Mecburî din dersi konusunun politika açısından anlamı

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
DARULHARB VE DARULİSLAM KAVRAMLARININ NETİCESİ

Gerek darul islam ve gerekse darul harb kavramlarının tarifleri neticesinde şu gerçek ortaya çıkmıştır:
Darul islam ve darul harb kavramlarının tarifinde ulema "Hükümlerin icrası ve otoritenin hakimiyet"ini temel kıstas seçmişlerdir.
Şayet bir dar da İslam hükümleri uygulanıyorsa orası darul islam, küfür uygulanıyorsa darul küfür yani darul harbtir.


Dolayısıile islamın hakim olduğu yerde müslümanlar emin olurlar. Serbest bir şekilde ALLAH’ın tüm emirlerini yerine getirirler. Eğer bir beldede de kafirler hakimse velev ki müslümanlar nüfusu oluştursa ve darul islama bitişik olsa orada müslüman emin değildir ve orası darul harbtir.
(Es-Siyasetu'ş-Şeriyye ev Nizamu Devletil İslamiyye (Abdulvahhab Hallaf)
Şunu da unutmayalım ki: Müstevli kafirler tarafından kafir sisteme başkaldırmamak, tağutlara çatmamak ve onların uydurdukları anayasalara saygılı olmak kaydı ile müşrikler ve kafirlerce tanınan eman, eman değildir. Ve böyle bir eman, fakihler nezdinde hiçbir değer ifade etmemiştir. (Kafirin mümine velayet hakkı yoktur)


İbn Kayyim Cumhur ulemanın görüşünü şöylece ifade eder:
"Darul islam müslümanların hakim olup, islam hukukuyla hükmettikleri yerdir. Daru'l harb ise; içerisinde islam hukukunun uygulanmadığı dardır. Velev ki darul İslama bitşik olsun."
(Ahkam-u Ehl-i Zımmet (İbn Kayyim)


Yukarıda verilen mezheb alimlerinin görüşlerini dikkatle okuduğumuzda göreceğiz ki bugünkü İslam coğrafyası; Kafirlerin istilası, ahkamı şirkin aleni icrası, harbilerin tam hakimiyeti, müşriki faaliyetlerin emniyette olduğu ve ALLAHın şeriatıyla hükmetmek isteyen müminlerin korku ve kuşku içinde yaşadıkları beldedir böylece darul harb olmuştur.

BÖYLE BİR DURUMDA İSTİLAYA UĞRAMIŞ MÜSLÜMANLARA DÜŞEN GÖREV; CUHELAYI REDDEDEREK ULEMAYA İTTİBA ETMEKTİR...

Hakikatı söyleyenlere Harici , vahabi diyenler! Şu söylediğiniz her ne kadar dile kolay gelse de dine kolay gelecek laflar değildir. Hesabı da çetindir.
Her ne kadar açıkladıysak yine diyelim ki ALLAH’ın hükmünü kasden ve çirkin görmeyerek meşru sayarak terk edenler şüphesiz bir küfürdedir. Onları tekfir etmeyenlerin yerleri de Onların yanı olacaktır. Çünkü sukut ikrar demektir. Ben ancak uyarabilirim!
Ey kardeşler, Kafiri tekfir ediniz, etmeyen onunla beraberdir, Kafirin yeri cehennemdir, Orası ne kötü bir duraktır. Dikkat ediniz. Felah ancak hidayete tabi olanadır.


KİM ALLAH’IN HÜKMÜYLE HÜKMETMEZSE...

1-ALLAH’ın hükmünü beşeri bir hükümle değiştirmeden ve bile bile inkar etmeden, isyan ederek bir olay hakkında ALLAH’ın indirdiği ile hükmetmeyenler.
2-ALLAH’ın hükmünü beşeri bir kanunla değiştirerek hükmedenler İslamın bunlardan her bir tanesi hakkındaki görüşü nedir?
Doğrusu bunlardan birincisi sadece müslüman ve asi bir devlet başkanıdır. Asidir çünkü mevlasına muhalefet etmiştir.


