Resim Cizmek Haram Midir?

bydr

Üye
Katılım
12 Mar 2016
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
@bydr güzel kardeşim, bahsettiğin hakka suresindeki ayeti getirebilirmisin. Birde şua soruya cevap verirmisin lütfen, eğer dediğin gibi Allah 'ın emri ile yapıyorsa neden vahiy katiplerin yazdırmamış? Yoksa tebliğ eksik mi?

böyle bir mantık olur mu yahu? Peygamber adına hadisler uydurulacak ve bu hadisler Allah 'ın buyruğu gibi olacak fakat Allah 'ın kitabında yer almayacak?

Kardeşim sana kimse uydurma hadis yok demiyor hadislerin hepsi uydurmadır demek ne kadar saçmaysa peygamberimiz ( s.a.v ) adına hiç bir şey uydurulmadı demek de o kadar saçmadır . 44 45 46. ayetlere bak . Sen vahyi neden sadece Kuran olarak algılıyorsun vahiy Allah'ın emriyle Cebrail'in getirdikleri olduğuna göre gelen her vahyin Kurana dahil olmadığı bir gerçek . O yüzden vahiy ikiye ayrılarak vahyi metluv ve vahyi gayri metluv denmiş . Senin dediğin vahiy katipleri vahyi metluvu yazarlar ki o da zaten Kurandır . Vahyi gayri metluv da Kuran dışı peygamberimizin uygulamalarıdır .Sahabe namazın dört rekat olduğunu Kurandan değil peygamberimizden gördüler haccın yapılışını ondan öğrendiler ipeğin altının haram oluşunu duydular benimsediler . Bunlar Kuranda bizzat belirtilmedi ki resule itaatin önemi ortaya çıksın . Kuran dışındakiler benimsendikten sonra zaten yazılmak zorunda değil fakat ona rağmen sahabeden Peygamberimizin sözlerini yazanlar vardı . Yazmayanlar zaten akıllarına kazıdıkları ne varsa diğer nesillere bilmeyenlere aktardılar . Öğrendikleri ilmin mesuliyetinden kurtulmak için ölüm döşeğinde dahi hadis naklettiler .


Sen benim son soruma cevap ver madem peygamberimizin konuştukları vahiyden başka bir şey değil Kuran ayetlerinden daha fazla konuştuğu da kesinken sana göre hadisler de uydurmaysa vahyin çoğuna şu an noldu ?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Kardeşim sana kimse uydurma hadis yok demiyor hadislerin hepsi uydurmadır demek ne kadar saçmaysa peygamberimiz ( s.a.v ) adına hiç bir şey uydurulmadı demek de o kadar saçmadır . 44 45 46. ayetlere bak . Sen vahyi neden sadece Kuran olarak algılıyorsun vahiy Allah'ın emriyle Cebrail'in getirdikleri olduğuna göre gelen her vahyin Kurana dahil olmadığı bir gerçek . O yüzden vahiy ikiye ayrılarak vahyi metluv ve vahyi gayri metluv denmiş . Senin dediğin vahiy katipleri vahyi metluvu yazarlar ki o da zaten Kurandır . Vahyi gayri metluv da Kuran dışı peygamberimizin uygulamalarıdır .Sahabe namazın dört rekat olduğunu Kurandan değil peygamberimizden gördüler haccın yapılışını ondan öğrendiler ipeğin altının haram oluşunu duydular benimsediler . Bunlar Kuranda bizzat belirtilmedi ki resule itaatin önemi ortaya çıksın . Kuran dışındakiler benimsendikten sonra zaten yazılmak zorunda değil fakat ona rağmen sahabeden Peygamberimizin sözlerini yazanlar vardı . Yazmayanlar zaten akıllarına kazıdıkları ne varsa diğer nesillere bilmeyenlere aktardılar . Öğrendikleri ilmin mesuliyetinden kurtulmak için ölüm döşeğinde dahi hadis naklettiler .


Sen benim son soruma cevap ver madem peygamberimizin konuştukları vahiyden başka bir şey değil Kuran ayetlerinden daha fazla konuştuğu da kesinken sana göre hadisler de uydurmaysa vahyin çoğuna şu an noldu ?

