Tasavvufun İslam'daki yeri (delilleriyle münazara)

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
"Allah'a sığınmak becerebileceğimiz bir iş mi" Allah'a sığınmayı beceremeyecek isek peygambere sığınmayı nasıl becerebileceğiz?Onu da tuğrul gibi şeyhlere sığınarak becerebileceğiz.Esas gelinecek yer burasıdır.Şeyhler Allah ve Peygamber'den söz ederek aslında ne Allah'a ne de peygambere kul olmamızı isterler.Onların istediği kulluk kendilerinedir.nsanların sadece kendilerine kul olmalarını isterler.Geldikleri nokta her zaman kendi ilahlıklarıdır.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Tasavvufsuz İslam = IŞİD

Samimi olalım ve bunu görelim. Eğer bunu hala anlamamışsanız körsünüz demektir. Tasavvufu inkar eder ve İslamda yok derseniz insanlığa vaad edeceğiniz hiç bir şey yoktur. Tasavvufun delilleri ortadadır. Bu delilleri zorlamayla ve inatla inkar etmeniz mümkündür elbette, fakat sonuç nereye gider onu anlamakta zorlanıyorsunuz.

Allah Kur'an'da bazı dikeyler kuruyor. Kulum dediği bir Hızır üzerinden bu dikeyleri tekrar kendisi yatay hale getiriyor. Adına da İlmi Ledun diyor. Bu kıssa apaçık Kur'an'da varken böyle bir dinamiğin varlığını inkar, Kur'anı inkar olur. Ha şu tartışılır; istismarı, doğrusu-yanlışı, faydası zararı, uygulamada ki hatalar; bunların hepisi tasavvufun varlığını inkara sebep değildir. İkisi farklı konulardır.

Musa ile Hızır'ın yolculuğunu selefilere sorduğunuz zaman aldıkları tavrı ben size söyleyim. Mızrak çuvala sığmadığı için şu cevabı veriyorlar: O kıssanın manasını Allah bilir biz bilemeyiz. Ula oğlum Allah bizim bilemeyeceğimiz şeyi niye bize anlatsın? O kıssadan bir hisse alman lazım. Özetle ''ey kullarım, şeriatin faşisti olmayın; aslolan benim'' diyor. Gerçektende din faşizmi denen bir şey vardır. Faşizmin özelliği merkezden insanı çıkartıp başka bir şeyi koymasıdır. Oysa merkezde her zaman insan olacak. Bu kıssa bu manada müthiş bir ip ucu veriyor bize. Merkeze insanı alan tasavvufu inkar ettiğin anda din faşizmi ortaya çıkar. Aha işte bütün her şey gözümüzün önünde cereyan ediyor.

Hızır kıssasında Allah; Musa üzerinden şeriati kırıyor. Bu müthiş bir şey. Öz eleştiri ama neyin öz eleştirisi ve kime hitaben? Aklımızı başımıza alalım.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Tasavvufsuz İslam = IŞİD

Samimi olalım ve bunu görelim. Eğer bunu hala anlamamışsanız körsünüz demektir.

Yapma gardaş tarikatlardaki şişleme videoları bile bu söylediğinin hatalı olduğunu göstermeye yeter.

Ancak ben bu sözünü yeterince düşünmeden belkide bana sinirlendiğin için söylediğini düşünüyorum.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
"Allah'a sığınmak becerebileceğimiz bir iş mi" Allah'a sığınmayı beceremeyecek isek peygambere sığınmayı nasıl becerebileceğiz?Onu da tuğrul gibi şeyhlere sığınarak becerebileceğiz.Esas gelinecek yer burasıdır.Şeyhler Allah ve Peygamber'den söz ederek aslında ne Allah'a ne de peygambere kul olmamızı isterler.Onların istediği kulluk kendilerinedir.nsanların sadece kendilerine kul olmalarını isterler.Geldikleri nokta her zaman kendi ilahlıklarıdır.

Kesinlikle...

