Meşhur (uydurma) Hadisteki Yönlendirmeye Dikkat

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,955
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
Müşriklerin melekler için söylediği sözlere de bir el atsan malum forumda kimse cevap veremedi? Sen hep haklı çıkıyorsun.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,955
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
Bende istanbul 'da yolu düşerse beklerim
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Allah 'ın indirdiği hiç bir kitap tahrif edilmemiştir.Böyle bir güce sahip kim olabilir ki?Kavramların bize oynadığı oyunlar şeytana dikkat derim.
Bu konuyu bizzat Allahu teala söylüyor var mi daha baska bir söze gerek de ve yüce yaratan daha önceki inmis olan kitablarin da tahrif oldugunu diyor.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
İblis melek değil der Kur'an'ı Kerim.O cinlerden biriydi muhterem.
Bu yazmis oldugun sözüne bir ilave yapayim dedim ve de aciklamada olsun benim kardesim iblis nar dan yaratilmis bu bakimdan ise cin ile seytan cisim olarak birbirine yakin olmus olurlar.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Hadisleri inkar ederek mi?
Evet garip kardesim dogru ve güzel bir soru buna bir ilave yapayim 1.hadisleri inkar eden peygamber s.a.v i inkar etmiyor mu?.
2.Sünnetleri inkar eden peygamber s.a.v i inkar etmiyor mu?.
3.Peygamber s.a.v in mucizelerini inkar eden veya onlari yok sayan onun peygamberliginde cekiskiye düsmüyor mu?.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Az kisi böyle sayilacak gibi de olsa ashab-i kiram r.a bana bir kere deyin hele kac bin kisi idiler ve kimse de 100 binden asagi bildigim kadar bir rakamdan bahis etmiyor vede buda bilinip meshur olmus sey misalindendir.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
İyi de kardeşim bu konuda biz zaten günahın insan için olduğunu düşünüyoruz
hatta peygamberlerin bile günah işleyebileceğini bunun bildirildiğini düşünüyoruz.
Büsra insanlar hakkinda bir seyi düsünmen baska ve Allahu teala nin peygamberleri olan kullari hakkinda bir seyi düsünmen ise bambaska bir sey olur.

Bir peygamber günah isleyebilir diye bakmak ve böyle düsünüp bunu da kabul etmek de sakat olur.



 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Büyük bir tuzak içeren uydurma hadis şöyle demektedir.Resulullah(sav) buyurdular ki:"Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz,Allah Teala hazretleri sizi helak eder ve yerinize,günah işleyecek(fakat tevbeleri sebebiyle)mağfiret edeceği kimseler yaratırdı."Müslim,Tevbe,9,(2748); Tirmizi,Da'avat 105,(3533)
Bu hadis´e muhaddisler ne demis ve ulema ne demis bu bir esas olur ve de ayni zamanda muteber,makul,makbul sayet mevzu ise o zaman vede bir de su var Imam muslim in agzindan mevzu diye düsündüm bunuda akilimdan da gecti ve sayet dedigim gibi bu hadis rivayet olarak direk imam muslim den cikip gelmis ise böyle olursa bu konuda haber incelenip bizzat muhaddisler ve ulema tarafindan haber verilmis olmasi gündeme gelir ve bu konuda bunlar bir sey dememis ise baskalarida buna dair ister istemez bir sukut etmek düser.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
En baştaki reddedilen hadisi , Eyyüb Sultan diye bildiğimiz Ebû Eyyûb Halid İbni Zeyd radıyallahu anh naklediyor :Ben Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i şöyle buyururken dinledim” demiştir:“Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz, Allah, günah işleyen ve günahlarından tövbe ve istiğfar eden bir topluluk yaratır da onları bağışlardı.

Hadisi Müslim Sahih bir isnadla nakletmiştir.

Diğer bir hadiste : Bütün âdemoğulları günahkârdır, günahkârların en hayırlıları ise tövbe edenlerdir.”denmiştir (İbn Mâce, Zühd, 30) ''

Bu hadisi Tirmizî, Ahmed ve Dârimi zayıf bir isnadla rivayet etmişlerdir.

Başka bir hadiste : ''Bütün ademoğulları kıyamet günü Allahın huzuruna (mutlaka) bir günahla çıkar.Yüce Allah da dilerse ona azap eder , dilerse affeder.Ancak Yahya(as) bundan müstesnadır.Çünkü Seyyid,İffetli ve Salihlerden bir Peygamberdi.'' denmiştir.

Hadisi Taberani merfu olarak zayıf bir isnadla nakletmiştir.Fakat mevkuf olarak Said b. Müseyyeb'den gelen nakil daha sahihtir.

-Sonuç-

1-Hadislerde günah işlemeye teşvik yoktur,Bilakis günah işlemiş kişinin tevbe etmesine teşvik vardır.
2-İslâm’da insanın günah işleyebileceği kabul edilmiş ve bundan korunma ve kurtulma yolları insana öğretilmiştir.
3-İnsan, günah ve sevap işleme özelliğinde yaratılmış bir varlıktır.
4-Günah işlemek, insanı meleklerden ayıran bir özelliktir. Bilindiği gibi melekler nurdan yaratılmış olup, asla Allah’a karşı gelmeyen, günah işlemeyen varlıklardır.

"Günah işlemeseydiniz günah işleyen bir topluluk yaratılırdı" sözünden kasıt ise; eğer insanlar günah işleme özelliği olmasa idi veya yitirse idi, Allah onlardan başka günah işleme özeliği olan bir varlık daha yaratır ve bu varlıklar bu özelliğine rağmen günahı terk edip Allah'a itaat ederlerdi. Eğer gafletle günah işlemiş olurlarsa tövbe edenlerin günahlarını da bağışlardı.








 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Bütün peygamberler, gerek peygamberliklerinden önce, gerekse peygamberliklerinden sonra hiçbir şekilde büyük günah işlememişlerdir


Ancak, bazı peygamberler hata yoluyla, unutmak veya daha iyiyi terk etmek suretiyle, bizim bildiğimiz şeklin dışında "zelle" denen bazı hatalar işlemişlerdir. (Muvazzah İlm-i Kelâm, s.184; Fıkh-ı Ekber Şerhi, s.154)

Hz. Âdem'in cennette iken yasak ağacın meyvelerinden yemesi,Yunus as'ın kavmini terketmesi gibi konular -zelle- kısmına girer.Bu Peygamberlerin masum olmasına ters değildir.
 
Üst