Tasavvufun İslam'daki yeri (delilleriyle münazara)

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
Bütün Evliyaullah tasavvuf erbabıdır.Bunlar öyle hadis, mezhep, tarikat ve tasavvufu inkar ederek Evliyaullah olmamıştır.Onlar şeriatı bizzat yaşamış, tasavvuf hocalarından ders alıp kemale ererek o makama ulaşmışlardır.İslam tarihinde yüzlercesi tarifi ve yeri vardır.Bilmiyorlarsa gidip araştırsınlar.Meal müslümanı bunları hiç anlamaz.Onlar sadece ayetlerin satıhına (dış yüzüne) bakarlar.Oysa her ayetin harfinde bile sırlar mevcuttur.Bunları meal müslümanlarıı bilmez.Biz burada defalarca onlara dedik ki "sizler namazı nasıl kılıyorsunuz ve bunu nereden öğrendiniz? diye defalarca sorguladık hâla da cevabını vermiş değillerdir.Şimdi kalkmışlar kendilerini aşan mevzularda bize ahkam kesiliyorlar.Bunlar bilmediklerinin düşmanı olduğunu ortaya döktüler.Nitekim Allah Teala Kur'an'da buyuruyor ki:

İSRA SURESİ-36.Bir de hiç bilmediğin bir şeyin ardınca gitme; çünkü kulak, göz, gönül; bunların her biri ondan sorumludur..

Uyanın ey hadis mezhep ve tasavvuf düşmanları!.Sizler, "biz herşeyi biliyoruz" diye ortaya atılıyorsunuz ama bir çok yerde poçalıyorsunuz.Geçmişte ki büyük alim ve Allah dostlarını bile hiçe sayıyorsunuz.Sizler onlardan daha mi alimsiniz?

Osmanlı Sultanlarının tamamı bile tasavvufa vakıf olmuşlardır.Siz kimsiniz ki kuru meallerle "İslam budur" diyebiliyorsunuz?.Sarf ve nahiv ilmini bilmeyen nasıl Kur'an'dan anlayacak neyi bilecek? Bir çok hadisler, Kur'an'da izah edilecek ayetlerin karşılığında mevcuttur.Sahih hadisleri bile inkar eden, Kur'an'ın nesine vakıf olacak?.Asıl bunlar dinde reform yapmak ve bid'at çıkarmak için; "bir değişiklik olsun, din budur desinler diye akıllarınca kendilerini rasihîn zanneden zavallılardır.Oysa yüce Allah bunlar hakkında şöyle buyuruyor:

ÂL-İ İMRAN SURESİ-7.Sana bu kitabı indiren O'dur. Bunun âyetlerinden bir kısmı muhkemdir ki, bu âyetler, kitabın anası (aslı) demektir. Diğer bir kısmı da müteşabih âyetlerdir. Kalblerinde kaypaklık olanlar, sırf fitne çıkarmak için, bir de kendi keyiflerine göre te'vil yapmak için onun müteşabih olanlarının peşine düşerler. Halbuki onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez. İlimde uzman olanlar, "Biz buna inandık, hepsi Rabbimiz katındandır." derler. Üstün akıllılardan başkası da derin düşünmez.

Bu mübarek ayet sanki tam onlar için nazil olmuş.Allah herşeyi biliyor.Bunlar kime hizmet ettiklerini kendileri sorgulasınlar.Sırf mealle İslam yaşanmaz.Bazı müteşâbih ayetleri burada onlara göstereceğim ama burada yaşı küçük olanlar anlayamayacakları için maalesef sükut etmek mecburiyetindeyim.
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
Gerçek tasavvuf, bir nevi nefsin iç dünyasını temizleme yoludur.İşte buna işaret eden ayetler:



FECR SURESİ-27. Ey mutmein olan (iç huzura kavuşmuş) nefis!.

28. Sen O'ndan hoşnut, O da senden hoşnut olarak Rabbine dön!.

29. (Seçkin) kullarım arasına katıl!.
30. Ve cennetim gir!..