ALLAH’ın şeriatını başka kanunlarla değiştiren devlet başkanına

İBN KESİR'İN GÖRÜŞÜ:

Her kim nebilerin sonuncusu Abdullah ibn Muhammed’e indirilen sapasağlam şeriatı terk eder ve nesh edilmiş başka şeriatlarla muhakeme edilmek isterse kafir olur. Hal böyleyken bu yasaklarla muhakeme edilmeyi kabul eden ve onları şeriatın önüne geçiren kimselerin hükmü nasıl olur?
Kim böyle yaparsa icmaen kafir olur.
ALLAH şöyle buyurur: "Yoksa onlar cahiliyye hükmünü mü arzu ediyorlar? İyice bilen bir toplum için ALLAH’tan daha güzel hükmeden kim olabilir?" (Maide 51)


Hayır rabbin hakkı için aralarında çıkan anlaşmazlıkta seni hakem tayin edip sonra senin verdiğin hükme karşı içlerinde bir burukluk olmadan tam anlamıyla teslim olmadıkça inanmış olamazlar" (Nisa 65)

AHMED ŞAKİRİN GÖRÜŞÜ:

Ahmed Şakir , İmam İbn Kesir’in bu görüşüne yaptığı açıklamada ise şöyle der:
"Bununla beraber ALLAH’ın şeriatında müslümanların kendi topraklarında putperest-ateist Avrupa kanunlarından iktibas edilen kanunlarla; hatta kendisine batıl görüşlerin, sapık arzuların karıştırıldığı, vaaz edenlerin islam şeriatına uygun olup olmadığına aldırmayarak diledikleri şekilde tbdil ve tağyir ederek hazırladıkları yasayla hükmetmeleri caiz olur mu? Şüphe yok ki bu uydurma kanunlar hakkında İslamın hükmü güneşin berraklığı gibi aşikar olup kendisinde hiçbir gizlilik ve kapalılık bulunmayan apaçık bir küfürdür. Her kim olursa olsun, bu uydurma kanunlarla amel etme veya onlara boyun eğme ve yahutta onları kabul etme hususunda islama mensub olan hiçbir ferdin mazareti olamaz."
(Umdetu-ut Tefasir)



MUHAMMED HAMİD EL-FAKİNİN GÖRÜŞÜ:

İmam ibn Kesir'in metnine şerh yazanlardan birisi de El-Fakidir o şöyle der:

"Kim ki mal davaları, namus ve kan davaları hususunda muhakeme olunmak üzere Fransız kanunlarından bir takım kanunlar iktibas ve onları ALLAH ve rasulünün hükümlerinden ileri tutarsa bu davranışlarda ısrar edip Şeriata dönmediği zaman o kimse kafir ve mürted olur. Bu kişi hangi isimle anılırsa anılsın, namaz, oruç, hacc ve benzeri zahiri amelleri ister işlesin ister işlemesin bu ameller ona hiçbir fayda vermez".
( Fethul mecid şerh-u kitbuttevhid)



YUSUF EL-AZMIN GÖRÜŞÜ:

Bu gün bu vakanın islam dünyasında yaşanan bir gerçek olduğu ve bu topraklarda nice yasakların ve nice zalimlerin yaşadığı düşünülemez mi? Zira islam beldelerinde her devlet başkanı hükmedeceği kanunları bizzat kendisi tayin etmekte ve Kurandan gayrı bir başka hukuku benimsemektedir.(Faluddin aniddevlet)


İMAM NEVEVİ:

Ashabın "O halde onlarla savaşmayalım mı?" sorusuna karşılık Rasulullahın "Kendileri namaz kılıp, sizlere de kıldırdıkları müdetçe hayır!" sözünde, İslam’ın esas kaidelerinden bir şeyi değiştirmedikçe mücerred zulüm ve günahkarlığı sebebiyle imama karşı kıyam etmenin caiz olmayacağı şeklinde yukarıda beyan edilen hükümler mundemiçtir.
(Şerh-u Sahih-i Muslim)


İmam Nevevi şöyle devam eder:

Kadı Iyaz'ın beyanına göre:
Ulema başlangıçta kafir olan kimseye imamet görevinin verilmeyeceği ve önceden mümin iken sonradan kafir olursa azledilmiş sayılacağına ittifak etmiştir. Ulemanın cumhuruna göre Ulemanın icmaına göre bidatçının hükmüde böyledir.