çevrene bak bakalım, ayet olmayan ve resul olmayan bir şey varmı?

Herşeyi bu kadar basite indirgeyemezsin ki? Uydurma hadis var ise neye göre yada hangi kritere göre var diyorsun? Cebrail 'in, vahiy dışında yada mushafı oluşturan ayetler dışında, peygambere birşeyler dediğini iddia ediyorsan bunu delillendirmen gerekiyor. Aksi halde elçi görevini eksik yapmış olur eğer sen onları vahiy olarak kabul edersen.

böylece üst ast oluşturup hata yaptığını fark etmezsin, bence olayları okuyacaksan eğer sünnetullah çerçevesinde okuman gerekir. Uydurma hadis var diyorsan uydurma tarihte olur işin içinden çıkamazsın..

selam et
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
@bydr

hakka suresinden verdiğin ayetleri 40. Ayetten okumaya başlarsan eğer belki göremediklerini görebilme imkanına sahip olursun. Sana parantez ile açılıp içinde istedikleri doldurmak sureti ile bak Allah böyle demek istiyor yada bunu işaret ediyor diyebilirler. Güzel kardeşim Allah söylediğinin açık ve net olduğunu söylüyor sağına soluna ardına peşine önüne parantezler açmak sureti ile ne yapıldığının farkında değilmisin?

Cebrail; cebir, cebr-i üzerine biraz düşünmek gerekiyor galiba, sorgulamaktan ve araştırmaktan korkma bunu yaparken farklı zıt ve karşıt kaynaklarıda değerlendir ki, ölçüp biçmen kolaylaşsın

selam et
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
ÙˆعÙâ€* عÙâ€￾ÙÅ*Ù‘Ù￾ رضÙÅ* اÙâ€￾Ùâ€￾Ù‘Ù￾Ù‡ عÙâ€*Ù‡ Ù‚اÙâ€￾ : رأÙ￾ÙÅ*Ù’تÙ￾ رÙ￾سÙ￾ÙˆÙâ€￾Ù￾ اÙâ€￾Ùâ€￾Ù‘Ù￾Ù‡ صÙ￾Ùâ€￾ّى اÙâ€￾Ùâ€￾Ù‡Ù￾ عÙ￾Ùâ€￾Ù￾ÙÅ*ْهÙ￾ ÙˆسÙ￾Ùâ€￾Ù‘Ù￾Ù… Ø£Ù￾Ø®Ù￾Ø°Ù￾ Ø*Ù￾رÙ￾ÙÅ*راÙ‹ ØÅ’ Ù￾Ù￾جÙ￾عÙâ€￾Ù￾Ù‡Ù￾ Ù￾ÙÅ* ÙÅ*Ù￾Ù…ÙÅ*Ùâ€*Ù‡ ØÅ’ ÙˆÙ￾Ø°Ù￾Ù‡Ù￾باÙ‹ Ù￾Ù￾جÙ￾عÙ￾Ùâ€￾Ù￾Ù‡Ù￾ Ù￾ÙÅ* Ø´Ù￾Ù…اÙâ€￾Ù￾Ù‡Ù￾ ØÅ’ Ø«Ù￾مّÙ￾ Ù‚Ù￾اÙâ€￾Ù￾ :« Ø¥Ùâ€*Ù‘Ù￾ Ù‡ذÙ￾ÙÅ*Ù’Ùâ€*Ù￾ Ø*رÙ￾اÙ…ÙÅ’ عÙ￾Ùâ€￾Ù‰ Ø°Ù￾ÙÆ’Ù￾ÙˆرÙ￾ Ø£Ù￾مّÙ￾تÙÅ* » . رÙˆاÙ‡Ù￾ أبÙˆ داÙˆد بإسÙâ€*ادÙ￾ Ø*سÙâ€*
Ali radıyallahu anh şöyle demiştir:
Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i gördüm; sağ eline ipeği sol eline altını almıştı; sonra da:
“Şüphesiz bu ikisi ümmetimin erkeklerine haram kılınmıştırâ€￾buyurdular.
Ebû Dâvûd, Libâs 11. Ayrıca bk. Nesâî, Zînet 40; İbni Mâce, Libâs 19

