Adı sanı yok muydu sitenin. Bi zahmet linkiyle beraber yazar mısın.
Çelebi kardeşim sen verdiğin videolardan hangi gurubunkine bakıp da namaz kılıyorsun?
halen aynı yer mi ??sin
İlk hadisçinin (Buhari) ölümü Hicret’ten 256 yıl sonraya geliyor!
Yaklaşık 230 yıl boyunca hiç hadis kitabı yok!
Malesef, anlama güçlüğü çekiyorum. İnşaAllah bu halimi alaya almaz da bana yardımcı olursun.
Sende E-dip YÜKSEL in kapsama alanında olanlardan mısın. Kurana bakıpta kendi kafasındakileri okuyabilen az sayıda insan var dünyada. Ender şahsiyetlerdensiniz. Kutlanmanız gerekir. Allah cc insana irade vermiştir ama bu ikramı kendi iradesini kısıtlamamıştır. Kuranda Rasul aleyhisselama hareket alanı tanımıştır ve bu Kuranı yetersiz kılmaz. 6 veya 9 hadis kitabına ve müelliflerine savaş açmanız kendi ayaklarınıza sıkmak olur. Çünkü hadisleri yazanlar ve toplayanlar ile Kuranı yazan ve toplayanlar üç aşağı beş yukarı aynı insanlardır. Hadisler sahabe zamanında yazılmış ve sonraki dönemde ise tasnif edilerek kitaplar oluşturulmuştur. Kuran ile karıştırılmaması arzulanan bir dönemde hadis yazımı Peygamber a.s tarafından kısıtlanmıştır ama ortadan kaldırılmamıştır. Hadislere gölge düşürmeniz akabinde ayetlerin tartışılacağı bir ikinci adımı doğuracaktır. Cesaretiniz varsa buyrun... Sizde Reşat HALİFE gibi önce Tevbe suresinin son iki ayetini daha sonra 19 sırrına uyduramadığı ayetleri inkar edersiniz. Şimdi sıra size gelmiş gibi. Tercih sizin...
Tamam ama namaz kılmam için yoga resimleri göndermeyeceğine söz ver.
İlk hadisçinin (Buhari) ölümü Hicret’ten 256 yıl sonraya geliyor!
Yaklaşık 230 yıl boyunca hiç hadis kitabı yok!
Buhari ise Buhara’da gelme bir Türk veTirmizi’de Türk.
Diğer dört hadisçide Fars’i.
Bu hadisçilerin usta çırak ilişkilerini de unutmayalım!.
Şimdi soruyoruz:
1. Sahabeler neden bir hadis kitabı yazmadı?Hadis Kuran'ın anlaşılmasında gereklilik ise sahabeler bu gerekliliği neden anlamadı?
2. İki Türk dördü Fars hadisçiler olmasa dinimiz yarım mı kalacaktı?
3. Altı hadis imamının da işin UZMANLARI OLDUĞU HALDE hadisleri ayıklayamadığı bir gerçek, şimdi sizler bu hadisleri ayıklayabileceğinizi düşünüyor musunuz?
4. Madem bu hadisler bu kadar önemli peki Şii’lerin hadis kitaplarına neden bakmıyorsunuz?
5. Bilindiği gibi hadisçiler kitaplarına aldıkları hadislerin 99% ‘unu çöpe attıkları hadislerin arasından seçtiklerini söylüyorlar. Sizin de kabul ettiğiniz gibi bu adamların seçemedikleri/ayıklayamadıkları ve hadislerin içinde iğrenç İFTİRALAR OLDUĞU ortada, peki ya önemli olan bazı hadisleri almadıysalar ve yanlışlıkla çöpe attıysalar; DİNİMİZ YARIM MI KALACAK?
6. Allah kitabın da insanın tamamlayacağı bir eksik bırakır mı?
7. Allah dinini bizlere anlatamıyor mu?
8. Kuran harici bir kitaptan hesaba çekilmeyeceksek, hadislerin dindeki konumu önemsiz hale gelmesi gerekmez mi?
9. Kuran’daki (45:6)Allah’ın ayetlerinden başka hadis aramayın ifadesini neden umursamıyorsunuz?
ALLAH'A DİN Mİ ÖĞRETİYORSUNUZ ?
49:16 De ki, "ALLAH'a dininizi mi öğretiyorsunuz? ALLAH göklerde ve yerde olanı bilir. ALLAH her şeyi bilendir."
45:6 Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz ALLAH'ın ayetleridir. ALLAH'tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?
DİN ADAMLARINA ALLAH İZİN VERMEDİ:
42:21 Yoksa ALLAH'ın izni olmadığı halde onlar için dini kurallar ve yasalar ortaya koyan ortakları mı var? Daha önce belirlenmiş bir karar olmasaydı onların arasında yargı verilirdi. Zalimlere acı bir azap vardır.
**Mezheplerin uydurmalarından uzak durmalıyız..Din için Kuran Yeter.
Karşı çıkarak dinlerini şu veya bu yolla bozan kardeşlerimiz lütfen Kuran'ı anlamak için acele etmeyin.
20:114 Gerçek Yönetici olan ALLAH çok yücedir. Sana vahyi tamamlanmadan önce Kuran'ı (anlamak için) acele etme ve, "Rabbim, bilgimi arttır," de.
Alıntıdır.
Ben bu soruları önemsiyorum ve elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım inş.
1- Tevhid inancının gereği olarak, Allah kelamı ile kul kelamı arasında çok keskin bir sınır vardır kardeşler. İşte ilk dönemde hadislerin yazılmasının yasaklanması tavrı da bu sınırı netleştirmek ve Kuran ile karışması tehlikesine karşı bizzat Peygamber tarafından alınmış bir karardı.
Peygamber bir söz söylüyor ve söylediği bu söz dilden dile dolaşırken anlamları değiştiriliyor ve ilave ve eklemeler yapılıyordu, bunu gören Peygamberimiz bu sebepten bu yasağı getirdiğini görüyoruz. Bu tehlike ortadan kalktıktan sonra da sahabelerin yazdıklarını ve Peygamberin buna izin verdiğini biliyoruz.
Kesin itikadım varki, Kuranın korunmuşluğu, mantıken , zaruri olarak hadislerinde korunmuşluğu anlamına gelir..Yoksa kimseye faydası olmayacak, sadece lafzen kuranın korunmuşluğu gibi bir manayı haşa Allaha izafe edemyiz..Allah teala hazretleri bundan münezzehtir..Kuranın anlam olarak korunmuşluğunu Allah azze ve celle sünnetin korunmuşluğu üzerinden gerçekleştirmiştir...
kardeşim ilk dönemde yasaklandığına dair bilgiye nasıl ulaştık? Mantık mı yoksa alimlerin sözleriyle mi?
bu konuda farklı ve senin savunduğun kadar tutarlı başka görüş de şöyle; peygamber sav. hadislerin yazıldığını görünce bu yazımı herkesin değil belli kişilerce belli kurallar dahilinde yapılması gerektiğine kanaat getirmiştir. Yani her önüne gelen vahiy katipliği yapmıyor idiyse aynı şekilde her önüne gelen de hadis katipliği yapmamalıydı.
Böyle de bir görüş var. Sen ne düşünürsün?
Fakat ne zaman ki vahiy nihayete erdi ve kitap tamamlandı artık bu karışma tehlikesi de ortadan kalkmış oldu ve yasak da kalktı.
Muhtelif rivayetler var, tam olarak ben de bilmiyorum.Son vahiy indikten sonra peygamberimiz ne kadar daha yaşadı?