Yalnız kuran diyenler

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Beyler, bayanlar !
Günler, haftalar geçti...
Bir tek çivi tutturabilen var mı içinizde ?..
Yoksa, ne diye size sadece yorgunluğu kalacak bir işle halâ uğraşıyorsunuz ?
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
Daha önce okumuşumdur ama şimdi dikkatimi çekti Araf 157 ayette şöyle buyruluyor
'O kimseler ki yanlarında tevrat ve İncil'de yazılı bulacakları bir elçiye okuma yazma bilmeyen peygambere(Hz Muhammed) uyaralar
O,onlara iyiliği emreder ve onları kötülükten men eder,temiz ve hoş şeyleri kendilerine HELAL pis şeyleride üzerlerine HARAM kılar....

ayet devam ediyor,okursunuz inş.Arapçasına bakmadım helal ve haram ifadeleri açık ve net,
bu ayete rast gelmek iyi oldu siz inceleyin bir inş. @CENGİZHAN kardeş



Saygıdeğer kardeşim,

Ne demek istediğinizi pek anlayamadım......


O,onlara iyiliği emreder ve onları kötülükten men eder,temiz ve hoş şeyleri kendilerine HELAL pis şeyleride üzerlerine HARAM kılar....

Bu ifadeden peygamberin temiz ve hoş şeyleri helalve haram
kılabildiğini mi Anlıyorsunuz...????

YANLIŞ KARDEŞİM.

Çünkü YÜCE ALLAH daha önce temiz ve hoş şeyleri Kur'anda
zaten bildirmiş.

Yukarıdaki ifadede Peygamber ALLAHIN bu hükmünü sadece tebliğ ediyor:


5-MAİDE:

5 - Bugün size iyi ve temiz şeyler helal kılındı. Kendilerine kitap verilenlerin yiyecekleri size helal olduğu gibi, sizin yiyeceğiniz de onlara helâldir. Ve müminlerden iffetli hür kadınlar ve sizden önce kendilerine kitap verilenlerden namuslu hür kadınlar, zina etmeksizin, gizli dost tutmaksızın, namuslu bir şekilde mehirlerini ödediğiniz takdirde, size helâldir. Her kim imanı inkâr ederse, ameli boşa gitmiş olur ve o, ahirette zarara uğrayanlardandır.


selam
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Allah gözleri var görmezler,kulakları var işitmezler onların kalpleri mühürlüdür dediklerinden hepimizi muhafaza buyursun

selametle kardeşim....
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
Allah gözleri var görmezler,kulakları var işitmezler onların kalpleri mühürlüdür dediklerinden hepimizi muhafaza buyursun

selametle kardeşim....



Saygıdeğer Kardeş,

En azından SİZİN yukarıdaki yazıyı
anlayabilmenizi BEKLİYORDUM...............

Beni çok şaşırttınız, çok........!!

Yüce Allah maide 5 ayetinde:

Bugün size iyi ve temiz şeyler helal kılındı.


Soru:

İyi ve temiz şeyleri ALLAH mı helal kılmış...???
Peygamberimiz mi..????

Bir cevabınız olacak mı..?



gözleri var görmezler,kulakları var işitmezler onların kalpleri mühürlüdür

Ayettir...

Kimler olduğunu Yüce Allah çok iyi bilir..

SELAM
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
Evet Allah herşeyi bilendir...

Açıkladıklarını/mı/zı da gizlediklerini/mi/zi de bilendir
Ben sorunuza cevapta vermiyorum artık konunuzdan da ayrılıyorum

dua ile...
 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
6,088
Tepkime puanı
637
Puanları
0
@cengizhan kardeş müspet ilimler yerine ahkam,akaid,tefsir ilimlerini öğrenin lütfen önce
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
@cengiz han kardeş müspet ilimler yerine ahkam,akaid,tefsir ilimlerini öğrenin lütfen önce


Sevgili kardeşim,

Ben müsbet ilimler konusunda eğitim aldım..
20 yıldır da öğretiyorum...

Dini konularda eğitim almak me kadar önemli ise ALLAHIN
KANUNLARI olan müsbet ilimleri de öğrenmek o kadar önemlidir..

Diinim olduğu için. aşırı merakım nedeniyle okuduğumdini kitaplardan edindiğim bilgilerin ,sizinkinden daha fazla olduğunu,
yaptığımız tartışmalardan görüyorum...

Yukarıdaki soruyu siz cevaplayabilir misiniz..???

