Sorgulayan Müslüman !

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
alanyalı kardeşim karşında çelebiler yok senin. Kaptan da salt Kuran tezine karşı. Kafanı kaldır azıcık.
biliyorum karşı olduğunu ama Yalnız Kurancılıktaki çıkmaz mesajıma, bu çıkmazı şii sünni selefi ihtilafıyla aynı gördüğü için cevap verdim hacı.. rahat ol no panic..
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Kaptan sensin, dümen sende. Buyur ...

estagfirullah, acizane kanaatim sudur
egri oturalim dogru konusalim

sorunun kaynagi ne? nasil oluyor da tefrikayi yasaklayan bu dinin müntesipleri tefrikaya düsebiliyor?

üzerinde ittifak saglanmayan konular nelerdir?

1- hadis

-sia'nin kendi hadis kulliyati var sunnilerin bircok hadislerini reddederler
-ehl'i sünnetin (gerci bugün ehl'i sünnet kimdir kim degildir belli degil, herkes kendisini buraya nispet ediyor ama temel noktalarda dahi kendi aralarinda bir sürü ihtilaflari da barindiriyorlar bunyelerinde) kabul ettigi bir takim hadisleri selefiler, hariciler, mutezile gibi ekoller reddedebiliyorlar.
-bir takim hadislerden hareketke itikadin konusuna dahil edilen bircok meseleyi reddeden benim gibi kuran eksenli düsünen, salt kuran demiyorum lütfen carpitmayalim, bir grup daha var

-bir de sadece Kuran diyen bir marjinal grup da var ki onlarla zaten bir hukukumuz yok ama hadisleri reddetmeleri bakimindan hadis basligi altinda yerlerini almaya hakediyorlar.

demek ki bütün sorunlarin ana kaynagi HADISLER'e olan farkli yaklasimlardan kaynaklaniyor
kuran'a yaklasimlarda da benzer sorunlar var diyeceksiniz onu da konusacagiz ins.

demek ki üzerinde ittifak saglanmayan konunun basinda HADIS geliyor
kimse cikip da sia sapiktir, vehhabiler sapkindir demeye kalkmasin cünkü bu sorunumuzu halletmiyor
onlara göre de sen sapiksin arkadas.

devam edecem
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
bu karmasadan nasil cikarizi ehl'i sünnet olan ehl'i sünnette ariyor
sia' siada, selefisi selefilikte yani ilk asrin anlayisinda, mealci sadece Kuran'da
bizler de kuran ve kuran merkezli sünnette

ama bu da sorunumuzu cözmüyor
ihtilaf devam ediyor

pekala herkesin üzerinde ittifak ettigi tek kaynak nedir diye sorsak
istisnasiz bütün ekoller Kuran diyecektir

o halde, diyoruz ki; arkadas gelin Kuran etrafinda birleselim
ihtilaflarimizi cozecek tek merci olan herkesin üzerinde ittifak ettigi kuran'a dönelim
ve ise buradan baslayalim. kuranin ortaya koymadigi hicbir meseleyi itikadin konusu yapmayalim
iste o zaman, üzerinde firtinalar kopartilan, birinin digerini islam dairesinden cikardigi kabir azabi, hz isa'nin nüzulü, mehdi, sefaat vb. gibi ihtilaflarin ana eksenini olusturan bu tür sorunlarin üstesinden nasil gelinebildigini hayretle ve ibretle izleyecegiz

peygamberi peygamber yapan sahabeyi de sahabe yapan Kuran idi
iman nedir, kitap nedir bilmeyen peygamberi iman sahibi kilan kuran idi

iyi de hadisler nolcak?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
12669601_1117828208247755_4654753725009633036_n.jpg
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
bu karmasadan nasil cikarizi ehl'i sünnet olan ehl'i sünnette ariyor
sia' siada, selefisi selefilikte yani ilk asrin anlayisinda, mealci sadece Kuran'da
bizler de kuran ve kuran merkezli sünnette

ama bu da sorunumuzu cözmüyor
ihtilaf devam ediyor

pekala herkesin üzerinde ittifak ettigi tek kaynak nedir diye sorsak
istisnasiz bütün ekoller Kuran diyecektir

o halde, diyoruz ki; arkadas gelin Kuran etrafinda birleselim
ihtilaflarimizi cozecek tek merci olan herkesin üzerinde ittifak ettigi kuran'a dönelim
ve ise buradan baslayalim. kuranin ortaya koymadigi hicbir meseleyi itikadin konusu yapmayalim
iste o zaman, üzerinde firtinalar kopartilan, birinin digerini islam dairesinden cikardigi kabir azabi, hz isa'nin nüzulü, mehdi, sefaat vb. gibi ihtilaflarin ana eksenini olusturan bu tür sorunlarin üstesinden nasil gelinebildigini hayretle ve ibretle izleyecegiz

peygamberi peygamber yapan sahabeyi de sahabe yapan Kuran idi
iman nedir, kitap nedir bilmeyen peygamberi iman sahibi kilan kuran idi

iyi de hadisler nolcak?

