَقَدْ حَدَثَ الْعُلَمَاءُ الْمَرْضِيُّونَ وَأَوْلِيَاؤُهُ الْمَقْبُولُونَ : أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُجْلِسُهُ رَبُّهُ عَلَى الْعَرْشِ مَعَهُ .

***

Bu forumda yıllar evvelki bir tartışmada, Ebu Hayyan'ın rahimehullah İbni Teymiyye'ye iftira ettiği söylenmişti. Onlar da "İbni Teymiyye böyle bir şey söylemez!" diyorlardı. Halbuki bu tür ifadeler İbni Teymiyye'nin mevcut basılı kitaplarında ve online kitaplarda bulunabilmektedir.
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Ümmetin bugün başına büyük bela olan Şia ve Haricilik (Vehhebilik ve haşviye) fikirlerinin kaynaklarından biridir Teymiyye... Gerçi, vehhabiler Teymiyye'yi de aşmışlardır ama çıkış kaynakları Teymiyye'dir.

hiraboş


murat atıcı

Not: Ben de harbiden seni ilimle iştigal eden biri sanmıştım...seni gidi filim adamı...

yuh...

Takke düştü, kel göründü... :))
 
Üst