Hristiyan İnancında İbadet ve Törenler

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
Hiç bir örnek Tanrı'yı tam olarak açıklayamaz.
diyorsunuz, ama burda da
Biz biliyoruz ki Eski Ahit'te ve Yeni Ahit'te Hem Baba,Hem Oğul hem de Kutsal Ruh Tanrı'dır.
:)
Eski ahit, yeni ahit, havarilere ait olduğunu ileri sürdüğünüz bölümler, peygamber olarak kabul ettiğiniz Pavlus'un sözleri tüm bunlara Tanrı kelamı diyorsunuz.

Tanrı baba, ve onun isa mesih haline ve kutsal ruh'ta kendini tanıtan hıristiyanlıkta ki tanrı anlayışına, tanrı kelamı diyorsunuz
tekrar dönüp, gerisin geriye
Hiç bir örnek Tanrı'yı tam olarak açıklayamaz.
diyorsunuz.
alemsiniz, alem
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
"Cenab-ı Hak, Kur'an-ı Kerim'de bazen "Ben" bazen "Biz" hitabını kullanıyor. Her zaman "Biz" demiyor. Tabii ki, Türkçe ifade ile "Ben" ve "Biz" değil bu sözler. Kur'ân'ın kendi diliyle "ben" anlamına gelen "ene/innî" ve "biz" anlamına gelen "innâ/nahnü/nâ" gibi kelime ve zamirler yer alıyor. Kur'ân âyetlerinde konunun gelişine, meselenin anlatılışına ve manaya göre ifade tarzları değişebiliyor. Meselâ şu âyetlerde birinci tekil şahıs olarak "ben" ifadeleri geçer: "Bana' verdiğiniz sözü yerine getirin ki, 'Ben' de size verdiğim sözü yerine getirip mükâfatınızı vereyim. Ve sadece 'Benden' korkun."
"Kullarım senden 'Beni' sordukları vakit de ki; muhakkak 'Ben' çok yakınım. 'Bana' dua ettiği zaman, dua edenin duasına cevap veririm. Öyleyse onlar da 'Benim' davetime uysunlar. 'Bana' iman etsinler ki, doğru yolu bulmuş olsunlar." "'Bana' dua edin, cevap vereyim."
"'Ben' cinleri ve insanları ancak 'Bana' ibadet etsinler diye yarattım." Bu ayetlere dikkat edilirse, "Ben" ifadeleri Cenab-ı Hakk'ın Zat'ıyla ilgilidir, arada hiçbir vasıtanın ve sebebin kabul edilmeyeceği görülür. Yüce Allah'ın, kendisinden "Ben" diye bahsettiği ayetlerin büyük çoğunluğu Yüce Zat'ıyla ilgilidir.
"Biz" diye hitap edilen ayet-i kerimelerde ise, genellikle arada bir vasıta, bir araç ve bir sebep vardır. Mesela; Kur'an'ın indirildiğini haber veren bütün ayetlerde "Biz indirdik" buyurulur. Kur'ân vahiy yoluyla indirildiğine göre, burada Allah ile Peygamber (a.s.m.) arasındaki vasıta, Hz. Cebrail'dir.
Yine "Bulutla gölge yaptık" gibi ayetlerde de bu durum göze çarpar. İşi yaptıran Allah, işi yapansa bir çeşit Allah'ın emri altında çalışan görevli meleklerdir. Diğer yandan Cenab-ı Hak, Esmaü'l-Hüsna'sı ve sıfatlarıyla birlikte hitap ederek kendi azametini ve celalini "Biz" kelimesiyle ders veriyor.
Birçok müfessirimiz, bu tür ayetlerde Cenab-ı Hakk'ın kendi azamet ve kudretini bildirmek için bu tarz bir hitabı tercih ettiğini bildiriyor. Mesela; "Kur'an'ı kesinlikle Biz indirdik, elbette onu yine Biz koruyacağız" mealindeki ayette "biz" anlamına gelen dört kelime vardır. Burada hem Cenab-ı Hakk'ın büyüklüğünün ifadesi söz konusudur hem meselenin önemi zamirlerle kuvvetlendiriliyor."