Kaptancım ama Hz. Ali, Abbas ra. ı haricilere gönderirken söylediklerini sahih kabul ettikten sonra Kuran etrafında birleşmenin mümkün olmadığını Hz. Ali kabul etmiş iken biz nasıl becereceğiz.?

Şöyle olmaz mı mesela; kendimize önce bir metod belirleyelim, bu metod hadislerin hangilerinin sahih, hangilerinin uydurma olduğunu bize göstersin.

Yani önce bir hadis usulümüz olmalı değil mi sence de?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
[video]https://www.facebook.com/904768922887019/videos/1108630892500820/[/video]
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
biri konuyu sabote ediyor :)

hadisleri toptan reddedelim anlayisi dogru degildir, beyne format atip koskoca bir gecmisi silip hak ve hakikatin
merkezine kendini koyup yeni bir tarife koyulamazsin. bu sacmaligin daniskasi olur.
o halde gecmisi silmeden, ona da sadik kalarak ama günümüz imkanlari ve insanin geldigi seviyeyi de görmezden gelmeden nasil ki o dönemde ihtiyaca binaen hadisleri tasnife tabi tutulmasi bir beseri inisiyatif ortaya konduysa ayni sekilde bugün de pekala kuran merkezli bir ayiklama mümkündür.

o gün bu hakki kendilerinde görenleri alkislayanlar neden bugün bunu yapmaya kalkisanlari veya savunanlari yeriyorlar anlamak mümkün degil. sonucta buhari'ye vahiy gelmiyordu, bu bir peygamberlik görevi de degildi, Allah ona bu görevi tevdi etmis de degildi tamamen beseri bir inisiyatifti.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Kaptancım ama Hz. Ali, Abbas ra. ı haricilere gönderirken söylediklerini sahih kabul ettikten sonra Kuran etrafında birleşmenin mümkün olmadığını Hz. Ali kabul etmiş iken biz nasıl becereceğiz.?

Şöyle olmaz mı mesela; kendimize önce bir metod belirleyelim, bu metod hadislerin hangilerinin sahih, hangilerinin uydurma olduğunu bize göstersin.

Yani önce bir hadis usulümüz olmalı değil mi sence de?

pekala hz ali'nin "sünnetle mücadele et" demesinin karsi taraftaki bulacagi karsilik ile günümüz ayni mi?
o gün yasanan reel bir olgudan bahsediyoruz. sünnetten delil getirirken o günleri bizzat yasayan haricilerin karsi cikmasi zaten mümkün degildi, ama ya bizler? haricilerle ayni konumda degiliz yani, onlar bizzat sahit oluyorlardi biz degil. aradan yillar gecmis, bize gelene kadar isin icine bir sürü hurafeler, uydurmalar girmis
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
biri konuyu sabote ediyor :)

hadisleri toptan reddedelim anlayisi dogru degildir, beyne format atip koskoca bir gecmisi silip hak ve hakikatin
merkezine kendini koyup yeni bir tarife koyulamazsin. bu sacmaligin daniskasi olur.
o halde gecmisi silmeden, ona da sadik kalarak ama günümüz imkanlari ve insanin geldigi seviyeyi de görmezden gelmeden nasil ki o dönemde ihtiyaca binaen hadisleri tasnife tabi tutulmasi bir beseri inisiyatif ortaya konduysa ayni sekilde bugün de pekala kuran merkezli bir ayiklama mümkündür.

o gün bu hakki kendilerinde görenleri alkislayanlar neden bugün bunu yapmaya kalkisanlari veya savunanlari yeriyorlar anlamak mümkün degil. sonucta buhari'ye vahiy gelmiyordu, bu bir peygamberlik görevi de degildi, Allah ona bu görevi tevdi etmis de degildi tamamen beseri bir inisiyatifti.

Tamam Kuran merkezli ayıklama metodunu konuşalım. Kuran'ın herkesin işine geldiği gibi anlamasına yarayan ayetlerin varlığını hepimiz kabul ediyoruz. İşte bu farklı anlayışları hangimizin Kuran anlayışını merkez alarak hadis ayıklayacağız?

Gel istersen önce Kuran'ı nasıl anlamalıyız bunun metodunu belirleyelim, ne dersin?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Mesela hepimiz ittifakla kabul ediyoruz ki şarap içmek haramdır. Bu konuda kimsenin itirazı yok.

