resulullah kuranı kerimden anladığına göremi fetva verdi?

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Kopyaladıklarını kendin görmüyorsun herhalde.Tüm sayfayı kaplıyor farkında değil misin.Ancak bir kere okuyabildim.Hangi yamukluğu düzeltsem karar veremedim vazgeçtim.

Sen cevap veremiyorum zannederek kendi kendine sevinebilirsin.Bu zevkten seni mahrum etmiyim.
kopyaladıklarım kaç defadır cevap vermekten çekindiğin sorular..ancak birkere okuyabildin çünkü çelişkileriniz ortaya çıkınca ister istemez görmezden gelmek rahatlatıyor seni..
cevap verebilseydin bu kadar mesajdır yazacağına o sorulara cevap verebilirdin..

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

alanyali07' Alıntı:
YAlnız kurancıların örnek verdiğim birüsürü uç fikirlerine "yok canım onlar farklı değil" diyorsun..
sonra da edipe katılmıyorum diyorsun..madem farklılık yok niye katılmıyorsun ?

yaşar nuriye katılıyorsan,reenkarnasyona inanıyorsun demektir..inanmıyorum dersen farklılık yok demenin bir anlamı yok..resul gelir diyen yalnız kurancılar var..resul gelmez diyor musun ? bunlar mugalatadır işte..



herkes kendine göre birşey söyleyebilirse, mezheplerin haramlarına helallerine niye laf ediyorsun..bak işte bir mugalatanı daha yakaladık..
yani arapça bile bilmeyen bir Yalnız Kurancı istediği herşeyi istediği gibi hüküm çıkaracak ama 4 mezhep olunca "eyvahh farklılık var yandık bittik" diyeceksiniz..sence de çok komik değil mi ?



ama biraz önce Kurandan herkes istediği gibi anlar tarzında konuştun..mezheplere tasavvuflara gelince "aaa bak onlar yapamaz,sadece biz anlarız" demen acaba cerbeze değil de nedir ?
herkes istediği gibi haram helal çıkarabilecek,bu sizin tabirinizle mezhep olunca şirk koşmak olacak, ama kendine Yalnız Kurancı dediği zaman "o farklılık değil ki yorum yoruuumm" diyeceksiniz..önce bir kendinizle çelişmeyi bırakın artık bence..




e siz de mezhepleri mezhep olarak görmeyin, yalnız Kurancılar nasılki istedikleri gibi kafalarına göre ayetlere yorum veriyorlar ve sen de "farklılık yok" diyebiliyorsan ve makul buluyorsan, mezheplere de öyle bakın..
onların ki yanlış anlamış dersen, dediğim gibi "e sanane Kuran herkese açıksa onlar da öyle anlamış" deriz..itiraz hakkınız yok ,sizin kendi tezininz kimseye itiraz etmenize müsade vermiyor..o hakkınıızı tıkıyor..
Yalnız Kurancı belgeselerdeki aslana bakıp sırtlan haramdır diye hüküm çıkaracak ve bunu makul kabul edersen sizin de Rabbiniz aslanlar olmuş derler ..


iyi de hala aynı kısır döngü içinde dolaşıyorsun..
"Yalnız Kurancı"yım diyen kişi istediği kadar tabiri caizse sallayıp atıp tutacak,belgeselerden hüküm çıkaracak, falcılardan reenkarnasyona delil bulacak,mikroplar cindir,melektir diyecek, maymundan geldik diyecek,ve daha birsürü şey söyleyecek.. ve bunlara "olabilir, hepsi aynı görüşte olacak diye birşey yok" diyeceksiniz, ama mezheplere tasavvufa gelince "onlar şirk şirk" diyeceksiniz..e bir başkası da size küfür içindesiniz diyebilir..
bugün edipin yolu da bir mezheptir..sapkın bir mezheptir..kendine öyle demese de uygulamaları inanışları farklı yorumları mezhep oluşturmuştur..
bunun gibi 100 tane rahat çıkar dünyada..




aynen sünnetin hadisin delil olduğuna dair Kuranda delil bulmuşlar..Kuran madem herkese açık size göre..itiraz hakkınız yok..
recm cezasını mesela Hz. Ömer ittifakla beyan etmiştir halife iken..halbuki Yalnız Kurancılar devamlı Hz. Ömeri örnek verirler,delil gösterirler hadislere tavrı konusunda..recm konusunda ve benzeri sünnete dair konularda itiraz ederecek kendi delillerini çürütürler..




tamam "kabul edin" demeyin ama nasıl anlayacağımızı da söylemeyin arkadaş..Kuran açık değil mi ?
niye şu şu şartlarla açık diye tahdit koyuyorsunuz.. ? açıksa sadece size mi açık ?
Kuranda yazanlara bakıyoruz, bize Resulullah(sav)'ı sünnetini,bizlere ulaşan hadislerini,açıklamalarını,rehberliğini,uygulamasına uymamızı istediğini anlıyoruz..sadece o değil,,icma dahi bizler için delil diye anlıyoruz..


postacının getirdiği mektubu bize nasıl uygulandığını ,nasıl anlamamız gerektiğini söylemez..mektubu getirir okumaz gider..
postacı diyenler, gitsinler PTTde staj yapsınlar,postacının vazifelerini bi öğreniversinler..
hangi postacı, mektup getirdiği evde postasını getirdiği insanlarla beraber yaşar,
o mektubu da okur,beraber o mektubu uygularlar ?
trajikomik bir duruma düşüyorlar postacı diyenler..

ve hangi mektupda "o postacıda sizin için güzel örnek vardır" deniliyor..postacı mektubu getirir bırakır gider..mektubu getirdiklerine örneklik etmez..


basbaya şeyhler geniş kavram.."şeyhler var işte" ne demek arkadaşım ? ..biliyoruz şeyhler var,işte geniş bir kavramı içerdiği için müşahhas örnek lazım ki,, ehli sünnete uymayan şeyh kılıklı kişilerden bahsetmiyoruz,kabulümüz de değildir..bizim için öncelikli ehli sünnettir,onun kaynaklarıdır..
ki sünnet ,hadis delilini kabul etmeyen, ve Resululah(sav)'ı postacı hükmünde görenlerle tasavvuf da konuşulamaz..
bize göre, Resulullah(sav)'a postacı diyenler daha Resulullah(sav)'ın kıymetini,değerini anlayamamışlardır ki, alimlerin değerini konuşabilelim..
önceki mesajlarımda dediğim gibi, üniversite rektörünü , hademe gibi görenlerle, kalkıp doçentleri konuşmak abesle iştigaldir..önce büyük mevzular halledilir..



amma sen daha anlamadın çelişkini..
sen Yalnız Kurancı olduğun için, ve "herkes Kuranı anlar,Kuran apaçık" dediğin için "ben Kurana uyuyorum" diyen kimseyi eleştiremezsin..

yani senin öyle bir yolun var ki, sana kimseyi eleştirme hakkını vermiyor..

