resulullah kuranı kerimden anladığına göremi fetva verdi?

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
alimler bize sadece ilim verir.seninde alim dediğin biri var, benimde alim dediğim biri var.
Herkesin alimi kendine
peki bu alimler doğru yolu gösteriyormu?
Göstermese yanında ne işimiz var

burada esas olan alime uymak değil ilmini almak.doğru yolu bulma ve tercih tamamen bize kalmış.
Peki aldığın ilimle amel etmiyor musun?

Yani alim sana ne derse onunla amel ediyorsun

Yani alime uyuyorsun

bu doğruyu ancak kuran ayetlerine sunarız uymuyorsa
Olayları kurana sunup ondan doğruyu bulacak kadar aklın, izanın, anlayışın, ilmin varsa sen zaten alimsin.

Başka alimin yanında ne işin var??

resulullah kuran ile aynen bizim gibi amel ediyordu.içtihadı verdı.
O Hevasından konuşmaz, kendisine vahyedilen neyse onu söyler

Demek ki sana öyle geliyor....
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
evet hüküm verme hakkı Peygamberde (sav) dir.. yoksa alttaki sorularımdaki gibi çelişkiler ve sorunlar çıkar..
buradan devam edebiliriz :

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

Çelişki ve sorun sen Kuran ayetlerini çarpıttıkça çıkar.Onun için yazma artık diyorum.Tamam ben haksızım sen haklısın.Yeter ki Kuran ayetlerini çarpıtıp günaha girme artık.Hesabını sen vereceksin biliyorsun değil mi?

Herhangi birşey hakkında ihtilafa düştüğünüzde hüküm Allah´a aittir. İşte de: «O Allah, benim Rabbim, Ben O´na dayanmaktayım ve hep O´na sığınırım.´´ (Şûrâ 42:10)
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Çelişki ve sorun sen Kuran ayetlerini çarpıttıkça çıkar.Onun için yazma artık diyorum.Tamam ben haksızım sen haklısın.Yeter ki Kuran ayetlerini çarpıtıp günaha girme artık.Hesabını sen vereceksin biliyorsun değil mi?

Herhangi birşey hakkında ihtilafa düştüğünüzde hüküm Allah´a aittir. İşte de: «O Allah, benim Rabbim, Ben O´na dayanmaktayım ve hep O´na sığınırım.´´ (Şûrâ 42:10)
ayetleri çarpıtanın sen olduğu çok açık. kendinizi Peygamber yerine koyuyorsunuz,"bizim hakemliğimize uyun" diyorsunuz.

Nisa 65.
"Hayır öyle değil; Rabbine andolsun, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem kılıp sonra senin verdiğin hükme, içlerinde hiç bir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, iman etmiş olmazlar.

bana cevap vermek için yazan sensin, sonra da artık yazma diyorsun,cevap veriyorsan buradan devam edelim :

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

alanyali07' Alıntı:
YAlnız kurancıların örnek verdiğim birüsürü uç fikirlerine "yok canım onlar farklı değil" diyorsun..
sonra da edipe katılmıyorum diyorsun..madem farklılık yok niye katılmıyorsun ?

yaşar nuriye katılıyorsan,reenkarnasyona inanıyorsun demektir..inanmıyorum dersen farklılık yok demenin bir anlamı yok..resul gelir diyen yalnız kurancılar var..resul gelmez diyor musun ? bunlar mugalatadır işte..



herkes kendine göre birşey söyleyebilirse, mezheplerin haramlarına helallerine niye laf ediyorsun..bak işte bir mugalatanı daha yakaladık..
yani arapça bile bilmeyen bir Yalnız Kurancı istediği herşeyi istediği gibi hüküm çıkaracak ama 4 mezhep olunca "eyvahh farklılık var yandık bittik" diyeceksiniz..sence de çok komik değil mi ?



ama biraz önce Kurandan herkes istediği gibi anlar tarzında konuştun..mezheplere tasavvuflara gelince "aaa bak onlar yapamaz,sadece biz anlarız" demen acaba cerbeze değil de nedir ?
herkes istediği gibi haram helal çıkarabilecek,bu sizin tabirinizle mezhep olunca şirk koşmak olacak, ama kendine Yalnız Kurancı dediği zaman "o farklılık değil ki yorum yoruuumm" diyeceksiniz..önce bir kendinizle çelişmeyi bırakın artık bence..




e siz de mezhepleri mezhep olarak görmeyin, yalnız Kurancılar nasılki istedikleri gibi kafalarına göre ayetlere yorum veriyorlar ve sen de "farklılık yok" diyebiliyorsan ve makul buluyorsan, mezheplere de öyle bakın..
onların ki yanlış anlamış dersen, dediğim gibi "e sanane Kuran herkese açıksa onlar da öyle anlamış" deriz..itiraz hakkınız yok ,sizin kendi tezininz kimseye itiraz etmenize müsade vermiyor..o hakkınıızı tıkıyor..
Yalnız Kurancı belgeselerdeki aslana bakıp sırtlan haramdır diye hüküm çıkaracak ve bunu makul kabul edersen sizin de Rabbiniz aslanlar olmuş derler ..


iyi de hala aynı kısır döngü içinde dolaşıyorsun..
"Yalnız Kurancı"yım diyen kişi istediği kadar tabiri caizse sallayıp atıp tutacak,belgeselerden hüküm çıkaracak, falcılardan reenkarnasyona delil bulacak,mikroplar cindir,melektir diyecek, maymundan geldik diyecek,ve daha birsürü şey söyleyecek.. ve bunlara "olabilir, hepsi aynı görüşte olacak diye birşey yok" diyeceksiniz, ama mezheplere tasavvufa gelince "onlar şirk şirk" diyeceksiniz..e bir başkası da size küfür içindesiniz diyebilir..
bugün edipin yolu da bir mezheptir..sapkın bir mezheptir..kendine öyle demese de uygulamaları inanışları farklı yorumları mezhep oluşturmuştur..
bunun gibi 100 tane rahat çıkar dünyada..




aynen sünnetin hadisin delil olduğuna dair Kuranda delil bulmuşlar..Kuran madem herkese açık size göre..itiraz hakkınız yok..
recm cezasını mesela Hz. Ömer ittifakla beyan etmiştir halife iken..halbuki Yalnız Kurancılar devamlı Hz. Ömeri örnek verirler,delil gösterirler hadislere tavrı konusunda..recm konusunda ve benzeri sünnete dair konularda itiraz ederecek kendi delillerini çürütürler..




