VEHHABİLİK DİNİ

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
En azından benim vahabiler hakkında birşey bilmediğimi düşünmüyorsundur artık.

Senin şutlanma sebebin ise sahih hadisleri reddetmenmiş.

Bunu bile araştırdım.
@RedveKabul
İşi bilmemişiniz ibn kayyımın nasıl bir metod izlediğini anlatacaktınız. Selefiler ağzı açık okurlardı.
Selefiler bir bölümü selefi geçinipte, selefiliği bilmiyor.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
meselelere etnosantrik(kendi merkeziyet) pencereden bakınca öteki hilkat garabesi oluverir hemencecik
bu cahilliye/asabbiye ahlakının kalıntısından başkası değildir
aynı ayardaki kimi selefi/vahhabilerde senin gibi tasavvufçuları tekfir etmek için kullandıkları argümanlar,
çoğu kişiyi dut yemiş bülbüle çevirmesine kafidir
işte bu tekfir furyası siyonizmin her türlü desteklediği girdaptır
müminlerin bu dipsiz girdaptan tez kurtulmaları icab eder
Allah cc a iman edip salih amel işleyen her kimse kardeşimizdir
din zaten iman edip salih amel işlemektir
kan döken bir mezhep anlayışı değil
bana yol gösteren mezhebe tabi olurum

İşte sadece laf-lakırdı ettiğinin resmi bu yazınızdan belli oluyor! Bir defa şayet kan, sizin keyfinizi o kadar çok kaçırıyorsa, Vehhabilere asla arka çıkmazdınız ! Çünkü, onların akıttığı kan deresi ekvatoru iki kez dolaşır! İstersen sana nerde, ne zaman dökmüşler bir bir çıkarayım oku...İkincisi, küfre girenlere "kafir" hükmünü ve ismini veren Rabbimizdir. Bu bir başka kimsenin yaftası değildir. Ve kafirlere, müşriklere ve munafıklara şidetli ve sert davranmak yine Rabbimizin bir emridir. (Bakınız, Fetih Sûresi son ayeti.Ayet:29) Siz neden bu kadara iman sahibi olup-olmadığını bilmeden herkese kol-kanat geriyorsunuz ki? Var mı bir dayanağın, delilin ? Din konusunda hiçkimse amahiç kimse kendi kafasına göre takılamaz ve davranamaz !
Siz en önce bunu öğrenmelisiniz!
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,170
Tepkime puanı
3,187
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
İşte sadece laf-lakırdı ettiğinin resmi bu yazınızdan belli oluyor! Bir defa şayet kan, sizin keyfinizi o kadar çok kaçırıyorsa, Vehhabilere asla arka çıkmazdınız ! Çünkü, onların akıttığı kan deresi ekvatoru iki kez dolaşır! İstersen sana nerde, ne zaman dökmüşler bir bir çıkarayım oku...İkincisi, küfre girenlere "kafir" hükmünü ve ismini veren Rabbimizdir. Bu bir başka kimsenin yaftası değildir. Ve kafirlere, müşriklere ve munafıklara şidetli ve sert davranmak yine Rabbimizin bir emridir. (Bakınız, Fetih Sûresi son ayeti.Ayet:29) Siz neden bu kadara iman sahibi olup-olmadığını bilmeden herkese kol-kanat geriyorsunuz ki? Var mı bir dayanağın, delilin ? Din konusunda hiçkimse amahiç kimse kendi kafasına göre takılamaz ve davranamaz !
Siz en önce bunu öğrenmelisiniz!

yamalı bohçaya dönmeyen hangi fırka kaldı
siyasi hatalar yapmış/yapan vehhabilik, gülencilik vs çözüm yolu tekfirden, tamamen dışlamaktan geçmez
çözüm yolu üst ve taban, teorik ve pratik vs ayırderek akilane yapılmalı
asabiyye/etnosantrik/hakk olan benim duygularıyla değil


tekfirciler kaş yapayım derken göz çıkarmaktadırlar
fırkalaşmayı mübah görenler/gördürenler
fırkalaşma sonucunda dökülen müslüman kanının
onlarında eline bulaştığının farkındalığıyla
çirkin ve sonuçsuz işlerine devam etsinler
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
yamalı bohçaya dönmeyen hangi fırka kaldı
siyasi hatalar yapmış/yapan vehhabilik, gülencilik vs çözüm yolu tekfirden, tamamen dışlamaktan geçmez
çözüm yolu üst ve taban, teorik ve pratik vs ayırderek akilane yapılmalı
asabiyye/etnosantrik/hakk olan benim duygularıyla değil
tekfirciler kaş yapayım derken göz çıkarmaktadırlar
fırkalaşmayı mübah görenler/gördürenler
fırkalaşma sonucunda dökülen müslüman kanının
onlarında eline bulaştığının farkındalığıyla
çirkin ve sonuçsuz işlerine devam etsinler