Edip'i bile eleştirmen seni çelişkili duruma sokuyor..Kuran herkese açıksa Edipe 'de açık..hem de adam arapça biliyor,ezbere biliyor..daha hakim..Yalnız Kurancılar hiçkimseyi eleştiremezler,eleştirdiklerinde kendi tezlerini çürütüyorlar..

benim yolumda ise Kurana kafana göre anlam veremezsinki, mesela Galip kuşçuoğlu kendine şeyh diyor..biz eleştiriyoruz..ehli sünnete,hadislere uymuyor..Kurana göre kendince bir yol çizmiş..ayetlere göre böyle şöyle deyip duruyor..bizim eleştirmemiz kendimizle çelişmiyor..zira biz herkes anlar demiyoruz..ama siz Kuranı herkes anlar dediğiniz için, eleştirdiğiniz anda, kendinizi çürütüyorsunuz..



ayetler var..o ayetlere göre hadisler sünnet Kuranın izah edicisi,uygulamada bizim rehberimiz..ashabın naklettiği bilgiler dahi bizm için hüccettir..
tekrar diyorum, siz "Kuranı herkes anlar" dediğiniz anda zaten bizi eleştirme hakkınızı kaybediyorsunuz..



onlar da ilan edebilir,zira onlar da Kuranı tek delil görmüyorlar..onlarla biizm aramızda tartışma ayrı yapılabilir hadis,icma düzeyinde..
ama diyorum ya, siz öyle bir yoldasınızki, hiçkimseyi eleştirme hakkınız yok..
eleştirdiğiniz ve yanlış dediğiniz anda "Kuranı herkes anlar" davanız çürüyor..
Mesela siz bir vehhabi ya da şii ile de tartışamazsınız, mümkün değil..zira sizi de, kullandığınız argümanlar ile ilzam eder kolaylıkla..



hayır hadislere uydurmaya çalışmıyorum direk ayetten yazdım sana..
"Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: 'Ben, Rabbiniz değil miyim?' 'Evet, tanıklık ediyoruz,' derler. Böylece diriliş günü, 'Biz bundan habersizdik,' diyemezsiniz"ARAF 172
bence de sen ayeti hevana uydurmaya çalışıyorsun..

bu şahitliği sen hatırlıyor musun,sen embriyo halindeyken veya ayette bellerinden sırtlarından alınırken tanık tutulup evet tanıklık ediyoruz dedin mi ?

sen aslında diyorsunki "ben bu ayeti bir ateiste anlatamacağım için mecburen yalan söylememe,hırsızlık yapmamak olarak anlatırım" diyorsun..ama ayet öyle anlaşılmıyor..
bence senin "evrensel doğru" kavramına yüklediğin manada sorun var..


hem Kuran açık diyeceksin, ama daha bir tane ayette geçen ifadeleri bile farklı anlatıyorsun bize..ayette geçmeyen kelimeri kullanıyorsun ,açıklıyorsun..Kuran açıklanmaya mı muhtaçtı yoksa ?


e hacım sen evrensel doğru diyerek herkes Kurandaki doğruları kabul eder dersen ateistlerle nasıl konuşulacağını bilmiyorsun demektir..sen yaratıcıyı kabul etmeyen ateiste, "yaw bak cinler,melekler,yecüc mecüc bunlar evrensel doğrudur, kabul et" diyeceksin he mi ?
sana nasıl bir cevap vereeğini istersen ateist foruma git bir öğreniver :)


"kabul görür" diyorsun ama nasıl kabul göreceğine dair en ufak bir delil öne süremiyorsun..mugalatamı demiştin pardon:)

bak sana tekrar sorayım,zira cevap vermemişsin..

fil suresindeki olay tüm insanlığın kabul ettiği birşey değildir..
peygamberlerin varlığı,mucizeleri,melekler,cinler..bunlar evrensel doğru değildir..
bunarın hepsi senin evrensel doğru hükmünü çürütüyor..
bunlar ancak Allahın varlığına inanan,peygamberlerin de varlığına inanan kişiler için bir anlam ifade edebilir..
melekler,cinler,yecüc mecüc,peygamberlerin mucizeleri,ilk insanın yaratılışı,cennetten kovulma,şeytanın isyanı ..hadi bunları evrensel doğru olarak ateistlerle agonostikle anlaş gel..bakalım görelim evrensel doğrular..
ama sen de biliyorsunki öyle birşey değil..
evrensel doğru kabul edilmediğini sen de çok iyi biliyorsun,ama bikere ağzından çıktığı için geri de alamıyorsun dostum çok belli oluyor :)
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
kopyaladıklarım kaç defadır cevap vermekten çekindiğin sorular..ancak birkere okuyabildin çünkü çelişkileriniz ortaya çıkınca ister istemez görmezden gelmek rahatlatıyor seni..
cevap verebilseydin bu kadar mesajdır yazacağına o sorulara cevap verebilirdin..

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

He canım hatta korkudan tir tir titriyorum.Ne müthiş soruların varmış.

Kuran'ın yetersiz ve anlaşılmaz olduğunu ispat ettin.Zebaniler madalya takacak sana mutlu ol.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
He canım hatta korkudan tir tir titriyorum.Ne müthiş soruların varmış.

Kuran'ın yetersiz ve anlaşılmaz olduğunu ispat ettin.Zebaniler madalya takacak sana mutlu ol.
sen kendi kendine ispat ettin tezinizin çelişkilerle dolu olduğunu biz birşey yapmadık..sadece sana kapı açtık,çelişkilerinle yaşamayı tercih ediyorsun.zebaniler madalya takmaz onu da gidince görürsün..

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

alanyali07' Alıntı:
YAlnız kurancıların örnek verdiğim birüsürü uç fikirlerine "yok canım onlar farklı değil" diyorsun..
sonra da edipe katılmıyorum diyorsun..madem farklılık yok niye katılmıyorsun ?

yaşar nuriye katılıyorsan,reenkarnasyona inanıyorsun demektir..inanmıyorum dersen farklılık yok demenin bir anlamı yok..resul gelir diyen yalnız kurancılar var..resul gelmez diyor musun ? bunlar mugalatadır işte..



herkes kendine göre birşey söyleyebilirse, mezheplerin haramlarına helallerine niye laf ediyorsun..bak işte bir mugalatanı daha yakaladık..
yani arapça bile bilmeyen bir Yalnız Kurancı istediği herşeyi istediği gibi hüküm çıkaracak ama 4 mezhep olunca "eyvahh farklılık var yandık bittik" diyeceksiniz..sence de çok komik değil mi ?



ama biraz önce Kurandan herkes istediği gibi anlar tarzında konuştun..mezheplere tasavvuflara gelince "aaa bak onlar yapamaz,sadece biz anlarız" demen acaba cerbeze değil de nedir ?
herkes istediği gibi haram helal çıkarabilecek,bu sizin tabirinizle mezhep olunca şirk koşmak olacak, ama kendine Yalnız Kurancı dediği zaman "o farklılık değil ki yorum yoruuumm" diyeceksiniz..önce bir kendinizle çelişmeyi bırakın artık bence..