5 maide 5 ayetinde:

Bugün size iyi ve temiz şeyler helal kılındı.


Soru:

İyi ve temiz şeyleri ALLAH mı helal kılmış...???
Peygamberimiz mi..????
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
tamam işte bızde onu anlatıyoruz vahıynın sadece kurandan ibaret olmadığını hz peygamberın kuran dısındada vahıy aldığını soyluyoruz kı bu kesındır

sayın cengızhan soru sormustum onuda cevapsız bıraktın bılıyorsunuzkı muslumanlar ılk mescıdı aksaya yonelerek namaz kılmıslardır resulullah oraya donerek namaz kıldrımıstır
şimdi resullullah hevasına kafasına gore davranmaz bunu biliyoruz pekı ilk kıbleye neye dayanarak yonelmıstır.ilk kıbleye yonelın dıye ayet varmıdır kuranda
cevap verebılırmısın

siz dıyorsunuzki kurandan başka vahıy yoktur bende sıze şunu soyleyeyım


Peygamber, eslerinden birine gizlice bir söz söylemisti. Fakat esi, o sözü baskalarina haber verip Allah da bunu Peygamber'e açiklayinca , Peygamber (esine) bir kismini bildirmis bir kismindan da vazgeçmisti. Peygamber bunu ona haber verince esi:
"Bunu sana kim söyledi?" dedi. Peygamber "Bilen, her seyden haberi olan Allah bana söyledi." dedi. [66-TAHRIM: 3]

Buradaki önemli gerçek, Allah tarafından Hz. Peygamber'e (s.a) gönderilen vahiylerin sadece Kur'an ile kayıtlanmış olmadığıdır.

Yani Hz. Peygamber'e Kur'an'ın dışında da vahiy geldiği bir gerçektir. Nitekim bu surenin üçüncü ayeti, bu konuda bir delildir.

Bu ayete göre, Hz. Peygamber, hanımlarından birine bir sır vermiş ama O, bu sırrı Hz. Peygamber'in (s.a.) bir başka hanımına daha açıklamıştır.

Bunun üzerine Allah Teâlâ'da bu haberi Rasulü'ne bildirince, hanımı "bunu sana kim haber verdi" diye sorar.

Rasulüllah, "Bunu bana Alim ve Habir olan Allah haber verdi" şeklinde cevaplar.

"Ey peygamber! hanımın senin kendisine verdiğin sırrı filan kimseye söyledi" biçiminde bir ayet Kur'an'ın neresinde kayıtlı bulunuyor

Şayet Kur'an'da böyle bir ayet yoksa - ki yoktur -, Bu; Hz. Peygamber'e (s.a.) Kur'an'ın dışında da açıkça vahiy geldiğini gösterir

işte kuran işte delil


CENGİZHAN KURAN DİŞİNDA VAHIY YOKTUR DEMİŞTİN BENDE SANA BUNU ISPATLADIM VE SEN BUNA RAĞMEN İNKAR ETMEYE DEVAM EDIYORUN

NEDEN KARDEŞ NEDEN

BAK HZ MUSADA TEVRAT DIŞINDA VAHIY ALMIŞTIR

HEPİMİZ BILIYORUZKİ TEVRAT HAZ MUSAYA MISIRDAN CIKTIKTAN SONRA İNDİRİLMİŞTİR LAKIN KURAN AYETLERINDEDE ANLAŞILACAĞI ÜZERİ
GİT FİRAVNU UYAR EMRI VARDIR BUNA NE DIYECEKSIN CENGIZHAN

 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
tamam işte bızde onu anlatıyoruz vahıynın sadece kurandan ibaret olmadığını hz peygamberın kuran dısındada vahıy aldığını soyluyoruz kı bu kesındır

sayın cengızhan soru sormustum onuda cevapsız bıraktın bılıyorsunuzkı muslumanlar ılk mescıdı aksaya yonelerek namaz kılmıslardır resulullah oraya donerek namaz kıldrımıstır
şimdi resullullah hevasına kafasına gore davranmaz bunu biliyoruz pekı ilk kıbleye neye dayanarak yonelmıstır.ilk kıbleye yonelın dıye ayet varmıdır kuranda
cevap verebılırmısın

siz dıyorsunuzki kurandan başka vahıy yoktur bende sıze şunu soyleyeyım


Peygamber, eslerinden birine gizlice bir söz söylemisti. Fakat esi, o sözü baskalarina haber verip Allah da bunu Peygamber'e açiklayinca , Peygamber (esine) bir kismini bildirmis bir kismindan da vazgeçmisti. Peygamber bunu ona haber verince esi:
"Bunu sana kim söyledi?" dedi. Peygamber "Bilen, her seyden haberi olan Allah bana söyledi." dedi. [66-TAHRIM: 3]

Buradaki önemli gerçek, Allah tarafından Hz. Peygamber'e (s.a) gönderilen vahiylerin sadece Kur'an ile kayıtlanmış olmadığıdır.