Tahrîm ve ibahe ile gelen rivayetler alimlerin hükümde ihtilafa düşmelerine sebep olmuştur. Ebu Bekr İbnu'l-Arabî on farklı görüşün ileri sürüldüğünü belirtir:

1) Mutlak olarak haramdır.
2) Harpte mübahtır.
3) Sefer (yolculuk) halinde helaldir.
4) Sadece hastalık sırasında helaldir.
5) Sadece gazve sırasında helaldir.
6) Sadece alem olarak mübahtır.(7)
7) Kadınlara da erkeklere de haramdır.
8) Üste giymek haramdır, yerde yaygı olarak kullanmak mübahtır. Ebu Hanîfe ve İbnu Mâceşûn böyle demişlerdir.
9) Mutlak olarak mübahtır.
10) Başka bir şeyle karışık da olsa haramdır.

Seferde helal diyenler, ipeğin insanlara kibir verdiği için yasaklandığını ileri sürer.

İbnu'l-Arabî, ipekten nehyin sebebi hususunda başka sebepler üzerinde durulduğunu da belirtir:

* Kadınlara benzeme,
* İsraf,
* Kibir.

Yasakta israfın asıl sebep olduğunu belirten İbnu'l-Arabî, bidayette ipeğin helal olduğunu, sonradan tahrîm edildiğini not eder. Bazı hadislerde, bu sebeple Resûlullah'ın ipek giydiği, sonra çıkarıp, "Bu muttakîlere uygun değildir" dediği gelmiştir. İbnu'l-Arabî, ipeğin bazı kayıtlar ve şartlar altındaki ruhsatını ifade eden hadislerin bu yasaklamadan sonra Aleyhissalâtu vesselâm'dan vârid olduğunu belirtir.


Giyinme Ve Süslenme Bahsi / Diyanet İlmihali

Peygamberimiz altın ve gümüşün kullanımında olduğu gibi ipeğin giyim ve kullanımında da, kadınlar için daha toleranslı davranırken erkekler için bazı sınırlamalar getirmiştir. İnsanın altın, gümüş, inci, ipek gibi kıymetli maden ve eşyaya düşkünlüğü sebebiyledir ki Kur’n'da cennet hayatının tasvirinde bu öğeler sıklıkla kullanılır.

Dünyada ipeğin kullanımına gelince, Kurân'in lüks ve israfı, gösteriş ve böbürlenmeyi yasaklayan genel hükümleri dışında doğrudan ipeğin giyilmesini ve kullanımını konu alan özel bir ifadesi yoktur. Hadislerde ise ipekle ilgili erkeklere mahsus bazı kayıt ve yasaklamalar getirilmiştir. Ancak bu konudaki sınırlamaları, ipeğe ait özel bir hüküm olarak almak yerine dinin, giyim kuşamla, altın ve gümüşün kullanımıyla, yeme içme ve tüketimle alâkalı diğer ilke ve hükümleriyle birlikte ele almak ve bunları İslâm’ın genel amaç ve prensiplerinin bir parçası veya örneklendirmesi olarak değerlendirmek daha isabetli görünmektedir.

Azınlıkta olsa da bazı âlimler ipekli kumaş giymenin hem kadınlara hem erkeklere haram veya ikisine de helâl olduğunu söylemektedirler.

Hadislerin genel içeriği göz önüne alınınca ipeğin lüks harcama kabul edildiği, böbürlenme ve övünmeye vesile olduğu ve bu sebeple de fakirlerin kalbinin kırılmasına yol açtığı için yasaklandığı anlaşılabilir. İpekle ilgili olarak Hz. Peygamber tarafından yerleştirilmeye çalışılan anlayışın, toplumun zengin ve fakir üyeleri arasında çatışmanın engellenmesine yönelik ve belirtilen yasağın bu açıdan önemli bir tedbir olduğu dikkatten uzak tutulmamalıdır. İpeğin o dönemin en şatafatlı ve lüks giysilerinden olduğu düşünülürse bu durum daha iyi anlaşılır.