Bu yüzden Kuran-ı Kerimi, Baba-Oğul-Kutsal Ruh üçlemesiyle karıştırmayalım lütfen :)
Eğer Tanrınız birse Ona bir takım yakıştırmalar yapmanız,sürekli oğlu kelimesi kullanmanız bana göre Tanrınıza büyük bir saygısızlıktır.Bizim inancımızda Allah birdir,O'nun eşi ve benzeri yoktur.Bizler Allahın kullarıyız.O'nun kızları yada oğullarıyız demek yerine kullarıyız diyoruz.Bana göre asıl acziyet bu şekilde ifade edilir.Çünkü Tanrının oğluyuz yada kızıyız demek bana göre Tanrınızla kendinizi denk tutmak anlamına gelir.Acziyet bizim yaptığımız iyi işler Allah katında kötüdür diyerek ifade edilmez.Çünkü Allah kulunu çok sever ve kulunun en kötü hareketini dahi tevbe sonucu affetmeye muktedirdir.Peygamber Efendimiz (s.a.v) ashabına:"Anneliğin şefkatinden hayret mi ediyorsunuz? Beni gönderen Allah'a yemin
ederim ki, Allah Teâlâ kullarını, bir annenin yavrularını sevmesinden daha fazla sever", buyurdu.Cenab-ı Hak kullarını bu denli severken nasıl olurda kulunun en iyi hareketi O'nun katında kötü olur.Demekki sizin Tanrınız sizi sevmiyor.Ben bir günah işlediğimde dahi Rabbimin affından umudumu kesmiyorum.Tanrınız birse ve doğmamış ve doğrulmamışsa O'na mecazen dahi olsa bu yakıştırmaları yapmanız bana doğru gelmedi.Tanrının tekliğine iman ederken aynı zamanda bu üç şahsın Tanrılığınada iman etmemiz gerekir demişsiniz.Bakın işte bu noktada sizin inancınızda büyük bir çelişki var.O zaman sizin dört tane Tanrınız var.
Diğer bir konuya gelirsek Hz.İsa'yı hem Tanrının oğlu olarak görüyorsunuz hemde çarmıha gerildi diyorsunuz?Tanrının oğluysa Tanrı oğlunun çarmıha gerilmesine ve onca işkence çekmesine nasıl izin verir?
Bizim inancımızda Hz.İsa Cenab-ı Hakkın kulu ve elçisidir.Ve Allah kulunun çarmıha gerilmesine müsaade etmemiştir.Onun yerine Hz.İsa (a.s) i ihbar eden Yahudayı Hz.İsa siretine büründürerek çarmıha germiştir.Bunu Kuran-ı Kerim tefsirinde okumuştum.Ayrıca Şu hadiside paylaşmak istiyorum.
Yine Ebu Hureyre anlatıyor:
Hz. Peygamber(s.a.s) şöyle buyurdu: “
Peygamberler, baba bir kardeşlerdir. Anneleri farklı, fakat dinleri birdir. Ben herkesten çok Meryem oğlu İsa’ya yakınım. Çünkü benimle onun arasında başka bir peygamber yoktur. Onu gördüğünüzde tanımaya çalışın. O, kırmızı ile beyaz karışımı bir tene sahip, ıslak olmadığı halde başından (saçından) sanki su damlıyor. Şüphesiz o, geldiğinde haçı kıracak, domuzu öldürecek, mal çok artacaktır. Zamanında İslâm dini dışındaki tüm dinleri [bu ifadeyi ideolojiler, inançlar şeklinde de anlamamız mümkündür] Allah yok edecektir. Yine Allah, onun zamanında dalalet mesihi olan şaşı gözlü yalancı Deccal’ı da helak edecektir. Yeryüzünde öyle bir emniyet tesis edilecek ki, arslanlar develerle, kaplanlar sığırlarla, kurtlar davarlarla birlikte yayılacak; çocuklar yılanlarla—birbirine zarar vermeyecek şekilde—oynayacaklar. İsa yeryüzünde kırk yıl kaldıktan sonra ölecek, Müslümanlar cenaze namazını kıldırıp onu defnedeceklerdir.”
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Sanırım burada bana bir şey sormuyorsunuz.Fikrinizi beyan ediyorsunuz.Hadisler ve benzeri rivayetler Kutsal Kitap'la çelişiyorsa beni ilgilendirmez.