Yani Hz. Peygamber'e Kur'an'ın dışında da vahiy geldiği bir gerçektir. Nitekim bu surenin üçüncü ayeti, bu konuda bir delildir.
Bu ayete göre, Hz. Peygamber, hanımlarından birine bir sır vermiş ama O, bu sırrı Hz. Peygamber'in (s.a.) bir başka hanımına daha açıklamıştır.

Bunun üzerine Allah Teâlâ'da bu haberi Rasulü'ne bildirince, hanımı "bunu sana kim haber verdi" diye sorar.
Rasulüllah, "Bunu bana Alim ve Habir olan Allah haber verdi" şeklinde cevaplar.

"Ey peygamber! hanımın senin kendisine verdiğin sırrı filan kimseye söyledi" biçiminde bir ayet Kur'an'ın neresinde kayıtlı bulunuyor

Şayet Kur'an'da böyle bir ayet yoksa - ki yoktur -, Bu; Hz. Peygamber'e (s.a.) Kur'an'ın dışında da açıkça vahiy geldiğini gösterir

işte kuran işte delil


CENGİZHAN KURAN DİŞİNDA VAHIY YOKTUR DEMİŞTİN BENDE SANA BUNU ISPATLADIM VE SEN BUNA RAĞMEN İNKAR ETMEYE DEVAM EDIYORUN
NEDEN KARDEŞ NEDEN

BAK HZ MUSADA TEVRAT DIŞINDA VAHIY ALMIŞTIR

HEPİMİZ BILIYORUZKİ TEVRAT HAZ MUSAYA MISIRDAN CIKTIKTAN SONRA İNDİRİLMİŞTİR LAKIN KURAN AYETLERINDEDE ANLAŞILACAĞI ÜZERİ
GİT FİRAVNU UYAR EMRI VARDIR BUNA NE DIYECEKSIN CENGIZHAN



ilk kıbleye yonelın dıye ayet varmıdır kuranda
cevap verebılırmısın


İlk kıble konsunda Kur'anda bir ayet yoktur...
İlk kıble konusunda vahy olduğuna dair de Kur'anda bir ayet yoktur. ilk kıble peygamberimizin kendi takdiri olabilir, vahy gerkli ve şart değildir.


66-TAHRİM:

3 - Peygamber, eşlerinden birine gizlice bir söz söylemişti. Fakat eşi, o sözü başkalarına haber verip Allah da bunu Peygamber'e açıklayınca, Peygamber (eşine) bir kısmını bildirmiş bir kısmından da vazgeçmişti. Peygamber bunu ona haber verince eşi: "Bunu sana kim söyledi?" dedi. Peygamber "Bilen, her şeyden haberi olan Allah bana söyledi." dedi.


Bakınız olay bir ayettir ve olay bizatıhi kendisi bir vahydir.
Bu ayet insanların ders alması için anlatılan bir olaydır.


Kuranda bU olay gibi birçok mitolojik olaylar, hikayeler ders manasıyla anlatılır.

Bu ayetten hareketle Peygamber kur'an dışında vahy alıyordu öyleyse peygamberin bütün hadisleri vahydir hükmüne varmak mümkün değildir.

MANTIK DIŞIDIR....
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
İlk kıble konsunda Kur'anda bir ayet yoktur...
İlk kıble konusunda vahy olduğuna dair de Kur'anda bir ayet yoktur. ilk kıble peygamberimizin kendi takdiri olabilir, vahy gerkli ve şart değildir.


66-TAHRİM:

3 - Peygamber, eşlerinden birine gizlice bir söz söylemişti. Fakat eşi, o sözü başkalarına haber verip Allah da bunu Peygamber'e açıklayınca, Peygamber (eşine) bir kısmını bildirmiş bir kısmından da vazgeçmişti. Peygamber bunu ona haber verince eşi: "Bunu sana kim söyledi?" dedi. Peygamber "Bilen, her şeyden haberi olan Allah bana söyledi." dedi.