İmam müslüman iken küfre dönerse bidat çıkarırsa itaat hakkı sakıt olur ve ona karşı kıyam edilip savaşılması yerine adil bir imam tayin edilmesi bütün müslümanlar üzerine farzdır. Bidatçı imam için kıyama kalkmak farz değildir. Ancak bir zorluk yoksa bu müstesnadır.


İBN HACER EL-ASKALANİ ŞÖYLE DER:

Kadı İsmail, ahkam-ul Kuran adlı eserde alimlerin bu husustaki görüşlerini naklettikten sonra şöyle der:
"Bu husustaki ayetlerin zahiri kafirlerin yaptıkları şeylerin benzerini yapanların, ve şeriatın zıddına hüküm icad edenlerin ve bu hükümleri kendileriyle amel edilen bağlayıcı kurallar zannedenler, ister devlet başkanı olsunlar isterse başka birisi, onlara kafirler için gereken tehditlerin aynen gerektiğine işaret etmektedir".
(Fethul Bari)



İBN TEYMİYYENİN GÖRÜŞÜ:

Bu hususta sorulan bir soru üzerine:
"Elhamdulillah! Hiç kimsenin ne müslümanlar, ne kafirler, ne gençler, ne askerler, ne ordu, ne fukaha ve ne de başka insanlar arasında; ALLAH’ın kullarından herhangi birileri hakkında Şeriattan başka hükümle hükmetme hakkı yoktur. Kim böyle bir şeye yeltenirse adaletini de dinini de yok etmiş olur onun men edilmesi farzdır.ALLAH daha iyisini bilir". (Mecmuul Fetava)



İBN KAYYIM EL-CEZVİNİN GÖRÜŞÜ:

Abdulaziz el Kinani Maide 44 ayetinin tefsirinde şöyle der: Bu ALLAH’ın indirdiği hükümlerin uygulanışı ile ilgilidir. Tevhid ve islamın esasıyla hükmü kabul etmek de buna dahildir. Ayet aynı zamanda bir tehdittir. Hükümlerin tamamıyla, bir bölümü aynı manadadır ikisinin de yapılması ayetin hükmü dahilindedir.
(Medaric-us Salikin)



İBN KESİR ŞÖYLE DER:

ALLAH’ın: "Eğer onlara itaat ederseniz şüphesiz siz de ortak koşanlardan olursunuz" ayetinin manası şudur:
ALLAH’ın size emrettiği kanun ve şeriatından yüz çevirip başka bir yere yönelirseniz. Onu ALLAH’tan ileri geçirmiş olursunuz. Bu ise : "Onlar ALLAH’ı bırakıp haham ve rahiblerini rabbler edindiler. Ayetinde beyan edildiği gibi şirktir. Adiyy İbn Hatem hadisini hatırlayınız...



İMAM KURTUBİ ŞÖYLE DER:

Diğer bir kısım ulema ise: "Yönetim hususunda ehil olanla kavga etmeyeceğimize dair aldığı beyat da vardır. Ancak hakkında ALLAH’tan bir hüccet bulunan aşikar bir küfür görürseniz o başka!" şeklinde rivayet edilen Ubade hadisine binaen devlet başkanının ancak küfrü, yahut namazları kıldırmayı terk etmesi yahut insanları namaza çağırmayı terk etmesi, yahut şeriattan olan herhangi bir şeyi terk etmesi halinden makamından uzaklaştırılır, demiştir...


HAMMAD BİN ALİ BİN ATİK EN NECDİ:

ALLAH "Yoksa onlar cahiliye idaresini mi arıyorlar..ilh."buyurmaktadır.
Ben derim ki: Bu kanunları koyanlar, atalarının adetlerini hakem tayin etme yönünden bedevilerle onlara benzeyenlerin içerisine düştüğü onlardan evvelkilerin uydururarak "rifaka hukuku" adını verdikleri ve Kuran ve sünnetten öne geçirdikleri melun mevzuatların durumudur. Kim böyle yaparsa şüphesiz kafir olup ALLAH rasulünün hükmüne dönünceye kadar kendisiyle savaşmak farz olur.