Tanrı tektir ve Baba,Oğul ve Kutsal Ruh Tanrı'dır dendiğinde buradan 4 Tanrı çıkarmışsınız.Oysa aynı yerde belirttim.Tanrı'nın tekliğine inanmamak ona hiç inanmamaktır.Eğer Tanrı tek diyorsam ve üçlü birlikten bahsediyorsam 4 Tanrı'dan bahsetmiş olamam.Bu ikisi arasında mantık kurmaya çalışırım.Tanrı'nın bize söylediği tevhid ve üçlemenin var olduğu.Arada ilişki kurup kurmamak bize kalmış.Tanrı hiç bir şeyi açıklamak zorunda değil.O bize neye iman etmemiz gerektiğini söylüyor.

İsa Mesih günahları cezasız bırakmayarak adaleti sağlamak için kendisini kurban etmiştir.Günahları öylece silmek onları cezasız bırakmak olacaktır ve Tanrı'nın adaletinden ödün vermesi demek olacaktır.Yoksa dilese kendisine eziyet etmek isteyenleri o anda imha ederdi.

Selamlar
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
diyorsunuz, ama burda da

:)
Eski ahit, yeni ahit, havarilere ait olduğunu ileri sürdüğünüz bölümler, peygamber olarak kabul ettiğiniz Pavlus'un sözleri tüm bunlara Tanrı kelamı diyorsunuz.

Tanrı baba, ve onun isa mesih haline ve kutsal ruh'ta kendini tanıtan hıristiyanlıkta ki tanrı anlayışına, tanrı kelamı diyorsunuz
tekrar dönüp, gerisin geriye
diyorsunuz.
alemsiniz, alem

Doğru anlamışsınız.Aynen öyle diyorum.
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0

Sizi ilgilendirmediğini biliyorum ki zaten ilgilendirmesi için yazmadım o mesajı.Sadece sizin Tanrınızla,Cenab-ı Hak arasındaki farkı belirtmek istedim.Yani bir nevi sesli düşündüm. ;) Ve açıkçası mesajıma verdiğiniz cevap pek tatmin edici olmadı.Orda size birkaç soru yönelttim ama siz sadece bir soruyu görmek istemişsiniz.Neyse.
Günahları öylece silmek onları cezasız bırakmak olacaktır ve Tanrı'nın adaletinden ödün vermesi demek olacaktır. Burayı tam olarak anlayamadım biraz açar mısınız?
 

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
Hiç bir örnek Tanrı'yı tam olarak açıklayamaz.

Biz biliyoruz ki Eski Ahit'te ve Yeni Ahit'te Hem Baba,Hem Oğul hem de Kutsal Ruh Tanrı'dır. .
hem, hiç bir örnek Tanrıyı tam olarak açıklayamaz diyorsunuz
hem, tanrı "baba - oğul - kutsal ruhtur" örneği vererek açıklamaya çalışıyorsunuz.
hıristiyanların çelişkilerini ortaya koymakta fazla zorlanmıyoruz :) (umarım ne demek istediğimi anlamışsındır artık)
Doğru anlamışsınız.Aynen öyle diyorum.

sizde bunun farkındasınız.
 

barayev

Doçent
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
608
Tepkime puanı
21
Puanları
0
Haydi bastır Mesihçi Dostum..... bu irşad et
 

Ehl-i Sünnet

Kıdemli Üye
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
3,061
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Haydi bastır Mesihçi Dostum..... bu irşad et

(Mücadele Suresi,[FONT=&quot]58/22) - Allah’a ve ahiret gününe iman eden hiçbir topluluğun, babaları, oğulları, kardeşleri yahut kendi soy-sopları olsalar bile, Allah’a ve peygamberine düşman olan kimselere sevgi beslediğini göremezsin.
[/FONT]
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
hem, hiç bir örnek Tanrıyı tam olarak açıklayamaz diyorsunuz
hem, tanrı "baba - oğul - kutsal ruhtur" örneği vererek açıklamaya çalışıyorsunuz.
hıristiyanların çelişkilerini ortaya koymakta fazla zorlanmıyoruz :) (umarım ne demek istediğimi anlamışsındır artık)




sizde bunun farkındasınız.

Tam olarak açıklayamayız dedim,örnek vermeyiz demedim.Ondan hemen önce bir kaç örnek verdim zaten.Benzetme ve örnekler Tanrı'yı açıklayamaz tam olarak.Ama bu anlamaya çalışmayacağımız anlamına gelmiyor.Yine magazin gazeteciliğine başladınız.Tekrar edeyim.