Cemate konuşurken kıtmir, böcek, bu fakir diye söze başlayanlar ellerine kalemi alınca rablik taslıyor, peygamberleri beğenmiyorlar.
Bir mecusi olan şems tebrizi veli edinen Mevlana da, bre köpek neden bu mesnevi Kur'an gibi değil diye azarlarken,
Hulul inancına sahip, İbn arabiden, beyazıd bestamiye, hallacı mansura kadar kendilerinin müslüman oldukları hakkında iddiları bile olmayan,
cübbemin altında Allah var, Allah aslında dağ taş, her gördüğümüz Allah'tır, hayır Allah benim diye saçmalıkta sınır tanımayan,
sapık felsefede eflatunu, platonu sollayan meczublar, Allah'ın en değerleri kulları, hatta zaman zaman Allahın kendi yetkilerini devrettiği ortakları ilan edilmişler.

Bu sapıklıkları bile ama hocamız böyle dedi, şeyhimiz böyle dedi diye İslam sanan hatta kendini İslamın özü diğerlerini de ateşteki fırka sanan aklı evvlerde,
ayyynen resulullah ve ashabının yaşadığı islamı yaşıyorum sanar, vah ki ne vah...!


Tapatalklandı.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Yapma gardaş tarikatlardaki şişleme videoları bile bu söylediğinin hatalı olduğunu göstermeye yeter.

Ancak ben bu sözünü yeterince düşünmeden belkide bana sinirlendiğin için söylediğini düşünüyorum.
Sana niye sinirleneyim? Yazının tamamını okumamışsın. İcraatlar ve yanlışlar tartışılır. Konu şişleme videoları değil, tasavvuf..
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Tasavvufsuz İslam = IŞİD

Samimi olalım ve bunu görelim. Eğer bunu hala anlamamışsanız körsünüz demektir. Tasavvufu inkar eder ve İslamda yok derseniz insanlığa vaad edeceğiniz hiç bir şey yoktur. Tasavvufun delilleri ortadadır. Bu delilleri zorlamayla ve inatla inkar etmeniz mümkündür elbette, fakat sonuç nereye gider onu anlamakta zorlanıyorsunuz.

Allah Kur'an'da bazı dikeyler kuruyor. Kulum dediği bir Hızır üzerinden bu dikeyleri tekrar kendisi yatay hale getiriyor. Adına da İlmi Ledun diyor. Bu kıssa apaçık Kur'an'da varken böyle bir dinamiğin varlığını inkar, Kur'anı inkar olur. Ha şu tartışılır; istismarı, doğrusu-yanlışı, faydası zararı, uygulamada ki hatalar; bunların hepisi tasavvufun varlığını inkara sebep değildir. İkisi farklı konulardır.

Musa ile Hızır'ın yolculuğunu selefilere sorduğunuz zaman aldıkları tavrı ben size söyleyim. Mızrak çuvala sığmadığı için şu cevabı veriyorlar: O kıssanın manasını Allah bilir biz bilemeyiz. Ula oğlum Allah bizim bilemeyeceğimiz şeyi niye bize anlatsın? O kıssadan bir hisse alman lazım. Özetle ''ey kullarım, şeriatin faşisti olmayın; aslolan benim'' diyor. Gerçektende din faşizmi denen bir şey vardır. Faşizmin özelliği merkezden insanı çıkartıp başka bir şeyi koymasıdır. Oysa merkezde her zaman insan olacak. Bu kıssa bu manada müthiş bir ip ucu veriyor bize. Merkeze insanı alan tasavvufu inkar ettiğin anda din faşizmi ortaya çıkar. Aha işte bütün her şey gözümüzün önünde cereyan ediyor.

Hızır kıssasında Allah; Musa üzerinden şeriati kırıyor. Bu müthiş bir şey. Öz eleştiri ama neyin öz eleştirisi ve kime hitaben? Aklımızı başımıza alalım.

Muhterem tasavvufu musa ile hızır'a mı -ki öyle birisi de yok- bağlıyorsun?