ABDULKADİR UDEH ŞÖYLE DER:

ALLAH’ın kitabıyla hüküm vermekten yüz çevrilmesi sebebiyle vaki olan çağımızdaki küfrün zahiri misallerinden biri de İslam şeriatıyla hükmetmekten kaçınıp onun yerine uydurma beşer kanunlarının tatbik edilmesidir.
(Teşriul Cinai)



SALAH DEBUS

"Halifenin azledilmesiyle ilgili hükümlerin izahı" başlıklı yazısında şunları kaydeder:
Halifenin iznini gerektiren sebeblerden biri de Küfrü mucib hareketlerde bulunmasıdır".



ALİ CÜREYŞENİN GÖRÜŞÜ:

En büyük zulüm olan şirkin çeşitlerinden ve başında gelenlerden biri de ALLAH’ın musaade etmediği şeylerin kanun olarak kabul edilmesi ve bunlarla hüküm olunmasıdır. Dinin tamamının terk edilmesiyle bir kısmının terk edilmesi arasında fark yoktur.
(Usulu şeriyyetil İslamiyye)



MUHAMMED ALİ ES-SABUNİ'NİN GÖRÜŞÜ:

Kim olursa olsun ALLAHın şeriatı ile hükmetmeyen kafirdir. Zamahşeri şöyle der: Kim ALLAHın indirdiği hükümleri küçümser de onlarla hükmetmezse onlar kafirler, zalimler ve fasıklardır. (Keşşaf)Ebu Hayyan da şöyle der:Bu ayetin akışından her ne kadar hitabın Yahudilere olduğu anlaşılsa da, ayet yahudiler ve diğer insanlar hakkında umumidir. (El-Bahr)
Kafirler hakkında gelen her ayet asi müminleri de içine alır...



İMAMUL MUFESSİRİN İBN CERİR ET TABERİ ŞÖYLE TEFSİR ETMİŞTİR:

Kim ALLAH’ın kitabında indirdiği hükümleri terk eder ve terk etmeyi helal sayarsa, kafir olur. Hasen dedi ki:Bu ayetler Yahudiler hakkında nazil olmuştur, Ama müslümanları da kapsamaktadır.


ELMALILI HAMDİ YAZIR İSE ŞÖYLE DER:

ALLAH’ın ayetlerini az bir bahaya satmayın yani geçici dünya menfaatleri için ALLAH’ın hükümlerini çiğnemeyin. Zira kim, ALLAH’ın indirdiği hükümleriyle hükmetmezse, Onun hakimiyetini tanımazsa, Kimler böyle yaparsa, işte onlar, kafirlerin ta kendileridirler.


ŞEHİD SEYYİD KUTUBUN GÖRÜŞÜ:

ALLAH’ın indirdiği ile hükmetmemek, şirktir, uluhiyyetin reddi demektir. Bu umumi, kesin ve kati hükümlerde munakaşa, hakikatten kaçmaktan başka bir işe yaramaz. Bu gibi hükümlerde tevile yeltenmek, kelimeleri tahrif etmekten başka bir gayreti ifade etmez. Vazıh ve açık ayetlerin hükmünün sahibini bulmasında tevil ve münakaşaların ALLAH’ın hükmünü döndürmede tesiri olamaz.
(Ömer Abdurrahman / Cihad Mudafaası)

Dar’ul-harb Konusunda Sonuç

ALLAH’ın indirdikleriyle hükmetmeyenler :

Kafir, Zalim veya Fasık olacaklardır. Bu ayetlerin üç defa tekrarı hem iyi anlaşılması için, değişiklikler ise niyetlere ve itikada göre ahkam değişikliğini vurgulamak için olabilir. Eğer kişi nefsine uyduğunu kabul ediyor ve dini mubinin emirlerini yerine getirmiyorsa, nefsine zulmetmiştir böylelikle Zalimdir. ALLAH’a isyan etmiştir böylelikle Fasıktır...Küfürden katiyyen söz edilemez ama amellerin terki kişiyi son nefeste zaafa uğratabilir ve böylelikle son nefesinde imanından korkulur.