"aynen öyle dedim."
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0

Sizi ilgilendirmediğini biliyorum ki zaten ilgilendirmesi için yazmadım o mesajı.Sadece sizin Tanrınızla,Cenab-ı Hak arasındaki farkı belirtmek istedim.Yani bir nevi sesli düşündüm. ;) Ve açıkçası mesajıma verdiğiniz cevap pek tatmin edici olmadı.Orda size birkaç soru yönelttim ama siz sadece bir soruyu görmek istemişsiniz.Neyse.
Günahları öylece silmek onları cezasız bırakmak olacaktır ve Tanrı'nın adaletinden ödün vermesi demek olacaktır. Burayı tam olarak anlayamadım biraz açar mısınız?

Tanrı adildir.Bir katil çok iyi iş yaptı diye affedilmez.Hiç bir suç cezasız kalmamalıdır.Eğer bir suçluyu seni seviyorum deyip öylece affederseniz buna adalet denir mi?Herkes cezasını çekmelidir.Adil olan budur.Tanrı bizleri sevdiği için günahlarımızı kendisi üstlendi.Bizi yaratan o olduğu için bunu ancak o yapabilirdi.Tanrı bedelini ödedi ve iman edersek bizim ödememiz gerekmediğini söyledi.İşte konu budur.
 

Turkbeyi

Ordinaryus
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
2,960
Tepkime puanı
273
Puanları
83
Konum
Karaman
Tanrı adildir.Bir katil çok iyi iş yaptı diye affedilmez.Hiç bir suç cezasız kalmamalıdır.Eğer bir suçluyu seni seviyorum deyip öylece affederseniz buna adalet denir mi?Herkes cezasını çekmelidir.Adil olan budur.Tanrı bizleri sevdiği için günahlarımızı kendisi üstlendi.Bizi yaratan o olduğu için bunu ancak o yapabilirdi.Tanrı bedelini ödedi ve iman edersek bizim ödememiz gerekmediğini söyledi.İşte konu budur.


sizi takip ediyorum uzun suredir ama sizinle tartismayacagim ve bir ayetle cevap verecegim


Kâfirûn Suresi Meali
1 - De ki: Ey kâfirler

2 - Sizin taptıklarınıza ben tapmam.

3 - Siz de benim taptığıma tapıcılar değilsiniz.

4 - Ben asla sizin taptıklarınıza tapacak değilim.

5 - Siz de benim taptığıma tapacak değilsiniz.

6 - Sizin dininiz size, benim dinim banadır.
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
Tanrı adildir.Bir katil çok iyi iş yaptı diye affedilmez.Hiç bir suç cezasız kalmamalıdır.Eğer bir suçluyu seni seviyorum deyip öylece affederseniz buna adalet denir mi?Herkes cezasını çekmelidir.Adil olan budur.Tanrı bizleri sevdiği için günahlarımızı kendisi üstlendi.Bizi yaratan o olduğu için bunu ancak o yapabilirdi.Tanrı bedelini ödedi ve iman edersek bizim ödememiz gerekmediğini söyledi.İşte konu budur.

Bu mesajınızdan sonra gerçekten ne cevap verebileceğimi şaşırdım ve ne soracağımıda unuttum.Nasıl bir inanç sistemidir bu böyle.Bu söyledikleriniz aklı başında olan hiçbir insana mantıklı gelmez.Konunun başından beri kendinizle çelişip duruyorsunuz.Önce hatayı kendimde aramamı söylediniz ama @Mahabad @alanyalı07 kardeşlerde bu çelişkilerin farkına vardılar.Sizin gerçekten gözleriniz kör,kulaklarınız Hak karşısında işitmez olmuş.Bu konuşmayı daha fazla uzatmamak en doğrusu çünkü ikimizde bu konuşmayla delalete sürükleniyoruz.Ben ne dersem diyeyim kulaklarınızı Hak karşısında tıkamışsınız,kendi doğrunuzda diretiyorsunuz.Sizin için yapabileceğim tek şey duadır.Eğer profilinizdeki yaşınız doğru ise daha çok gençsiniz ve Cebab-ı Hak sizi en kısa zamanda hidayete erdirir inşallah.Hayırlı geceler.Selametle....
 