Bakınız olay bir ayettir ve olay bizatıhi kendisi bir vahydir.
Bu ayet insanların ders alması için anlatılan bir olaydır.


Kuranda bU olay gibi birçok mitolojik olaylar, hikayeler ders manasıyla anlatılır.

Bu ayetten hareketle Peygamber kur'an dışında vahy alıyordu öyleyse peygamberin bütün hadisleri vahydir hükmüne varmak mümkün değildir.

MANTIK DIŞIDIR....

mantık dışı olan ne butun hadıslerın vahıy oldugunu ıdaa eden kım
bızım söyledığımız ve kesın olan şudurki peygamber kuran dışında vahıy almıştır tıpkı hz musanın tevrat harıcınde vahıy aldıgı gıbı

yani ilk kıble meselesınde peygamber kendi kafasına gore davranmış oylemi yahu öyle bişey olabılırmı o kendı hevasından bır şey konusmaz dıyen rabbımız değilmidir
cengizhan sana bı ıkı soru

bılıyoruzki kuran ayet ayet ınmıstır

hangi ayetın hangi sureye ait olduğunu bildiren kım eğer hangi ayetin hangi sureye ait olduğu bildirilmemişsse hasa peygamber kendi kafasına goremi yerleştirdi
ayetleri surelere

eğer bildirilmişse hangı ayetın hangı sureye ait olduğunu bunu bildiren ayetler nerde buyrun cevap verin lutfen
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
66-TAHRİM:

3 - Peygamber, eşlerinden birine gizlice bir söz söylemişti. Fakat eşi, o sözü başkalarına haber verip Allah da bunu Peygamber'e açıklayınca, Peygamber (eşine) bir kısmını bildirmiş bir kısmından da vazgeçmişti. Peygamber bunu ona haber verince eşi: "Bunu sana kim söyledi?" dedi. Peygamber "Bilen, her şeyden haberi olan Allah bana söyledi." dedi.
Bu ayet acık ve sarih olarak Kuran-ı kerim dışında Hazreti Muhammed Mustafa Sallallahüaleyhivessellem efendimize,Allahü Teala ve Kaddes Hazretleri bilgi verdiğini bildiriyor.
Bir adam diyorki zaten bu bilgiyi Kuran-ı Keririmin ayeti olarak o an haber veriyor.Bunu böyle anlamak asla ve kata mümkün değil.Bu ayet inmeden önce olmuş bir olayı bu ayetle muhkemleştiriyor.Peki bu zat şuna neder acaba.?
''Peygamber (eşine) bir kısmını bildirmiş bir kısmından da vazgeçmişti.''Haşa peygamberimiz Kuran-ı Kerim ayetinin bir kısmını bildirmemişmi oluyor.?
bi husben linkli zatı muhtereme bir çok konuda verdiği açıklayıcı bilgilerinden dolayı teşekkür ederim.
 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
6,088
Tepkime puanı
637
Puanları
0
Sevgili kardeşim,

Ben müsbet ilimler konusunda eğitim aldım..
20 yıldır da öğretiyorum...

Dini konularda eğitim almak me kadar önemli ise ALLAHIN
KANUNLARI olan müsbet ilimleri de öğrenmek o kadar önemlidir..

Diinim olduğu için. aşırı merakım nedeniyle okuduğumdini kitaplardan edindiğim bilgilerin ,sizinkinden daha fazla olduğunu,
yaptığımız tartışmalardan görüyorum...

Yukarıdaki soruyu siz cevaplayabilir misiniz..???

5 maide 5 ayetinde:

Bugün size iyi ve temiz şeyler helal kılındı.


Soru:

İyi ve temiz şeyleri ALLAH mı helal kılmış...???
Peygamberimiz mi..????

Tamam kardeş şuna cevap verin ve susayım..madem ki hazreti kuran dışında resulullah sallallahu aleyhi veselleme vahiy gelmedi peygamberimiz gaypten nasıl haber verdi kafasından mı attı HAŞA ?? Evet dmek dinden çıkarır ona göre cevap verin beni sebeb yapmayın kendi günahınıza
 

Cevad

Profesör
Katılım
4 Ocak 2012
Mesajlar
826
Tepkime puanı
48
Puanları
0
66-TAHRİM:

3 - Peygamber, eşlerinden birine gizlice bir söz söylemişti. Fakat eşi, o sözü başkalarına haber verip Allah da bunu Peygamber'e açıklayınca, Peygamber (eşine) bir kısmını bildirmiş bir kısmından da vazgeçmişti. Peygamber bunu ona haber verince eşi: "Bunu sana kim söyledi?" dedi. Peygamber "Bilen, her şeyden haberi olan Allah bana söyledi." dedi.
Bu ayet acık ve sarih olarak Kuran-ı kerim dışında Hazreti Muhammed Mustafa Sallallahüaleyhivessellem efendimize,Allahü Teala ve Kaddes Hazretleri bilgi verdiğini bildiriyor.
Bir adam diyorki zaten bu bilgiyi Kuran-ı Keririmin ayeti olarak o an haber veriyor.Bunu böyle anlamak asla ve kata mümkün değil.Bu ayet inmeden önce olmuş bir olayı bu ayetle muhkemleştiriyor.Peki bu zat şuna neder acaba.?
''Peygamber (eşine) bir kısmını bildirmiş bir kısmından da vazgeçmişti.''Haşa peygamberimiz Kuran-ı Kerim ayetinin bir kısmını bildirmemişmi oluyor.?
bi husben linkli zatı muhtereme bir çok konuda verdiği açıklayıcı bilgilerinden dolayı teşekkür ederim.


evet guzel bir ispat
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Bir âyet meali:
(Hani, Allah size, iki taifeden [Kervan veya Kureyş ordusundan] birinin sizin olacağını vaat etmişti. Siz de kuvvetsiz olanın [kervanın] sizin olmasını istiyordunuz. Oysa, suçluların hoşuna gitmese de, hakkı ortaya çıkarmak ve batılı yıkmak için, Allah hakkı ortaya koymak ve [Kureyş ordusunu yok edip] kâfirlerin kökünü kesmek istiyordu.) [Enfal 7]
Kervan kaçarak kurtuldu. Fakat Kureyş ordusu birkaç misli çok olmasına rağmen Bedir’de yenildi. Allahü teâlâ daha önce bunu bildirdiğini söylüyor. Halbuki daha önce böyle bir şey söylediği Kur’an-ı kerimde yok. Demek ki, Peygamber efendimize vahiy ile bildirdi.

İkinci örnek:
Bir âyet meali de şöyle:
(Hani siz Rabbinizden yardım istemiştiniz de, O da, “Ben peş peşe gelen bin melek ile size yardım edeceğim” diyerek bu duanızı kabul etmişti.) [Enfal 9]
Allahü teâlâ, (Bin melekle size yardım edeceğim) dediğini bildiriyor. Bunu Kur’an-ı kerimde daha önce bildirmediğine göre, Kur’andan ayrı olarak Resulullaha vahiy ile bildirdiği ortaya çıkıyor.

Üçüncü örnek:
Peygamber efendimiz Hazret-i Hafsa’ya gizlice bir söz söylemişti. Tefsirlerde bu gizli sözün Hazret-i Ebu Bekir’in halife olacağına dair olduğu bildiriliyor. O da, bunu, mahzur yok diye Hazret-i Âişe’ye anlattı. Allahü teâlâ da bunu Resulüne bildirdi. İşte âyet-i kerime meali:
(Peygamber, hanımlarından birine [Hazret-i Hafsa’ya] gizlice bir söz söylemişti. O, bunu [Hazret-i Âişe’ye] haber verince, Allah da Resulüne durumu bildirdi, o da bir kısmını açıkladı, bir kısmını da söylemedi. Hanımı [Hafsa], “Bunu sana kim haber verdi?” dedi, o da, “Bana, her şeyi bilen ve her şeyden haberdar olan Allah haber verdi” dedi.) [Tahrim 3]
Allahü teâlâ, Hazret-i Hafsa’nın sözünü Resulüne bildirdiğini söylüyor. Ama bu Kur’anda yok. Demek ki, Allahü teâlâ, Kur’andan başka da, Resulüne vahiy ile bildiriyor.

Dördüncü örnek:
Bir âyet meali de şöyle:
(Siz [Hayber’den gelen] ganimetleri almak için giderken, [Hudeybiye seferinden] geri bırakılanlar, «Biz de sizin arkanızdan gelelim» diyecekler. Onlar [böyle söylemekle] Allah’ın [Hudeybiye seferine katılmayan bedevileri, bundan böyle başka bir sefere çıkarma] emrini değiştirmelerini isterler. De ki: «Bizim arkamıza asla gelemezsiniz. Allah, daha önce böyle buyurdu.» Bunun üzerine de «Hayır, siz bizi çekemiyorsunuz» diyeceklerdir. Halbuki onlar pek az söz anlayan kimselerdir.) [Fetih 15]
Burada Bedevilerin Hayber savaşına katılmalarının yasaklandığı, bu savaşa sadece Hudeybiye’de bulunanların katılacağı, bunun da, Resulullaha daha önce bildirildiği belirtiliyor. Kur’anda bunu bildiren bir âyet yoktur. Bu da gösteriyor ki, Resulullaha Kur’an harici vahiy de gelmektedir.