Şayet kişi hem din-i ilahiye kulak asmıyor hem de yaptığını meşru görüyorsa:
Hem zalimdir hem fasıktır hem de kafirdir. Ayetin Yahudiler hakkında inmiş olması bir çıkar yol ve tevile açık bir kapı değildir. Çünkü Tefsir ilimleriyle az çok iştigal edenlerin de bildiği bir kaide mevzu bahistir: "Hitabın has olması, hükmün âm olmasını engellemez."
Yani Özel hitkardeşr hükmün genele yayılmasına mani değildir.
Eğer Kurana şu şu kavme bu da bu kavme indirilmişti dersek bizlere hitab edecek ayet bulamayacak ve Cumbaba gibi (S. Demirel) 236 ayetin hükmü kalkmıştır demek durumunda kalacağız... Bu delillerle işin aslı budur dileyen alır dileyen inkar eder ama bilmek gerekir ki kargalar bazen yanlış da güler... Şaz yorumları cumhurdan zannetmek, Cumhura hakaret demektir. En sahih yol ulemanın yoludur ki ALLAH da bilmiyorsanız zikir ehline sorunuz der. Ne mutlu duymak istediğini değil, yapması gerekenleri soranlara!


Yine tefsir ilimlerinden olan Esbabı Nuzül ilmine değinilirken ayetin iniş sebebi Yahudiler olsa da bunu zaten hiçbir müfessir inkar etmez. Hüküm geneledir.
Şu ayeti bu meselede örnek verebiliriz. Ahzab suresi 1.ayette şöyle denir:
"Ey Nebi, ALLAH’tan kork, kafirlere ve munafıklara boyun eğme".
Şimdi bu hitab peygambere diye biz ALLAHtan korkmaya gerek yok, kafir ve munafıklara da itaat edebiliriz diye tefsir yapabilir miyiz ?... Yine aynı şekilde Nur suresi 23 ila 25. ayetler de Ifk olayı üzerine Aişe (r.anha) için inmişti.
Hani munafıklar Ona zina iftirası atmışlardı... Bu diğer kadınlara iftira atılabileceğine bu tehdidin sadece Aişe için atılan iftiraya yönelik delildir diyebilir miyiz ?
Yine bir başka misal olarak Ebu Talib ölünce Rasulullah şöyle dedi:
"ALLAH beni men etmedikçe sana afv için dua edeceğim" (Buhari) bunun üzerine inen ayet bu ameliyeyi yasaklıyordu. (Tevbe 113).
Şimdi biz kafirler için rahmet okuyabiliriz, o hüküm rasulullaha indi mi diyelim ?
Estağfirullah ve netubu ileyh...


Kolaylık elbette dinimizin temelidir ama bu bir noktaya kadardır.
Rasul kolaylığı emrederken bunu devamlı vurgulayan zalim alimler nedense "Artık hak bildiklerini kafalarını patlatırcasına açıkla" ayetini görmezden geliyorlar.
Evet bir çok kolaylık var ama ALLAH’ın hududlarını tahrif etmeye kat'a ve kella musaade yok...
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Gerek İmam Ebu Hanife’nin ve gerekse imam Muhammed ile İmam Ebu Yusuf’un bu görüşleri bazıları tarafından yanlış tevil edilmektedir. Bakınız İslam aleminde fıkıh ilmi üzerindeki inceleme ve araştırmalarıyla tanınmış bazı müellifler şöyle diyorlar:



Kim bunlar, isimleri niye saklı tutuluyor?
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
lafons7275

Evet, kardeşim..Sana Dârul İslam ile Dârul harb meselesi ile ilgili bir çok deliller getirdim.Ona göre bilgilenmeni isterim.Burada biz kendi keyfimize ve kafamıza göre fetva veremeyiz.Bak işte yukarıda sana alimlerin eserleriyle birlikte hayli yeterli bilgi verdim.Halâ da ikna olmadıysan, eh, artık benden günah gitmiştir.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
İmam-ı A'zam'a göre «Darü'l-İslâm»-ın «Darü'I-Harb»e inkılâp edebilmesi için aşağıdaki üç şartın birlikte tahakkuk etmesi lâzımdır. Eğer bu şartlardan birisi noksan olursa, yine o diyar, «Dar-ı îslâm»dır, «Darü'l-Harb» değildir.