Muminaga

Yeni
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
8,208
Tepkime puanı
989
Puanları
0
Bir katil çok iyi iş yaptı diye affedilmez.Hiç bir suç cezasız kalmamalıdır. Herkes cezasını çekmelidir.Adil olan budur
Bir böyle
Tanrı bizleri sevdiği için günahlarımızı kendisi üstlendi.
bir şöyle

hiç bir suç cezasız kalmamalı diyor Mesihçi,
hemen arkasından Tanrı günahlarımızı kendisi üstlendi diyor.

bu çelişkileri ortaya koyunca da magazin gazeteciliği yapıyorsun diyor:)
iyi de magazinel yapınız olmasaydı, kim sizi magazinleştirebilir di ki?
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
@Turkbeyi @Yitik Lale

Efesliler 6:
"12Çünkü savaşımız insanlara karşı değil, yönetimlere, hükümranlıklara, bu karanlık dünyanın güçlerine, kötülüğün göksel yerlerdeki ruhsal ordularına karşıdır. 13Bu nedenle, kötü günde dayanabilmek, gerekli her şeyi yaptıktan sonra yerinizde durabilmek için Tanrı’nın bütün silahlarını kuşanın.
14-15Böylece, belinizi gerçekle kuşatmış, göğsünüze doğruluk zırhını takmış ve ayaklarınıza esenlik Müjdesi’ni yayma hazırlığını giymiş olarak yerinizde durun. 16Bunların hepsine ek olarak, Şeytan’ın bütün ateşli oklarını söndürebileceğiniz iman kalkanını alın. 17Kurtuluş miğferini ve Ruh’un kılıcını, yani Tanrı sözünü alın."

@Yitik Lale Siz çeliştiğimi söylüyorsunuz ben inandığımı söylüyorum.Bana Hristiyanlığı anlatın dediniz.Anlatıyorum.Dilediğiniz gibi düşünebilirsiniz.

@Mahabad
Zaten hiç bir suç cezasız kalmasın diye Tanrı günahlarımızı üstlendi diyorum.Tanrı günahlarımızı nasıl üstlendi?Onların cezasını bizim yerimize çekerek.Yani hiçbir suç cezasız kalmadı.Birinin başkasının suçunun cezasını çekmesi ne kadar adildir derseniz Tanrı başka biri değil her şeyin kaynağıdır.

Magazinel yapım var demek ilginç hiç böyle bir şey söylenmemişti.
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
Çok doğru.Üçlü birlik herkeste aynı hisleri yaratıyor.Bu Tanrı'nın gizemidir.Çıkış noktası Tanrı'nın bir olmasıdır.Biz biliyoruz ki Eski Ahit'te ve Yeni Ahit'te Hem Baba,Hem Oğul hem de Kutsal Ruh Tanrı'dır.Aynı zamanda Tanrı'nın tek olduğu hep vurgulanır.Tek Allah'tan başkasına iman etmememiz gerektiği söylenir.Bu koşullarda Tanrı'nın tekliğine iman ederken aynı zamanda bu üç karakterin Tanrılığına iman etmemiz gerekiyor.İşte biz bu denklemi bu yüzden kuruyoruz.Teşbihte hata olmaz.Tanrı'yı Baba olarak düşünürseniz.O aynı anda sizin babanız,annenizin eşi ve kendi annesinin oğludur.Birden fazla kişi değildir.Veya suyun katı,sıvı ve gaz hali vardır ama su aynı sudur.Ancak söyleyeyim bu örnekler asla gerçeği göstermez.Gerçeği görmek için iman gerekir.Bunlar bizim öylesine düşündüğümüz şeyler.Örneklerden yola çıkıp Tanrı niye üçte beş değil gibi çelişkilere düşmeyin.Hiç bir örnek Tanrı'yı tam olarak açıklayamaz.Ancak onun bize öğrettiği ve gösterdiğine imanla yükümlüyüz.Tek Tanrı'ya çoğul seslenmek Eski Ahit'te İbrahim'den beri yapılan bir şeydir.Kur'an da da Allah kendisinden "biz" diye bahseder.