Konuya ilişkin hadislerin bütününden anlaşıldığına göre, Hz. Peygamber ipekli giymeyi yasaklamakla hem müslümanlan dünya nimetlerine gereğinden fazla dalıp âhireti unutmaktan korumak, hem de toplumda diğer insanların, özellikle üzerini örtecek bir parça elbiseyi bulmakta zorlanan fakir kimselerin rencide olmasını, toplumda lüks ve israfın yaygınlaşmasını önlemek istemiştir.

Bu itibarla yasağı ipeğe ait özelliklere bağlamak ve sadece onunla ilgili olarak gelmiş sert bir yasak şeklinde anlamak yerine, müslümanları sade giyinmeye özendiren, lüks ve israftan, gösterişten, başkalarını rahatsız edici boyuttaki tüketimden kaçınmaya yönlendiren bir tavsiye ve tedbir olarak yorumlamak daha isabetli gözükmektedir. Buna göre, günümüzdeki aşırı tüketim araç ve usulleri de dolaylı olarak, bu nevi dinî emir ve tavsiyelerin kapsamına girmiş olmaktadır.

Diyanet ilmihali
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Olay zaten orada bitiyor . Millet Peygamber ( s.a.v ) bunu haram kıldı deyince sanki Allah'ın haram kılmadığını nasıl haram eder diye düşünüyor ama zaten O da Allah'ın emriyle bunu yapıyor . Allah Hakka suresinde '' Eğer o, bize karşı bazı sözleri uydurup söylemiş olsaydı elbette ki onu sağ tarafından yakalardık. Sonra O'ndan yürek damarını kesiverirdik. '' dediğine göre zaten Peygamberimiz herhangi bir şeyi kendine göre bu haramdır bu helaldir demiyor . '' Allah ve Resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü'min erkek ve hiçbir mü'min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur. Kim Allah'a ve Resûlüne karşı gelirse, şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır. '' Ahzab suresindeki bu ayete göre de bir hüküm verildiğinde ki bu hüküme helal haramlar zaten dahil Allah'a ve Resul'üne itaatı farz kılıyor . Allah'ın hükmü zaten Kuran ona şüphe yok peki Resul'ünün verdiği hüküm ne sadece Kurandakiler olsa zaten Allah'a itaat edinle onu belirtti neden tekrara düşşün ?! İşte Resul'e itaat sünnette ortaya çıkıyor ki sünneti de zaten hadislerden öğrenebiliyoruz . Zümer suresinde de '' ... De ki: "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Ancak akıl sahipleri öğüt alırlar. '' diyor Allah . Eee biz şimdi ahir zaman müslümanları olarak günde bir iki saat dini şeyler okuyor araştırmalar yapıyoruz diye ne çok şey biliyoruz deyip alim kesiliyoruz Ebu Hanifeler İmam Şafiiler bu işe ömürlerini veriyorlar da verilen fetvaları küçümsüyoruz ! İşte o zaman Zümer suresindeki bilenlerle bilmeyenlerin farkı ortaya çıkıyor . Madem müctehidler gibi bilenler var bilmeyenler olarak onlara danışmak sormak zorundayız kimse gelip mezhepler neymiş bizim aklımız yok mu diye ahkam kesmesin . Aklı olanları da görüyoruz Hazreti Meryem'i çift cinsiyetli yapacak kadar ileri gittiler .

Peki o zaman ben şimdi size soruyorum İslam dini son din olduğuna ve kıyamete kadar tahrif edilemeyeceği aslıyla kalacağı kesin olduğuna göre ve Necm suresinde de '' O, hevasından konuşmaz O sade bir vahiydir ancak vahyolunur '' dendiğine göre Peygamberimiz ( s.a.v. ) 23 senede dinle alakalı sadece 600 sayfalık kitap kadar mı konuştu ? Öyle olmadığı ortada olduğuna göre oturup bize ulaşan hadislerin değerini bir düşünmemiz lazım . Hadisler güvenilir değil demek kolay .

Hadi amelimiz bozuk tamam da bari itikadımızı bozmayalım en azından bu konuda gerçek müslüman olalım !

Kara köpeği gördüğünüz yerde öldürüyor musunuz?

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Kara köpeği gördüğünüz yerde öldürüyor musunuz?