1- İçerisinde küfür ahkâmı bitemamiha -yani yüzde yüz- tatbik edilecek. Küfür ahkâmının yüzde yüz tatbik edilmediği meselâ, sadece cuma ve bayram namazlarının kılınabildiği bir diyara «darü'l-harb» denemez. Serahsî bu hususta şöyle buyurur

«Bu şartın tahakkuku için orada şirk ahkâmının tamamiyle açıktan açığa icra edilmesi ve İslâm ahkâmının kat'î surette kaldırılmış olması gerekmektedir.


fukahâdan İsticabî'nin içtihadına göre, «Bir diyarda islâm'ın sadece bir tek hükmü dahi icra edilebiliyorsa o diyar «Darü'l-İslâm »dır.»


İbn-i Âbidin'e göre «Bir diyarda Müslümanların ahkâmı ile müşriklerin ahkâmı birlikte icra edilirse orası yine «Darü'l-İslâm»dır.


Bezzaziye'de, «Peygamber Efendimiz (S.A.V.) Medine-i Münevvere'ye teşriflerinde orada Yahudiler ve müşriklerin hükmü geçerli olduğu halde Resûlüllah Efendimizin (S.A.V.) islâm icraatına başlamasıyla o beldenin «Darü'l-İslâm»a inkılâb ettiği» kaydedilir.
 

redyellow

Kıdemli Üye
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
2,262
Tepkime puanı
875
Puanları
113
Konum
ankara
Web sitesi
redyellow.besaba.com
Forumdaik bu başlığı okuyan herkesin dikkatine sunuyorum durumu.


Bu lafons arkadaşla sohbetimiz aynen şu şekilde gelişti:


Akp'nin bir söylemi var: "Hedef 2023."

Cumhuriyet 1923 te ilan edildi.


İnşaAllah 2023 'te de şeriat ilan edilecek.

Dinsizler de ya gidecek ya da cizye verecek.



Şaka mı ciddi mi yazıyorsun? Hakkaten Akpnin 2023 yılında şeriat ilan edeceğini düşünüyor musun???



Benim " OL . " Diyince olduran Rabbim var...


Elhamdülillah MÜSLÜMANLARIN OL deyince olduran rabbi var, amenna.

İyi de 2023 den önce OL diyemez mi rabbimiz?

Neden akpnin 2023 ü?????

Şeriat gelsin de velev ki saadetle gelsin.



Şeriat gelsin de velev ki YARIN gelsin, isteriz.

Peki sen neden akpnin meşhur 2023 yılında şeriat ilan edilecek dediğini açıkla.

Aynen böyle.

Benim uslubum, yazılarım bunlar.

Akpnin söylemi HEDEF 2013 diyen de, 2023 de ŞERİAT İLAN EDİLECEK diyen kişi lafonsun kendisi.

Ben de bu soruları sormuşum, bu kadar.

Peki buna ne yazmış dersiniz lafonsun???

Buyrun:

haddini bil. Bu uslupla, hesaba çeker gibi soru sormaya seni cesaretlendiren nedir? Yüz verdikçe şımardın sen. Saadetli dedik, din kardeşi dedik diye tepemize çıkmaya çalışma, ayağımın altına almasını da bilirim seni.

Gördünüz mü uslubu, gördünüz mü sohbeti?




haddini bil.

Bu uslupla, hesaba çeker gibi soru sormaya seni cesaretlendiren nedir?


Yüz verdikçe şımardın sen.

Saadetli dedik, din kardeşi dedik diye tepemize çıkmaya çalışma,

ayağımın altına almasını da bilirim seni.

