Sakal bırakmakla ehli sünnet olunmaz ..

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Suanda yukaridaki yazmi düzeltmededigim icin de bunu tekrar alip ekledim.

Böyle insanlari sisirip duruyorsunuz ve bundan bir kariniz var mi ve bundan sevap yada hayir mi umarsiniz. Ali haydar efendi yi bu sekilde tanimiyorum ve de bilmiyorum sunuda ve oda gercektende 4 mezheb fikihi biliyormu idi ve bir baska ifade ile kendiside bunlara göre ilim de derin birisi mi olur ve böyle bir sey var ise güne buda o delille bakip bir dayanmis olunur. Bir misal olarak genel yaziyorum suanda bir kisi düsünün ki o ulemadan olarak 4 mezhebin fikhini biliyor ve de ondanda ayni zamanda bir derin ilim sahibi ise onunda allemeden bir farki yok gibi olur.

Bunu avam da bilemez ve de diyemez o kisi öylede olsa ulema der buna dair onun da bu kimse hakkinda.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
bazı sünnetlerin terkide haramdır,
Sen suanda ne yapmissin bir müftü olmussun ve vermis oldugun bu suandaki su fetvada yanlis ve ayni zamanda ifrat olmustur. Birde ne yazmissin yaziyi yazarkende bir kismini da genelleme yapmissin ve bazi sünnetlerin terkide haramdir diye derken ve oysa vakia bu degil ve sabit de degil bazi sünnetleri terk eylemek ile insaninda birer haram islemeside ve tek bir sey diyeyim oda bu sakal konusunda sünnet olarak onu tiras etmek deki o mesele icin bundan haric bildigim kadariyla baska sünnetlerin terk edilmesiyle mevzu bahis haramlik yoktur.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
kesmeninde haram değil mekruh olduğunu biliyorum.selametle.
Kesmekten kastin tek sadece onu kisaltmak ise evet bu konuda sende bir haklisin ve sayet kesmekten kastin tiras ise ve bir baska ifade ile onu kazimak olursa ise o zaman sende bir haksiz olursun.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Mütevatir hadislerde bıyık bırakmak değil,bıyıkları kısaltmak olarak geçer.
Burda bir düzeltmelik mesele hasil olmus mutevatir hadisler tek degil ve bundan ayriyeten birde manevi mutevatir var ve bir misal ile bunuda aciklayalim sayet hadis tek olup sadece bu mutevatir denilen olsaydi o zaman yerine getirmek ve yapmak olarak ve inanmakda ayni zamanda bir farz olur idi ve iste bu mutevatir hadis diger manevi hadis ile arasindaki bir fark bu var ve ayni zamanda sunuda diyebiliriz kuvvetlilik bakimindan birinci olarak mutevatir ve ikinci derecedeki olarak ona da mutevatir manevi diye denilir ve buda daha cok sünnetlere dayanir ve onlardan cikar böyle olmak ile arasinda o fark da ortaya cikmis oldu.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
bu durumda tasavvufa inana bir yere bağlılığı olan insan mürşidinin yolundan gider o ne derse onu yapar bu sakal konusuda böyyledir,
Burdaki yazida sunu anladim ve o ölcü veya metod ne diye olursa olsun basindaki bulunan o seyhe teslim olmak ve baska bir ifade ile ona ne olsursa olsun uymak diye.

Bir kere seyhe uymak hangi delille dayaniyor veya bir baska söz ile hangi delilden cikarilmis var mi bu konuda diyeceginiz herhangi bir sey olsun banada.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
alimlerin bazısı sünnet,bazısı vacip demiş sakala,bunları tek tek buraya koymayalım tekrardan.
Bak burasi iste mühim ve de bilinmesi gereken bir yer olur evet bu konuda ihtilaf edilmis oldugu vakia olur. Ve bu konuda bakilmasi ve herkesin takib etmesi kendisi adina makul olarak o mezhebi olur diye suanda o düsüncedeyim.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Arkadaşlar boş işlerle uğraşmayın.1400 yıl geçti hala saçi sakalı mı konuşacağız yahu. Allah Resulunun tavsiyesidir, sünnetidir. Bırakan bırakır bırakmyana da "la niye bırakmıyon zindik" demeyiz.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Ancak sakalı traş etmenin haram olduğu hususunda ihtilaf değil,4 Mezhep İmamının ittifakı vardır.
Burdaki sözün acik ve de ayni zamanda kesin de olmus ve sen sözünüde pekistirmissin ve bir kere safii mezhebini de cik o bundan haric olur ve o konuda bildigim kadariyla onun mezhebine göre sakali tras etmek mekruh ve kisaltmakda caiz oldu idi ve diger mezhebler hakkinda pek bir sey okumadim yani bilmiyorum ve arastirmada yapmadim bu mezhebler den de misal olarak maliki ve hanbeliyi de bilmiyorum.

Ve hanefi mezhebinde dersen bilenen ve meshur o görüs ve ayni zamanda insanlarinda bilip haberi oldugu su vakia olur sakali tras etmek haram ve onu kesip de kisaltmak ise mekruh diye denir.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Arkadaşlar boş işlerle uğraşmayın.1400 yıl geçti hala saçi sakalı mı konuşacağız yahu.Allah Resulunun tavsiyesidir,sünnetidir.Bırakan bırakır bırakmyana da"la niye bırakmıyon zindik"demeyiz.
Sende benim gibi imla hatasi yapmissin ve benim icinde suanda bir sorun da var imla hatasinida düzeltemiyorum ve daha dogrusu bende simdi calismiyor ve bilmiyorum hangi neden dolayida böyle oluyor.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Kaptan Nickli Üyeden Alıntı Arkadaşlar boş işlerle uğraşmayın.1400 yıl geçti hala saçi sakalı mı konuşacağız yahu.Allah Resulunun tavsiyesidir,sünnetidir.Bırakan bırakır bırakmyana da"la niye bırakmıyon zindik"demeyiz.

Kaptan bu yazin olmamamis ve görünüs olarak da hos da durmuyor ve senide bir ele vermis yani senin yazin seninde aleyhinde olmustur.

Bu bos is ise ne dolu is diye denir yada bir baska ifade ile sana göre dolu iste ne olur ve senin bos is demenle bir sey de bos is olarak da olmuyor ve senin gibi biriside böyle derse gayri müslim veya o müstesriklerden biride ne demez ki ve suanda mevzu ne sakal yani sünneti resulullah (s.a.v)den olur.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Suanda sirf bunu yazmak icin geri geldim su bilgisayarima oturdum tekrardan biiznillah ve herkes hattini bilsin ve kendine ve bu dine uygun sekilde yazsin ileri geride yazilar yazip da durmasin ve sonra onada yazilar yazilir. Bunu ilkönce su günahkar nefsime diyorum ve sonrada bir nasihat olarak sizlere de diyorum.
 
Üst