e siz de mezhepleri mezhep olarak görmeyin, yalnız Kurancılar nasılki istedikleri gibi kafalarına göre ayetlere yorum veriyorlar ve sen de "farklılık yok" diyebiliyorsan ve makul buluyorsan, mezheplere de öyle bakın..
onların ki yanlış anlamış dersen, dediğim gibi "e sanane Kuran herkese açıksa onlar da öyle anlamış" deriz..itiraz hakkınız yok ,sizin kendi tezininz kimseye itiraz etmenize müsade vermiyor..o hakkınıızı tıkıyor..
Yalnız Kurancı belgeselerdeki aslana bakıp sırtlan haramdır diye hüküm çıkaracak ve bunu makul kabul edersen sizin de Rabbiniz aslanlar olmuş derler ..


iyi de hala aynı kısır döngü içinde dolaşıyorsun..
"Yalnız Kurancı"yım diyen kişi istediği kadar tabiri caizse sallayıp atıp tutacak,belgeselerden hüküm çıkaracak, falcılardan reenkarnasyona delil bulacak,mikroplar cindir,melektir diyecek, maymundan geldik diyecek,ve daha birsürü şey söyleyecek.. ve bunlara "olabilir, hepsi aynı görüşte olacak diye birşey yok" diyeceksiniz, ama mezheplere tasavvufa gelince "onlar şirk şirk" diyeceksiniz..e bir başkası da size küfür içindesiniz diyebilir..
bugün edipin yolu da bir mezheptir..sapkın bir mezheptir..kendine öyle demese de uygulamaları inanışları farklı yorumları mezhep oluşturmuştur..
bunun gibi 100 tane rahat çıkar dünyada..




aynen sünnetin hadisin delil olduğuna dair Kuranda delil bulmuşlar..Kuran madem herkese açık size göre..itiraz hakkınız yok..
recm cezasını mesela Hz. Ömer ittifakla beyan etmiştir halife iken..halbuki Yalnız Kurancılar devamlı Hz. Ömeri örnek verirler,delil gösterirler hadislere tavrı konusunda..recm konusunda ve benzeri sünnete dair konularda itiraz ederecek kendi delillerini çürütürler..




tamam "kabul edin" demeyin ama nasıl anlayacağımızı da söylemeyin arkadaş..Kuran açık değil mi ?
niye şu şu şartlarla açık diye tahdit koyuyorsunuz.. ? açıksa sadece size mi açık ?
Kuranda yazanlara bakıyoruz, bize Resulullah(sav)'ı sünnetini,bizlere ulaşan hadislerini,açıklamalarını,rehberliğini,uygulamasına uymamızı istediğini anlıyoruz..sadece o değil,,icma dahi bizler için delil diye anlıyoruz..


postacının getirdiği mektubu bize nasıl uygulandığını ,nasıl anlamamız gerektiğini söylemez..mektubu getirir okumaz gider..
postacı diyenler, gitsinler PTTde staj yapsınlar,postacının vazifelerini bi öğreniversinler..
hangi postacı, mektup getirdiği evde postasını getirdiği insanlarla beraber yaşar,
o mektubu da okur,beraber o mektubu uygularlar ?
trajikomik bir duruma düşüyorlar postacı diyenler..

ve hangi mektupda "o postacıda sizin için güzel örnek vardır" deniliyor..postacı mektubu getirir bırakır gider..mektubu getirdiklerine örneklik etmez..


basbaya şeyhler geniş kavram.."şeyhler var işte" ne demek arkadaşım ? ..biliyoruz şeyhler var,işte geniş bir kavramı içerdiği için müşahhas örnek lazım ki,, ehli sünnete uymayan şeyh kılıklı kişilerden bahsetmiyoruz,kabulümüz de değildir..bizim için öncelikli ehli sünnettir,onun kaynaklarıdır..
ki sünnet ,hadis delilini kabul etmeyen, ve Resululah(sav)'ı postacı hükmünde görenlerle tasavvuf da konuşulamaz..
bize göre, Resulullah(sav)'a postacı diyenler daha Resulullah(sav)'ın kıymetini,değerini anlayamamışlardır ki, alimlerin değerini konuşabilelim..
önceki mesajlarımda dediğim gibi, üniversite rektörünü , hademe gibi görenlerle, kalkıp doçentleri konuşmak abesle iştigaldir..önce büyük mevzular halledilir..



amma sen daha anlamadın çelişkini..
sen Yalnız Kurancı olduğun için, ve "herkes Kuranı anlar,Kuran apaçık" dediğin için "ben Kurana uyuyorum" diyen kimseyi eleştiremezsin..

yani senin öyle bir yolun var ki, sana kimseyi eleştirme hakkını vermiyor..

Edip'i bile eleştirmen seni çelişkili duruma sokuyor..Kuran herkese açıksa Edipe 'de açık..hem de adam arapça biliyor,ezbere biliyor..daha hakim..Yalnız Kurancılar hiçkimseyi eleştiremezler,eleştirdiklerinde kendi tezlerini çürütüyorlar..

benim yolumda ise Kurana kafana göre anlam veremezsinki, mesela Galip kuşçuoğlu kendine şeyh diyor..biz eleştiriyoruz..ehli sünnete,hadislere uymuyor..Kurana göre kendince bir yol çizmiş..ayetlere göre böyle şöyle deyip duruyor..bizim eleştirmemiz kendimizle çelişmiyor..zira biz herkes anlar demiyoruz..ama siz Kuranı herkes anlar dediğiniz için, eleştirdiğiniz anda, kendinizi çürütüyorsunuz..



ayetler var..o ayetlere göre hadisler sünnet Kuranın izah edicisi,uygulamada bizim rehberimiz..ashabın naklettiği bilgiler dahi bizm için hüccettir..
tekrar diyorum, siz "Kuranı herkes anlar" dediğiniz anda zaten bizi eleştirme hakkınızı kaybediyorsunuz..



onlar da ilan edebilir,zira onlar da Kuranı tek delil görmüyorlar..onlarla biizm aramızda tartışma ayrı yapılabilir hadis,icma düzeyinde..
ama diyorum ya, siz öyle bir yoldasınızki, hiçkimseyi eleştirme hakkınız yok..
eleştirdiğiniz ve yanlış dediğiniz anda "Kuranı herkes anlar" davanız çürüyor..
Mesela siz bir vehhabi ya da şii ile de tartışamazsınız, mümkün değil..zira sizi de, kullandığınız argümanlar ile ilzam eder kolaylıkla..



hayır hadislere uydurmaya çalışmıyorum direk ayetten yazdım sana..
"Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: 'Ben, Rabbiniz değil miyim?' 'Evet, tanıklık ediyoruz,' derler. Böylece diriliş günü, 'Biz bundan habersizdik,' diyemezsiniz"ARAF 172
bence de sen ayeti hevana uydurmaya çalışıyorsun..

