lafons7275 ile Röportaj

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
ben bir arkadasımı odada hıckırarak aglarken gördugumde halini sordum. gunahım için aglıyorum dedi. seneler oldu, Rabbime dua ederken o arkadasın o hali gözümün önüne geliyor aklımdan çıkmıyor, çıkartmak da istemiyorum çünkü günahlarıma aglamak istiyor ve o anın hafızamdan çıkmasını istemiyorum.
rabıta da böyle birşey olsa gerek. bilmem sofiler neder bu duruma.
bir de şu var ki, herhangi bir şeyhi hatta bir peygamberi Allah ile kendi aralarına koyma anlamında bir rabıta ise şirktir.
Sevgili kardeşim, rabıta konusunda biraz bilgi vermek istedim, yanlış anlamazsanız kısaca şöyle... affola... Rabıta düşünmek demektir kısa ve öz... Rabıta asla Allah ile kendisi arasına birilerini koymak değildir. Zaten kimse kul ile Allah arasına giremez. İbadetlerde kimseden bir şey beklenmez. Hatta Allahtan bolca sevap beklentisi içine bile girilmez. İbadetler, sevap için değil, Allaha kulluğu gösterebilmek için yapılır. Ubudiyet sırrı gereği, ibadetler sevap için değil sadece Allah için yapılır. Bazıları şeyhini düşündü diye, birileri sofileri küfür ile suçluyorlar ama hiç kendilerine bakmıyorlar... Hiç mi sevgilinizi düşünmediniz, annenizi, çocuğunuzu, taksitlerinizi, borçlarınızı veya sınavda alacağınız notları hiç mi düşünmediniz diyesim geliyor susuyorum... E haliyle şeyhi düşünmek, yanında hissetmeye çalışmak, günahlardan elini çekmeye sebep oluyor... İlk başlarda bu şekilde olması daha kolay olduğundandır. Çünkü genelde insanlar günah işlerken Allahtan utanmıyorlar, kuldan utanıyorlar... Daha sonraları rabıtayı direk Allah ile kurarlar zaten...
Millet sırtüstü yatıp hangi cennete gireceğini düşününce günah olmuyor da, sofiler şeyhini yanında hissedince mi günah oluyor hem de şirk koşmuş oluyor... Neyse kısaca dedim uzattım hakkınızı helal edin... Sadece kısaca bilgi amaçlıydı başka bir niyetim yoktu, sevgi ve saygılarımla...
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Lafons kardeş merhaba... Bu röportaj sayesinde sizi epey bir tanıdık... Daha çok sevdik... Allah korkularından emin kılsın seni ve sevdiklerini, umutlarınıza da sevdiklerinizle birlikte ulaştırsın...
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,170
Tepkime puanı
3,188
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Sevgili kardeşim, rabıta konusunda biraz bilgi vermek istedim, yanlış anlamazsanız kısaca şöyle... affola... Rabıta düşünmek demektir kısa ve öz... Rabıta asla Allah ile kendisi arasına birilerini koymak değildir. Zaten kimse kul ile Allah arasına giremez. İbadetlerde kimseden bir şey beklenmez. Hatta Allahtan bolca sevap beklentisi içine bile girilmez. İbadetler, sevap için değil, Allaha kulluğu gösterebilmek için yapılır. Ubudiyet sırrı gereği, ibadetler sevap için değil sadece Allah için yapılır. Bazıları şeyhini düşündü diye, birileri sofileri küfür ile suçluyorlar ama hiç kendilerine bakmıyorlar... Hiç mi sevgilinizi düşünmediniz, annenizi, çocuğunuzu, taksitlerinizi, borçlarınızı veya sınavda alacağınız notları hiç mi düşünmediniz diyesim geliyor susuyorum... E haliyle şeyhi düşünmek, yanında hissetmeye çalışmak, günahlardan elini çekmeye sebep oluyor... İlk başlarda bu şekilde olması daha kolay olduğundandır. Çünkü genelde insanlar günah işlerken Allahtan utanmıyorlar, kuldan utanıyorlar... Daha sonraları rabıtayı direk Allah ile kurarlar zaten...
Millet sırtüstü yatıp hangi cennete gireceğini düşününce günah olmuyor da, sofiler şeyhini yanında hissedince mi günah oluyor hem de şirk koşmuş oluyor... Neyse kısaca dedim uzattım hakkınızı helal edin... Sadece kısaca bilgi amaçlıydı başka bir niyetim yoktu, sevgi ve saygılarımla...