Kusura bakma ama, sen dinini çok MÜLAYİM olan birinden öğrenmişsin ! Biz ne yapalım? İkide birde "Tekfircilik" deyip duruyorsun ! Ne demek istiyorsan onu söyle ! Sana dedik ki, küfre giren birisine veya küfredenlere "kafir"denir ve bu ismi de onlara Hz.Allah vermiştir.Sen halâ laga-luga ediyorsun ! Rasulullah (s.a.v.) Efendimiz 73 Fırkayı tarif ederken birisinin cennete gireceğini ve diğerlerinin cehennemlik olduğunu söylemiştir. Senin mantığına göre -haşa- Rasulllah (s.a.v.) Efendimiz de yanlış yapmıştır ! Cenab-ı Hak "küfre ve kafirlere karşı şiddetli olunuz" buyuruyor sen halâ "Tekfircilik şöyle, tekfircilik böyle " marşını nakarat ediyorsun ! Aynı M.İslâmoğlu gibi, kendi kafana göre takılıp, yöntem belirliyorsun !
Şimdi size hakikati kim-nasıl duyursun ?
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
@fakiri körükleme tekfirciliği o ateş dönüp seni bulur, her hızıp kendini hak görüyor diğerini ötekileştiriyor. O 73 fırka hadısı senin anladığın gibi de değil.

hadisin sahih olarak geçtiği eserde cehennem kısmıda yok. Bir yanlış anlamadan ötürü ötekileri cehenneme yolluyorsun. Tirmizi hadisin bu haline hasen, garip demiştir.

http://www.sorularlaislamiyet.com/a...r-olmadigi-iddiasina-cevap-verir-misiniz.html
 

muadh

Yasaklı
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
434
Tepkime puanı
9
Puanları
0
@muadh sen ne diyorsun?

Şehit olan polis ile askerimiz sence şehit mi?


müslüman bir adamın bu orduda görev yapması caiz değil ama mecburiyetten alıp götürüyorlar.
bundan dolayı tekfir edilmemeli derken birileri çıkıp bir de şehitlik veriyor.

işid in tehdidine gelince ya başka bir grubun oyunu ya da üç beş kişinin fevri hareketidir.sıradan adama mı kalmış türkiye ile savaş kararı almak.

niğdedeki olaya gelince o adamlar kim neyin nesi belli değil
gavur medyanın söylediği hiçbir şeye güvenilmez.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
@fakiri körükleme tekfirciliği o ateş dönüp seni bulur, her hızıp kendini hak görüyor diğerini ötekileştiriyor. O 73 fırka hadısı senin anladığın gibi de değil.
hadisin sahih olarak geçtiği eserde cehennem kısmıda yok. Bir yanlış anlamadan ötürü ötekileri cehenneme yolluyorsun. Tirmizi hadisin bu haline hasen, garip demiştir.

http://www.sorularlaislamiyet.com/a...r-olmadigi-iddiasina-cevap-verir-misiniz.html

Sorularla İslâmiyet istesinin layt-ılımlı islâmı benimsemiş fethullahçıların sitesi olduğunu sağır sultan bile duydu-biliyor ! Sen ise, kalkmış orayı kaynak diye bize gösteriyorsun! Yaw, şimdi bu kadara aymazlığa ve nadanlığa ne demli şimdi?.. 73 fırka hadisinde "cehennem" kısmı yok ta, "cennet"kısmı mı var ? "Ateştedir" diye buyruluyor! Öte alemdeki ateş denilince sen ne anlıyorsun? Soğuksu ibriği mi?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,170
Tepkime puanı
3,187
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Kusura bakma ama, sen dinini çok MÜLAYİM olan birinden öğrenmişsin ! Biz ne yapalım? İkide birde "Tekfircilik" deyip duruyorsun ! Ne demek istiyorsan onu söyle ! Sana dedik ki, küfre giren birisine veya küfredenlere "kafir"denir ve bu ismi de onlara Hz.Allah vermiştir.Sen halâ laga-luga ediyorsun ! Rasulullah (s.a.v.) Efendimiz 73 Fırkayı tarif ederken birisinin cennete gireceğini ve diğerlerinin cehennemlik olduğunu söylemiştir. Senin mantığına göre -haşa- Rasulllah (s.a.v.) Efendimiz de yanlış yapmıştır ! Cenab-ı Hak "küfre ve kafirlere karşı şiddetli olunuz" buyuruyor sen halâ "Tekfircilik şöyle, tekfircilik böyle " marşını nakarat ediyorsun ! Aynı M.İslâmoğlu gibi, kendi kafana göre takılıp, yöntem belirliyorsun !
Şimdi size hakikati kim-nasıl duyursun ?

aslına bakarsan radikal müslüman olarak tanımlanabilecek insanlarla bulundum genelde
arkadaşlarımdan biri feci işkencelerle şehid edildi
hiç bir islami guruba tabiyetim olmamakla birlikte,
az çok hepsinden feyz almışlığım vardır

hadiste, kuran ve sünnete tabi olanlar kurtulacağını anlamak bu kadar zor olmamalı
sayılar alagorik olup anlamı pekiştirmek içindir.

mesela kendisini sünni olarak tanımlayıp;
rabbi nefsi olan birinin gideceği yerin ateş olacağını anlamak için müctehid olmaya gerek yok

peki kimdir kuran ve sünnete tabi olan
mesele burda yatıyor
hangi şia(fırka) kendini kuran ve sünnet dışında görüyor?!!

işte bu yüzden başkasının gözüyle değil
kuranın ve peygamberin sav gözüyle bakacağız
iman edip salih ameller işleyenler
işte kurtulan fırka budur

bir hadisi kendince anlamdırıp
kurani kerimi ve diğer tüm hadisleri ardına almak
cesaret mi yok düşüncesizlik mi siz karar verin

kuranı kerimde ki
müminlerin bir yapının taşları gibi olması vs gerektiğini başka zaman yazarız
gerçi biliyorsunuz bunları
ama hatırlatmakta fayda vardır
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
YORUMSUZ, SADECE ALINTI...



İbni Suud'a Şövalyelik Nişanı“İngilizlerin bölgedeki siyasi temsilcisi W. Shakespear, 1914 Şubatında Riyad’a gelmiş, bu vesileyle İngilizler ile Suudiler arasında sıcak yakınlaşmalar tesis edilmişti. I. Dünya Savaşı çıkınca bu dostluk daha da pekişti. Osmanlı’nın ittifak çağrısına red cevabı veren İbni Suud, bunun hemen arkasından, Osmanlı heyeti hala Riyad’da iken, İngilizlere ittifak teklifinde bulundu....Artık büyük savaşta Osmanlı’nın Necd valisinin safı belli olmuştu. Bu birliktelik, İbni Suud’a İngiltere-Hindistan İmparatorluğu’nun şövalyelik nişanı verilmesiyle pekiştirildi.” (s.46 )

“İbni Suud şunları söylemektedir:

(Eğer siz İngilizler, kızlarınızı karım olsun diye bana önerseniz kabul ederdim...Fakat Mekke Şerifi’nin veya Mekkelilerden ve diğer müslümanlardan müşrik saydıklarımızın kızlarını alamam. Hıristiyanların kestiği hayvanların etlerini sorgusuz sualsiz yerim.)

Bu duygularla yüklü olan İbni Suud, bir başka toplantıda da Hıristiyanlarla ilgili bazı Kur’an ayetlerini okumuş, sonra da Philby’e dönerek kendisini kuzeni saydığını, zira hıristiyanların İshak Peygamber, Arapların da İshak’ın kardeşi İsmail Peygamber evladından olduklarını, Türklerin ise Tatar kökenli evlad-ı İblis’ten olduklarını açık yüreklilikle ifade etmişti.”
Phiby.png
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
fakiri aslinda guzel bir noktaya degindi.

Gecenki ev sohbetlerimizin konusu "namaz" idi. Dedim ki; iman ve amel bir butundur. İmanin olmadigi yerde amelin, amelin olmadigi yerde de imanin kisiye hicbir faydasi olmayacaktir. Sonra peygamberimizden "kisinin imani ile kufru arasinda namaz'in terki vardir" hadisini okudum. Daha sonra namaz kilmadigini ogrendigimiz birisi "nasil yani simdi namaz kilmayan kufre mi girmis oluyor" dedi. Ona Muddesir suresinin su ayetlerini okudum;

Sizi su yakici atese sokan nedir? Soyle cevap verirler: “Biz namaz kilanlardan degildik..."

Sonra cok ilginc bir cevap verdi. Dedi ki "keske ailemiz bize bunu bu sekilde ogretmis olsaydi da bizde namaz kilanlardan olsaydik"

Sonra namaza basladigini ogrendim.

Demek ki light muslumanligin bir anlami yok. Oyle Allah'in dinini yumusatmanin, aman kalbi kirilmasin diye ya da yanlis anlasilma kaygisiyla hakki egip bukmenin kimseye faydasi yok. Bir soz ve fiil kufur ise bunun kufur oldugunu soylemenin kisiler uzerindeki olumlu etkisini bu yasanmis ornekte acikca goruyoruz.

Kisinin, bir soz veya fiilin kufur oldugunu bilmesi dikkattini cekecek ve durumunu sorgulamasina zemin hazirlayacaktir. Oyle ya kufurden bahsediliyorsa durumunu gozden gecirme ihtiyacini hissedecektir. Zaten benim de hidayetime vesile olan bu husus olmustur.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
fakiri aslinda guzel bir noktaya degindi.

Gecenki ev sohbetlerimizin konusu "namaz" idi. Dedim ki; iman ve amel bir butundur. İmanin olmadigi yerde amelin, amelin olmadigi yerde de imanin kisiye hicbir faydasi olmayacaktir. Sonra peygamberimizden "kisinin imani ile kufru arasinda namaz'in terki vardir" hadisini okudum. Daha sonra namaz kilmadigini ogrendigimiz birisi "nasil yani simdi namaz kilmayan kufre mi girmis oluyor" dedi. Ona Muddesir suresinin su ayetlerini okudum;

Sizi su yakici atese sokan nedir? Soyle cevap verirler: “Biz namaz kilanlardan degildik..."

Sonra cok ilginc bir cevap verdi. Dedi ki "keske ailemiz bize bunu bu sekilde ogretmis olsaydi da bizde namaz kilanlardan olsaydik"

Sonra namaza basladigini ogrendim.

Demek ki light muslumanligin bir anlami yok. Oyle Allah'in dinini yumusatmanin, aman kalbi kirilmasin diye ya da yanlis anlasilma kaygisiyla hakki egip bukmenin kimseye faydasi yok. Bir soz ve fiil kufur ise bunun kufur oldugunu soylemenin kisiler uzerindeki olumlu etkisini bu yasanmis ornekte acikca goruyoruz.

Kisinin, bir soz veya fiilin kufur oldugunu bilmesi dikkattini cekecek ve durumunu sorgulamasina zemin hazirlayacaktir. Oyle ya kufurden bahsediliyorsa durumunu gozden gecirme ihtiyacini hissedecektir. Zaten benim de hidayetime vesile olan bu husus olmustur.

Red peki namaz kılmayan nasıl bir küfür işlemiş oluyor? bu küfrün açılımı nedir?

bak o kişiye bir delil getirmişsin ayeti kuru kuruya teslimiyet dememişsin :) bana gelince neden farklı davranıyorsun?
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Konumuz namaz degil adams, biz baska birsey konusuyoruz.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,940
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Konumuz namaz degil adams, biz baska birsey konusuyoruz.

Konu ile alakalı değil ise sen neden örnek gösterdin ben bir şey merak ettim sor sordum kardeş neden cevap vermiyorsun ki!! bu küfür nasıl bir şey nasıl oluyor ne alama geliyor dinden çıkarıyor mu? cevap ver please
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
fakiri aslinda guzel bir noktaya degindi.
Gecenki ev sohbetlerimizin konusu "namaz" idi. Dedim ki; iman ve amel bir butundur. İmanin olmadigi yerde amelin, amelin olmadigi yerde de imanin kisiye hicbir faydasi olmayacaktir. Sonra peygamberimizden "kisinin imani ile kufru arasinda namaz'in terki vardir" hadisini okudum. Daha sonra namaz kilmadigini ogrendigimiz birisi "nasil yani simdi namaz kilmayan kufre mi girmis oluyor" dedi. Ona Muddesir suresinin su ayetlerini okudum;
Sizi su yakici atese sokan nedir? Soyle cevap verirler: “Biz namaz kilanlardan degildik..."
Sonra cok ilginc bir cevap verdi. Dedi ki "keske ailemiz bize bunu bu sekilde ogretmis olsaydi da bizde namaz kilanlardan olsaydik"
Sonra namaza basladigini ogrendim.
Demek ki light muslumanligin bir anlami yok. Oyle Allah'in dinini yumusatmanin, aman kalbi kirilmasin diye ya da yanlis anlasilma kaygisiyla hakki egip bukmenin kimseye faydasi yok. Bir soz ve fiil kufur ise bunun kufur oldugunu soylemenin kisiler uzerindeki olumlu etkisini bu yasanmis ornekte acikca goruyoruz.
Kisinin, bir soz veya fiilin kufur oldugunu bilmesi dikkattini cekecek ve durumunu sorgulamasina zemin hazirlayacaktir. Oyle ya kufurden bahsediliyorsa durumunu gozden gecirme ihtiyacini hissedecektir. Zaten benim de hidayetime vesile olan bu husus olmustur.

Red, namaz dinin direğidirelbetteki...Ama, namaz kılmak imandan bir cüz değildir. Yani, biz Hanefi Mezhebine mensub olanlara göre kılmayan değil, namazın farziyetini inkâr eden küfre girer.Sen Mutezile gibi, bir beyanda bulunmuşsun! Bilindiği gibi, Mutezileye göre, ameller imandan bir cüzdür ve namaz kılmayanlar kafirdir. Bu noktaları çok iyi ayırmak ve öylece inanmak lazımdır. Yoksa,neye inanıp-inanmadığın çorba olur karşına çıkar !
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Bak kendin soyluyorsun iste "namaz dinin diregidir". Direk olmayince ne olur, din yikilir.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
İçki içen biri kafir olur mu?

Konumuzla alakasi yok. Namaz kilmayanlarla ilgili ayeti ve hadisi verdim, icki ile ilgili boyle bir tehdit soz konusu mu da bana bunu soruyorsun lafons?

Ayrica Allah'in Resulu ne diyor;

"Ben, Allah'tan baska ilah olmadigina, Muhammed'in Allah'in elcisi olduguna sehadet getirinceye (ve lutfen buraya dikkat) namaz kilincaya kadar...insanlarla savasmakla emrolundum."

Bu ve buna benzer namazin onemini ve kilmayanlarin akibetini belirten daha nice deliller varken fakat icki ile ilgili yokken ne diye hala mesele yokusa surulur anlamak mumkun degil.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Bak kendin soyluyorsun iste "namaz dinin diregidir". Direk olmayince ne olur, din yikilir.

Dinini yıkmış olur da, inkâr etmediği sürece İslâm Dini haricine çıkmış olmuyor iştre...Dedik ya, bozuk Mutezile Mezhebinden farkımız burada...Onlar büyük günâh işleyenlerin küfrüne hükmediyorlar!
Bu yanlış!
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir



Bu ve buna benzer namazin onemini ve kilmayanlarin akibetini belirten daha nice deliller varken fakat icki ile ilgili yokken ne diye hala mesele yokusa surulur anlamak mumkun degil.

Yokuş değil maksadım, içki içen kafir olmuyor. Namaz kılmayan kafir oluyor dersek, içkili birinin namaz kılması Allah tarafından yasaklanmıştır. İçkili biri bile bile Allahın emri gereği namaz kılamaz.

E namazı Allahın emriyle kılmadığına göre içki içen ama namaz kılmayan birine kafir diyemeyiz.

Değil mi?

Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariçgusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Yokuş değil maksadım, içki içen kafir olmuyor. Namaz kılmayan kafir oluyor dersek, içkili birinin namaz kılması Allah tarafından yasaklanmıştır. İçkili biri bile bile Allahın emri gereği namaz kılamaz.

E namazı Allahın emriyle kılmadığına göre içki içen ama namaz kılmayan birine kafir diyemeyiz.

Değil mi?

Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariçgusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın.

Guzeeeel ve mantikli. Su anda birsey diyemem ama bakacagim ins.
 
Üst