bu şahitliği sen hatırlıyor musun,sen embriyo halindeyken veya ayette bellerinden sırtlarından alınırken tanık tutulup evet tanıklık ediyoruz dedin mi ?

sen aslında diyorsunki "ben bu ayeti bir ateiste anlatamacağım için mecburen yalan söylememe,hırsızlık yapmamak olarak anlatırım" diyorsun..ama ayet öyle anlaşılmıyor..
bence senin "evrensel doğru" kavramına yüklediğin manada sorun var..


hem Kuran açık diyeceksin, ama daha bir tane ayette geçen ifadeleri bile farklı anlatıyorsun bize..ayette geçmeyen kelimeri kullanıyorsun ,açıklıyorsun..Kuran açıklanmaya mı muhtaçtı yoksa ?


e hacım sen evrensel doğru diyerek herkes Kurandaki doğruları kabul eder dersen ateistlerle nasıl konuşulacağını bilmiyorsun demektir..sen yaratıcıyı kabul etmeyen ateiste, "yaw bak cinler,melekler,yecüc mecüc bunlar evrensel doğrudur, kabul et" diyeceksin he mi ?
sana nasıl bir cevap vereeğini istersen ateist foruma git bir öğreniver :)


"kabul görür" diyorsun ama nasıl kabul göreceğine dair en ufak bir delil öne süremiyorsun..mugalatamı demiştin pardon:)

bak sana tekrar sorayım,zira cevap vermemişsin..

fil suresindeki olay tüm insanlığın kabul ettiği birşey değildir..
peygamberlerin varlığı,mucizeleri,melekler,cinler..bunlar evrensel doğru değildir..
bunarın hepsi senin evrensel doğru hükmünü çürütüyor..
bunlar ancak Allahın varlığına inanan,peygamberlerin de varlığına inanan kişiler için bir anlam ifade edebilir..
melekler,cinler,yecüc mecüc,peygamberlerin mucizeleri,ilk insanın yaratılışı,cennetten kovulma,şeytanın isyanı ..hadi bunları evrensel doğru olarak ateistlerle agonostikle anlaş gel..bakalım görelim evrensel doğrular..
ama sen de biliyorsunki öyle birşey değil..
evrensel doğru kabul edilmediğini sen de çok iyi biliyorsun,ama bikere ağzından çıktığı için geri de alamıyorsun dostum çok belli oluyor :)
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Allah ın kitabını inkar eden zihniyete bak, zebanilerle korkutmaya çalışıyor.... akıbet kendisini bekliyorda haberi yok....
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
resulullah kuranı kerimden anladığına göremi fetva verdi?


Resulullah aleyhisselatüvesselam ulülazim peygamberdir mahalle müftüsü değil. Fetva ne ya, azcık ilim yahu!
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
siz peygamberlere felan uymuyorsunuz,hevanıza uyuyorsunuz..birkaç mesaj önce "Peygamber de ictihad yapar ben de aynen onun gibi yaparım" demeye getirerek hevanızın aslında Peygamberlik dava etmek olduğunu göstermiştin..
sen hevana uy biz şeriatın sahibi Resulullah(sav)a uyalım..

bu yazdığına sen inanıyormusun allah aşkına?
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Aslında öğreten de başkaları değil Rabbimizdir.Zaten Allah bu yüzden Rab'dir.
O Zaman bir alimden, mürşidden birşeyler öğrensen de gerçekte bunu sana Allah CC o alim vasıtası ile öğretmiş oluyor

O Zaman sıkıntı nedir?

Bu mantığa göre "MÜRŞİDE, ALİME gerek yok" diyenler aslında "Allah CC ın bize öğretmesine gerek yok" demiş olmuyorlar mı?

Bunun Allah'a göre yanlış olduğunu nereden bilebiliriz noktasında,Allah bizleri yaratırken mesajını alabilecek yetenekte yaratmıştır.
İnsan yaratılırken Allah CC ona bazı yetenekler bahşetmiştir.

Amenna.. Ama bu yetenekler ilk başta gizlidir. Bu yeteneklerini açığa çıkaracak birisi lazımdır

Tasavvuftaki açıklamayla insan dünyaya geldiğinde hamdır, onu aşılayacak, güzel bir meyve yapacak birisi lazımdır

Mesela birisinin resimde yeteneği vardır ama bu yeteneğini ortaya çıkarması için birilerinin o kişiyi yeteneği olan şeylere yönlendirmesi lazımdır

Bunun gibi insanın da dini şeylerde fıtratına uygun şeylerin yerine gelebilmesi için o kişiyi birilerinin doğru yere, doğru fikirlere yönlendirmesi gerekir

Herkes herşeyi kendi aşına anlayabilseydi dünyada ateist, gayri müslim, bidat ehli olmazdı

Bu kişiler doğru insanları bulamadıkları, kendi akıllarına olmadık şekilde güvendikleri için doğru yerlere yönlenemediklerinden ateist, gayri müslim oluyorlar

Bu sebepten dolayı bidat ehli oluyorlar
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
sen kendi kendine ispat ettin tezinizin çelişkilerle dolu olduğunu biz birşey yapmadık..sadece sana kapı açtık,çelişkilerinle yaşamayı tercih ediyorsun.zebaniler madalya takmaz onu da gidince görürsün..

http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

Halen "tez" diyerek kendini kandırıyorsun ya senin için gerçekten üzülüyorum.

Göklerin ve yerin melekutuna, Allah´ın yarattığı herhangi birşeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kur´an´dan sonra hangi hadise iman ediyorlar? (A’râf 7:185)

İşte bunlar, Allah´ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal böyle iken Allah´tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise inanıyorlar?! (Câsiye 45:6)
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Halen "tez" diyerek kendini kandırıyorsun ya senin için gerçekten üzülüyorum.

Göklerin ve yerin melekutuna, Allah´ın yarattığı herhangi birşeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kur´an´dan sonra hangi hadise iman ediyorlar? (A’râf 7:185)

İşte bunlar, Allah´ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal böyle iken Allah´tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise inanıyorlar?! (Câsiye 45:6)
evet ayetlere inanmıyorsunuz.hevanızdan gelen yorumlara inanıyorsunuz.