tamam "kabul edin" demeyin ama nasıl anlayacağımızı da söylemeyin arkadaş..Kuran açık değil mi ?
niye şu şu şartlarla açık diye tahdit koyuyorsunuz.. ? açıksa sadece size mi açık ?
Kuranda yazanlara bakıyoruz, bize Resulullah(sav)'ı sünnetini,bizlere ulaşan hadislerini,açıklamalarını,rehberliğini,uygulamasına uymamızı istediğini anlıyoruz..sadece o değil,,icma dahi bizler için delil diye anlıyoruz..


postacının getirdiği mektubu bize nasıl uygulandığını ,nasıl anlamamız gerektiğini söylemez..mektubu getirir okumaz gider..
postacı diyenler, gitsinler PTTde staj yapsınlar,postacının vazifelerini bi öğreniversinler..
hangi postacı, mektup getirdiği evde postasını getirdiği insanlarla beraber yaşar,
o mektubu da okur,beraber o mektubu uygularlar ?
trajikomik bir duruma düşüyorlar postacı diyenler..

ve hangi mektupda "o postacıda sizin için güzel örnek vardır" deniliyor..postacı mektubu getirir bırakır gider..mektubu getirdiklerine örneklik etmez..


basbaya şeyhler geniş kavram.."şeyhler var işte" ne demek arkadaşım ? ..biliyoruz şeyhler var,işte geniş bir kavramı içerdiği için müşahhas örnek lazım ki,, ehli sünnete uymayan şeyh kılıklı kişilerden bahsetmiyoruz,kabulümüz de değildir..bizim için öncelikli ehli sünnettir,onun kaynaklarıdır..
ki sünnet ,hadis delilini kabul etmeyen, ve Resululah(sav)'ı postacı hükmünde görenlerle tasavvuf da konuşulamaz..
bize göre, Resulullah(sav)'a postacı diyenler daha Resulullah(sav)'ın kıymetini,değerini anlayamamışlardır ki, alimlerin değerini konuşabilelim..
önceki mesajlarımda dediğim gibi, üniversite rektörünü , hademe gibi görenlerle, kalkıp doçentleri konuşmak abesle iştigaldir..önce büyük mevzular halledilir..



amma sen daha anlamadın çelişkini..
sen Yalnız Kurancı olduğun için, ve "herkes Kuranı anlar,Kuran apaçık" dediğin için "ben Kurana uyuyorum" diyen kimseyi eleştiremezsin..

yani senin öyle bir yolun var ki, sana kimseyi eleştirme hakkını vermiyor..

Edip'i bile eleştirmen seni çelişkili duruma sokuyor..Kuran herkese açıksa Edipe 'de açık..hem de adam arapça biliyor,ezbere biliyor..daha hakim..Yalnız Kurancılar hiçkimseyi eleştiremezler,eleştirdiklerinde kendi tezlerini çürütüyorlar..

benim yolumda ise Kurana kafana göre anlam veremezsinki, mesela Galip kuşçuoğlu kendine şeyh diyor..biz eleştiriyoruz..ehli sünnete,hadislere uymuyor..Kurana göre kendince bir yol çizmiş..ayetlere göre böyle şöyle deyip duruyor..bizim eleştirmemiz kendimizle çelişmiyor..zira biz herkes anlar demiyoruz..ama siz Kuranı herkes anlar dediğiniz için, eleştirdiğiniz anda, kendinizi çürütüyorsunuz..



ayetler var..o ayetlere göre hadisler sünnet Kuranın izah edicisi,uygulamada bizim rehberimiz..ashabın naklettiği bilgiler dahi bizm için hüccettir..
tekrar diyorum, siz "Kuranı herkes anlar" dediğiniz anda zaten bizi eleştirme hakkınızı kaybediyorsunuz..



onlar da ilan edebilir,zira onlar da Kuranı tek delil görmüyorlar..onlarla biizm aramızda tartışma ayrı yapılabilir hadis,icma düzeyinde..
ama diyorum ya, siz öyle bir yoldasınızki, hiçkimseyi eleştirme hakkınız yok..
eleştirdiğiniz ve yanlış dediğiniz anda "Kuranı herkes anlar" davanız çürüyor..
Mesela siz bir vehhabi ya da şii ile de tartışamazsınız, mümkün değil..zira sizi de, kullandığınız argümanlar ile ilzam eder kolaylıkla..



hayır hadislere uydurmaya çalışmıyorum direk ayetten yazdım sana..
"Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: 'Ben, Rabbiniz değil miyim?' 'Evet, tanıklık ediyoruz,' derler. Böylece diriliş günü, 'Biz bundan habersizdik,' diyemezsiniz"ARAF 172
bence de sen ayeti hevana uydurmaya çalışıyorsun..

bu şahitliği sen hatırlıyor musun,sen embriyo halindeyken veya ayette bellerinden sırtlarından alınırken tanık tutulup evet tanıklık ediyoruz dedin mi ?

sen aslında diyorsunki "ben bu ayeti bir ateiste anlatamacağım için mecburen yalan söylememe,hırsızlık yapmamak olarak anlatırım" diyorsun..ama ayet öyle anlaşılmıyor..
bence senin "evrensel doğru" kavramına yüklediğin manada sorun var..


hem Kuran açık diyeceksin, ama daha bir tane ayette geçen ifadeleri bile farklı anlatıyorsun bize..ayette geçmeyen kelimeri kullanıyorsun ,açıklıyorsun..Kuran açıklanmaya mı muhtaçtı yoksa ?


e hacım sen evrensel doğru diyerek herkes Kurandaki doğruları kabul eder dersen ateistlerle nasıl konuşulacağını bilmiyorsun demektir..sen yaratıcıyı kabul etmeyen ateiste, "yaw bak cinler,melekler,yecüc mecüc bunlar evrensel doğrudur, kabul et" diyeceksin he mi ?
sana nasıl bir cevap vereeğini istersen ateist foruma git bir öğreniver :)


"kabul görür" diyorsun ama nasıl kabul göreceğine dair en ufak bir delil öne süremiyorsun..mugalatamı demiştin pardon:)

bak sana tekrar sorayım,zira cevap vermemişsin..

fil suresindeki olay tüm insanlığın kabul ettiği birşey değildir..
peygamberlerin varlığı,mucizeleri,melekler,cinler..bunlar evrensel doğru değildir..
bunarın hepsi senin evrensel doğru hükmünü çürütüyor..
bunlar ancak Allahın varlığına inanan,peygamberlerin de varlığına inanan kişiler için bir anlam ifade edebilir..
melekler,cinler,yecüc mecüc,peygamberlerin mucizeleri,ilk insanın yaratılışı,cennetten kovulma,şeytanın isyanı ..hadi bunları evrensel doğru olarak ateistlerle agonostikle anlaş gel..bakalım görelim evrensel doğrular..
ama sen de biliyorsunki öyle birşey değil..
evrensel doğru kabul edilmediğini sen de çok iyi biliyorsun,ama bikere ağzından çıktığı için geri de alamıyorsun dostum çok belli oluyor :)
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
ayetleri çarpıtanın sen olduğu çok açık. kendinizi Peygamber yerine koyuyorsunuz,"bizim hakemliğimize uyun" diyorsunuz.