İşte tasavvufa işaret eden ayetler bunlardır. Bu ayette nefsin 3 makamının ismi vardır.
1- MUTMEİNNE
2-
RÂDİYE
3- MERDIYYE'
dir.

İşte Allah bu nefsin sahiplerini cennetine davet ediyor.Ebedi kurtuluşa eren bu nefsin sahipleridir. Bunların ulaşılmasına en zor olanı MERDİYYE'dir.Bu, Allah'ın bir lütfudur.Dilediği kullarına nasip edebilir.Yolu çilelerle doludur.Burada bu anlatılmaz..Meal müslümanları bu nefsin sırlarına hiç vakıf olabilirler mi?Bu nefisler hakkında neyi anlatabilecek bu millete?Nasıl izah edecekler?Bu nefislere sahip olmak için neler yapıldığını nasıl bilecekler?.Elllerinde hiç buna mukabil delilleri var mıdır?
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Gerçek tasavvuf, bir nevi nefsin iç dünyasını temizleme yoludur.İşte buna işaret eden ayetler:



FECR SURESİ-27. Ey mutmein olan (iç huzura kavuşmuş) nefis!.

28. Sen O'ndan hoşnut, O da senden hoşnut olarak Rabbine dön!.

29. (Seçkin) kullarım arasına katıl!.
30. Ve cennetim gir!..

İşte tasavvufa işaret eden ayetler bunlardır. Bu ayette nefsin 3 makamının ismi vardır.
1- MUTMEİNNE
2-
RÂDİYE
3- MERDIYYE'
dir.

İşte Allah bu nefsin sahiplerini cennetine davet ediyor.Ebedi kurtuluşa eren bu nefsin sahipleridir. Bunların ulaşılmasına en zor olanı MERDİYYE'dir.Bu, Allah'ın bir lütfudur.Dilediği kullarına nasip edebilir.Yolu çilelerle doludur.Burada bu anlatılmaz..Meal müslümanları bu nefsin sırlarına hiç vakıf olabilirler mi?Bu nefisler hakkında neyi anlatabilecek bu millete?Nasıl izah edecekler?Bu nefislere sahip olmak için neler yapıldığını nasıl bilecekler?.Elllerinde hiç buna mukabil delilleri var mıdır?

Bu ayetleri tasavvufa nasıl yorduğunuzu sorabilir miyim.
Allah Kur'anda nefislerin nasıl mutmain olacağını söylemiş, hadleri çizgileri belirlemiş.
Tasavvuf tıpkı ruhbanlık gibi kendine ait manzumeler ve felsefik yorumlar üreterek hatta, belirledikleri manevi liderlerinin Gavs sıfatı edinerek neredeyse müşriklerin putlara yüklediği güçlerin çok daha fazlasını yükledikleri şefaatçi makamlara yükseltmişler,

Burada Allah'ın Kur'an ile belirlediği çizgileri aşın yeni şeyler,eni yollar icad edin olgusuna işaret nerede?
Nefsin nasıl mutmain olacağı bellidir, gerisi ruhbanlık gibi uydurma yollarla Allah'a yaklaşma yoludur.
Tasavvuf Kuranda kesinlikle vardır, Allah açıkca tasaffuva nasıl baktığını belirtmiştir, ama sizin belirlediğiniz gibi ima işaretle filan değil açık açık, işte burada.



Hud 27:Sonra onların izleri üzerine peygamberlerimizi birbiri ardınca gönderdik. Ve Meryem oğlu İsa'yı da onların ardından gönderdik ve ona İncîl'i verdik; ona uyanların kalblerinde bir şefkat ve rahmet meydana getirdik. Üzerlerine gerekli kılmadığımız halde Allah'ın rızâsına erişmek için, ruhbaniyyeti din adına icad edip ortaya çıkardılar; buna rağmen ona da hakkıyla riâyet etmediler. Onlardan imân edenlerin mükâfatını verdik. Çoğu ise ilâhî yoldan çıkan yozmuşlardır.