Nisa59:Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün ; bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.
65. Hayır, Rabbine andolsun ki aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp sonra da verdiğin hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın (onu) tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olmazlar.

sorularıma cevap veremiyor oluşun da tezinizin çöktüğünün resmidir.
http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

alanyali07' Alıntı:
YAlnız kurancıların örnek verdiğim birüsürü uç fikirlerine "yok canım onlar farklı değil" diyorsun..
sonra da edipe katılmıyorum diyorsun..madem farklılık yok niye katılmıyorsun ?

yaşar nuriye katılıyorsan,reenkarnasyona inanıyorsun demektir..inanmıyorum dersen farklılık yok demenin bir anlamı yok..resul gelir diyen yalnız kurancılar var..resul gelmez diyor musun ? bunlar mugalatadır işte..



herkes kendine göre birşey söyleyebilirse, mezheplerin haramlarına helallerine niye laf ediyorsun..bak işte bir mugalatanı daha yakaladık..
yani arapça bile bilmeyen bir Yalnız Kurancı istediği herşeyi istediği gibi hüküm çıkaracak ama 4 mezhep olunca "eyvahh farklılık var yandık bittik" diyeceksiniz..sence de çok komik değil mi ?



ama biraz önce Kurandan herkes istediği gibi anlar tarzında konuştun..mezheplere tasavvuflara gelince "aaa bak onlar yapamaz,sadece biz anlarız" demen acaba cerbeze değil de nedir ?
herkes istediği gibi haram helal çıkarabilecek,bu sizin tabirinizle mezhep olunca şirk koşmak olacak, ama kendine Yalnız Kurancı dediği zaman "o farklılık değil ki yorum yoruuumm" diyeceksiniz..önce bir kendinizle çelişmeyi bırakın artık bence..




e siz de mezhepleri mezhep olarak görmeyin, yalnız Kurancılar nasılki istedikleri gibi kafalarına göre ayetlere yorum veriyorlar ve sen de "farklılık yok" diyebiliyorsan ve makul buluyorsan, mezheplere de öyle bakın..
onların ki yanlış anlamış dersen, dediğim gibi "e sanane Kuran herkese açıksa onlar da öyle anlamış" deriz..itiraz hakkınız yok ,sizin kendi tezininz kimseye itiraz etmenize müsade vermiyor..o hakkınıızı tıkıyor..
Yalnız Kurancı belgeselerdeki aslana bakıp sırtlan haramdır diye hüküm çıkaracak ve bunu makul kabul edersen sizin de Rabbiniz aslanlar olmuş derler ..


iyi de hala aynı kısır döngü içinde dolaşıyorsun..
"Yalnız Kurancı"yım diyen kişi istediği kadar tabiri caizse sallayıp atıp tutacak,belgeselerden hüküm çıkaracak, falcılardan reenkarnasyona delil bulacak,mikroplar cindir,melektir diyecek, maymundan geldik diyecek,ve daha birsürü şey söyleyecek.. ve bunlara "olabilir, hepsi aynı görüşte olacak diye birşey yok" diyeceksiniz, ama mezheplere tasavvufa gelince "onlar şirk şirk" diyeceksiniz..e bir başkası da size küfür içindesiniz diyebilir..
bugün edipin yolu da bir mezheptir..sapkın bir mezheptir..kendine öyle demese de uygulamaları inanışları farklı yorumları mezhep oluşturmuştur..
bunun gibi 100 tane rahat çıkar dünyada..




aynen sünnetin hadisin delil olduğuna dair Kuranda delil bulmuşlar..Kuran madem herkese açık size göre..itiraz hakkınız yok..
recm cezasını mesela Hz. Ömer ittifakla beyan etmiştir halife iken..halbuki Yalnız Kurancılar devamlı Hz. Ömeri örnek verirler,delil gösterirler hadislere tavrı konusunda..recm konusunda ve benzeri sünnete dair konularda itiraz ederecek kendi delillerini çürütürler..




tamam "kabul edin" demeyin ama nasıl anlayacağımızı da söylemeyin arkadaş..Kuran açık değil mi ?
niye şu şu şartlarla açık diye tahdit koyuyorsunuz.. ? açıksa sadece size mi açık ?
Kuranda yazanlara bakıyoruz, bize Resulullah(sav)'ı sünnetini,bizlere ulaşan hadislerini,açıklamalarını,rehberliğini,uygulamasına uymamızı istediğini anlıyoruz..sadece o değil,,icma dahi bizler için delil diye anlıyoruz..


postacının getirdiği mektubu bize nasıl uygulandığını ,nasıl anlamamız gerektiğini söylemez..mektubu getirir okumaz gider..
postacı diyenler, gitsinler PTTde staj yapsınlar,postacının vazifelerini bi öğreniversinler..
hangi postacı, mektup getirdiği evde postasını getirdiği insanlarla beraber yaşar,
o mektubu da okur,beraber o mektubu uygularlar ?
trajikomik bir duruma düşüyorlar postacı diyenler..

ve hangi mektupda "o postacıda sizin için güzel örnek vardır" deniliyor..postacı mektubu getirir bırakır gider..mektubu getirdiklerine örneklik etmez..


basbaya şeyhler geniş kavram.."şeyhler var işte" ne demek arkadaşım ? ..biliyoruz şeyhler var,işte geniş bir kavramı içerdiği için müşahhas örnek lazım ki,, ehli sünnete uymayan şeyh kılıklı kişilerden bahsetmiyoruz,kabulümüz de değildir..bizim için öncelikli ehli sünnettir,onun kaynaklarıdır..
ki sünnet ,hadis delilini kabul etmeyen, ve Resululah(sav)'ı postacı hükmünde görenlerle tasavvuf da konuşulamaz..
bize göre, Resulullah(sav)'a postacı diyenler daha Resulullah(sav)'ın kıymetini,değerini anlayamamışlardır ki, alimlerin değerini konuşabilelim..
önceki mesajlarımda dediğim gibi, üniversite rektörünü , hademe gibi görenlerle, kalkıp doçentleri konuşmak abesle iştigaldir..önce büyük mevzular halledilir..



amma sen daha anlamadın çelişkini..
sen Yalnız Kurancı olduğun için, ve "herkes Kuranı anlar,Kuran apaçık" dediğin için "ben Kurana uyuyorum" diyen kimseyi eleştiremezsin..

yani senin öyle bir yolun var ki, sana kimseyi eleştirme hakkını vermiyor..

Edip'i bile eleştirmen seni çelişkili duruma sokuyor..Kuran herkese açıksa Edipe 'de açık..hem de adam arapça biliyor,ezbere biliyor..daha hakim..Yalnız Kurancılar hiçkimseyi eleştiremezler,eleştirdiklerinde kendi tezlerini çürütüyorlar..

benim yolumda ise Kurana kafana göre anlam veremezsinki, mesela Galip kuşçuoğlu kendine şeyh diyor..biz eleştiriyoruz..ehli sünnete,hadislere uymuyor..Kurana göre kendince bir yol çizmiş..ayetlere göre böyle şöyle deyip duruyor..bizim eleştirmemiz kendimizle çelişmiyor..zira biz herkes anlar demiyoruz..ama siz Kuranı herkes anlar dediğiniz için, eleştirdiğiniz anda, kendinizi çürütüyorsunuz..



ayetler var..o ayetlere göre hadisler sünnet Kuranın izah edicisi,uygulamada bizim rehberimiz..ashabın naklettiği bilgiler dahi bizm için hüccettir..
tekrar diyorum, siz "Kuranı herkes anlar" dediğiniz anda zaten bizi eleştirme hakkınızı kaybediyorsunuz..