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ekleyelim...
Ya da bir kertenkele gördüğünüzde elinize taşı alıp peşinden koşturuyor musunuz?
Eee, bi rivayet 100, bi rivayet 70 sevap alma bonusu mevcut, aman birinciyi kaçırmayalım vuruş sayısı arttıkça sevap düşüyor aman dikkat edelim mü'min kardeşlerim.

Allah'tan hakkıyla korkan, sevecen, merhametli, şefkatli, mazbut, takva ehli bir müslümanın kaçıracağı şey mi bedavadan bonus...

Pis hayvan, İbrahim as ateşine yardım etmiyor nasıl pis bir yaratıksa.
Yalnız Benim anlamadığım, kertenkelenin dedesinin yaptığı günahı tüm nesli neden çekiyor? Hadi dedeleri yardım etmedi ateşi söndürmeye, torunların ne suçu var, bu da ilginç :)

Var mı bu neciz sünneti işleyen.


Lenovo P1a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
"Yalnız Kuran" diyen süper zekalar ne zaman ki "müşrikleri gördükleri yerde öldürüyorsa",

ancak o zaman hadisleri şartsız şurtsuz anlayıp direkt uygulamayı o küçük kafalarına taksınlar..fazla dert etmesinler bu meseleleri.. :)
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Olay zaten orada bitiyor . Millet Peygamber ( s.a.v ) bunu haram kıldı deyince sanki Allah'ın haram kılmadığını nasıl haram eder diye düşünüyor ama zaten O da Allah'ın emriyle bunu yapıyor . Allah Hakka suresinde '' Eğer o, bize karşı bazı sözleri uydurup söylemiş olsaydı elbette ki onu sağ tarafından yakalardık. Sonra O'ndan yürek damarını kesiverirdik. '' dediğine göre zaten Peygamberimiz herhangi bir şeyi kendine göre bu haramdır bu helaldir demiyor . '' Allah ve Resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü'min erkek ve hiçbir mü'min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur. Kim Allah'a ve Resûlüne karşı gelirse, şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır. '' Ahzab suresindeki bu ayete göre de bir hüküm verildiğinde ki bu hüküme helal haramlar zaten dahil Allah'a ve Resul'üne itaatı farz kılıyor . Allah'ın hükmü zaten Kuran ona şüphe yok peki Resul'ünün verdiği hüküm ne sadece Kurandakiler olsa zaten Allah'a itaat edinle onu belirtti neden tekrara düşşün ?! İşte Resul'e itaat sünnette ortaya çıkıyor ki sünneti de zaten hadislerden öğrenebiliyoruz . Zümer suresinde de '' ... De ki: "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" Ancak akıl sahipleri öğüt alırlar. '' diyor Allah . Eee biz şimdi ahir zaman müslümanları olarak günde bir iki saat dini şeyler okuyor araştırmalar yapıyoruz diye ne çok şey biliyoruz deyip alim kesiliyoruz Ebu Hanifeler İmam Şafiiler bu işe ömürlerini veriyorlar da verilen fetvaları küçümsüyoruz ! İşte o zaman Zümer suresindeki bilenlerle bilmeyenlerin farkı ortaya çıkıyor . Madem müctehidler gibi bilenler var bilmeyenler olarak onlara danışmak sormak zorundayız kimse gelip mezhepler neymiş bizim aklımız yok mu diye ahkam kesmesin . Aklı olanları da görüyoruz Hazreti Meryem'i çift cinsiyetli yapacak kadar ileri gittiler .

Peki o zaman ben şimdi size soruyorum İslam dini son din olduğuna ve kıyamete kadar tahrif edilemeyeceği aslıyla kalacağı kesin olduğuna göre ve Necm suresinde de '' O, hevasından konuşmaz O sade bir vahiydir ancak vahyolunur '' dendiğine göre Peygamberimiz ( s.a.v. ) 23 senede dinle alakalı sadece 600 sayfalık kitap kadar mı konuştu ? Öyle olmadığı ortada olduğuna göre oturup bize ulaşan hadislerin değerini bir düşünmemiz lazım . Hadisler güvenilir değil demek kolay .