Nisa 65.
"Hayır öyle değil; Rabbine andolsun, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem kılıp sonra senin verdiğin hükme, içlerinde hiç bir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, iman etmiş olmazlar.

bana cevap vermek için yazan sensin, sonra da artık yazma diyorsun,cevap veriyorsan buradan devam edelim :

http://www.ihvanforum.org/showthread.php?149143-Yaln%C4%B1z-Kuranc%C4%B1-bir-Prof-tan-itiraf-Mealden-din-%C3%B6%C4%9Frenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

Nisa 65 ile Aşşağıdaki ayeti birlikte okuduğunda hüküm kime aitmiş yine de anlamadığını mı söyleyeceksin?

Herhangi birşey hakkında ihtilafa düştüğünüzde hüküm Allah´a aittir. İşte de: «O Allah, benim Rabbim, Ben O´na dayanmaktayım ve hep O´na sığınırım.´´ (Şûrâ 42:10)
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Nisa 65 ile Aşşağıdaki ayeti birlikte okuduğunda hüküm kime aitmiş yine de anlamadığını mı söyleyeceksin?

Herhangi birşey hakkında ihtilafa düştüğünüzde hüküm Allah´a aittir. İşte de: «O Allah, benim Rabbim, Ben O´na dayanmaktayım ve hep O´na sığınırım.´´ (Şûrâ 42:10)
birlikte okuyunca anlaşılıyor zaten. Peygamber (sav) Allah'a ait olan hükmü bildiriyor. Peygamberin hükmüne uyduğumuz zaman Allah'ın hükmüne uymuş oluyoruz.yoksa onu hakem kılmak manasız olur.
Nisa 65.
"Hayır öyle değil; Rabbine andolsun, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem kılıp sonra senin verdiğin hükme, içlerinde hiç bir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, iman etmiş olmazlar.

Diğer türlü anlarsan aşağıdaki sorulara cevap verememen gibi çelişkiler ortaya çıkıyor:

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

alanyali07' Alıntı:
YAlnız kurancıların örnek verdiğim birüsürü uç fikirlerine "yok canım onlar farklı değil" diyorsun..
sonra da edipe katılmıyorum diyorsun..madem farklılık yok niye katılmıyorsun ?

yaşar nuriye katılıyorsan,reenkarnasyona inanıyorsun demektir..inanmıyorum dersen farklılık yok demenin bir anlamı yok..resul gelir diyen yalnız kurancılar var..resul gelmez diyor musun ? bunlar mugalatadır işte..



herkes kendine göre birşey söyleyebilirse, mezheplerin haramlarına helallerine niye laf ediyorsun..bak işte bir mugalatanı daha yakaladık..
yani arapça bile bilmeyen bir Yalnız Kurancı istediği herşeyi istediği gibi hüküm çıkaracak ama 4 mezhep olunca "eyvahh farklılık var yandık bittik" diyeceksiniz..sence de çok komik değil mi ?



ama biraz önce Kurandan herkes istediği gibi anlar tarzında konuştun..mezheplere tasavvuflara gelince "aaa bak onlar yapamaz,sadece biz anlarız" demen acaba cerbeze değil de nedir ?
herkes istediği gibi haram helal çıkarabilecek,bu sizin tabirinizle mezhep olunca şirk koşmak olacak, ama kendine Yalnız Kurancı dediği zaman "o farklılık değil ki yorum yoruuumm" diyeceksiniz..önce bir kendinizle çelişmeyi bırakın artık bence..




e siz de mezhepleri mezhep olarak görmeyin, yalnız Kurancılar nasılki istedikleri gibi kafalarına göre ayetlere yorum veriyorlar ve sen de "farklılık yok" diyebiliyorsan ve makul buluyorsan, mezheplere de öyle bakın..
onların ki yanlış anlamış dersen, dediğim gibi "e sanane Kuran herkese açıksa onlar da öyle anlamış" deriz..itiraz hakkınız yok ,sizin kendi tezininz kimseye itiraz etmenize müsade vermiyor..o hakkınıızı tıkıyor..
Yalnız Kurancı belgeselerdeki aslana bakıp sırtlan haramdır diye hüküm çıkaracak ve bunu makul kabul edersen sizin de Rabbiniz aslanlar olmuş derler ..


iyi de hala aynı kısır döngü içinde dolaşıyorsun..
"Yalnız Kurancı"yım diyen kişi istediği kadar tabiri caizse sallayıp atıp tutacak,belgeselerden hüküm çıkaracak, falcılardan reenkarnasyona delil bulacak,mikroplar cindir,melektir diyecek, maymundan geldik diyecek,ve daha birsürü şey söyleyecek.. ve bunlara "olabilir, hepsi aynı görüşte olacak diye birşey yok" diyeceksiniz, ama mezheplere tasavvufa gelince "onlar şirk şirk" diyeceksiniz..e bir başkası da size küfür içindesiniz diyebilir..
bugün edipin yolu da bir mezheptir..sapkın bir mezheptir..kendine öyle demese de uygulamaları inanışları farklı yorumları mezhep oluşturmuştur..
bunun gibi 100 tane rahat çıkar dünyada..




aynen sünnetin hadisin delil olduğuna dair Kuranda delil bulmuşlar..Kuran madem herkese açık size göre..itiraz hakkınız yok..
recm cezasını mesela Hz. Ömer ittifakla beyan etmiştir halife iken..halbuki Yalnız Kurancılar devamlı Hz. Ömeri örnek verirler,delil gösterirler hadislere tavrı konusunda..recm konusunda ve benzeri sünnete dair konularda itiraz ederecek kendi delillerini çürütürler..




tamam "kabul edin" demeyin ama nasıl anlayacağımızı da söylemeyin arkadaş..Kuran açık değil mi ?
niye şu şu şartlarla açık diye tahdit koyuyorsunuz.. ? açıksa sadece size mi açık ?
Kuranda yazanlara bakıyoruz, bize Resulullah(sav)'ı sünnetini,bizlere ulaşan hadislerini,açıklamalarını,rehberliğini,uygulamasına uymamızı istediğini anlıyoruz..sadece o değil,,icma dahi bizler için delil diye anlıyoruz..


postacının getirdiği mektubu bize nasıl uygulandığını ,nasıl anlamamız gerektiğini söylemez..mektubu getirir okumaz gider..
postacı diyenler, gitsinler PTTde staj yapsınlar,postacının vazifelerini bi öğreniversinler..
hangi postacı, mektup getirdiği evde postasını getirdiği insanlarla beraber yaşar,
o mektubu da okur,beraber o mektubu uygularlar ?
trajikomik bir duruma düşüyorlar postacı diyenler..

ve hangi mektupda "o postacıda sizin için güzel örnek vardır" deniliyor..postacı mektubu getirir bırakır gider..mektubu getirdiklerine örneklik etmez..


basbaya şeyhler geniş kavram.."şeyhler var işte" ne demek arkadaşım ? ..biliyoruz şeyhler var,işte geniş bir kavramı içerdiği için müşahhas örnek lazım ki,, ehli sünnete uymayan şeyh kılıklı kişilerden bahsetmiyoruz,kabulümüz de değildir..bizim için öncelikli ehli sünnettir,onun kaynaklarıdır..
ki sünnet ,hadis delilini kabul etmeyen, ve Resululah(sav)'ı postacı hükmünde görenlerle tasavvuf da konuşulamaz..
bize göre, Resulullah(sav)'a postacı diyenler daha Resulullah(sav)'ın kıymetini,değerini anlayamamışlardır ki, alimlerin değerini konuşabilelim..
önceki mesajlarımda dediğim gibi, üniversite rektörünü , hademe gibi görenlerle, kalkıp doçentleri konuşmak abesle iştigaldir..önce büyük mevzular halledilir..



amma sen daha anlamadın çelişkini..
sen Yalnız Kurancı olduğun için, ve "herkes Kuranı anlar,Kuran apaçık" dediğin için "ben Kurana uyuyorum" diyen kimseyi eleştiremezsin..

yani senin öyle bir yolun var ki, sana kimseyi eleştirme hakkını vermiyor..

Edip'i bile eleştirmen seni çelişkili duruma sokuyor..Kuran herkese açıksa Edipe 'de açık..hem de adam arapça biliyor,ezbere biliyor..daha hakim..Yalnız Kurancılar hiçkimseyi eleştiremezler,eleştirdiklerinde kendi tezlerini çürütüyorlar..

benim yolumda ise Kurana kafana göre anlam veremezsinki, mesela Galip kuşçuoğlu kendine şeyh diyor..biz eleştiriyoruz..ehli sünnete,hadislere uymuyor..Kurana göre kendince bir yol çizmiş..ayetlere göre böyle şöyle deyip duruyor..bizim eleştirmemiz kendimizle çelişmiyor..zira biz herkes anlar demiyoruz..ama siz Kuranı herkes anlar dediğiniz için, eleştirdiğiniz anda, kendinizi çürütüyorsunuz..



ayetler var..o ayetlere göre hadisler sünnet Kuranın izah edicisi,uygulamada bizim rehberimiz..ashabın naklettiği bilgiler dahi bizm için hüccettir..
tekrar diyorum, siz "Kuranı herkes anlar" dediğiniz anda zaten bizi eleştirme hakkınızı kaybediyorsunuz..



onlar da ilan edebilir,zira onlar da Kuranı tek delil görmüyorlar..onlarla biizm aramızda tartışma ayrı yapılabilir hadis,icma düzeyinde..
ama diyorum ya, siz öyle bir yoldasınızki, hiçkimseyi eleştirme hakkınız yok..
eleştirdiğiniz ve yanlış dediğiniz anda "Kuranı herkes anlar" davanız çürüyor..
Mesela siz bir vehhabi ya da şii ile de tartışamazsınız, mümkün değil..zira sizi de, kullandığınız argümanlar ile ilzam eder kolaylıkla..



hayır hadislere uydurmaya çalışmıyorum direk ayetten yazdım sana..
"Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: 'Ben, Rabbiniz değil miyim?' 'Evet, tanıklık ediyoruz,' derler. Böylece diriliş günü, 'Biz bundan habersizdik,' diyemezsiniz"ARAF 172
bence de sen ayeti hevana uydurmaya çalışıyorsun..

bu şahitliği sen hatırlıyor musun,sen embriyo halindeyken veya ayette bellerinden sırtlarından alınırken tanık tutulup evet tanıklık ediyoruz dedin mi ?

sen aslında diyorsunki "ben bu ayeti bir ateiste anlatamacağım için mecburen yalan söylememe,hırsızlık yapmamak olarak anlatırım" diyorsun..ama ayet öyle anlaşılmıyor..
bence senin "evrensel doğru" kavramına yüklediğin manada sorun var..


hem Kuran açık diyeceksin, ama daha bir tane ayette geçen ifadeleri bile farklı anlatıyorsun bize..ayette geçmeyen kelimeri kullanıyorsun ,açıklıyorsun..Kuran açıklanmaya mı muhtaçtı yoksa ?


e hacım sen evrensel doğru diyerek herkes Kurandaki doğruları kabul eder dersen ateistlerle nasıl konuşulacağını bilmiyorsun demektir..sen yaratıcıyı kabul etmeyen ateiste, "yaw bak cinler,melekler,yecüc mecüc bunlar evrensel doğrudur, kabul et" diyeceksin he mi ?
sana nasıl bir cevap vereeğini istersen ateist foruma git bir öğreniver :)


"kabul görür" diyorsun ama nasıl kabul göreceğine dair en ufak bir delil öne süremiyorsun..mugalatamı demiştin pardon:)

bak sana tekrar sorayım,zira cevap vermemişsin..

fil suresindeki olay tüm insanlığın kabul ettiği birşey değildir..
peygamberlerin varlığı,mucizeleri,melekler,cinler..bunlar evrensel doğru değildir..
bunarın hepsi senin evrensel doğru hükmünü çürütüyor..
bunlar ancak Allahın varlığına inanan,peygamberlerin de varlığına inanan kişiler için bir anlam ifade edebilir..
melekler,cinler,yecüc mecüc,peygamberlerin mucizeleri,ilk insanın yaratılışı,cennetten kovulma,şeytanın isyanı ..hadi bunları evrensel doğru olarak ateistlerle agonostikle anlaş gel..bakalım görelim evrensel doğrular..
ama sen de biliyorsunki öyle birşey değil..
evrensel doğru kabul edilmediğini sen de çok iyi biliyorsun,ama bikere ağzından çıktığı için geri de alamıyorsun dostum çok belli oluyor :)
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
birlikte okuyunca anlaşılıyor zaten. Peygamber (sav) Allah'a ait olan hükmü bildiriyor. Peygamberin hükmüne uyduğumuz zaman Allah'ın hükmüne uymuş oluyoruz.yoksa onu hakem kılmak manasız olur.
Nisa 65.
"Hayır öyle değil; Rabbine andolsun, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem kılıp sonra senin verdiğin hükme, içlerinde hiç bir sıkıntı duymaksızın, tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, iman etmiş olmazlar.

Diğer türlü anlarsan aşağıdaki sorulara cevap verememen gibi çelişkiler ortaya çıkıyor:

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

Maşallah tebrikler bunu anladığına sevindim.Bir mesafe kayd etmiş olduk.

Bir de sorularını cevaplamayacağımı anladında daha güzel olacak.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Maşallah tebrikler bunu anladığına sevindim.Bir mesafe kayd etmiş olduk.

Bir de sorularını cevaplamayacağımı anladında daha güzel olacak.

ayetten kastedileni sen de anladıysan artık cevap veremediğin sorularıma cevap verebilirsin çelişkisiz olarak..

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

alanyali07' Alıntı:
YAlnız kurancıların örnek verdiğim birüsürü uç fikirlerine "yok canım onlar farklı değil" diyorsun..
sonra da edipe katılmıyorum diyorsun..madem farklılık yok niye katılmıyorsun ?

yaşar nuriye katılıyorsan,reenkarnasyona inanıyorsun demektir..inanmıyorum dersen farklılık yok demenin bir anlamı yok..resul gelir diyen yalnız kurancılar var..resul gelmez diyor musun ? bunlar mugalatadır işte..



herkes kendine göre birşey söyleyebilirse, mezheplerin haramlarına helallerine niye laf ediyorsun..bak işte bir mugalatanı daha yakaladık..
yani arapça bile bilmeyen bir Yalnız Kurancı istediği herşeyi istediği gibi hüküm çıkaracak ama 4 mezhep olunca "eyvahh farklılık var yandık bittik" diyeceksiniz..sence de çok komik değil mi ?



ama biraz önce Kurandan herkes istediği gibi anlar tarzında konuştun..mezheplere tasavvuflara gelince "aaa bak onlar yapamaz,sadece biz anlarız" demen acaba cerbeze değil de nedir ?
herkes istediği gibi haram helal çıkarabilecek,bu sizin tabirinizle mezhep olunca şirk koşmak olacak, ama kendine Yalnız Kurancı dediği zaman "o farklılık değil ki yorum yoruuumm" diyeceksiniz..önce bir kendinizle çelişmeyi bırakın artık bence..




e siz de mezhepleri mezhep olarak görmeyin, yalnız Kurancılar nasılki istedikleri gibi kafalarına göre ayetlere yorum veriyorlar ve sen de "farklılık yok" diyebiliyorsan ve makul buluyorsan, mezheplere de öyle bakın..
onların ki yanlış anlamış dersen, dediğim gibi "e sanane Kuran herkese açıksa onlar da öyle anlamış" deriz..itiraz hakkınız yok ,sizin kendi tezininz kimseye itiraz etmenize müsade vermiyor..o hakkınıızı tıkıyor..
Yalnız Kurancı belgeselerdeki aslana bakıp sırtlan haramdır diye hüküm çıkaracak ve bunu makul kabul edersen sizin de Rabbiniz aslanlar olmuş derler ..


iyi de hala aynı kısır döngü içinde dolaşıyorsun..
"Yalnız Kurancı"yım diyen kişi istediği kadar tabiri caizse sallayıp atıp tutacak,belgeselerden hüküm çıkaracak, falcılardan reenkarnasyona delil bulacak,mikroplar cindir,melektir diyecek, maymundan geldik diyecek,ve daha birsürü şey söyleyecek.. ve bunlara "olabilir, hepsi aynı görüşte olacak diye birşey yok" diyeceksiniz, ama mezheplere tasavvufa gelince "onlar şirk şirk" diyeceksiniz..e bir başkası da size küfür içindesiniz diyebilir..
bugün edipin yolu da bir mezheptir..sapkın bir mezheptir..kendine öyle demese de uygulamaları inanışları farklı yorumları mezhep oluşturmuştur..
bunun gibi 100 tane rahat çıkar dünyada..




aynen sünnetin hadisin delil olduğuna dair Kuranda delil bulmuşlar..Kuran madem herkese açık size göre..itiraz hakkınız yok..
recm cezasını mesela Hz. Ömer ittifakla beyan etmiştir halife iken..halbuki Yalnız Kurancılar devamlı Hz. Ömeri örnek verirler,delil gösterirler hadislere tavrı konusunda..recm konusunda ve benzeri sünnete dair konularda itiraz ederecek kendi delillerini çürütürler..




tamam "kabul edin" demeyin ama nasıl anlayacağımızı da söylemeyin arkadaş..Kuran açık değil mi ?
niye şu şu şartlarla açık diye tahdit koyuyorsunuz.. ? açıksa sadece size mi açık ?
Kuranda yazanlara bakıyoruz, bize Resulullah(sav)'ı sünnetini,bizlere ulaşan hadislerini,açıklamalarını,rehberliğini,uygulamasına uymamızı istediğini anlıyoruz..sadece o değil,,icma dahi bizler için delil diye anlıyoruz..


postacının getirdiği mektubu bize nasıl uygulandığını ,nasıl anlamamız gerektiğini söylemez..mektubu getirir okumaz gider..
postacı diyenler, gitsinler PTTde staj yapsınlar,postacının vazifelerini bi öğreniversinler..
hangi postacı, mektup getirdiği evde postasını getirdiği insanlarla beraber yaşar,
o mektubu da okur,beraber o mektubu uygularlar ?
trajikomik bir duruma düşüyorlar postacı diyenler..

ve hangi mektupda "o postacıda sizin için güzel örnek vardır" deniliyor..postacı mektubu getirir bırakır gider..mektubu getirdiklerine örneklik etmez..


basbaya şeyhler geniş kavram.."şeyhler var işte" ne demek arkadaşım ? ..biliyoruz şeyhler var,işte geniş bir kavramı içerdiği için müşahhas örnek lazım ki,, ehli sünnete uymayan şeyh kılıklı kişilerden bahsetmiyoruz,kabulümüz de değildir..bizim için öncelikli ehli sünnettir,onun kaynaklarıdır..
ki sünnet ,hadis delilini kabul etmeyen, ve Resululah(sav)'ı postacı hükmünde görenlerle tasavvuf da konuşulamaz..
bize göre, Resulullah(sav)'a postacı diyenler daha Resulullah(sav)'ın kıymetini,değerini anlayamamışlardır ki, alimlerin değerini konuşabilelim..
önceki mesajlarımda dediğim gibi, üniversite rektörünü , hademe gibi görenlerle, kalkıp doçentleri konuşmak abesle iştigaldir..önce büyük mevzular halledilir..



amma sen daha anlamadın çelişkini..
sen Yalnız Kurancı olduğun için, ve "herkes Kuranı anlar,Kuran apaçık" dediğin için "ben Kurana uyuyorum" diyen kimseyi eleştiremezsin..

yani senin öyle bir yolun var ki, sana kimseyi eleştirme hakkını vermiyor..

Edip'i bile eleştirmen seni çelişkili duruma sokuyor..Kuran herkese açıksa Edipe 'de açık..hem de adam arapça biliyor,ezbere biliyor..daha hakim..Yalnız Kurancılar hiçkimseyi eleştiremezler,eleştirdiklerinde kendi tezlerini çürütüyorlar..

benim yolumda ise Kurana kafana göre anlam veremezsinki, mesela Galip kuşçuoğlu kendine şeyh diyor..biz eleştiriyoruz..ehli sünnete,hadislere uymuyor..Kurana göre kendince bir yol çizmiş..ayetlere göre böyle şöyle deyip duruyor..bizim eleştirmemiz kendimizle çelişmiyor..zira biz herkes anlar demiyoruz..ama siz Kuranı herkes anlar dediğiniz için, eleştirdiğiniz anda, kendinizi çürütüyorsunuz..



ayetler var..o ayetlere göre hadisler sünnet Kuranın izah edicisi,uygulamada bizim rehberimiz..ashabın naklettiği bilgiler dahi bizm için hüccettir..
tekrar diyorum, siz "Kuranı herkes anlar" dediğiniz anda zaten bizi eleştirme hakkınızı kaybediyorsunuz..



onlar da ilan edebilir,zira onlar da Kuranı tek delil görmüyorlar..onlarla biizm aramızda tartışma ayrı yapılabilir hadis,icma düzeyinde..
ama diyorum ya, siz öyle bir yoldasınızki, hiçkimseyi eleştirme hakkınız yok..
eleştirdiğiniz ve yanlış dediğiniz anda "Kuranı herkes anlar" davanız çürüyor..
Mesela siz bir vehhabi ya da şii ile de tartışamazsınız, mümkün değil..zira sizi de, kullandığınız argümanlar ile ilzam eder kolaylıkla..



hayır hadislere uydurmaya çalışmıyorum direk ayetten yazdım sana..
"Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: 'Ben, Rabbiniz değil miyim?' 'Evet, tanıklık ediyoruz,' derler. Böylece diriliş günü, 'Biz bundan habersizdik,' diyemezsiniz"ARAF 172
bence de sen ayeti hevana uydurmaya çalışıyorsun..

bu şahitliği sen hatırlıyor musun,sen embriyo halindeyken veya ayette bellerinden sırtlarından alınırken tanık tutulup evet tanıklık ediyoruz dedin mi ?

sen aslında diyorsunki "ben bu ayeti bir ateiste anlatamacağım için mecburen yalan söylememe,hırsızlık yapmamak olarak anlatırım" diyorsun..ama ayet öyle anlaşılmıyor..
bence senin "evrensel doğru" kavramına yüklediğin manada sorun var..


hem Kuran açık diyeceksin, ama daha bir tane ayette geçen ifadeleri bile farklı anlatıyorsun bize..ayette geçmeyen kelimeri kullanıyorsun ,açıklıyorsun..Kuran açıklanmaya mı muhtaçtı yoksa ?


e hacım sen evrensel doğru diyerek herkes Kurandaki doğruları kabul eder dersen ateistlerle nasıl konuşulacağını bilmiyorsun demektir..sen yaratıcıyı kabul etmeyen ateiste, "yaw bak cinler,melekler,yecüc mecüc bunlar evrensel doğrudur, kabul et" diyeceksin he mi ?
sana nasıl bir cevap vereeğini istersen ateist foruma git bir öğreniver :)


"kabul görür" diyorsun ama nasıl kabul göreceğine dair en ufak bir delil öne süremiyorsun..mugalatamı demiştin pardon:)

bak sana tekrar sorayım,zira cevap vermemişsin..

fil suresindeki olay tüm insanlığın kabul ettiği birşey değildir..
peygamberlerin varlığı,mucizeleri,melekler,cinler..bunlar evrensel doğru değildir..
bunarın hepsi senin evrensel doğru hükmünü çürütüyor..
bunlar ancak Allahın varlığına inanan,peygamberlerin de varlığına inanan kişiler için bir anlam ifade edebilir..
melekler,cinler,yecüc mecüc,peygamberlerin mucizeleri,ilk insanın yaratılışı,cennetten kovulma,şeytanın isyanı ..hadi bunları evrensel doğru olarak ateistlerle agonostikle anlaş gel..bakalım görelim evrensel doğrular..
ama sen de biliyorsunki öyle birşey değil..
evrensel doğru kabul edilmediğini sen de çok iyi biliyorsun,ama bikere ağzından çıktığı için geri de alamıyorsun dostum çok belli oluyor :)
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
İnşallah sorularındaki gerçekleri çarpıttığın yerleri düzelttiğinde cevaplama gerek kalmayacak.Herşeyi kendin anlamış olacaksın.
sorularım çelişkilerini ortaya çıkardığı için cevaplayamaman normal,inşaAllah gerçeği gördüğün zaman hiç bu sorular zor gelmeyecek sana.

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

alanyali07' Alıntı:
hem YAlnız kurancıların örnek verdiğim birüsürü uç fikirlerine "yok canım onlar farklı değil" diyorsun..
sonra da edipe katılmıyorum diyorsun..madem farklılık yok niye katılmıyorsun ?

yaşar nuriye katılıyorsan,reenkarnasyona inanıyorsun demektir..inanmıyorum dersen farklılık yok demenin bir anlamı yok..resul gelir diyen yalnız kurancılar var..resul gelmez diyor musun ? bunlar mugalatadır işte..



herkes kendine göre birşey söyleyebilirse, mezheplerin haramlarına helallerine niye laf ediyorsun..bak işte bir mugalatanı daha yakaladık..
yani arapça bile bilmeyen bir Yalnız Kurancı istediği herşeyi istediği gibi hüküm çıkaracak ama 4 mezhep olunca "eyvahh farklılık var yandık bittik" diyeceksiniz..sence de çok komik değil mi ?



ama biraz önce Kurandan herkes istediği gibi anlar tarzında konuştun..mezheplere tasavvuflara gelince "aaa bak onlar yapamaz,sadece biz anlarız" demen acaba cerbeze değil de nedir ?
herkes istediği gibi haram helal çıkarabilecek,bu sizin tabirinizle mezhep olunca şirk koşmak olacak, ama kendine Yalnız Kurancı dediği zaman "o farklılık değil ki yorum yoruuumm" diyeceksiniz..önce bir kendinizle çelişmeyi bırakın artık bence..




e siz de mezhepleri mezhep olarak görmeyin, yalnız Kurancılar nasılki istedikleri gibi kafalarına göre ayetlere yorum veriyorlar ve sen de "farklılık yok" diyebiliyorsan ve makul buluyorsan, mezheplere de öyle bakın..
onların ki yanlış anlamış dersen, dediğim gibi "e sanane Kuran herkese açıksa onlar da öyle anlamış" deriz..itiraz hakkınız yok ,sizin kendi tezininz kimseye itiraz etmenize müsade vermiyor..o hakkınıızı tıkıyor..
Yalnız Kurancı belgeselerdeki aslana bakıp sırtlan haramdır diye hüküm çıkaracak ve bunu makul kabul edersen sizin de Rabbiniz aslanlar olmuş derler ..


iyi de hala aynı kısır döngü içinde dolaşıyorsun..
"Yalnız Kurancı"yım diyen kişi istediği kadar tabiri caizse sallayıp atıp tutacak,belgeselerden hüküm çıkaracak, falcılardan reenkarnasyona delil bulacak,mikroplar cindir,melektir diyecek, maymundan geldik diyecek,ve daha birsürü şey söyleyecek.. ve bunlara "olabilir, hepsi aynı görüşte olacak diye birşey yok" diyeceksiniz, ama mezheplere tasavvufa gelince "onlar şirk şirk" diyeceksiniz..e bir başkası da size küfür içindesiniz diyebilir..
bugün edipin yolu da bir mezheptir..sapkın bir mezheptir..kendine öyle demese de uygulamaları inanışları farklı yorumları mezhep oluşturmuştur..
bunun gibi 100 tane rahat çıkar dünyada..




aynen sünnetin hadisin delil olduğuna dair Kuranda delil bulmuşlar..Kuran madem herkese açık size göre..itiraz hakkınız yok..
recm cezasını mesela Hz. Ömer ittifakla beyan etmiştir halife iken..halbuki Yalnız Kurancılar devamlı Hz. Ömeri örnek verirler,delil gösterirler hadislere tavrı konusunda..recm konusunda ve benzeri sünnete dair konularda itiraz ederecek kendi delillerini çürütürler..




tamam "kabul edin" demeyin ama nasıl anlayacağımızı da söylemeyin arkadaş..Kuran açık değil mi ?
niye şu şu şartlarla açık diye tahdit koyuyorsunuz.. ? açıksa sadece size mi açık ?
Kuranda yazanlara bakıyoruz, bize Resulullah(sav)'ı sünnetini,bizlere ulaşan hadislerini,açıklamalarını,rehberliğini,uygulamasına uymamızı istediğini anlıyoruz..sadece o değil,,icma dahi bizler için delil diye anlıyoruz..


postacının getirdiği mektubu bize nasıl uygulandığını ,nasıl anlamamız gerektiğini söylemez..mektubu getirir okumaz gider..
postacı diyenler, gitsinler PTTde staj yapsınlar,postacının vazifelerini bi öğreniversinler..
hangi postacı, mektup getirdiği evde postasını getirdiği insanlarla beraber yaşar,
o mektubu da okur,beraber o mektubu uygularlar ?
trajikomik bir duruma düşüyorlar postacı diyenler..

ve hangi mektupda "o postacıda sizin için güzel örnek vardır" deniliyor..postacı mektubu getirir bırakır gider..mektubu getirdiklerine örneklik etmez..


basbaya şeyhler geniş kavram.."şeyhler var işte" ne demek arkadaşım ? ..biliyoruz şeyhler var,işte geniş bir kavramı içerdiği için müşahhas örnek lazım ki,, ehli sünnete uymayan şeyh kılıklı kişilerden bahsetmiyoruz,kabulümüz de değildir..bizim için öncelikli ehli sünnettir,onun kaynaklarıdır..
ki sünnet ,hadis delilini kabul etmeyen, ve Resululah(sav)'ı postacı hükmünde görenlerle tasavvuf da konuşulamaz..
bize göre, Resulullah(sav)'a postacı diyenler daha Resulullah(sav)'ın kıymetini,değerini anlayamamışlardır ki, alimlerin değerini konuşabilelim..
önceki mesajlarımda dediğim gibi, üniversite rektörünü , hademe gibi görenlerle, kalkıp doçentleri konuşmak abesle iştigaldir..önce büyük mevzular halledilir..



amma sen daha anlamadın çelişkini..
sen Yalnız Kurancı olduğun için, ve "herkes Kuranı anlar,Kuran apaçık" dediğin için "ben Kurana uyuyorum" diyen kimseyi eleştiremezsin..

yani senin öyle bir yolun var ki, sana kimseyi eleştirme hakkını vermiyor..

Edip'i bile eleştirmen seni çelişkili duruma sokuyor..Kuran herkese açıksa Edipe 'de açık..hem de adam arapça biliyor,ezbere biliyor..daha hakim..Yalnız Kurancılar hiçkimseyi eleştiremezler,eleştirdiklerinde kendi tezlerini çürütüyorlar..

benim yolumda ise Kurana kafana göre anlam veremezsinki, mesela Galip kuşçuoğlu kendine şeyh diyor..biz eleştiriyoruz..ehli sünnete,hadislere uymuyor..Kurana göre kendince bir yol çizmiş..ayetlere göre böyle şöyle deyip duruyor..bizim eleştirmemiz kendimizle çelişmiyor..zira biz herkes anlar demiyoruz..ama siz Kuranı herkes anlar dediğiniz için, eleştirdiğiniz anda, kendinizi çürütüyorsunuz..



ayetler var..o ayetlere göre hadisler sünnet Kuranın izah edicisi,uygulamada bizim rehberimiz..ashabın naklettiği bilgiler dahi bizm için hüccettir..
tekrar diyorum, siz "Kuranı herkes anlar" dediğiniz anda zaten bizi eleştirme hakkınızı kaybediyorsunuz..



onlar da ilan edebilir,zira onlar da Kuranı tek delil görmüyorlar..onlarla biizm aramızda tartışma ayrı yapılabilir hadis,icma düzeyinde..
ama diyorum ya, siz öyle bir yoldasınızki, hiçkimseyi eleştirme hakkınız yok..
eleştirdiğiniz ve yanlış dediğiniz anda "Kuranı herkes anlar" davanız çürüyor..
Mesela siz bir vehhabi ya da şii ile de tartışamazsınız, mümkün değil..zira sizi de, kullandığınız argümanlar ile ilzam eder kolaylıkla..



hayır hadislere uydurmaya çalışmıyorum direk ayetten yazdım sana..
"Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: 'Ben, Rabbiniz değil miyim?' 'Evet, tanıklık ediyoruz,' derler. Böylece diriliş günü, 'Biz bundan habersizdik,' diyemezsiniz"ARAF 172
bence de sen ayeti hevana uydurmaya çalışıyorsun..

bu şahitliği sen hatırlıyor musun,sen embriyo halindeyken veya ayette bellerinden sırtlarından alınırken tanık tutulup evet tanıklık ediyoruz dedin mi ?

sen aslında diyorsunki "ben bu ayeti bir ateiste anlatamacağım için mecburen yalan söylememe,hırsızlık yapmamak olarak anlatırım" diyorsun..ama ayet öyle anlaşılmıyor..
bence senin "evrensel doğru" kavramına yüklediğin manada sorun var..


hem Kuran açık diyeceksin, ama daha bir tane ayette geçen ifadeleri bile farklı anlatıyorsun bize..ayette geçmeyen kelimeri kullanıyorsun ,açıklıyorsun..Kuran açıklanmaya mı muhtaçtı yoksa ?


e hacım sen evrensel doğru diyerek herkes Kurandaki doğruları kabul eder dersen ateistlerle nasıl konuşulacağını bilmiyorsun demektir..sen yaratıcıyı kabul etmeyen ateiste, "yaw bak cinler,melekler,yecüc mecüc bunlar evrensel doğrudur, kabul et" diyeceksin he mi ?
sana nasıl bir cevap vereeğini istersen ateist foruma git bir öğreniver :)


"kabul görür" diyorsun ama nasıl kabul göreceğine dair en ufak bir delil öne süremiyorsun..mugalatamı demiştin pardon:)

bak sana tekrar sorayım,zira cevap vermemişsin..

fil suresindeki olay tüm insanlığın kabul ettiği birşey değildir..
peygamberlerin varlığı,mucizeleri,melekler,cinler..bunlar evrensel doğru değildir..
bunarın hepsi senin evrensel doğru hükmünü çürütüyor..
bunlar ancak Allahın varlığına inanan,peygamberlerin de varlığına inanan kişiler için bir anlam ifade edebilir..
melekler,cinler,yecüc mecüc,peygamberlerin mucizeleri,ilk insanın yaratılışı,cennetten kovulma,şeytanın isyanı ..hadi bunları evrensel doğru olarak ateistlerle agonostikle anlaş gel..bakalım görelim evrensel doğrular..
ama sen de biliyorsunki öyle birşey değil..
evrensel doğru kabul edilmediğini sen de çok iyi biliyorsun,ama bikere ağzından çıktığı için geri de alamıyorsun dostum çok belli oluyor :)
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
sorularım çelişkilerini ortaya çıkardığı için cevaplayamaman normal,inşaAllah gerçeği gördüğün zaman hiç bu sorular zor gelmeyecek sana.

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

Soruların İslam ile alakalı bilgisizliğini rtaya koyuyr.Bu bilgisizlik o kadar fazla ve kasıtlı bir bilgisizlik ki benim düzeltebileceğim birşey değil.

Onun için cevap vermeye üşeniyorum kendimi yormak istemiyorum.

Allah'ın bizlere dinimizi oluştururken sadece kendi sözlerini tercih etmemiz gerektiğini bildiren pek çok uyarı ve ikazı varken sen buna bizim tezimizmiş gibi zannettikçe sorularındaki yanlışlıkları da fark edemeyeceksin.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0

Sen de aynı idrak sorununu yaşıyorsun.

Bu tüm müslümanların problemi yılların yanlışlarını din diye biriktirmişiz bugünden yarına temizlenecek birşey değil.Kuran'dan çok uzaklaşmışız.Kuran'a ve aklımıza güvenerek bu sorunu aşabiliriz.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Ben o taraftan geldim zaten kardeşim.
Yanlış insanlar ve yanlışlar var diye herkes ve herşey yanlış olamaz

Elbette işi düzgün en az hata ile yapanlar muhakkak vardır

Muhakkak ki içimizden hakkı ve hakikati tavsiye edenler olmuştur ve kıyamete kadar da olacaktır
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Yanlış insanlar ve yanlışlar var diye herkes ve herşey yanlış olamaz

Elbette işi düzgün en az hata ile yapanlar muhakkak vardır

Muhakkak ki içimizden hakkı ve hakikati tavsiye edenler olmuştur ve kıyamete kadar da olacaktır

Amenna doğru söylüyorsun.Ben de kimse için tamaen yanlış ve haksızdırlar hükmü vermiyorum.Ancak hepimiz fert fert Kuran'ı anlamak,yaşamak zorundayız.Başkalarının anladığı ile imtihanımızı geçemeyiz.Yüzyılların yanlışlarını kutsayıp din haline getirmeden Rabbimizin ayetlerini kendimiz anlayıp yaşamalıyız.
 
Üst