onlar da ilan edebilir,zira onlar da Kuranı tek delil görmüyorlar..onlarla biizm aramızda tartışma ayrı yapılabilir hadis,icma düzeyinde..
ama diyorum ya, siz öyle bir yoldasınızki, hiçkimseyi eleştirme hakkınız yok..
eleştirdiğiniz ve yanlış dediğiniz anda "Kuranı herkes anlar" davanız çürüyor..
Mesela siz bir vehhabi ya da şii ile de tartışamazsınız, mümkün değil..zira sizi de, kullandığınız argümanlar ile ilzam eder kolaylıkla..



hayır hadislere uydurmaya çalışmıyorum direk ayetten yazdım sana..
"Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: 'Ben, Rabbiniz değil miyim?' 'Evet, tanıklık ediyoruz,' derler. Böylece diriliş günü, 'Biz bundan habersizdik,' diyemezsiniz"ARAF 172
bence de sen ayeti hevana uydurmaya çalışıyorsun..

bu şahitliği sen hatırlıyor musun,sen embriyo halindeyken veya ayette bellerinden sırtlarından alınırken tanık tutulup evet tanıklık ediyoruz dedin mi ?

sen aslında diyorsunki "ben bu ayeti bir ateiste anlatamacağım için mecburen yalan söylememe,hırsızlık yapmamak olarak anlatırım" diyorsun..ama ayet öyle anlaşılmıyor..
bence senin "evrensel doğru" kavramına yüklediğin manada sorun var..


hem Kuran açık diyeceksin, ama daha bir tane ayette geçen ifadeleri bile farklı anlatıyorsun bize..ayette geçmeyen kelimeri kullanıyorsun ,açıklıyorsun..Kuran açıklanmaya mı muhtaçtı yoksa ?


e hacım sen evrensel doğru diyerek herkes Kurandaki doğruları kabul eder dersen ateistlerle nasıl konuşulacağını bilmiyorsun demektir..sen yaratıcıyı kabul etmeyen ateiste, "yaw bak cinler,melekler,yecüc mecüc bunlar evrensel doğrudur, kabul et" diyeceksin he mi ?
sana nasıl bir cevap vereeğini istersen ateist foruma git bir öğreniver :)


"kabul görür" diyorsun ama nasıl kabul göreceğine dair en ufak bir delil öne süremiyorsun..mugalatamı demiştin pardon:)

bak sana tekrar sorayım,zira cevap vermemişsin..

fil suresindeki olay tüm insanlığın kabul ettiği birşey değildir..
peygamberlerin varlığı,mucizeleri,melekler,cinler..bunlar evrensel doğru değildir..
bunarın hepsi senin evrensel doğru hükmünü çürütüyor..
bunlar ancak Allahın varlığına inanan,peygamberlerin de varlığına inanan kişiler için bir anlam ifade edebilir..
melekler,cinler,yecüc mecüc,peygamberlerin mucizeleri,ilk insanın yaratılışı,cennetten kovulma,şeytanın isyanı ..hadi bunları evrensel doğru olarak ateistlerle agonostikle anlaş gel..bakalım görelim evrensel doğrular..
ama sen de biliyorsunki öyle birşey değil..
evrensel doğru kabul edilmediğini sen de çok iyi biliyorsun,ama bikere ağzından çıktığı için geri de alamıyorsun dostum çok belli oluyor :)
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
evet ayetlere inanmıyorsunuz.hevanızdan gelen yorumlara inanıyorsunuz.

Nisa59:Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün ; bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.
65. Hayır, Rabbine andolsun ki aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp sonra da verdiğin hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın (onu) tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olmazlar.

sorularıma cevap veremiyor oluşun da tezinizin çöktüğünün resmidir.
http://www.ihvanforum.org/showthrea...öğrenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

Geçmiş ümmetlerden nede ders çıkarmıyorsun?Onlar da Allah'ın sözlerinden başka sözleri din kabul ettikleri için helak oldular.

Ayetlerdeki emredildiği gibi "Resule gitmek" istiyorsan Kuran'a gideceksin.Resulü Kuran'dan başka bir yerde bulamazsın.

Sen ise Resulün sözleri olduğu var sayılan hadislere gidiyorsun.Resul hakkında Allah'tan gelmiş,dosdoğru,tertemiz bilgiler olduğu halde Resulün söylediği var sayılan yalanları din diye yutuyorsun.Şeytan peşine takmış sizleri her hadisle bir adım daha Allah'ın ayetlerinden uzaklaştırıyor sizleri.

Umarım uyanırsınız.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Buyur @alanyali07 hevamızdan yorumladığımızı söylediğin aslında tek kelime yorum yapmadığım ayetlerden anladığını cesaret edebiliyorsan sen anlat.

Cesaret edebiliyorsan dememin sebebi itirazlarından ayetlerden anlaman gerekeni anladığın belli oluyor.

Boşver bu uydurmaları din edinmeyi Allah'ın ayetleri Allah'ın dinini anlaman için yeterlidir.

Göklerin ve yerin melekutuna, Allah´ın yarattığı herhangi birşeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kur´an´dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar? (A’râf 7:185)

İşte bunlar, Allah´ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal böyle iken Allah´tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar?! (Câsiye 45:6)
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Gelenek dediklerin kimler? Bu gelenek kimlerle bizlere ulaştı?

Gelenek, Sünnettir...4 halifenin uygulamalarıdır...sahabedir...tabiindir...rey ehlidir...hadis ehlidir...muteziledir...mürciedir...haricilerdir...şiilerdir...ehli sünnettir...sufiler ve ehli tasavvuf ve tarikatlardır...vs vs vs...avam, ammi mukallid, mukallid, ehli tahkik vs vs vs...
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Gelenek, Sünnettir...4 halifenin uygulamalarıdır...sahabedir...tabiindir...rey ehlidir...hadis ehlidir...
muteziledir...mürciedir...haricilerdir...şiilerdir...ehli sünnettir...sufiler ve ehli tasavvuf ve tarikatlardır...vs vs vs...avam, ammi mukallid, mukallid, ehli tahkik vs vs vs...
Elbette bunların hak ve doğru olanına gideceğiz, batıl ve yanlış olanından da sakınacağız

İmtihanın amacı da bu değil mi zaten...
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Geçmiş ümmetlerden nede ders çıkarmıyorsun?Onlar da Allah'ın sözlerinden başka sözleri din kabul ettikleri için helak oldular.

Ayetlerdeki emredildiği gibi "Resule gitmek" istiyorsan Kuran'a gideceksin.Resulü Kuran'dan başka bir yerde bulamazsın.

Sen ise Resulün sözleri olduğu var sayılan hadislere gidiyorsun.Resul hakkında Allah'tan gelmiş,dosdoğru,tertemiz bilgiler olduğu halde Resulün söylediği var sayılan yalanları din diye yutuyorsun.Şeytan peşine takmış sizleri her hadisle bir adım daha Allah'ın ayetlerinden uzaklaştırıyor sizleri.

Umarım uyanırsınız.