Hadi amelimiz bozuk tamam da bari itikadımızı bozmayalım en azından bu konuda gerçek müslüman olalım !

bu konuyu burada bilmem kac kez konustuk
sapla samani karistiriyor bazilari

hz peygamberin sözlerinin vahiy olusuna dair getirdigin necm suresini Allah icin bastan sona kadar bir okuyun bakalim o dediginiz mana cikiyor mu yapmayin Allaha askina. siyak ve sibak denen birsey var yahu.
baglamindan koparip, kirpip "iste bak burada geciyor" demek dogru bir okuma bicimi degildir.

kimse burada paygamberin sözlerini inkar etmiyor, hasa...inkar ne demek
bilsem ki "sahih" denen hadislerin hepsi peygamberin bizzat agzindan cikmis kendi sözleridir, hic tereddüt dahi etmeden iman ederim

su hale bakar misiniz;

Garîb: Şâz veya aykırı haber, tek bir kişiden gelen nakil.
Gayri sahih: Senet itibariyle sıhhat şartlarını taşımayan hadisler için kullanılan değerlendirme ifadesidir.
Hasen: Güzel anlamında, sıhhat şartlarını taşımayan, ancak güzel bulunan "kusurlu" hadisler.
Meşhur: İkiden çok fakat kısıtlı sayıda kişi tarafından rivayet edilmişken ikinci ve üçüncü asırlarda şöhret bulup büyük bir topluluk tarafından naklolunan haberdir.
Muharriç: Bir hadisi isnatsız olarak nakleden kişi.
Münker veya şâz-merdûd, zayıf râvînin sika râvîlere ters olan rivayetidir.
Vâhid Haber: Tek bir kişiye dayandırılan haberlerdir.
Zayıf hadis: Senet veya metninde (râvînin yalancı olması, sened zincirinin tutarsızlığı gibi) tutarsızlık bulunan hadislerdir.
Hasen Haber: Sözlük anlamıyla "güzel" demek olan hasen hadis ilminde sahîh ile zayıf arasında olup sahîhe daha yakın ol*duğu için makbul hadîsler arasında sayılan hadîs çeşididir.
Garip Haberler; Metin veya isnad yönünden yalnız, tek başına kalmış, başka kanallarla teyyid edilmemiş haberlere denir.

hadisler böylesi bir karmasayi bünyesinde barindiriken, ince eleyip SIK dokumak peygamberin sözlerini inkar midir?
hadis tenkidi ile hadis inkarciligini karistirmayin
"tenkid" belki günlük dilde olumsuz bir anlam ifade edebilir ancak hadis tenkidi "dogrusundan yanlisindan ayirmaktir".
hadis inkarciligi ise buna da gerek duymadan toptan inkar etmek, reddetmek anlamindadir. bir sepette cürük yumurta var diye sepet cöpe atilmaz. bu düsünce sahiplerinden beriyiz.

ifrat ve tefrit bu ümmetin en büyük hastaligi maalesef.
hadisleri toptan reddeden ile toptan kabul eden arasinda hic fark yoktur.
ikisi de asiri uclarin temsilcileridirler. Allah ikisinden de korusun bize, sirat'i mustakim, orta yol üzere kilsin hepimizi..
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Hiç kafası olmayan, ya da aklını inkar edip insanlığını da gömen güruhta ayetlerde siyak sibak diye bit şey olduğunu, hiçbir akıl sahibinin ayetlere sazan gibi dalmadığını, bu dinin ana kaynağının kitap olduğuna iman ettiğinde, Allah gönlündeki, gözündeki koca katranı mühürleri kaldıracaktır.

Lenovo P1a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Bu konudan çok daha detaylı şekilde Resullahın nehyetmesi ile Allah'ın haramı arasında nasıl farklar olduğunu konuştuk.
Bu ipekte de böyle, altında da, bir takım yenecek şeylerde de.

Örneklerini konuşuldu, Ömer Ra'ın altın yüzük takan sahabeye, o parmağındaki da ne? Diye sorup, Onu senden daha hayırlısı gördü ama beni sakındırmadı sana ne oluyor? Dediği nakli nereye koyalım?
İpek giyen sahabelere peygamberin versiği ruhsatı?
Ya da peygamber binek hayvanın etini yasakladı diyen sahabenin aralarında ihtilaf edip ama o zaman bineğe ihtiyacımız vardı, şimdi yemeğe ihtiyacımız var diye yorum yapmasını mı?

