haramdan bahsediyoruz, bahsi gecen hadiste haram kilma yok
arapca orjinalinden "haram" belirten bir hadis getirmenizi özellikle istedim
cünkü biliyorum ki getiremeyecektiniz
"peygamber haram kildi" seklinde getirilen bütün rivayetlerin orjinalin hicbirinde "haram" ibaresi yer almaz
"yasak etti, yasakladi" ibaresi yer alir ki zaten peygamberin, müslüman liderlerin, halifenin "yasak"koyma yetkileri vardir.
unutmayalim ki peygamberimiz ayni zamanda devlet adamiydi, liderdi
elbette yasak koyacakti ve koymustur da
sartlarin getirdigi yasaklardir bunlar, illet ortadan kalkarsa yasak da kalkar
yaska bildiren hadisleri bu baglamda ele almak lazim
Merhaba,
konuya yine kendi mantığınız ile yaklaşıp,yine yanılıyorsunuz.Öncelikle size tavsiyem "Haram" kelimesinin kökenini ve Türkçe de değil,Arapça da ki anlamını mahiyeti itibari ile bir tahkik etmeniz.
Peygamber efendimiz evet bir devlet adamı idi,lakin demokrasi ile yönetilen bir devlet lideri değildi.Merhum Küba lideri Che bir "men kanunu" çıkarttı derseniz anlarım lakin,asr-ı saadette Peygamber tarafından yönetilmiş Şeriat ile hüküm edilmiş bir devletin,o lahza için yöneten Lider tarafından yargılar ile domine edilmesi düşünülemez her halde.
Şayet böyle olsa,Peygamber (Asm) faizi haram kıldı,vefatının ardından Hz. Ebu Bekir haşa Faizi helal kıldı diyelim böyle bir yönetim ve yasama ve dahası paradoks yumağını İslam kabul edebilir mi dersiniz.Şeriat-ı Garra ile Garp'ın çakma yönetim sistemini mukayese etmeyelim lütfen.Birisin de yasayı belirleyen fanilerdir,diğerin de yasayı halk eden Bakidir.
Uydurma hadisleri bir kenara bırakalım,Kütüb-ü Sitte de geçen tüm hadisleri ele alırsak,Kuran'ı kerim ile birbirini tamamladığını rahatlıkla fark edebiliriz.Tekrarlamakta yarar görüyorum Peygamber Eefendimiz (Asm) din ile ilgili konular da verdiği hükümler,kendi namına değil,Allah adınadır.Zira aksini iddia ediyorsanız azizim bu konu da hiç münazara etmeye gerek yok sükut ederiz.