Tapatalklandı.
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
Bu ayetleri tasavvufa nasıl yorduğunuzu sorabilir miyim.
Allah Kur'anda nefislerin nasıl mutmain olacağını söylemiş, hadleri çizgileri belirlemiş.
Tasavvuf tıpkı ruhbanlık gibi kendine ait manzumeler ve felsefik yorumlar üreterek hatta, belirledikleri manevi liderlerinin Gavs sıfatı edinerek neredeyse müşriklerin putlara yüklediği güçlerin çok daha fazlasını yükledikleri şefaatçi makamlara yükseltmişler,

Burada Allah'ın Kur'an ile belirlediği çizgileri aşın yeni şeyler,eni yollar icad edin olgusuna işaret nerede?
Nefsin nasıl mutmain olacağı bellidir, gerisi ruhbanlık gibi uydurma yollarla Allah'a yaklaşma yoludur.
Tasavvuf Kuranda kesinlikle vardır, Allah açıkca tasaffuva nasıl baktığını belirtmiştir, ama sizin belirlediğiniz gibi ima işaretle filan değil açık açık, işte burada.



Hud 27:Sonra onların izleri üzerine peygamberlerimizi birbiri ardınca gönderdik. Ve Meryem oğlu İsa'yı da onların ardından gönderdik ve ona İncîl'i verdik; ona uyanların kalblerinde bir şefkat ve rahmet meydana getirdik. Üzerlerine gerekli kılmadığımız halde Allah'ın rızâsına erişmek için, ruhbaniyyeti din adına icad edip ortaya çıkardılar; buna rağmen ona da hakkıyla riâyet etmediler. Onlardan imân edenlerin mükâfatını verdik. Çoğu ise ilâhî yoldan çıkan yozmuşlardır.






Tapatalklandı.

Nefis nasıl mutmein olur?Mutmein nedir?.Herkes bu terimin ne demek olduğunu iyi idrak edebilseydi herkes Veliyullah olurdu.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Her Mü'min veliyullahtır, aksi halde düşmanı olur zaten.
Kopukluk zaten burada başlıyor, bu veli icad bulup tabi olma bilinçaltından gelen,
Allah sana yetmiyor daha fazlası gerek sesine uyan bir insanın düşeceği yoldur.



Tapatalklandı.
 

müttaki

Profesör
Katılım
20 Kas 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
75
Puanları
48
Konum
istanbul
Her Mü'min veliyullahtır, aksi halde düşmanı olur zaten.
Kopukluk zaten burada başlıyor, bu veli icad bulup tabi olma bilinçaltından gelen,
Allah sana yetmiyor daha fazlası gerek sesine uyan bir insanın düşeceği yoldur.



Tapatalklandı.
Bazı tarikatlerde ruhbani ritüellere denk ritüeller uygulanmışsada tasavvuf bundan ibaret değildir. Bu ritüelleri yapıp yaptıranlar bu ritüellerin sonunda bunları aşmak gerektiğinide bildirmişler. Yani dünyevi arzuları terk etmek ruhbani bir ritüele denk gelebilir fakat işin sonu terkin terkine varıyorsa terkin terkinde dengeye geliyorsan sorun yok. Asıl sorun ne biliyormusun asıl sorun müminin nadir bulunması. Ritüellere kafanı çok takma. Nadir olmasına daha çok tak.
 
Katılım
8 Şub 2015
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
kardeşim sen bu casiye 18'in mealini nerden aldın nerden aldıysan yanlış almışsın

Sonra (Ey Muhammed) seni din hususunda apaçık bir ŞERİAT sahibi kıldık. Sen ona uy, bilmeyenlerin hevâ ve heveslerine uyma.
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
kardeşim sen bu casiye 18'in mealini nerden aldın nerden aldıysan yanlış almışsın

Sonra (Ey Muhammed) seni din hususunda apaçık bir ŞERİAT sahibi kıldık. Sen ona uy, bilmeyenlerin hevâ ve heveslerine uyma.

Önce selam verseydin ya..İlk mesajın birilerini yadırgamak olmuş..


Bu hitabın kimedir?Önce onu söyle!. Ayetin meali doğrudur.Tefsirini istiyorsan onu da sana getirebilirler.SIKINTIN, DERDİN NE SENİN?.
 
Üst