Buyur @alanyali07 hevamızdan yorumladığımızı söylediğin aslında tek kelime yorum yapmadığım ayetlerden anladığını cesaret edebiliyorsan sen anlat.

Cesaret edebiliyorsan dememin sebebi itirazlarından ayetlerden anlaman gerekeni anladığın belli oluyor.

Boşver bu uydurmaları din edinmeyi Allah'ın ayetleri Allah'ın dinini anlaman için yeterlidir.

Göklerin ve yerin melekutuna, Allah´ın yarattığı herhangi birşeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kur´an´dan sonra hangi hadise/söze iman ediyorlar? (A’râf 7:185)

İşte bunlar, Allah´ın ayetleridir ki, onları sana hak olarak okuyoruz. Hal böyle iken Allah´tan ve onun ayetlerinden sonra hangi hadise/söze inanıyorlar?! (Câsiye 45:6)
ayetler Allah'a gitmek istiyorsanız Resul'e uyun Resule gidin derken, siz ayetlere değil, hevanıza uyup şeytanın yolundan gidiyorsunuz..
geçmiş ümmetler de peygamberleri katledip,size gerek yok dediler,peygamberleri öldürdüler..siz de aynısını yapmak istiyorsunuz..


Nisa59:Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün ; bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.
65. Hayır, Rabbine andolsun ki aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp sonra da verdiğin hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın (onu) tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olmazlar.

sorularıma cevap veremiyor olman da tezinizin içinden çıkılmaz bir durumda olduğunun göstergesi..

http://www.ihv
anforum.org/showthread.php?149143-Yaln%C4%B1z-Kuranc%C4%B1-bir-Prof-tan-itiraf-Mealden-din-%C3%B6%C4%9Frenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356

alanyali07' Alıntı:
YAlnız kurancıların örnek verdiğim birüsürü uç fikirlerine "yok canım onlar farklı değil" diyorsun..
sonra da edipe katılmıyorum diyorsun..madem farklılık yok niye katılmıyorsun ?

yaşar nuriye katılıyorsan,reenkarnasyona inanıyorsun demektir..inanmıyorum dersen farklılık yok demenin bir anlamı yok..resul gelir diyen yalnız kurancılar var..resul gelmez diyor musun ? bunlar mugalatadır işte..



herkes kendine göre birşey söyleyebilirse, mezheplerin haramlarına helallerine niye laf ediyorsun..bak işte bir mugalatanı daha yakaladık..
yani arapça bile bilmeyen bir Yalnız Kurancı istediği herşeyi istediği gibi hüküm çıkaracak ama 4 mezhep olunca "eyvahh farklılık var yandık bittik" diyeceksiniz..sence de çok komik değil mi ?



ama biraz önce Kurandan herkes istediği gibi anlar tarzında konuştun..mezheplere tasavvuflara gelince "aaa bak onlar yapamaz,sadece biz anlarız" demen acaba cerbeze değil de nedir ?
herkes istediği gibi haram helal çıkarabilecek,bu sizin tabirinizle mezhep olunca şirk koşmak olacak, ama kendine Yalnız Kurancı dediği zaman "o farklılık değil ki yorum yoruuumm" diyeceksiniz..önce bir kendinizle çelişmeyi bırakın artık bence..




e siz de mezhepleri mezhep olarak görmeyin, yalnız Kurancılar nasılki istedikleri gibi kafalarına göre ayetlere yorum veriyorlar ve sen de "farklılık yok" diyebiliyorsan ve makul buluyorsan, mezheplere de öyle bakın..
onların ki yanlış anlamış dersen, dediğim gibi "e sanane Kuran herkese açıksa onlar da öyle anlamış" deriz..itiraz hakkınız yok ,sizin kendi tezininz kimseye itiraz etmenize müsade vermiyor..o hakkınıızı tıkıyor..
Yalnız Kurancı belgeselerdeki aslana bakıp sırtlan haramdır diye hüküm çıkaracak ve bunu makul kabul edersen sizin de Rabbiniz aslanlar olmuş derler ..


iyi de hala aynı kısır döngü içinde dolaşıyorsun..
"Yalnız Kurancı"yım diyen kişi istediği kadar tabiri caizse sallayıp atıp tutacak,belgeselerden hüküm çıkaracak, falcılardan reenkarnasyona delil bulacak,mikroplar cindir,melektir diyecek, maymundan geldik diyecek,ve daha birsürü şey söyleyecek.. ve bunlara "olabilir, hepsi aynı görüşte olacak diye birşey yok" diyeceksiniz, ama mezheplere tasavvufa gelince "onlar şirk şirk" diyeceksiniz..e bir başkası da size küfür içindesiniz diyebilir..
bugün edipin yolu da bir mezheptir..sapkın bir mezheptir..kendine öyle demese de uygulamaları inanışları farklı yorumları mezhep oluşturmuştur..
bunun gibi 100 tane rahat çıkar dünyada..




aynen sünnetin hadisin delil olduğuna dair Kuranda delil bulmuşlar..Kuran madem herkese açık size göre..itiraz hakkınız yok..
recm cezasını mesela Hz. Ömer ittifakla beyan etmiştir halife iken..halbuki Yalnız Kurancılar devamlı Hz. Ömeri örnek verirler,delil gösterirler hadislere tavrı konusunda..recm konusunda ve benzeri sünnete dair konularda itiraz ederecek kendi delillerini çürütürler..




tamam "kabul edin" demeyin ama nasıl anlayacağımızı da söylemeyin arkadaş..Kuran açık değil mi ?
niye şu şu şartlarla açık diye tahdit koyuyorsunuz.. ? açıksa sadece size mi açık ?
Kuranda yazanlara bakıyoruz, bize Resulullah(sav)'ı sünnetini,bizlere ulaşan hadislerini,açıklamalarını,rehberliğini,uygulamasına uymamızı istediğini anlıyoruz..sadece o değil,,icma dahi bizler için delil diye anlıyoruz..


postacının getirdiği mektubu bize nasıl uygulandığını ,nasıl anlamamız gerektiğini söylemez..mektubu getirir okumaz gider..
postacı diyenler, gitsinler PTTde staj yapsınlar,postacının vazifelerini bi öğreniversinler..
hangi postacı, mektup getirdiği evde postasını getirdiği insanlarla beraber yaşar,
o mektubu da okur,beraber o mektubu uygularlar ?
trajikomik bir duruma düşüyorlar postacı diyenler..

ve hangi mektupda "o postacıda sizin için güzel örnek vardır" deniliyor..postacı mektubu getirir bırakır gider..mektubu getirdiklerine örneklik etmez..


basbaya şeyhler geniş kavram.."şeyhler var işte" ne demek arkadaşım ? ..biliyoruz şeyhler var,işte geniş bir kavramı içerdiği için müşahhas örnek lazım ki,, ehli sünnete uymayan şeyh kılıklı kişilerden bahsetmiyoruz,kabulümüz de değildir..bizim için öncelikli ehli sünnettir,onun kaynaklarıdır..
ki sünnet ,hadis delilini kabul etmeyen, ve Resululah(sav)'ı postacı hükmünde görenlerle tasavvuf da konuşulamaz..
bize göre, Resulullah(sav)'a postacı diyenler daha Resulullah(sav)'ın kıymetini,değerini anlayamamışlardır ki, alimlerin değerini konuşabilelim..
önceki mesajlarımda dediğim gibi, üniversite rektörünü , hademe gibi görenlerle, kalkıp doçentleri konuşmak abesle iştigaldir..önce büyük mevzular halledilir..



amma sen daha anlamadın çelişkini..
sen Yalnız Kurancı olduğun için, ve "herkes Kuranı anlar,Kuran apaçık" dediğin için "ben Kurana uyuyorum" diyen kimseyi eleştiremezsin..

yani senin öyle bir yolun var ki, sana kimseyi eleştirme hakkını vermiyor..