Bunların hepsi daha önce konuşuldu. Haram haramdır.
Ama peygamberin sakındırması öznel olabilir, tarihsel olabilir, mekana özel olabilir, bunu salt haram kavramı ile bağdaştırmamak hikmet aramak gerekir.


Lenovo P1a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
"Gördüğü yerde müşrikleri öldüremeyen" , Yalnız Kurancıların kıvırmaları karşısında kıvırcık marul kendinden utanır.. :D

ayetlerin siyak sibakını ,tefsirini,yorumunu işine geldiği zaman ele alanlar, hadislere de böyle birşey olmayacağını sanıyor vah zavallılar :D

hadislerin de izahları,nerde kime,nasıl,niçin ne zaman söylenmiş gibi birçok yerden izahları yapılır..

Hadi bakayım gördüğünüz yerde müşrik öldürün gelin sonra kara köpeğe bakarız bi ara :D uyanıklar..
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Tek yapabildiği hakaret olan aciz, boş laf salatası ve ebesi arkadaşların hakkı, hukuku kıvırma gibi sanmaları normal, zira kafaları sadece yalan dolan ve takıyye üzerine, kıvırma üzerine çalışır, hatta bu konuda uzman olduklarını her durumda belli ederler.

Biz her konuda hakka hukuka,. Siyaka sibaka bakarız.

Kertenkeleleri de şu meşhur pirininizin balığın üstündeki dünya, öküzün boynuzundaki dünya hadislerinin tevili gibi kıvrım kıvrım kıvranmalı tevillerini de görmek isteriz.

Ne yapmış bu kertenkele, torunları dahil nasıl bir günah işlemişte sevap point olmuş, yılan değil, akrep değil, çiyan değil, kertenkele çok ilginç

Lenovo P1a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Tek yapabildiği hakaret olan aciz, boş laf salatası ve ebesi arkadaşların hakkı, hukuku kıvırma gibi sanmaları normal, zira kafaları sadece yalan dolan ve takıyye üzerine, kıvırma üzerine çalışır, hatta bu konuda uzman olduklarını her durumda belli ederler.

Biz her konuda hakka hukuka,. Siyaka sibaka bakarız.

Kertenkeleleri de şu meşhur pirininizin balığın üstündeki dünya, öküzün boynuzundaki dünya hadislerinin tevili gibi kıvrım kıvrım kıvranmalı tevillerini de görmek isteriz.

Ne yapmış bu kertenkele, torunları dahil nasıl bir günah işlemişte sevap point olmuş, yılan değil, akrep değil, çiyan değil, kertenkele çok ilginç

Lenovo P1a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Fark etmez ki hacı en kör görmek istemeyendir,gösteremezsin.en sağır duymak istemeyendir,duyuramazsın

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
alanyali'nin genel tavri bu maalesef
tribünlere oynuyor
halbuki hic gerek yok


yani bizim de yazmaya klavyemiz var
vurmaya ve vurusmaya yüregimiz de yeter elhamdülillah :halay:
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
alanyali'nin genel tavri bu maalesef
tribünlere oynuyor
halbuki hic gerek yok


yani bizim de yazmaya klavyemiz var
vurmaya ve vurusmaya yüregimiz de yeter elhamdülillah :halay:

Boşver Hacım herkes sözünün ve yaptığının karşılığını görüyor.tribünlerden beklediği alkış yerine yuhalama almaya başlayınca edepsizliğe saptı.

Bahsettiği şeylerin uydurma ve saptırma olduğunu herkes görüyor inşallah birgün kendisi de fark eder.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Fark etmez ki hacı en kör görmek istemeyendir,gösteremezsin.en sağır duymak istemeyendir,duyuramazsın

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aslında duyuyor duymaz olur mu! Şöyle bir bakıyor. Sayıca fazla olanları tercih ediyor. Elmadan çıkmamış kurtçuktan ne beklenebilir ki?

Halen yalnız kurancı diyor! Allah 'ın kitabının yanına illaki bir kitap koyalım birşeyler ilave edelim vs vs yani kuranın ne demek olduğunu bilmeyenlerin bu tarz sözleri söylemeleri normaldir, gerçi hristiyanlar 'da İsa 'nın yaratılışını doğru okuyamadıkları için çok şey söylediler bilmeden.