Bu hikaye sana göre tasavvufa delil ledün ilmi verilmiş bir kişi senin tanıdığın ve çok sevdiğin birini öldürdükten sonra -Allah göstermesin- sana zarar vereceği için öldürdüğünü söylediğinde sence bir sıkıntı yok demek oluyor öyle mi?Biz de buna inanmadığımız için kör oluyoruz doğru mudur?
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
@çelebiler

Bak sana bir misal vereyim. Bütün varlık alemi Allah'ın esmalarının tecellisidir. Bütün bu esmaların parametreleri farklı farklı olup üstüste/içiçe hamur gibidir ve birbirleriyle çatışırlar. Allah'ın esmaları birbiriyle çatışırlar. Bu büyük çatışmanın içinde bir denge oluşur. İten de O'dur, çeken de O'dur; var eden, yok eden, hidayete erdiren, dalalete saptıran ... Bu saymakla bitmez. Tasavvuf ehli bütün bu esmaların çatışmasını hissederken bir hal geçirir, kendinden geçer, sekir haline girer. O haldeyken ağzından şöyle bir söz çıkabilir ''Allah kendisiyle barışık değil''.. Şimdi bu söz şeriate göre küfürdür. Fakat özü itibariyle esmaların çatışması noktasında hakikatin ta kendisidir. Buna bilimsel olarak birisi kalkar ve şöyle diyebilir: Evrimleşmek için çatışma şarttır, çatışma olmadan ilerleme olmaz, bütün kainat birbiriyle çatışarak bir denge oluşturmu. Şimdi bunu bilim adamı dediği zaman kimse gıkını çıkartmıyor. Ama tasavvuf ehli, her şeyin Allah'tan olduğunu bilerek söylediği zaman kâfir ilan edilir. Bu durumda şeriate göre tasavvuf ehlinin kabahati, sebep perdelerini aşıp hakikat aleminden konuşmasıdır. Peki sebep perdelerini aşmak küfür müdür? Elbette değildir. Peki bu nedir? Demek ki her şey şeriat değildir. Tarikat, Hakikat, Marifet diye isimlendirilmiş platformlar vardır. Bu isimlere takılmaya lüzum yok. Hatta bu isimleri Kur'an'da aramaya bile gerek yok. Kalp bunu hisseder. Sen bile bunu hissedersin fakat kendini şartlandırdığın için bunu bastırırsın. Bu olmaz. Kur'an Allah'la meşgul olmanın kitabıdır. Kitapla meşgul olmanın kitabı değildir.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0

Sana niye sinirleneyim? Yazının tamamını okumamışsın. İcraatlar ve yanlışlar tartışılır. Konu şişleme videoları değil, tasavvuf..

Işid de değil ama tasavvuf yoksa ışid vardır noktasına getirmişsin konuyu.Üstelik birbirini şişleyenler tasavvufçular değl mi?
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Muhterem tasavvufu musa ile hızır'a mı -ki öyle birisi de yok- bağlıyorsun?

Bu hikaye sana göre tasavvufa delil ledün ilmi verilmiş bir kişi senin tanıdığın ve çok sevdiğin birini öldürdükten sonra -Allah göstermesin- sana zarar vereceği için öldürdüğünü söylediğinde sence bir sıkıntı yok demek oluyor öyle mi?Biz de buna inanmadığımız için kör oluyoruz doğru mudur?
İbrahim peygamber gibi oğlunu kurban et diyen yok sana herhalde? Ama Kuran'da yazıyor? Boşuna zorlama güzel kardeşim..
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Işid de değil ama tasavvuf yoksa ışid vardır noktasına getirmişsin konuyu.Üstelik birbirini şişleyenler tasavvufçular değl mi?
Birbirini öldürmeden şişlemek, kafa kesip mızrağa takmaktan iyidir herhalde? :)

