lafons7275
Kıdemli Üye
RedveKabul senin getirdiğin kaynaklar vehhabi uzantılı kaynaklardır.
Ya Rabbi Redvekabulu düşürdüğün fitneye bizi de düşürme. Amin.
RedveKabul senin getirdiğin kaynaklar vehhabi uzantılı kaynaklardır.
Süleyman Uludağ için sarf ettiğiniz o çirkin sözleri aynı şekilde Ebubekir Sifil için de sarf edecek misiniz?
Hani bütün bunlar iftiraydı? Sizi var ya siz...
ya bırak şimdi kıvırmayı
yukarıda Ebubekir Sifil'den yazıyı getirdik işte, şimdi adam ol şöyle dik dur da göreyim boyunu posunu
İmam el-Buhârî, Sahîh'inin birçok yerinde "İnsanlardan birisi demiştir ki…" diyerek, kasdettiği kişinin hadise muhalefet ettiğini ileri sürmüştür.Her ne kadar bu ifadeyi kullandığı her yerde kasdettiği kişi İmam Ebû Hanîfe değilse de onu kasdettiği yerler bulunduğu kesindir.
DİKKAT!!!Hani Süleyman Uludağ size göre zındığın teki ya, sözlerine güvenilmez ya, bak şimdi sizden biri konuşuyor, kim mi?
Ebubekir Sifil, bakın ne diyor, sadece bir kısmını alıntılıyorum linkini veriyorum tamamını okursunuz;
Şunu da söyleyeyim biz Ebu Hanife'ye yönelik yapılan bu iftiraları asla kabul etmiyoruz. Kıskançlıklarından ve hasetlerinden imama iftira atmayı meziyet haline getirmiş kim olursa olsun hepsini Allah'a havale ediyoruz. Şafi'de olsa öyle, Malik'de olsa öyle. Yani sizin anlamadığınız yer şurası; asıl imama sahip çıkan bizleriz siz değil. Siz sadece figüransınız, holiganlık yapıyorsunuz hepsi bu.
İMAM EBÛ HANÎFE VE HADİS İLMİNDEKİ MEVKİİ
İNKİŞAF - Haziran-Ağustos 2006
"Ebû Hanîfe'nin aleyhinde bulunmak, üzerinde ulemanın icma ettiği bir husustur. Çünkü Basra'nın imamı Eyyûb es-Sahtiyânî'dir ve Ebû Hanîfe'nin aleyhinde konuşmuştur; Kûfe'nin imamı es-Sevrî'dir ve Ebû Hanîfe'nin aleyhinde konuşmuştur; Hicaz'ın imamı Mâlik'tir ve Ebû Hanîfe'nin aleyhinde konuşmuştur; Mısır'ın imamı el-Leys b. Sa'd'dır ve Ebû Hanîfe'nin aleyhinde konuşmuştur; Şam'ın imamı el-Evzâ'î'dir ve Ebû Hanîfe'nin aleyhinde konuşmuştur; Horasan'ın imamı Abdullah b. el-Mübârek'tir ve Ebû Hanîfe'nin aleyhinde konuşmuştur…"( İbn Adiyy, el-Kâmil, VII, 10.)
Müçtehid İmamlar arasında İmam Ebû Hanîfe dışında, pek çok güvenilir isim tarafından cerh, taz'if ve ta'n edilen ikinci bir isim mevcut değildir. Yukarıya aldığım pasaj, bu konuda rastlanacak en "yunmuş-yıkanmış" ifadelerden oluşmaktadır.
Söz gelimi M. Nâsıruddîn el-Albânî, "Ebû Hanîfe aleyhdarları" arasında hayli "ılımlı" bir görüntü verdiği halde, mesleğini icra için ayağına gelmiş fırsatı tepmeyi "ilmî objektiflik" anlayışıyla bağdaştıramamakta ve Nasbu'r-Râye'ye düşülen bir dipnotu vesile edinerek İmam Ebû Hanîfe'nin kimler tarafından taz'if edildiğini şöyle sıralamaktadır:
"Evvela İmam Ebû Hanîfe'nin taz'ifinde ed-Dârekutnî yalnız değildir. Aksine bu konuda imamların büyükleri ondan önce davranmışlardır ki, herhangi bir taassup sahibinin, imamlıkları ve büyüklükleri sebebiyle onların taz'ifinde kusur bulması mümkün değildir. Onlardan birisi Abdullah b. el-Mübârek'tir. İbn Ebî Hâtim sahih bir senedle onun şöyle dediğini nakletmiştir: "Ebû Hanîfe Hadis'te miskin idi." Yine İbn Ebî Hâtim şöyle der: "İbnu'l-Mübârek Ebû Hanîfe'den rivayette bulunmuş, ancak son zamanlarında onu(n hadisini) terk etmiştir. Babamı böyle derken işittim."
