- Katılım
- 30 Eyl 2013
- Mesajlar
- 6,183
- Tepkime puanı
- 473
- Puanları
- 83
Nasıl oldu bu? Çok özelse özelden yazabilirsin.Bu anlattıkları yapmak için gittiğimde beni kapıdan çevirdiler...
Nasıl oldu bu? Çok özelse özelden yazabilirsin.Bu anlattıkları yapmak için gittiğimde beni kapıdan çevirdiler...
Şeriat eleştirilerimi şeriat düşmanlığı olarak algılamayın. Şeriatin devlet eliyle totaliter bir uygulamaya dönüştürülmesine karşıyım. Şeriatin iki cephesi var. Ferd üzerinden cemiyet, yasa üzerinden devlet..Yo olaya somut olarak bakma, bu kavramları Allah neden bu kadar açıklıyor, bizim kendimizi kendimize tanıtmak içindir yoksa ki şu munafık vur kelle falan konudan kaçış olarak yorumlarım ben, hangimiz çoğu namazı üşenmeden kılıyor?!
Nasıl oldu bu? Çok özelse özelden yazabilirsin.
Bu senin söylediğinin aynısını Ebu Cehil, Ebu Talib'e söylüyor.Bu söz söylendiği kadar hafif bir söz değil...
Allah; siz insanlar busunuz işte, diyor bize. Ortadoğu'da Allah adına kan akıtanların hepisi işte bu saydığın ayetlerin muhatabıdır. Yeryüzünde aşırı gitmek? Demek ki yeryüzünde aşırıya gitmemek lazım. Totaliter olmamak lazım. Yoksa bunu pekala evirip çevirip ''aşrışı hız'' diye tefsir edip beyinleri sulandırmak da mümkündür. Alimlerin ekserisi de zaten tarih boyunca Kuan'a bunu yaptı. Hz. Ömer hakkında kullandığım bir kelime yüzünden özür dilerim. Fakat bugün için rolmodel olamaz. Hz. Peygamberin, ''ya Ömer, dur Ömer, kılıcını kınına sok Ömer, aman etme Ömer, sakin ol Ömer'' gibi müdahelelerin arkasında başta lazım olan Ömer'i görmekle birlikte ilelebet kıyamete kadar lazım bir Ömer okumak yanlış olur. Adaleti elbet lazım. Fakat öfkesi aşırıya gitme sınırında hep Hz. Peygamber tarafından frenlenmiştir.Ayet-i Kerime mealidir... "çoğu iman etmez"... "çoğu şükretmez..." "Ehli kitabın çoğu..." "çoğu yoldan çıkmıştır..." "çoğu yeryüzünde aşırı gitti.." "çoğu yoldan çıktı..." vs. vs...
Böylece bu mealde yüze yakın Ayet-i Kerime yazabiliriz.
Allah Teala Ekserin Nas yani çoğu diye buyuruyor ama ben doğru yolda değilim, ben müfsidim, benim yoğurt ekşi diyen de hiç yok...
Bir de şu var:
"Ne var ki insanlar, dinlerini parça parça böldüler. Her gurup kendilerinde bulunan (fikir ve davranış) ile sevinip övünmektedir" "Şimdi sen onları bir zamana kadar gaflet ve sapıklıkları ile baş başa bırak!"
Müminun 53-54'e ve Rum, 32'ye bakınız. Tefsirleriyle beraber.
Akl u idrak sahibi Müslüman manayı kavrar ve durumunu araştırır. Min fadli Rabbi...
Ves'selam.
Yanılıyorsun. O işide sulandırdılar. Bak lafons hep tevazu yapıyordu şimdi elimizi kesmeye niyetlenmiş Hani noldu o tevazu? Demek ki hepisi ayak. Tasavvuf kendini bilmektir. Ayak çekmek değil.. Lafons bugün böyle dur daha yarın hadis inkarcısı olup Kuran bize yeter diyenlerden olacak o daha. Hep zahirde kalarak ilerliyor. İçeriden dışarıya geçiş yaparak yol alınmaz. Dışarıdan içe yol alacaksın..Edilen nasihatı evvela nefsine alınmak Tasavvuf ehlinin alametidir abi...
Şerhi kendilerine mürit yapmışlar. Biblo gibi kullanıyorlar. Bizim zamanımızda öyle değildi. Efendi elden ayaktan düşünce çakalların hükmü başladı.Çok uzun bir hikaye kısadan özet geçeyim Halbuki çok hevesli idim çok heyecanlı idim çünkü bize öğretilen gösterilen buydu çocukluktan beri görüp beynime işlenmişti annem ve babamın benden istediği de tam olarak buydu beni öyle görünce eserleri ile mutlu olacaklardı hatta görevlerini başarı ile yerine getirmenin mutluluğu ile üzerine titreyecekler di bunu çok net görmüştüm...yediğim tokadın acısı ile yıldızları çok net gördüm kapı suratıma kapandı ve dünya başıma yıkılmıştı sanki ama toparlanmam ve uykudan uyanmam zaman aldı işte kısacası bu
. Efendi elden ayaktan düşünce
.
Evet, niye ki? Mürid olunca gerçekleri inkar mı edeceğiz yani? Kendi kendimizin münafığı mı olalım, bu mudur tarikat?Kendini hala efendinin müridi olarak görüyor musun?
Evet, niye ki? Mürid olunca gerçekleri inkar mı edeceğiz yani?
Lafon bende nolur artık edep arama. Bundan vaz geç. Başka olduğumu söyledim. Burada böyle yazıyorum ama gel bir de bana sor. Verda'nın hatırına olsa gerek bayağı bi edepliyim ha hu..
Normalde beni tanımış olsan her halde bir elinle sarığını, diğer elinle de cübbenin eteklerini tutarak kaçardın..
Hepimiz faniyiz ve hepimizin sonu toprak..Hangi gerçeği? Efendinin elden ayaktan düştüğü gerçeğini mi?
Hepimiz faniyiz ve hepimizin sonu toprak..
İki şeyi birbirine karıştırmayalım lafons. Efendi Allah'ın tecelligâhıdır. Şeyh hayatta olduğu sürece ona gelen tecelliden müritler istifade eder. Güneş gibi düşün. Bize efendinin zekası, teni, eli ayağı lazım değil. Hayat tecellisine bağlı olmak kaydıyla aldığı bir maneviyat vardır.
Bir Kamil Mürşid olmadan olmaz adams. Gerçekler böyle.. Akıl ve mantıkla bir yere kadar varılıyor. Ondan sonrası emek istiyor, ter dökmek gerek, çile çekmek gerek..Bunları senden duymak şaşırtıcı
Bir Kamil Mürşid olmadan olmaz adams. Gerçekler böyle.. Akıl ve mantıkla bir yere kadar varılıyor. Ondan sonrası emek istiyor, ter dökmek gerek, çile çekmek gerek..
.
insan doğru ve yanlışı ayırt edebilecek fıtrat üzeredir.