Kur’an-ı kerimde hikmet ile ilgili bir çok âyet vardır. Bir tanesinin meali şöyledir:
(Size kitabı, hikmeti getiren ve bilmediklerinizi öğreten bir Resul gönderdik.) [Bekara 151]
İmam-ı Şafii hazretleri, (Bu âyetteki hikmet, Sünnettir. Önce Kur’an, peşinden hikmet bildirilmiştir) buyurdu. (Risale s.78)
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
İlk kıble konsunda Kur'anda bir ayet yoktur...
İlk kıble konusunda vahy olduğuna dair de Kur'anda bir ayet yoktur. ilk kıble peygamberimizin kendi takdiri olabilir, vahy gerkli ve şart değildir.


66-TAHRİM:

3 - Peygamber, eşlerinden birine gizlice bir söz söylemişti. Fakat eşi, o sözü başkalarına haber verip Allah da bunu Peygamber'e açıklayınca, Peygamber (eşine) bir kısmını bildirmiş bir kısmından da vazgeçmişti. Peygamber bunu ona haber verince eşi: "Bunu sana kim söyledi?" dedi. Peygamber "Bilen, her şeyden haberi olan Allah bana söyledi." dedi.


Bakınız olay bir ayettir ve olay bizatıhi kendisi bir vahydir.
Bu ayet insanların ders alması için anlatılan bir olaydır.


Kuranda bU olay gibi birçok mitolojik olaylar, hikayeler ders manasıyla anlatılır.

Bu ayetten hareketle Peygamber kur'an dışında vahy alıyordu öyleyse peygamberin bütün hadisleri vahydir hükmüne varmak mümkün değildir.

MANTIK DIŞIDIR....

Cengizhan ne söylediğinin farkındamısın? Peygamberin aleyhisselam din konusunda kendi takdiri mi olur...? Sen bu dini ne zannediyorsun...arkadaş hayrete şayan ki şunları söylemeye cesaret edebiimiş:''

İlk kıble konsunda Kur'anda bir ayet yoktur...
İlk kıble konusunda vahy olduğuna dair de Kur'anda bir ayet yoktur. ilk kıble peygamberimizin kendi takdiri olabilir, vahy gerkli ve şart değildir.



“(Resûlüm!) Onu (vahyi) çarçabuk almak için dilini kımıldatma. Şüphesiz onu, toplamak (senin kalbine yerleştirmek) ve onu okutmak bize aittir. O halde, biz onu okuduğumuz zaman, sen onun okunuşunu takip et. Sonra şüphen olmasın ki, onu açıklamak da bize aittir.”

(Kıyamet 16-19)

Dini oluşturan iki kaynağının Kur-an ve onun açıklaması olan sünnetinde yalnız kendisine ait olduğunu bildiren Allah (cc) din alanında da Resulüne ortaklık teklif etmemektedir. Resulünde diğer insanlar gibi bir kul olduğunu ve Rabbisinden vahyedilene uymakla görevli olup cehennemin münziri ve cennetin de mübeşşiri olduğunu Allah (cc) Kur-anda buyurmaktadır.


De ki: Ben ancak Rabbimden bana vahyolunana uyarım.”

(A’raf 203)

“De ki: Onu kendiliğimden değiştirmem benim için olacak şey değildir. Ben, bana vahyolunandan başkasına uymam. Çünkü Rabbime isyan edersem elbette büyük günün azabından korkarım.”

