En baştaki reddedilen hadisi , Eyyüb Sultan diye bildiğimiz Ebû Eyyûb Halid İbni Zeyd radıyallahu anh naklediyor :Ben Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i şöyle buyururken dinledim” demiştir:“Eğer siz hiç günah işlemeseydiniz, Allah, günah işleyen ve günahlarından tövbe ve istiğfar eden bir topluluk yaratır da onları bağışlardı.
Hadisi Müslim Sahih bir isnadla nakletmiştir.
Diğer bir hadiste : Bütün âdemoğulları günahkârdır, günahkârların en hayırlıları ise tövbe edenlerdir.”denmiştir (İbn Mâce, Zühd, 30) ''
Bu hadisi Tirmizî, Ahmed ve Dârimi zayıf bir isnadla rivayet etmişlerdir.
Başka bir hadiste : ''Bütün ademoğulları kıyamet günü Allahın huzuruna (mutlaka) bir günahla çıkar.Yüce Allah da dilerse ona azap eder , dilerse affeder.Ancak Yahya(as) bundan müstesnadır.Çünkü Seyyid,İffetli ve Salihlerden bir Peygamberdi.'' denmiştir.
Hadisi Taberani merfu olarak zayıf bir isnadla nakletmiştir.Fakat mevkuf olarak Said b. Müseyyeb'den gelen nakil daha sahihtir.
-Sonuç-
1-Hadislerde günah işlemeye teşvik yoktur,Bilakis günah işlemiş kişinin tevbe etmesine teşvik vardır.
2-İslâm’da insanın günah işleyebileceği kabul edilmiş ve bundan korunma ve kurtulma yolları insana öğretilmiştir.
3-İnsan, günah ve sevap işleme özelliğinde yaratılmış bir varlıktır.
4-Günah işlemek, insanı meleklerden ayıran bir özelliktir. Bilindiği gibi melekler nurdan yaratılmış olup, asla Allah’a karşı gelmeyen, günah işlemeyen varlıklardır.
"Günah işlemeseydiniz günah işleyen bir topluluk yaratılırdı" sözünden kasıt ise; eğer insanlar günah işleme özelliği olmasa idi veya yitirse idi, Allah onlardan başka günah işleme özeliği olan bir varlık daha yaratır ve bu varlıklar bu özelliğine rağmen günahı terk edip Allah'a itaat ederlerdi. Eğer gafletle günah işlemiş olurlarsa tövbe edenlerin günahlarını da bağışlardı.