"Yine onlardan bir diğeri İmam Ahmed'dir. el-Ukaylî ed-Du'afâ'da sahih bir senedle onun şöyle dediğini nakletmiştir: "Ebû Hanîfe'nin hadisi zayıftır."
"Yine onlardan bir diğeri, es-Sahîh sahibi İmam Müslim'dir. el-Künâ isimli eserinde şöyle demiştir: "Hadisi muzdaribdir. Çok fazla sahih hadisi yoktur."
"Yine onlardan bir diğeri İmam en-Nesâî'dir. ed-Du'afâ ve'l-Metrûkîn'de şöyle demiştir: "Hadis'te kuvvetli değildir."
(…)
*
İmam el-Buhârî, Sahîh'inin birçok yerinde "İnsanlardan birisi demiştir ki…" diyerek, kasdettiği kişinin hadise muhalefet ettiğini ileri sürmüştür. Her ne kadar bu ifadeyi kullandığı her yerde kasdettiği kişi İmam Ebû Hanîfe değilse de onu kasdettiği yerler bulunduğu kesindir.
*
İbn Ebî Şeybe'nin zikrettiği 125 meselenin % 50'sinde muhalif rivayet söz konusudur. Yani İmam Ebû Hanîfe ayrı bir rivayeti, İbn Ebî Şeybe ayrı bir rivayeti esas almıştır. Geriye kalan % 50'yi 5'e ayırırsak, ilk 5'te 1'lik kısımda haber-i vahid'in Kur'an ayetiyle çatışma arz etmesi söz konusu olduğu için İmam, Kur'an ayetini esas almış hadisi ise tevil etmiştir.
*
"Ebû Hanîfe'nin (rh.a) Hadis'te taz'if edilmiş olması (zayıf sayılması) , şöhret sahibi olduğu ilimdeki ve şöhret sahibi olduğu Fıkıh'taki kadrini ve büyüklüğünü mutlak olarak alçaltmaz.
*
İmam Ebû Hanîfe hakkındaki bu iddia ve ithamlar ne yazık ki sadece onun hadisçilik yönüyle sınırlı kalmamış, itikadî sahaya da uzanarak küfürle itham edilmesi noktasına kadar vardırılmıştır. Ancak bu yazı sadece ona İlm-i Hadis nokta-i nazarından yöneltilen tenkitleri konu edineceği için konunun diğer boyutlarına değinilmeyecektir.
http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=dergi&no=92
Fitne uykudadır. Fitneyi uyandırana Allah lanet etsin!
Fitne uykudadır. Fitneyi uyandırana Allah lanet etsin!
Fitne uykudadır. Fitneyi uyandırana Allah lanet etsin!
Amin...
İşine gelmeyince fitne uykudadır uyandırana lanet olsun değil mi?
Allah neden acaba Hz Yunus'un dayanamayıp görevini bırakmasından bahsediyor? Neden Hz Adem'in yasağı dinlemeyip elmaya el uzatmasını anlatıyor, sence neden? Haşa fitnecilik mi yapıyor?
İbret olsun, ders çıkarın diye anlatıyor değil mi.
RedveKabul sahtekar tutumlarını Ebubekir Sifil hocamızada bulaştırmandan seni men ediyorum.
Zira Ebubekir Sifil hocamızın o yazısından kırpıp durdumuşsun sen nasıl bir nifakçısın markan ve halin pek şeytani hallere girmiş durumda Allah şerrinden müslümanları korusun.
Senin kırptığın o yazı.
Ve Ebubekir Sifil hocamızın o yazısının tamamı ehli bidatin saldırılarından Ebu Hanifeyi savunmaktır.
"Herkes ne için yaratılmışsa o iş kendisine kolaylaştırılmıştır." hadisini şimdi daha iyi anladım. Sen görevini yap, biz de yapalım. Selim kalp sahipleri eğriyi doğruyu anlayacaktır.
Sahtekar mı, yahu senden daha ala sahtekar mı var?
Sen önce Ebu Hanife'ye nerede iftira atmışım onu getir. Getirmezsen anla işte
Yahu hepsini aktarmadığımızı ve devamını okumak isteyenler için linki de özellikle verdiğimizi de mi görmedin. Gördün ama işine gelmedi değil mi?
Sıkıştın bana iftira atıyorsun.
Benim alıntıladıklarımı söylemiş mi yoksa söylememiş mi sen onu söyle? Bak yine kaçıp kıvırma
riv riv riv
işine gelmeyince ve sıkışınca edebiyat yap