Eğer şimdi bir hadiste şarabın helal olduğu söylenmişse elbette hepimiz bu hadise uydurma diyeceğiz. Şayet kutubu sittede böyle bir hadis varsa söyleyin, ben hemen uydurma diyeceğim.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Tamam Kuran merkezli ayıklama metodunu konuşalım. Kuran'ın herkesin işine geldiği gibi anlamasına yarayan ayetlerin varlığını hepimiz kabul ediyoruz. İşte bu farklı anlayışları hangimizin Kuran anlayışını merkez alarak hadis ayıklayacağız?

Gel istersen önce Kuran'ı nasıl anlamalıyız bunun metodunu belirleyelim, ne dersin?

mustafa öztürk'ün de dedigi gibi "arkadas kuran ne diyor da anlamiyorsun. Allah birdik ve ortagi yokturun nesini anlamiyorsun, güzel ahlak sahibi olmayi, erdemli olmayi, yalan söylememenin vb. nesini anlamiyorsun"

yani kuran bize itikadin alanina giren hususlari zaten apacik ortaya koymus bir kitaptir. "kitabin esasi, anasi, cogu muhkemdir" ayetinden bunu cok acik bir sekilde anliyoruz. Allah hasa hesaba cekecigini söyledigi kitabi anlasilmaz kilmakla kullarina zulmetmez. aksi halde yanlis ve eksik anlayanlarin "bir sucumuz yok sen anlasilmaz kilmissin biz anlamadik, ancak bu kadarini anlayabildik" mazeretleri öne sürmeleri onlari hakli kilar bu durumda kitap gönderilmesinin de hicbir anlami espirisi kalmazdi.

geriye kalan bir takim az mutesabihler de vardir ki zaten onlar da itikadin konusu degildir.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Mesela hepimiz ittifakla kabul ediyoruz ki şarap içmek haramdır. Bu konuda kimsenin itirazı yok.

Eğer şimdi bir hadiste şarabın helal olduğu söylenmişse elbette hepimiz bu hadise uydurma diyeceğiz. Şayet kutubu sittede böyle bir hadis varsa söyleyin, ben hemen uydurma diyeceğim.

imtihan dünyasi bu
öyle hersey apacik önüne serilmiyor
aslinda mesele o kadar da zor degil

sarap icmek haram mi? evet haram, nereden biliyoruz? kuran'dan
daha baska yerlere bakmaya hacet var mi? neden bu bilgi bize yetmiyor, iste bütün mesele burada
acik mi, acik ... bitti arkadas daha saga sola bakma
acik degil mi? degil...neden itikadin konusu yapiyorsun?

fikihta bir takim ihtilaflar olabilir buna birsey demiyoruz
sarabi falan birakalim itikada gelelim, fikhin ihtilaflarini cözeriz bu sorun degil
itikad saglam olduktan sonra fikihtaki bir takim ayriliklar sorun edilmez
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
sarabi falan birakalim itikada gelelim, fikhin ihtilaflarini cözeriz bu sorun degil
itikad saglam olduktan sonra fikihtaki bir takim ayriliklar sorun edilmez

tamam itikada gelelim

haklısın...


şimdi biz diyoruz ki Allah zamandan ve mekandan münezzehtir.

kendilerini selef akidesinde olduğunu söyleyenler Allah sadece zamandan münezzehtir diyor ve arşa istivayı bir mekana yerleşmek olarak görüyor.

sen bu itilafı nasıl çözebilirsin?
 

Yüzde bir

Doçent
Katılım
18 Haz 2011
Mesajlar
711
Tepkime puanı
356
Puanları
63
“Ey Kulum, sen murad edersin, Ben de ederim. Fakat senin muradın olmaz, Benim muradım olur."


İhlas, halis, muhlis, muhles ... Şimdi taaccüb etsek de ben bakarım, olurum demekle bilmem aceb muhles olunur mu hiç diye söylesek ... Denilir ki; niye, O "Fa'alûn limâ yurîd" olan değil midir ki, düş İbrahim gibi nâr'a, bu gülşende yanar olmaz ... Olmazlar olur, olur da; işte ol vakit aceb halim bilmem nece olur ... Zikredeni, zikreden rabbim Vehhab-ı Kerim değil mi, murad ederse lütuf eyler muhlis olanı da muhles kılar ... Peki bu ne çok bilmememize ne diyelim ki, neuzubillah; Kahr-u Celal-i feverân ederken rabbim bilenler hürmetine aff-ü mağfiret eylesin, ümmeti muhammedi hıfzı muhafaza buyursun, muradı ilahisine nail eylesin ... Saygılarımla ...
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
AVM'lere ölüüüüüüm
birakin AVM'leri, meyvenin de, sebzenin de tazesi iste bu pazarlarda
zengini daha da zengin edeceginize gariban köylüye gitsin paraniz



12651225_10153953574284525_5869365601786500486_n.jpg
 
Üst