Tanrı iyi olanı kötü görmüyor.Bize göre iyi olan işlerimiz onun gözünde kötü gözüküyor.Çünkü o çok yüce.Bizim iyi sandığımız işlerin çoğu aslında kötü.Biz kötü işlerimizi iyi sanıyoruz.Tanrı iyi işleri kötü sanmıyor.Zira Tanrı yanılmaz.

Oğlunu kurban etti derken İsa Mesih'in çarmıha gerilişinden bahsediyoruz.Buradaki oğul haşa Tanrı'nın biyolojik oğlu değildir.Burada Mesih'in üçlemedeki rolü bu benzetmeyle anılmaktadır.


Evet dininizi anlatmanızı istedim ama inanın inancınızın bu kadar çarpık ve çelişkili olduğunu düşünmemiştim.
Daha önce demiştiniz ya bizde ayet harici ahkam kesmeye alışkın değiliz diye.Haklısınız en doğrusu ayetleri delil olarak getirmek.Eğer sizde kabul ederseniz buyrun siz kendi kitabınızdan ben kendi kitabımdan ayetler getirelim.Ama bundan önce size son bir sorum olacaktı.İncilde Hz.Muhammed (s.a.v) den bahsediliyor mu?

Ve: "Biz, Allah'ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa'yı gerçekten öldürdük" demeleri nedeniyle de (onlara böyle bir ceza verdik.) Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar. Ama onlara (onun) benzeri gösterildi. Gerçekten onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir şüphe içindedirler. Onların bir zanna uymaktan başka buna ilişkin hiçbir bilgileri yoktur. Onu kesin olarak öldürmediler. Hayır; Allah onu kendine yükseltti. Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir. (Nisa Suresi, 157-158)


Andolsun, "Allah üçün üçüncüsüdür" diyenler küfre düşmüştür. Oysa tek bir İlah'tan başka İlah yoktur... (Maide Suresi, 73)
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0


Evet dininizi anlatmanızı istedim ama inanın inancınızın bu kadar çarpık ve çelişkili olduğunu düşünmemiştim.
Daha önce demiştiniz ya bizde ayet harici ahkam kesmeye alışkın değiliz diye.Haklısınız en doğrusu ayetleri delil olarak getirmek.Eğer sizde kabul ederseniz buyrun siz kendi kitabınızdan ben kendi kitabımdan ayetler getirelim.Ama bundan önce size son bir sorum olacaktı.İncilde Hz.Muhammed (s.a.v) den bahsediliyor mu?

Ve: "Biz, Allah'ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa'yı gerçekten öldürdük" demeleri nedeniyle de (onlara böyle bir ceza verdik.) Oysa onu öldürmediler ve onu asmadılar. Ama onlara (onun) benzeri gösterildi. Gerçekten onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir şüphe içindedirler. Onların bir zanna uymaktan başka buna ilişkin hiçbir bilgileri yoktur. Onu kesin olarak öldürmediler. Hayır; Allah onu kendine yükseltti. Allah üstün ve güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir. (Nisa Suresi, 157-158)


Andolsun, "Allah üçün üçüncüsüdür" diyenler küfre düşmüştür. Oysa tek bir İlah'tan başka İlah yoktur... (Maide Suresi, 73)

İncil'de Hz. Muhammed'ten bahsedilmemektedir.

Ayetler getirmemi istiyorsanız seve seve yaparım.Ancak sizden ricam inanmadığınızı biliyorum,Kutsal Kitap ayetlerine inanmadığınızı belirtmek için "uyduruk,çarpık,bozuk" gibi sözler etmeyin.Benim kutsallarım onlar...
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
İncil'de Hz. Muhammed'ten bahsedilmemektedir.

Ayetler getirmemi istiyorsanız seve seve yaparım.Ancak sizden ricam inanmadığınızı biliyorum,Kutsal Kitap ayetlerine inanmadığınızı belirtmek için "uyduruk,çarpık,bozuk" gibi sözler etmeyin.Benim kutsallarım onlar...
Hz. Muhammed'ten
Mesihci Hz.kısalltmasıyla Hazret ifadesini kast ediyor olmalısınız.Biz bu ifadeyi sevgi,saygı ve muhabbetimizin bir nişanesi olarak büyük ve kıymetli kimselere takdim ederiz.Siz bu ifadeyi hangi maksatla yazıyorsun.Yani sende bizim gibi bildiğin içinmi yazıyorsun.?
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
“Mesih: ‘Ben, benim ve sizin Rabb’inize gidiyorum. Ta ki size Tevil’i getirecek olan Faraklit’i göndersin’ dedi.”