Şimdide müşrikleri gördüğünüz yerde öldürün diyor :) buna bi gülesim geldi kendimi zor tuttum arabadakiler tuhaf tuhaf baktı, adam daha ayları bilmiyor ki :) ne zaman öldürülecek yada öldürme ne demek onuda bilmiyor, çocuk aklı işte buldu bişey kendince hadi cevap ver.

Allah sağlık sıhat versin ne diyim Aklını kullanmayanların durumu vahim. Allah aklımızı kullanmayi nasip etsin inşeallah
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
alanyali'nin genel tavri bu maalesef
tribünlere oynuyor
halbuki hic gerek yok


yani bizim de yazmaya klavyemiz var
vurmaya ve vurusmaya yüregimiz de yeter elhamdülillah :halay:

Sünnet sünnet diye kıvranıp hadisleri gözümüze sokanların ve mesneviden alıntı yapan bir kişinin böyle davranmasının nasıl bir açıklaması olabilir ki!!!

İnandığı ve dayattığı şeylerin aksine nasıl hareket eder insan ,kaptan bana bi ara anlat hele yaa
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
İnsanda biraz utanma olur, biri iddia ediyor, diyor ki hadislerin orijinal Arapçasında HARAM yazmaz diyor, sıkıyorsa hadi bir tane HARAM yazan hadis getirin de görelim diyor, (kendinden çok emin ya) sonra bir kardeş orijinal metninde HARAM yazan bir hadis getiriyor ve o çok bilmiş kişiden saatlerce cevap gelmiyor. Ben de diyorum ki bu rezillik ona yeter, daha da foruma uğramaz diyorum içimden, ama o da ne, iddia ettiği şeyi sanki hiç iddia etmemiş gibi, pişkince alakasız iletiler yazıyor ve şakşakçıları da hazır kıta kendisini şakşaklıyor. Hoooooop yağ gibi üste çıktığını zannetmeler ve dar alanda şıracı ve bozacı paslaşmaları yaşanıyor. Ki bu kişi kudsi hadisi de Alanyalıdan öğrenmişti de bir zamanlar yine bu şekilde rezil olmuştu.

Neyse biz bu kişinin boş teneke misali çok ses çıkardığını çok iyi biliyorduk da artık forum sakinlerinin de bunu görmesi iyi oldu, tabi şakşakçılar hariç, onların işi bu...
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
İnsanda biraz utanma olur, biri iddia ediyor, diyor ki hadislerin orijinal Arapçasında HARAM yazmaz diyor, sıkıyorsa hadi bir tane HARAM yazan hadis getirin de görelim diyor, (kendinden çok emin ya) sonra bir kardeş orijinal metninde HARAM yazan bir hadis getiriyor ve o çok bilmiş kişiden saatlerce cevap gelmiyor. Ben de diyorum ki bu rezillik ona yeter, daha da foruma uğramaz diyorum içimden, ama o da ne, iddia ettiği şeyi sanki hiç iddia etmemiş gibi, pişkince alakasız iletiler yazıyor ve şakşakçıları da hazır kıta kendisini şakşaklıyor. Hoooooop yağ gibi üste çıktığını zannetmeler ve dar alanda şıracı ve bozacı paslaşmaları yaşanıyor. Ki bu kişi kudsi hadisi de Alanyalıdan öğrenmişti de bir zamanlar yine bu şekilde rezil olmuştu.

Neyse biz bu kişinin boş teneke misali çok ses çıkardığını çok iyi biliyorduk da artık forum sakinlerinin de bunu görmesi iyi oldu, tabi şakşakçılar hariç, onların işi bu...
İyi işte. @Kaptan da bu hadisle, hadislerin nasıl bir kandırmaca olduğunu daha iyi anlar inşallah.
Şer zannettiğinde hayır vardır bilemezsin.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Kaptan onu bunu sunu bos verde sen ne diyorsun ve senin o görüsünü bileyim bu konuda ne okudun ve bu zamana kadar da ne ögrendin ve inancin nedir ve bunada da bakis acinda nedir ve ilkönce onu bir deseydin ve sonra meseleye bir gelinir idi.
 
Üst