Edip'i bile eleştirmen seni çelişkili duruma sokuyor..Kuran herkese açıksa Edipe 'de açık..hem de adam arapça biliyor,ezbere biliyor..daha hakim..Yalnız Kurancılar hiçkimseyi eleştiremezler,eleştirdiklerinde kendi tezlerini çürütüyorlar..

benim yolumda ise Kurana kafana göre anlam veremezsinki, mesela Galip kuşçuoğlu kendine şeyh diyor..biz eleştiriyoruz..ehli sünnete,hadislere uymuyor..Kurana göre kendince bir yol çizmiş..ayetlere göre böyle şöyle deyip duruyor..bizim eleştirmemiz kendimizle çelişmiyor..zira biz herkes anlar demiyoruz..ama siz Kuranı herkes anlar dediğiniz için, eleştirdiğiniz anda, kendinizi çürütüyorsunuz..



ayetler var..o ayetlere göre hadisler sünnet Kuranın izah edicisi,uygulamada bizim rehberimiz..ashabın naklettiği bilgiler dahi bizm için hüccettir..
tekrar diyorum, siz "Kuranı herkes anlar" dediğiniz anda zaten bizi eleştirme hakkınızı kaybediyorsunuz..



onlar da ilan edebilir,zira onlar da Kuranı tek delil görmüyorlar..onlarla biizm aramızda tartışma ayrı yapılabilir hadis,icma düzeyinde..
ama diyorum ya, siz öyle bir yoldasınızki, hiçkimseyi eleştirme hakkınız yok..
eleştirdiğiniz ve yanlış dediğiniz anda "Kuranı herkes anlar" davanız çürüyor..
Mesela siz bir vehhabi ya da şii ile de tartışamazsınız, mümkün değil..zira sizi de, kullandığınız argümanlar ile ilzam eder kolaylıkla..



hayır hadislere uydurmaya çalışmıyorum direk ayetten yazdım sana..
"Rabbin, Adem oğullarının bellerinden soylarını çıkarırken onları kendi kendilerine tanık tutar: 'Ben, Rabbiniz değil miyim?' 'Evet, tanıklık ediyoruz,' derler. Böylece diriliş günü, 'Biz bundan habersizdik,' diyemezsiniz"ARAF 172
bence de sen ayeti hevana uydurmaya çalışıyorsun..

bu şahitliği sen hatırlıyor musun,sen embriyo halindeyken veya ayette bellerinden sırtlarından alınırken tanık tutulup evet tanıklık ediyoruz dedin mi ?

sen aslında diyorsunki "ben bu ayeti bir ateiste anlatamacağım için mecburen yalan söylememe,hırsızlık yapmamak olarak anlatırım" diyorsun..ama ayet öyle anlaşılmıyor..
bence senin "evrensel doğru" kavramına yüklediğin manada sorun var..


hem Kuran açık diyeceksin, ama daha bir tane ayette geçen ifadeleri bile farklı anlatıyorsun bize..ayette geçmeyen kelimeri kullanıyorsun ,açıklıyorsun..Kuran açıklanmaya mı muhtaçtı yoksa ?


e hacım sen evrensel doğru diyerek herkes Kurandaki doğruları kabul eder dersen ateistlerle nasıl konuşulacağını bilmiyorsun demektir..sen yaratıcıyı kabul etmeyen ateiste, "yaw bak cinler,melekler,yecüc mecüc bunlar evrensel doğrudur, kabul et" diyeceksin he mi ?
sana nasıl bir cevap vereeğini istersen ateist foruma git bir öğreniver :)


"kabul görür" diyorsun ama nasıl kabul göreceğine dair en ufak bir delil öne süremiyorsun..mugalatamı demiştin pardon:)

bak sana tekrar sorayım,zira cevap vermemişsin..

fil suresindeki olay tüm insanlığın kabul ettiği birşey değildir..
peygamberlerin varlığı,mucizeleri,melekler,cinler..bunlar evrensel doğru değildir..
bunarın hepsi senin evrensel doğru hükmünü çürütüyor..
bunlar ancak Allahın varlığına inanan,peygamberlerin de varlığına inanan kişiler için bir anlam ifade edebilir..
melekler,cinler,yecüc mecüc,peygamberlerin mucizeleri,ilk insanın yaratılışı,cennetten kovulma,şeytanın isyanı ..hadi bunları evrensel doğru olarak ateistlerle agonostikle anlaş gel..bakalım görelim evrensel doğrular..
ama sen de biliyorsunki öyle birşey değil..
evrensel doğru kabul edilmediğini sen de çok iyi biliyorsun,ama bikere ağzından çıktığı için geri de alamıyorsun dostum çok belli oluyor :)
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
ayetler Allah'a gitmek istiyorsanız Resul'e uyun Resule gidin derken, siz ayetlere değil, hevanıza uyup şeytanın yolundan gidiyorsunuz..
geçmiş ümmetler de peygamberleri katledip,size gerek yok dediler,peygamberleri öldürdüler..siz de aynısını yapmak istiyorsunuz..


Nisa59:Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e götürün ; bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir.
65. Hayır, Rabbine andolsun ki aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp sonra da verdiğin hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın (onu) tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olmazlar.

sorularıma cevap veremiyor olman da tezinizin içinden çıkılmaz bir durumda olduğunun göstergesi..

http://www.ihv
anforum.org/showthread.php?149143-Yaln%C4%B1z-Kuranc%C4%B1-bir-Prof-tan-itiraf-Mealden-din-%C3%B6%C4%9Frenilmez-!&p=1485356&highlight=#post1485356


Anlaşıldı sen gerçekten de Kuran'ı ve Peygamberi anlamıyorsun.Kendi ellrinizle yazdığınız kitapları tercih ederek Allah'ı ve Peygamberi devreden çıkarıyorsunuz.

Şeytanın yolundan gidenin kendiniz olduğunu da bizlere iftira atarak gizlemeye çalışıyorsunuz.

Ayetlerden anladığını anlatamamandan niyetin belli oldu.Aynı yalanları tekrarlıyorsun.
 
Üst