“Eğer beni seviyorsanız, emirlerimi tutarsınız. Ben Rabb’e yalvaracağım ve O size başka bir tesellici, hakikat ruhunu (Faraklit) verecektir; tâ ki daima sizinle beraber olsun.”

“Faraklit, öyle bir Ruhu’l-Kudüs’tür ki, Rabb O’nu benim ismimle (yani peygamber olarak) gönderecektir. O size her şeyi öğretecek ve benim size söylediklerimi de tekrar hatırlatacaktır.”


“Faraklit geldiğinde benim için şahitlik edecektir ve siz de bana şahitlik edersiniz.”


“Faraklit geldiğinde bütün âlemi, hataları sebebiyle kınar ve onları terbiye eder.”

Bu ayetler incilde var mu?
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Hz. Muhammed'ten
Mesihci Hz.kısalltmasıyla Hazret ifadesini kast ediyor olmalısınız.Biz bu ifadeyi sevgi,saygı ve muhabbetimizin bir nişanesi olarak büyük ve kıymetli kimselere takdim ederiz.Siz bu ifadeyi hangi maksatla yazıyorsun.Yani sende bizim gibi bildiğin içinmi yazıyorsun.?

Hazret sözünü kullanmamın sebebi hz. Muhammed'e saygı duyduğumu belirtmektir.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
“Mesih: ‘Ben, benim ve sizin Rabb’inize gidiyorum. Ta ki size Tevil’i getirecek olan Faraklit’i göndersin’ dedi.”

“Eğer beni seviyorsanız, emirlerimi tutarsınız. Ben Rabb’e yalvaracağım ve O size başka bir tesellici, hakikat ruhunu (Faraklit) verecektir; tâ ki daima sizinle beraber olsun.”

“Faraklit, öyle bir Ruhu’l-Kudüs’tür ki, Rabb O’nu benim ismimle (yani peygamber olarak) gönderecektir. O size her şeyi öğretecek ve benim size söylediklerimi de tekrar hatırlatacaktır.”


“Faraklit geldiğinde benim için şahitlik edecektir ve siz de bana şahitlik edersiniz.”


“Faraklit geldiğinde bütün âlemi, hataları sebebiyle kınar ve onları terbiye eder.”

Bu ayetler incilde var mu?

Bunlar yanlış çeviri.İslami kaynaklara dayanıyor.Faraklit diye bir şey yok.Yunanca parakletos var ama o da bu şekilde yazılmaz zaten çevirisi yazar.Ayetlerin İncil'deki hallerini yazayım.

Yuhanna 14:

"16-17Ben de Baba’dan dileyeceğim. O sonsuza dek sizinle birlikte olsun diye size başka bir Yardımcı, Gerçeğin Ruhu’nu verecek. Dünya O’nu kabul edemez. Çünkü O’nu ne görür, ne de tanır. Siz O’nu tanıyorsunuz. Çünkü O aranızda yaşıyor ve içinizde olacaktır. "

"26Ama Baba’nın benim adımla göndereceği Yardımcı, Kutsal Ruh, size her şeyi öğretecek, bütün söylediklerimi size hatırlatacak."

Yuhanna 15:

"26“Baba’dan size göndereceğim Yardımcı, yani Baba’dan çıkan Gerçeğin Ruhu geldiği zaman, bana tanıklık edecek. 27Siz de tanıklık edeceksiniz. Çünkü başlangıçtan beri benimle birliktesiniz."

Eğer bulamadığım ayetleri hangi bölümlerden alıntılandığını söylerseniz size onları da yazarım.Nereden alındığı belli değil çünkü ayetlerin yazınızda.

Bu ayetlerde geçen yardımcı yani "parakletos" Kutsal Ruh'tur.Müslümanlar parakletosun aslında periklitos olduğunu ama bizim değiştirdiğimizi söylüyorlar.Yani aslında yardımcı anlamına gelen parakletos dahi sizin tezinizi karşılamıyor.Çünkü Ahmet övülen,hamd edilen anlamına gelir.Parakletos ise yardımcı demektir.
 
Üst