konu lafonsla ropörtaj
ancak lafonsun da rabıta sorunu var sanırım

bu yüzden size cevap yazacağım

öyle biz düşünüyoruz deyip kandıramazsınız elalemi

ibadet maksadlı zıplayan biri
figürlerini
"bir zıplıyoruz canım ne var bunda
spor yapıyoruz işte, ne güzel" diye olayı örtemez

ibadetlerin ihsası Ancak Allah cc tarafındandır
öyle kendi kafandan
Allahcc tan nur iniyormuşta
şeyhe giriyormuşta
sonra şeyten sana geçiyormuşta
hey babam hey
ttnet şebekesi mi bu?!!!

Allah cc bize şah damarımızdan daha yakındır
öyle bir şebekeyi Allah cc ile kul arasında monte edemezzsiniz

seni lafonsu ve günümüz tarikatçılarını bundan vazgeçmeye çağırıyorum
bunun tasavufla daha önemlisi islamla alakası yoktur
tefekkür edeceksen kuranı kerim/sünneti seniye yol gösterir sana merak etme
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Allah, göklerin ve yerin nurudur. O’nun nurunun temsili şudur: Duvarda bir hücre; içinde bir kandil, kandil de bir cam fânûs içinde. Fânûs sanki inci gibi parlayan bir yıldız. Mübarek bir ağaçtan, ne doğuya, ne de batıya ait olan zeytin ağacından tutuşturulur. Bu ağacın yağı, ateş dokunmasa bile neredeyse aydınlatacak (kadar berrak)tır. Nur üstüne nur. Allah, dilediği kimseyi nuruna iletir. Allah, insanlar için misaller verir. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,170
Tepkime puanı
3,188
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Allah, göklerin ve yerin nurudur. O’nun nurunun temsili şudur: Duvarda bir hücre; içinde bir kandil, kandil de bir cam fânûs içinde. Fânûs sanki inci gibi parlayan bir yıldız. Mübarek bir ağaçtan, ne doğuya, ne de batıya ait olan zeytin ağacından tutuşturulur. Bu ağacın yağı, ateş dokunmasa bile neredeyse aydınlatacak (kadar berrak)tır. Nur üstüne nur. Allah, dilediği kimseyi nuruna iletir. Allah, insanlar için misaller verir. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.

Müteşabih ayeti rabıta yapmak için delil olarak mı getirdin lafons
tam anlamadım?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir


Müteşabih ayeti rabıta yapmak için delil olarak mı getirdin lafons
tam anlamadım?

Allah'tan şeyhe, şeyhden müridlere Nur gelmesine şaşırdın ya ondan yazdım ayeti.

Allah'a ve peygamberlerine iman edenler, rabbleri katında (imanları hususunda) tıpkı çok sâdık olanlarla (Allah yolunda cân veren) şehidler (gibi)dirler. Onların hem sevapları ve hem de nurları vardır... Hadîd/19)
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Sonunda ben de rabıta edecek bir şey buldum felsefe hocası iyi bir sosyoloğun felsefe ile rabıta içerisinde olması gerek dedi :D
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,170
Tepkime puanı
3,188
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللَّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىٰ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَٰذَا بَاطِلًا سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

Onlar ayaktayken, otururken ve yanları üzerine yatarken Allah'ı anarlar; göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde düşünürler. Ve "Rabbimiz! Sen bunu boş yere yaratmadın, Sen yücesin, bizi ateşin azabından koru." derler. (elmalılı)