Bu arkadaşa cevap vermeye gerek görmüyorum.

Sadece konuyu okuyan arkadaşlar görsün istedim.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Forumdaik bu başlığı okuyan herkesin dikkatine sunuyorum durumu.


Bu lafons arkadaşla sohbetimiz aynen şu şekilde gelişti:





















Aynen böyle.

Benim uslubum, yazılarım bunlar.

Akpnin söylemi HEDEF 2013 diyen de, 2023 de ŞERİAT İLAN EDİLECEK diyen kişi lafonsun kendisi.

Ben de bu soruları sormuşum, bu kadar.

Peki buna ne yazmış dersiniz lafonsun???

Buyrun:



Gördünüz mü uslubu, gördünüz mü sohbeti?













Bu arkadaşa cevap vermeye gerek görmüyorum.

Sadece konuyu okuyan arkadaşlar görsün istedim.



sen neden akpnin meşhur 2023 yılında şeriat ilan edilecek dediğini açıkla. (emir cümlesi)


Doğrusu:

Kardeşim sen neden akpnin meşhur 2023 yılında şeriat ilan edilecek dediğini açıklar mısın?


Müslüman müslümana bu şekilde hitap etmeli.

Ki ben yukarda ne demiştim: " Şeriat gelsin de velev ki saadetle gelsin."

Görüldüğü gibi ben bu dine kim hizmet edecekse ayrım yapmaksızın o kimselerin yanındayım.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
"mısın" :) her şey bir "mısın" la başlamış demek aranıza "mısın" girmesin kardeşler

müslüman müslümanın kusurunu örtmeli ulu orta yerde değil yalnız kaldıklarında söylemeli diyenler vardı bu forumda :) hadisleri boy boy asardı ehli sünnette örnekler verirdi ama neden iş uygulamaya geldiğinde işlev yok...
 

redyellow

Kıdemli Üye
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
2,262
Tepkime puanı
875
Puanları
113
Konum
ankara
Web sitesi
redyellow.besaba.com
Ben MISIN diye yazmadığım beni AYAKLARININ ALTINA ALACAK OLAN lafon başka bir arkadaşa ne yazmış, ona bakalım:


quote_icon.png
MÜTEŞEKKÜR Nickli Üyeden Alıntı
Size ben bir türlü anlatamadım."DEMOKRASİ VE LAİK BİR SİSTEMLE ASLA ŞERİAT GELMEZ" diye kaç kere yazmıştım?.

Görüldüğü gibi sayın müteşükkür MISIN vs. demeyi gerektirecek bir EMİR vs. yazmamış.

peki bu arkadaaş lafons ne yazmış:

Al bir ukala daha. Sen daha bu ülkeyi darul harb görecek kadar cahilsin. Bana birşey anlatacak kapasiten yok senin.

:)
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Ben MISIN diye yazmadığım beni AYAKLARININ ALTINA ALACAK OLAN lafon başka bir arkadaşa ne yazmış, ona bakalım:




Görüldüğü gibi sayın müteşükkür MISIN vs. demeyi gerektirecek bir EMİR vs. yazmamış.

peki bu arkadaaş lafons ne yazmış:



:)

MÜTEŞEKKÜR Nickli Üyeden Alıntı
Size ben bir türlü anlatamadım."


Nasıl uslup kullanırsan aynıyla karşılık görürsün.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Başka var mı redyellow?

Karıştır benim geçmişimi, hatalarımı ara ve buraya getir.
 

redyellow

Kıdemli Üye
Katılım
20 Nis 2010
Mesajlar
2,262
Tepkime puanı
875
Puanları
113
Konum
ankara
Web sitesi
redyellow.besaba.com
sen neden akpnin meşhur 2023 yılında şeriat ilan edilecek dediğini açıkla. (emir cümlesi)

Doğrusu:

Kardeşim sen neden akpnin meşhur 2023 yılında şeriat ilan edilecek dediğini açıklar mısın?


Müslüman müslümana bu şekilde hitap etmeli.

Ki ben yukarda ne demiştim: " Şeriat gelsin de velev ki saadetle gelsin."

Görüldüğü gibi ben bu dine kim hizmet edecekse ayrım yapmaksızın o kimselerin yanındayım.

AÇIKLA dediğim için EMİR CÜMLESİ diyerek beni AYAĞININ ALTINA ALMAYA KALKAN lafons ne yazmış bakalım:

Başka var mı redyellow?

Karıştır benim geçmişimi, hatalarımı ara ve buraya getir.


Evet EMİR CÜMLESİ:)

MÜSLÜMAN MÜSLÜMANA BU ŞEKİLDE HİTAP ETMELİ diyen adam iki dakika sonra dönüyor.

VANTİLATÖR BİLE SİZİN YANINIZDA YAVAŞ KALIR :)
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
AÇIKLA dediğim için EMİR CÜMLESİ diyerek beni AYAĞININ ALTINA ALMAYA KALKAN lafons ne yazmış bakalım:




Evet EMİR CÜMLESİ:)

MÜSLÜMAN MÜSLÜMANA BU ŞEKİLDE HİTAP ETMELİ diyen adam iki dakika sonra dönüyor.

VANTİLATÖR BİLE SİZİN YANINIZDA YAVAŞ KALIR :)

Nasıl uslup kullanırsan aynıyla karşılık görürsün.
 

modest

Paylaşımcı
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
122
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Akp'nin bir söylemi var: "Hedef 2023."

Cumhuriyet 1923 te ilan edildi.


İnşaAllah 2023 'te de şeriat ilan edilecek.

Dinsizler de ya gidecek ya da cizye verecek.


29.56 - Ey benim iman eden kullarım! Hiç kuşkusuz, benim yerkürem geniştir. O halde, yalnız bana kuluk/ibadet edin.

4.97 - Melekler, öz benliklerine zulmetmiş olanların canlarını alırken, onlara şöyle dediler: Neredeydiniz siz? Cevap verdiler: Yeryüzünde ezilip horlananlardandık biz. Melekler dediler ki: Allah'ın yeryüzü geniş değil miydi ki orada bir yerden bir yere göçesiniz? İşte böylelerinin varacağı yer cehennemdir. Ne kötü dönüş yeridir o!

Dünya ve ebedi hayat yerini ziyan etme. Sen allahın ayetlerini değiştiremezsin ! Senin istediğin bu ülkede olmayacak hiçbir zaman. Senin yerin suriye,ırak oralarda rahat rahat cizye istediğin kadar alırsın. Senin bu ülkede kıldığın cuma bile kabul değil t.c imamının arkasında etrafında onca değişik fikirli insan varken hala bu ülkede nasıl durabiliyor allahın ayetlerini nasıl dilin ile değiştirip inkar ediyorsun...
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Senin istediğin bu ülkede olmayacak hiçbir zaman. Senin yerin suriye,ırak oralarda rahat rahat cizye istediğin kadar alırsın. Senin bu ülkede kıldığın cuma bile kabul değil t.c imamının arkasında etrafında onca değişik fikirli insan varken hala bu ülkede nasıl durabiliyor allahın ayetlerini nasıl dilin ile değiştirip inkar ediyorsun...

Benim dedem 1453 'te bu topraklara İslam'ı getirdi. Sen git fransaya...
 

modest

Paylaşımcı
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
122
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Benim dedem 1453 'te bu topraklara İslam'ı getirdi. Sen git fransaya...

Ha ha ha güldürme beni. Konuyu bu şekilde çevirip düzlüğe çıkamazsın. Ayet var ayet!

Onlar senin atanmı !! Eğer öyle ise bu cizye isteğin onlardan geçmiş barbarca insanların elinden toprakları aldı asimile etti. Birde bunlara ıslamı getirdi demişsin. Islam barbarlık ile gelse idi bütün resuller ellerinde kılınç ile herkezi doğru yol iletirdi. Nefislerinin vermiş olduğu islam sevgisi ile ! Neyse kolay gelsin iyi cizye ler,cariyeler falan,filan hayalleri olsun.
 
Üst