Birisi ölmeden önce ölmek (dirilmek) için şişlerken öbürüsü direk öldürmek için şişliyor. Fark bu..
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
@çelebiler tasavvufu satıhta olan işlere bakarak anlıyamazsın. Özüne gireceksin. Şeriat dış, tasavvuf iç unsurları ıslah eder. Dış cephe tamamen matematikle izah edilir. Dış cephenin dili matematiktir. Konuştuğumuz dil bile matematiktir. Kelimeler hep dış cepheyi izah için yaratılmıştır. İç derinlikleri ancak dış cephede olan şeylere kıyas yoluyla tarif edebilirsin. Kelimeler yetmez. Gelde sen Aşk'ı tarif et. Edemezsin. Onun için hep kıyaslar, benzetmeler yapılır. Kör adama yeşil rengi nasıl tarif edebilirsin ki? Buda böyle bir şey. Bazı şeyler yaşanmadan, hallenmeden anlaşılamaz. Ha şunu diyebilirsin: Ben bunları yaşamadım, hissetmiyorum, öyleyse bu yoktur. Ama yaşayanlar var. Yaşayanların varlığı delil sayılabilir mi? Gözle görmediğin için adamın kendi varlığı delil sayılmaz elbet. Onun için Hz. Ali demiştir ki: ''Görmediğiniz bir ilaha nasıl secde ediyorsunuz, hayret'' deyip şaşkınlığını dile getirmiştir. Gerçekten de öyle. Tasavvufu inkar eden şu Vahhabiler ve diğer tayfalar görmedikleri bir ilaha nasıl secde ediyorlar anlamak gerçekten zor. Necip Fazıl'ın dediği gibi: Vahhabiler kendini müslüman sanan materyalistlerdir.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0

Birbirini öldürmeden şişlemek, kafa kesip mızrağa takmaktan iyidir herhalde? :)

Birisi ölmeden önce ölmek (dirilmek) için şişlerken öbürüsü direk öldürmek için şişliyor. Fark bu..

Hangisinin Kuran'da karşılığı var?Zorlama istersen.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
@çelebiler tasavvufu satıhta olan işlere bakarak anlıyamazsın. Özüne gireceksin. Şeriat dış, tasavvuf iç unsurları ıslah eder. Dış cephe tamamen matematikle izah edilir. Dış cephenin dili matematiktir. Konuştuğumuz dil bile matematiktir. Kelimeler hep dış cepheyi izah için yaratılmıştır. İç derinlikleri ancak dış cephede olan şeylere kıyas yoluyla tarif edebilirsin. Kelimeler yetmez. Gelde sen Aşk'ı tarif et. Edemezsin. Onun için hep kıyaslar, benzetmeler yapılır. Kör adama yeşil rengi nasıl tarif edebilirsin ki? Buda böyle bir şey. Bazı şeyler yaşanmadan, hallenmeden anlaşılamaz.

Kardeşim özüne girmekten kastın derinlemesine düşünmek tefekkür etmek,idrak etmek ise buna layık olan Kuran değil midir.
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Hangisinin Kuran'da karşılığı var?Zorlama istersen.
Sen menemenin tarifini Kur'anda ara bakalım? Kur'ân sana yaratılan rızıklardan bahseder. Bunun içine menemen de girer. Ama menemen sevmeyen adam ''bunun karşılığı Kur'an'da yok'' diye inkar edebilir tabi. Tasavvuf hakkında o kadar delil varken inkar edenlerde böyle yapıyor la.

Edit: Ağzım sulandı. Kendime bi menemen yapimde yiyim bari :)
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0

Sen menemenin tarifini Kur'anda ara bakalım? Kur'ân sana yaratılan rızıklardan bahseder. Bunun içine menemen de girer. Ama menemen sevmeyen adam ''bunun karşılığı Kur'an'da yok'' diye inkar edebilir tabi. Tasavvuf hakkında o kadar delil varken inkar edenlerde böyle yapıyor la.

Edit: Ağzım sulandı. Kendime bi menemen yapimde yiyim bari :)

Bak bunda bir keramet var az önce menemen yedim.
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0

Sen menemenin tarifini Kur'anda ara bakalım? Kur'ân sana yaratılan rızıklardan bahseder. Bunun içine menemen de girer. Ama menemen sevmeyen adam ''bunun karşılığı Kur'an'da yok'' diye inkar edebilir tabi. Tasavvuf hakkında o kadar delil varken inkar edenlerde böyle yapıyor la.

Edit: Ağzım sulandı. Kendime bi menemen yapimde yiyim bari :)

Tasavvuf = menemen mi ?

Yani Kuran'da olan şeylerin derlenip sunulması mı tasavvuf?
 
Üst