(Yunus 15)

Resulün vahiyden başkasına uyacak hali yoktur. Şimdi, şöyle bir soru soralım: Eğer Resul, Allah’
ın Kur-anını kendi tecrübe ve bilgisine dayanarak açıklamış olsaydı ve yanlışlık yapsaydı, bir konuda Allah’ın muradının hilafına beyanda bulunsaydı, Kur-anın manasını değiştirerek nefsinden bir şey uydurmuş olmazmıydı? Ve böylece, vahye uymamış, fakat tecrübesine uymuş olmayacak mıydı? Oysa Allah (cc) yukarda ki ayetlerde onun durumunu belirtip Resulünün vaziyetini o hal üzere ikrar buyurmuştur. Zira Allah, şayet Resul din adına bir şey söyleseydi onu helak ederdi. Ama Resulün nefsinden dini yorumlamasını kabul edipte sonucu Allah’ın sözünü tatbik etmemesine bağlamak, Allah’a kudret noksanlığı atfetmek demektir. (İbn Kayyım el-Cevziyye, Et-Tibyan Fi Aksamil Kur-an)

Oysa Allah’u Teala Kur-anda Resulünün, Allah’
ın kendi dininde söylemediği bir şeyi söylemesi halinde Resulünü ani bir ceza, dünyevi bir azapla helak edeceğini belirmiştir:

“Eğer (Peygamber) bize atfen bazı sözler uydurmuş olsaydı, Elbette onu kıskıvrak yakalardık. Sonra onun can damarını koparırdık (onu yaşatmazdık). Hiçbiriniz buna mâni de olamazdınız.”

(Hakka 44,47)

Peygamber Allah’
ın dininde, Allah Zülcelalin bir vahy gelmeden söz söylemeye yetkisi yoktur. İşte Resulullahın içtihad etmediği hakikatı ve gerçeğinin esprisi de burada yatmaktadır.
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
mantık dışı olan ne butun hadıslerın vahıy oldugunu ıdaa eden kım
bızım söyledığımız ve kesın olan şudurki peygamber kuran dışında vahıy almıştır tıpkı hz musanın tevrat harıcınde vahıy aldıgı gıbı

yani ilk kıble meselesınde peygamber kendi kafasına gore davranmış oylemi yahu öyle bişey olabılırmı o kendı hevasından bır şey konusmaz dıyen rabbımız değilmidir
cengizhan sana bı ıkı soru

bılıyoruzki kuran ayet ayet ınmıstır

hangi ayetın hangi sureye ait olduğunu bildiren kım eğer hangi ayetin hangi sureye ait olduğu bildirilmemişsse hasa peygamber kendi kafasına goremi yerleştirdi
ayetleri surelere

eğer bildirilmişse hangı ayetın hangı sureye ait olduğunu bunu bildiren ayetler nerde buyrun cevap verin lutfen




yani ilk kıble meselesınde peygamber kendi kafasına gore davranmış oylemi yahu öyle bişey olabılırmı o kendı hevasından bır şey konusmaz dıyen rabbımız değilmidir

Kardeş,

İlk kıble konusunda KIBLE YÖNÜ ' nün İŞARETİ VADIR..
Yön GÖSTERİLMESİ, İŞARET EDİLMESİ VARDIR.

Konuşma yoktur ki...

o kendı hevasından bır şey konusmaz

diyebilesiniz....


bılıyoruzki kuran ayet ayet ınmıstır

hangi ayetın hangi sureye ait olduğunu bildiren kım eğer hangi ayetin hangi sureye ait olduğu bildirilmemişsse hasa peygamber kendi kafasına goremi yerleştirdi
ayetleri surelere

eğer bildirilmişse hangı ayetın hangı sureye ait olduğunu bunu bildiren ayetler nerde buyrun cevap verin lutfen


Bildiğim kadarıyla peygamberimizin vefatında daha kur'anın tamamı yazılmamıştı bile ,büyük kısmıda hafızların ezberinde idi,haberiniz var mıydı..?????

Bildiğim kadarıyla Kur'anın ayetleriin tanzimi ve sıralanması
ve bir kitap haline getirilmesi çalışmaları Hz. Ebubekir zamanında başlamış ve ilk kur'an Hz.Osman zamanında tamamlanmıştır.

Demek ki kur'anın tanzimi ve sıralanması Hz. Ebubekir,Hz. Ömer
ve Hz. Osmana gelen vahylerle olmuş oluyor..
SİZİN DÜŞÜNCENİZE GÖRE....

:D
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Kardeş,

İlk kıble konusunda KIBLE YÖNÜ ' nün İŞARETİ VADIR..
Yön GÖSTERİLMESİ, İŞARET EDİLMESİ VARDIR.

Konuşma yoktur ki...

o kendı hevasından bır şey konusmaz

diyebilesiniz....





Bildiğim kadarıyla peygamberimizin vefatında daha kur'anın tamamı yazılmamıştı bile ,büyük kısmıda hafızların ezberinde idi,haberiniz var mıydı..?????