Allah cc a yönelmek, düşünmek, sevmek varken şeyh kim oluyor yahu
çıkarın onu aradan
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
rabıta düşünmek düşündüğünü düşünmek dir bir insan sevdalandığında birine sanki o olur hep onu düşünür onu anar
tasavufi yönüde budur rabıtanın gaye ALLAH c.c. ise hiç bir sakıncası yoktur bir eşeği bile rabıta edebilirsiniz şimdi benrabıta ediyorum bizim boz eşeği gözlerimi kapadım gidiyorum geriye köydeki çocukluk günlerime bir eşeğimiz var hamile değirmene gidilecek buday yüklemiş babam sırtına eşeklerin fakat ona benide bin diriyıor sırtı düzya hamile olduğundan düşüremiyor diye işte bu hayvanın uğradığı zulmü düşünüyorum babamın yaptığı zalimliği af et yarabbi babamı diyorum vede zulüm etmekten korkuyor titriyorum
zulüm etmekten zulme uğramaktanda ALLAHA c.c. sığnıyorum
şimdi bu rabıta şirkmidir ?yoksa ibadetmidir ?

fakat şeyhi rabıta ederken biz bizi ALLAHA c.c. ulaştıracak imanımızım kurtaracak kişi olarak görüyor vede onu imanımıza kefil ediyorduk işte bu şirktir
rabıtaya böyle bakarsak doğruyu bulur rabıtayı öyle yaparız
 

cihad38

Profesör
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
1,087
Tepkime puanı
18
Puanları
0
görülüyorki rabıtayı anlayamayanlar şirke düşüyormuş.rabıtayı da tasavvufu da doğru anladıktan sonra şirke düşen baştan kokanlardır.
 

ömerusta

Kıdemli Üye
Katılım
16 Ocak 2012
Mesajlar
6,913
Tepkime puanı
239
Puanları
0
yani yukarda anlatmak istediğim konuyu biaz açmamlazım galiba bu günümüzde şeyhini kurtarıcı bilenler onu rabıta edenler onun anlında nurun çıkıp kendine geleceğine inanan lar
karanlığa bakanlar hep o karanlıkta kalmaya yarinde karanlığa gitmeye aday olanlardır
kimse kimsenin imanına kefil olamaz çünki kimse imanından emin değilki size kefil olsun
hatme yapanlar hatme duasında şeyhlerine vede onların hocalarına isnat ettiği makamları birdaha gözden geçirsinler ALLAH c.c. hın vasıflarını şeyhine tanzim edenler gideceği yerleride görseler iyi olur
mehdi bekleyenler isa as mı kurtarıcı olarak bekleyenler gidecekleri yerin durağını bekliyorlar
kurtarıcı ALLAH c.c. dır uyarıcıda peygamberlerdir eyticide kurandır
eyitmenlerde kuranı okuyan anlıyan vede anlatanlardır ötesi küfürdür şirktir
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0


şianın eleştirel yönünü siz överken
şiaya uyarı/eleştiri geldimi zorlanıyorsunuz

tasavvufun (sizin deyiminizle irfanın) kurban edilmesine de göz yumamam
tasavvuf aşırı mistik yorumlar/uygulamalardan arınmalıdır
peygamber sav nasıl yapmışsa öyle olmalı
ne eksik ne fazla

Yok be kardeşim anlatamadım kendimi
herhalde.
Şia yı eleştirebilirsin sorun yok. Ancak irfan ilmini eleştirmeni doğru bulmuyorum. İslam sadece akıl dini değildir. Akıl ile çözümleme yapmaya kalkarsak, belirli bir yerde tıkanıp kalırız. Sadece irfan ile çözümleme yapmaya kalkarsak yine tıkanıp kalırız. Çözüm vasat olabilmekte( ne aşırı akılcı, ne aşırı irfani) ikisinin arasını tutturabilmek önemli.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst