resulullah kuranı kerimden anladığına göremi fetva verdi?

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Ancak hepimiz fert fert Kuran'ı anlamak,yaşamak zorundayız.
Doğru.

Peki Kuran ne diyor, ne anlatıyor, bizden istenen nedir?
Başkalarının anladığı ile imtihanımızı geçemeyiz.
İşte yukarıdaki soruların cevaplarını b uBAŞKALARI dediklerin bize öğretiyor

Nasıl ki bir çocuk okuma yazma öğrenmek için ilkokula gidiyorsa, islamı yaşamak, bizden istenenleri yapmak için bizim de birilerine gidip bu işi öğrenmemiz ve öğrendiklerimizle amel etmemiz lazım
Yüzyılların yanlışlarını kutsayıp din haline getirmeden Rabbimizin ayetlerini kendimiz anlayıp yaşamalıyız.
Kime göre yanlış?

Nereden biliyorsun, belki o yüzyıllardır gelen yanlış dediklerin belki doğrudur, belki de dinin kendisidir?

O Zaman ne olacak?
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Herkesin alimi kendine

Göstermese yanında ne işimiz var


Peki aldığın ilimle amel etmiyor musun?

Yani alim sana ne derse onunla amel ediyorsun

Yani alime uyuyorsun


Olayları kurana sunup ondan doğruyu bulacak kadar aklın, izanın, anlayışın, ilmin varsa sen zaten alimsin.

Başka alimin yanında ne işin var??


O Hevasından konuşmaz, kendisine vahyedilen neyse onu söyler

Demek ki sana öyle geliyor....
lekum diynukum velieyedin diyorsun...etrafı kuracalama inancıma karışma !
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Nisa 65 ile Aşşağıdaki ayeti birlikte okuduğunda hüküm kime aitmiş yine de anlamadığını mı söyleyeceksin?

Herhangi birşey hakkında ihtilafa düştüğünüzde hüküm Allah´a aittir. İşte de: «O Allah, benim Rabbim, Ben O´na dayanmaktayım ve hep O´na sığınırım.´´ (Şûrâ 42:10)

Hüküm vermek ancak Allah'a aittir..." (Yusuf 12/40)

resulullahın verdiği hukumler kendi zamanı için .bu zamanları bağlayamaz diye düşünüyorum.
risalete bağlı hukumleri ise zaten allah cc veriyor.bu zamndadada aynı, değişen bir şey yok........




...................




kuran bizi indi bizim hükumlerimize uyun demiyoruz.
şahsımıza kendin çalıp oynuyor gibisin @alanyalı07 :))
sende hukmunu verde ayet delilini göster diyoruz.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,670
Tepkime puanı
2,343
Puanları
113
Konum
istanbul
Vay be çok şey gördüm ama ilk defa Allah niye O'nu (sav.) peygamber olarak seçti ( O niye vahyin direkt muhattabı da ben değilim, o Niye okuduğunu anlıyorda ben anlamıyorum ) bu çifte standart değil mi diyen bir "müslüman!" görüyorum!
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Vay be çok şey gördüm ama ilk defa Allah niye O'nu (sav.) peygamber olarak seçti ( O niye vahyin direkt muhattabı da ben değilim, o Niye okuduğunu anlıyorda ben anlamıyorum ) bu çifte standart değil mi diyen bir "müslüman!" görüyorum!
aynen öyle aziz kardeşim..ilk defe bir düşncede mutabıkız!
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Doğru.

Peki Kuran ne diyor, ne anlatıyor, bizden istenen nedir?

İşte yukarıdaki soruların cevaplarını b uBAŞKALARI dediklerin bize öğretiyor

Nasıl ki bir çocuk okuma yazma öğrenmek için ilkokula gidiyorsa, islamı yaşamak, bizden istenenleri yapmak için bizim de birilerine gidip bu işi öğrenmemiz ve öğrendiklerimizle amel etmemiz lazım

Kime göre yanlış?

Nereden biliyorsun, belki o yüzyıllardır gelen yanlış dediklerin belki doğrudur, belki de dinin kendisidir?

O Zaman ne olacak?

İyi insan olacaksın.Kimseye haksızlık yapmayacaksın.Bu hayatı bizlere bahşeden Rabbini bilerek yaşayacaksın.Özeti budur.

Başkalarının dedikleri de sana bir fikir verebilir ancak esas olan kendimizin idrak etmesidir.

Aslında öğreten de başkaları değil Rabbimizdir.Zaten Allah bu yüzden Rab'dir.

Elbette ki Allah'ın bizlere bildirdiklerine yani Allah'a göre yanlış.

Bunun Allah'a göre yanlış olduğunu nereden bilebiliriz noktasında,Allah bizleri yaratırken mesajını alabilecek yetenekte yaratmıştır.

Bunu Allah "fıtrat" olarak isimlendiriyor.Tüm insanlar bu noktada eşittir.Fıtratta kötülük yoktur.Fıtrat hep iyiye yönelir.Allah'ın mesajı ile fıtrat hep uyumludur.

Ancak insan aynı zamanda etkileşen bir varlıktır.Fıtratındaki iyiliği zamanla bozabilir.Burada devreye akıl girer.Bozulduğunu fark edip doğruya yönelirse insan o zaman zekasını akla çevirmiş kendini kurtarmış demektir.Yoksa fıtratı tamamen bozularak kötülükleri menfaati icabı iyilik olarak bile görebilir.

İşte Allah'ın yaratılışta bize verdiği bu yetenek doğruyu yanlıştan ayırmamızı sağlar.

Yüzyıllardır bizlere öğretilen şeylerin doğru ya da yanlış olduğunu Rabbimizin bize bahşettiği fıtrat ve Kuran ayetleri ile bulabiliriz.

Belki demek Allah'ın kurduğu düzenden şüphe etmek olmaz mı?

Yanlışları kabul edenlerin Allah'ın ayetleri dışında hareket ettiğini görüyoruz.Ya fıtratlarını ya da Kuran ayetlerini örtme yoluna gidiyorlar.Bunun en büyük sebebi de mefaat olarak karşımıza çıkıyor.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Hüküm vermek ancak Allah'a aittir..." (Yusuf 12/40)

resulullahın verdiği hukumler kendi zamanı için .bu zamanları bağlayamaz diye düşünüyorum.
risalete bağlı hukumleri ise zaten allah cc veriyor.bu zamndadada aynı, değişen bir şey yok........




...................




kuran bizi indi bizim hükumlerimize uyun demiyoruz.
şahsımıza kendin çalıp oynuyor gibisin @alanyalı07 :))
sende hukmunu verde ayet delilini göster diyoruz.

Resul,elçi demektir.Elçi gönderildiği kişilere,kendisini gönderenin mesajından farklı birşeyi bildiremez.

Elçi kavramını iyi anladığımızda Rabbimiz ile aramızdaki ilişkiyi de iyi anlayabiliriz.Çünkü o zaman Allah'ın sözlerinin ne kadar kıymetli,Resulün görevinin de önemli olduğunu anlayabiliyoruz.

Ondan sonra her duyduğumuz sözü Allah'tan gelmiş gibi din olarak kabul edemiyoruz.Çünkü Allah dini kendisine has kılmamızı istiyor.

Allah'ın verdiği hükümlerin bizleri ilgilendiren kısımları da Resul tarafından Kuran ayetleri olarak bize ulaştırılmış zaten.Bizim sorumlu olduklarımız bu yüzden Kuran ayetleridir.
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
burada kuran-ı kerimin anlaşılıp anlaşılmayacağı kavgası var.
çoğunlukla bir noktada mutabık olamıyoruz.
peygamber efendimize ayetler inerdi.resulullah hemen ayeti anlarmıydı?anlaması için extra bir vahiy dahamı gelirdi?

ayet namazı kıl zekatı ver! dediğinde ,yanında hadis kitaplarıda yoktu namazı nasıl kılınacağını ,zekatın ne kadar ve neyden verileceğini nasıl anladı?

tabi peygamberler örnek şahsiyyetler olduğu için içtihadlarında hata yaparlarsa hemen uyarılırlar.

ekstra vahiy ,hemde allahın kitabı önünde iken biraz çifte standart gibi olmuyormu?

işler karışıyor!!

Yok karıştırmaya gerek yok, doğrudur hadis-fıkıh vb kitaplar yoktu, ne vardı, gelenek, yani namaz, zekat, oruç, hacc vb sonradan çıkmadı, önceden vardı, Allah bu geleneğin doğrusunu eğrisinden vahiyle ayırdı, biz de başlangıçta inançlarımızı, ibadetlerimizi yine gelenekten alırız, sonra...
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Soruların İslam ile alakalı bilgisizliğini rtaya koyuyr.Bu bilgisizlik o kadar fazla ve kasıtlı bir bilgisizlik ki benim düzeltebileceğim birşey değil.

Onun için cevap vermeye üşeniyorum kendimi yormak istemiyorum.

Allah'ın bizlere dinimizi oluştururken sadece kendi sözlerini tercih etmemiz gerektiğini bildiren pek çok uyarı ve ikazı varken sen buna bizim tezimizmiş gibi zannettikçe sorularındaki yanlışlıkları da fark edemeyeceksin.

üşenmiyorsun sadece çekiniyorsun üşensen hiç cevap yazmazsın ama cevaplayamayacağın soruları görmemeyi tercih ediyorsun.
ayetlere değil, hevana uyduğunun göstergesi bu durum.

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

alanyali07' Alıntı:
.hem YAlnız kurancıların örnek verdiğim birüsürü uç fikirlerine "yok canım onlar farklı değil" diyorsun..
sonra da edipe katılmıyorum diyorsun..madem farklılık yok niye katılmıyorsun ?

yaşar nuriye katılıyorsan,reenkarnasyona inanıyorsun demektir..inanmıyorum dersen farklılık yok demenin bir anlamı yok..resul gelir diyen yalnız kurancılar var..resul gelmez diyor musun ? bunlar mugalatadır işte..



herkes kendine göre birşey söyleyebilirse, mezheplerin haramlarına helallerine niye laf ediyorsun..bak işte bir mugalatanı daha yakaladık..
yani arapça bile bilmeyen bir Yalnız Kurancı istediği herşeyi istediği gibi hüküm çıkaracak ama 4 mezhep olunca "eyvahh farklılık var yandık bittik" diyeceksiniz..sence de çok komik değil mi ?



ama biraz önce Kurandan herkes istediği gibi anlar tarzında konuştun..mezheplere tasavvuflara gelince "aaa bak onlar yapamaz,sadece biz anlarız" demen acaba cerbeze değil de nedir ?
herkes istediği gibi haram helal çıkarabilecek,bu sizin tabirinizle mezhep olunca şirk koşmak olacak, ama kendine Yalnız Kurancı dediği zaman "o farklılık değil ki yorum yoruuumm" diyeceksiniz..önce bir kendinizle çelişmeyi bırakın artık bence..




e siz de mezhepleri mezhep olarak görmeyin, yalnız Kurancılar nasılki istedikleri gibi kafalarına göre ayetlere yorum veriyorlar ve sen de "farklılık yok" diyebiliyorsan ve makul buluyorsan, mezheplere de öyle bakın..
onların ki yanlış anlamış dersen, dediğim gibi "e sanane Kuran herkese açıksa onlar da öyle anlamış" deriz..itiraz hakkınız yok ,sizin kendi tezininz kimseye itiraz etmenize müsade vermiyor..o hakkınıızı tıkıyor..
Yalnız Kurancı belgeselerdeki aslana bakıp sırtlan haramdır diye hüküm çıkaracak ve bunu makul kabul edersen sizin de Rabbiniz aslanlar olmuş derler ..


iyi de hala aynı kısır döngü içinde dolaşıyorsun..
"Yalnız Kurancı"yım diyen kişi istediği kadar tabiri caizse sallayıp atıp tutacak,belgeselerden hüküm çıkaracak, falcılardan reenkarnasyona delil bulacak,mikroplar cindir,melektir diyecek, maymundan geldik diyecek,ve daha birsürü şey söyleyecek.. ve bunlara "olabilir, hepsi aynı görüşte olacak diye birşey yok" diyeceksiniz, ama mezheplere tasavvufa gelince "onlar şirk şirk" diyeceksiniz..e bir başkası da size küfür içindesiniz diyebilir..
bugün edipin yolu da bir mezheptir..sapkın bir mezheptir..kendine öyle demese de uygulamaları inanışları farklı yorumları mezhep oluşturmuştur..
bunun gibi 100 tane rahat çıkar dünyada..




aynen sünnetin hadisin delil olduğuna dair Kuranda delil bulmuşlar..Kuran madem herkese açık size göre..itiraz hakkınız yok..
recm cezasını mesela Hz. Ömer ittifakla beyan etmiştir halife iken..halbuki Yalnız Kurancılar devamlı Hz. Ömeri örnek verirler,delil gösterirler hadislere tavrı konusunda..recm konusunda ve benzeri sünnete dair konularda itiraz ederecek kendi delillerini çürütürler..




tamam "kabul edin" demeyin ama nasıl anlayacağımızı da söylemeyin arkadaş..Kuran açık değil mi ?
niye şu şu şartlarla açık diye tahdit koyuyorsunuz.. ? açıksa sadece size mi açık ?
Kuranda yazanlara bakıyoruz, bize Resulullah(sav)'ı sünnetini,bizlere ulaşan hadislerini,açıklamalarını,rehberliğini,uygulamasına uymamızı istediğini anlıyoruz..sadece o değil,,icma dahi bizler için delil diye anlıyoruz..


postacının getirdiği mektubu bize nasıl uygulandığını ,nasıl anlamamız gerektiğini söylemez..mektubu getirir okumaz gider..
postacı diyenler, gitsinler PTTde staj yapsınlar,postacının vazifelerini bi öğreniversinler..
hangi postacı, mektup getirdiği evde postasını getirdiği insanlarla beraber yaşar,
o mektubu da okur,beraber o mektubu uygularlar ?
trajikomik bir duruma düşüyorlar postacı diyenler..

ve hangi mektupda "o postacıda sizin için güzel örnek vardır" deniliyor..postacı mektubu getirir bırakır gider..mektubu getirdiklerine örneklik etmez..


basbaya şeyhler geniş kavram.."şeyhler var işte" ne demek arkadaşım ? ..biliyoruz şeyhler var,işte geniş bir kavramı içerdiği için müşahhas örnek lazım ki,, ehli sünnete uymayan şeyh kılıklı kişilerden bahsetmiyoruz,kabulümüz de değildir..bizim için öncelikli ehli sünnettir,onun kaynaklarıdır..
ki sünnet ,hadis delilini kabul etmeyen, ve Resululah(sav)'ı postacı hükmünde görenlerle tasavvuf da konuşulamaz..
bize göre, Resulullah(sav)'a postacı diyenler daha Resulullah(sav)'ın kıymetini,değerini anlayamamışlardır ki, alimlerin değerini konuşabilelim..
önceki mesajlarımda dediğim gibi, üniversite rektörünü , hademe gibi görenlerle, kalkıp doçentleri konuşmak abesle iştigaldir..önce büyük mevzular halledilir..



amma sen daha anlamadın çelişkini..
sen Yalnız Kurancı olduğun için, ve "herkes Kuranı anlar,Kuran apaçık" dediğin için "ben Kurana uyuyorum" diyen kimseyi eleştiremezsin..

yani senin öyle bir yolun var ki, sana kimseyi eleştirme hakkını vermiyor..

Edip'i bile eleştirmen seni çelişkili duruma sokuyor..Kuran herkese açıksa Edipe 'de açık..hem de adam arapça biliyor,ezbere biliyor..daha hakim..Yalnız Kurancılar hiçkimseyi eleştiremezler,eleştirdiklerinde kendi tezlerini çürütüyorlar..

benim yolumda ise Kurana kafana göre anlam veremezsinki, mesela Galip kuşçuoğlu kendine şeyh diyor..biz eleştiriyoruz..ehli sünnete,hadislere uymuyor..Kurana göre kendince bir yol çizmiş..ayetlere göre böyle şöyle deyip duruyor..bizim eleştirmemiz kendimizle çelişmiyor..zira biz herkes anlar demiyoruz..ama siz Kuranı herkes anlar dediğiniz için, eleştirdiğiniz anda, kendinizi çürütüyorsunuz..



ayetler var..o ayetlere göre hadisler sünnet Kuranın izah edicisi,uygulamada bizim rehberimiz..ashabın naklettiği bilgiler dahi bizm için hüccettir..
tekrar diyorum, siz "Kuranı herkes anlar" dediğiniz anda zaten bizi eleştirme hakkınızı kaybediyorsunuz..



onlar da ilan edebilir,zira onlar da Kuranı tek delil görmüyorlar..onlarla biizm aramızda tartışma ayrı yapılabilir hadis,icma düzeyinde..
ama diyorum ya, siz öyle bir yoldasınızki, hiçkimseyi eleştirme hakkınız yok..
eleştirdiğiniz ve yanlış dediğiniz anda "Kuranı herkes anlar" davanız çürüyor..
Mesela siz bir vehhabi ya da şii ile de tartışamazsınız, mümkün değil..zira sizi de, kullandığınız argümanlar ile ilzam eder kolaylıkla..



hayır hadislere uydurmaya çalışmıyorum direk ayetten yazdım sana..
"Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: 'Ben, Rabbiniz değil miyim?' 'Evet, tanıklık ediyoruz,' derler. Böylece diriliş günü, 'Biz bundan habersizdik,' diyemezsiniz"ARAF 172
bence de sen ayeti hevana uydurmaya çalışıyorsun..

bu şahitliği sen hatırlıyor musun,sen embriyo halindeyken veya ayette bellerinden sırtlarından alınırken tanık tutulup evet tanıklık ediyoruz dedin mi ?

sen aslında diyorsunki "ben bu ayeti bir ateiste anlatamacağım için mecburen yalan söylememe,hırsızlık yapmamak olarak anlatırım" diyorsun..ama ayet öyle anlaşılmıyor..
bence senin "evrensel doğru" kavramına yüklediğin manada sorun var..


hem Kuran açık diyeceksin, ama daha bir tane ayette geçen ifadeleri bile farklı anlatıyorsun bize..ayette geçmeyen kelimeri kullanıyorsun ,açıklıyorsun..Kuran açıklanmaya mı muhtaçtı yoksa ?


e hacım sen evrensel doğru diyerek herkes Kurandaki doğruları kabul eder dersen ateistlerle nasıl konuşulacağını bilmiyorsun demektir..sen yaratıcıyı kabul etmeyen ateiste, "yaw bak cinler,melekler,yecüc mecüc bunlar evrensel doğrudur, kabul et" diyeceksin he mi ?
sana nasıl bir cevap vereeğini istersen ateist foruma git bir öğreniver :)


"kabul görür" diyorsun ama nasıl kabul göreceğine dair en ufak bir delil öne süremiyorsun..mugalatamı demiştin pardon:)

bak sana tekrar sorayım,zira cevap vermemişsin..

fil suresindeki olay tüm insanlığın kabul ettiği birşey değildir..
peygamberlerin varlığı,mucizeleri,melekler,cinler..bunlar evrensel doğru değildir..
bunarın hepsi senin evrensel doğru hükmünü çürütüyor..
bunlar ancak Allahın varlığına inanan,peygamberlerin de varlığına inanan kişiler için bir anlam ifade edebilir..
melekler,cinler,yecüc mecüc,peygamberlerin mucizeleri,ilk insanın yaratılışı,cennetten kovulma,şeytanın isyanı ..hadi bunları evrensel doğru olarak ateistlerle agonostikle anlaş gel..bakalım görelim evrensel doğrular..
ama sen de biliyorsunki öyle birşey değil..
evrensel doğru kabul edilmediğini sen de çok iyi biliyorsun,ama bikere ağzından çıktığı için geri de alamıyorsun dostum çok belli oluyor :)
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Hüküm vermek ancak Allah'a aittir..." (Yusuf 12/40)

resulullahın verdiği hukumler kendi zamanı için .bu zamanları bağlayamaz diye düşünüyorum.
risalete bağlı hukumleri ise zaten allah cc veriyor.bu zamndadada aynı, değişen bir şey yok........




...................




kuran bizi indi bizim hükumlerimize uyun demiyoruz.
şahsımıza kendin çalıp oynuyor gibisin @alanyalı07 :))
sende hukmunu verde ayet delilini göster diyoruz.

kadınlara özenip ipek helaldir dersen,tabiki nefsin Peygamber (sav) yerine kadınlara uymayı tercih eder. : )
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
kadınlara özenip ipek helaldir dersen,tabiki nefsin Peygamber (sav) yerine kadınlara uymayı tercih eder. : )

dostum seni bu risele nurlar fazla etkilemiş galiba..sende hezayan kuruntular ,sanrılar görmeye başladnı..şu lafa bakarmısınız;
kadınlara özenip .....
:blink:
sen görmek istediğini yazıyorsun.hemde iftira atarak.Allahdan hiçmi korkun yok?
sanada vahiymi geliyor yoksa!
ipek giymede bukadar hassasında ,şişirili cehenemme atılma konusunda neden bukadar hassas değilsin?
ipek giymeden korktuğun kadar cehennemden korktuğun yok demekki.:D:blink:??
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
dostum seni bu risele nurlar fazla etkilemiş galiba..sende hezayan kuruntular ,sanrılar görmeye başladnı..şu lafa bakarmısınız kadınlara özenip .....:blink:
sen görmek istediğini yazıyorsun.hemde iftira atarak.Allahdan hiçmi korkun yok?
sanada vahiymi geliyor yoksa!
ipek giymede bukadar hassasında ,şişirili cehenemme atılma konusunda neden bukadar hassas değilsin?
ipek giymeden korktuğun kadar cehennemden korktuğun yok demekki.:D:blink:??
vahiy gelip gelmediği senin için önemliyse vahiy gelen Resulullah(sav)'a uyarsın, kadınlara özenip ipek helal demezsin.. : )
ipek giymekten korkmuyorsun demekki cehennemden de korkmuyorsun,Resulullah(sav)'ın haramına , helal diye kafa tutan zaten şişse de şişmese de cehenneme kafa tutmuş olur : )

 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
[/FONT]
vahiy gelip gelmediği senin için önemliyse vahiy gelen Resulullah(sav)'a uyarsın, kadınlara özenip ipek helal demezsin.. : )
ipek giymekten korkmuyorsun demekki cehennemden de korkmuyorsun,Resulullah(sav)'ın haramına , helal diye kafa tutan zaten şişse de şişmese de cehenneme kafa tutmuş olur : )


konu dışı .............bu nurcular böyledir...onların bir kitabını veya kelamını eleştir.cevab yazacağı yerde hiç aslı astarı olmayan laf salatasıyla konuyu başka yere taşır.
sanki bunlara böyle öğretilmiş gibi..


biz dam üstündeki saksağandan bahsediyoruz,kazmadan değil

ipekle iligili bir sorunun varsa aç başka bir konu cevabını yazalım..
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
konu dışı .............bu nurcular böyledir...onların bir kitabını veya kelamını eleştir.cevab yazacağı yerde hiç aslı astarı olmayan laf salatasıyla konuyu başka yere taşır.
sanki bunlara böyle öğretilmiş gibi..


biz dam üstündeki saksağandan bahsediyoruz,kazmadan değil

ipekle iligili bir sorunun varsa aç başka bir konu cevabını yazalım..
bu Yalnız Kurancılar da böyledir,gerçi ne olduğu belirsiz bu havasın..
işine gelen yerde İbn teymiye der,işine gelen yerde devamlı ehli sünnet diyen Talha bekret der, işine gelen yerde Resulullah(sav) bile beni bağlamaz der, sonra da kadınlara özenip ipek helaldir diye avuturlar kendilerini..bu özelliklerini deşifre edince eyvahh yandım bittim deyu ağlamaya giderler : ) ipek konusunu konuşmuştuk yine sıkışmıştın böyle..
herşeyi bildiğini sanan ama herşeyi yarım yamalak bilen birisi olmak size ait olsa gerek..
ekonomiden dem vurup daha dış borç kavramını bile bilemeyen birisin,İMF borcunu tüm dış borç zannedebilecek birisin.. : )

 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
nur şakirti alanyalı, sana göre resululullaha uymak demek hadis stokculuğu yapıp onunla amel etmekmi oluyor?
biz tüm ululazm peygamberlerede uyduk diyoruz.
ibrahim as hadislerine neden toplamıyorsun?
isa as hadislerine neden toplamıyorsun veya toplamışına uymuyorsun?
musa as hadislerine neden uymuyorsun?

iş muhammet as gelincemi ona uymak hadislerine sünnetlerine uymak oluyor?
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
üşenmiyorsun sadece çekiniyorsun üşensen hiç cevap yazmazsın ama cevaplayamayacağın soruları görmemeyi tercih ediyorsun.
ayetlere değil, hevana uyduğunun göstergesi bu durum.

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

Kopyaladıklarını kendin görmüyorsun herhalde.Tüm sayfayı kaplıyor farkında değil misin.Ancak bir kere okuyabildim.Hangi yamukluğu düzeltsem karar veremedim vazgeçtim.

Sen cevap veremiyorum zannederek kendi kendine sevinebilirsin.Bu zevkten seni mahrum etmiyim.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Kopyaladıklarını kendin görmüyorsun herhalde.Tüm sayfayı kaplıyor farkında değil misin.Ancak bir kere okuyabildim.Hangi yamukluğu düzeltsem karar veremedim vazgeçtim.

Sen cevap veremiyorum zannederek kendi kendine sevinebilirsin.Bu zevkten seni mahrum etmiyim.

neye cevab bekliyoruzki..?

bu ehli sünnetcilerin 4 mezhebine göre sakal kesme haramdır.gel görki nurrcuların hepsinde sakal yok..

birde savunmaya bakın;sakalın yükümlüğünü yerine getirmekten çekindikleri için bırakmıyorlamış.:D:blink:.Bu neye benziyor biliyormusun,içki içen bir sarhoşa neden içki içiyorsun sen musluman değilmisin diye sorduğunda;
-vallahi elhamdulillah muslumanımda ,ayık gezmenin sorumluluğun üzerime alamayacağımdan korktğum için içiyorum" demesi gibi.:D
hiç bir farkı yok.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
neye cevab bekliyoruzki..?

bu ehli sünnetcilerin 4 mezhebine göre sakal kesme haramdır.gel görki nurrcuların hepsinde sakal yok..

birde savunmaya bakın;sakalın yükümlüğünü yerine getirmekten çekindikleri için bırakmıyorlamış.:D:blink:.Bu neye benziyor biliyormusun,içki içen bir sarhoşa neden içki içiyorsun sen musluman değilmisin diye sorduğunda;
-vallahi elhamdulillah muslumanımda ,ayık gezmenin sorumluluğun üzerime alamayacağımdan korktğum için içiyorum" demesi gibi.:D
hiç bir farkı yok.

Haklısın hocam şu uydurulmuş haramlardan kurtulup Allah'ın mesajına ulaşamıyoruz.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
nur şakirti alanyalı, sana göre resululullaha uymak demek hadis stokculuğu yapıp onunla amel etmekmi oluyor?
biz tüm ululazm peygamberlerede uyduk diyoruz.
ibrahim as hadislerine neden toplamıyorsun?
isa as hadislerine neden toplamıyorsun veya toplamışına uymuyorsun?
musa as hadislerine neden uymuyorsun?

iş muhammet as gelincemi ona uymak hadislerine sünnetlerine uymak oluyor?
siz peygamberlere felan uymuyorsunuz,hevanıza uyuyorsunuz..birkaç mesaj önce "Peygamber de ictihad yapar ben de aynen onun gibi yaparım" demeye getirerek hevanızın aslında Peygamberlik dava etmek olduğunu göstermiştin..
sen hevana uy biz şeriatın sahibi Resulullah(sav)a uyalım..
 
Üst