Bildiğim kadarıyla Kur'anın ayetleriin tanzimi ve sıralanması
ve bir kitap haline getirilmesi çalışmaları Hz. Ebubekir zamanında başlamış ve ilk kur'an Hz.Osman zamanında tamamlanmıştır.

Demek ki kur'anın tanzimi ve sıralanması Hz. Ebubekir,Hz. Ömer
ve Hz. Osmana gelen vahylerle olmuş oluyor..
SİZİN DÜŞÜNCENİZE GÖRE....

:D

sen hakkıkaten red etmek için komılk bahaneler suren bırısın

arkadas ayetler ınerken peygamber falanca ayet falanca sureye aıttır dememişmidir

hem kuran ceylan derisi üzerine yazılmamışmıdır ayetle sabıttır kı bunu inkar edemessin
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
kardeş,





bildiğim kadarıyla peygamberimizin vefatında daha kur'anın tamamı yazılmamıştı bile ,büyük kısmıda hafızların ezberinde idi,haberiniz var mıydı..?????

Bildiğim kadarıyla kur'anın ayetleriin tanzimi ve sıralanması
ve bir kitap haline getirilmesi çalışmaları hz. Ebubekir zamanında başlamış ve ilk kur'an hz.osman zamanında tamamlanmıştır.

Demek ki kur'anın tanzimi ve sıralanması hz. Ebubekir,hz. ömer
ve hz. Osmana gelen vahylerle olmuş oluyor..
Sizin düşüncenize göre....

:d

kardeş hz ebubekır hz omer hz osman dıyorsun bu zatlar kim .senin anlayışına gore bu zatlarında hayal olması lazım neden çunku kuranda
bu zatlarla ilgili ayet yok . Hadi bana bu sahablerin varlıgını ıspatla lakın tarıhten getireceğin delilller kabul gormeyecektır madem hadıslerın
ravılerden geldıgını red edıyorsun bana bunu ıspatlaman lazım kolay gelsın
 

CENGİZHAN

Yasaklı
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
4,261
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Konum
Ankara
kardeş hz ebubekır hz omer hz osman dıyorsun bu zatlar kim .senin anlayışına gore bu zatlarında hayal olması lazım neden çunku kuranda
bu zatlarla ilgili ayet yok . Hadi bana bu sahablerin varlıgını ıspatla lakın tarıhten getireceğin delilller kabul gormeyecektır madem hadıslerın
ravılerden geldıgını red edıyorsun bana bunu ıspatlaman lazım kolay gelsın



:D......:D......:D...

Komik laflar ediyormuşum ya.... O na gülüyorum..

Kardeş,ben sadece senin hatalarını düzeltmeye çalıştıkça...
Sen cevap verme telaşıyla iyice şaşırdın yani,,

EN küçük bir noktada bile ''evet doğrudur demek'' sana
bu kadar mı zor geliyor???

Kardeş yukarıdaki yanlışlarına nezaketen cevap yazacağım..

Kur'anı kerimin sure ve ayet düznlenmesinin Hz. Ebubekir,
Hz. Ömer ve Hz. Osman zamanında yapıldığını söylüyorum.
Hiç dikkat etmiyorsun ki bu süre 20 yıldan fazladır...

Bunu doğru mu,değil mi araştırmıyorsun bile, bu açık ve herkesin bildiği bir konuya bile karşı çıkıyor ve alakasız şeyler yazıyorsun...

Sonrada çıkıp:

hadıslerın ravılerden geldıgını red edıyorsun

Diyerek saçmalıyor ve bilgisizliğini ortaya koyuyorsun..

Buradaki tüm yazılarımda israrla ve defalarca ,büyük harflerle
koyulaştırarak:


HADİSLER RİVAYETTİR

Yazmışımdıri Bir bak kaç defa yazdığımı gör...

Ancak sen RİVAYET kelimesinin manasını bilmediğin için

RAVİLER den geldiğini reddediyorsun diyebiliyorsun..

RAVİ nakleden aynı kökten gelen RİVAYET nakledilen demektir.

HADİSLER RİVAYETTİR demek , hadisler Ravi deilen kişilerden
nakledilmiş demektir...

Anlayabildiniz mi???

Kardeş lutfen artık seninle tartışmaya devak etmek istemiyorum,,,
Bu konuya burada son verelim..

LUTFEN..

Sevgili kardeşim...
 
Üst